ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 181 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81 131 171 179 180 181
Näyttää tulokset 5.401 - 5.421 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #5401
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Tuossa on sellaisilta sivuilta kuin intheknowcycling kootusti dataa muutamasta kiekosta.
    Noista plus miinus nolla arvioista ei niinkään/ne on kaverin omia arvioita, mutta tekninen data ja punnitukset lienee kohdillaan.

    Reservet ei kevyimpiä, mutta aika hyvin linjassa kun ottaa huomioon mm. että 350 napa.
    180:lla paino on tasolla 1.570 g.
    Kehän leveydellä myös oma osansa.
    Myös esim. hiilaripinnoila painoa saisi alas jonkin verran









  2. #5402
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Katsos, cx sprint pinnoilla reservet tuon mukaan?

  3. #5403
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Aeroilla niiden pitäisi olla. Kaikki Reserven roadit dt navoilla on niillä.
    Viime vuonna oli muistaakseni sellainen uudistus, että tuli nuo TA (turbulent aero) "mallit" tai nimikkeistöt. Samalla esim. minun 40/44 poistui mallistosta.
    Siinä saattoi myös tulla jotain muutoksia kehiin ja pinnoihin tai sitten tuossa lähteessä on vaan väärin.

  4. #5404
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    https://youtu.be/VYlbg-Q1GqU?si=Db7b0CbIoK3_5cde

    road.cc testannut kiekkoja ja ovat (tai ainakin esittelijä) suhteellisen tyytyväisiä Farsportsin uusiin EVO -kiekkoihin. Aikasten köykäset kamppeet.

  5. #5405
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    731
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    https://youtu.be/VYlbg-Q1GqU?si=Db7b0CbIoK3_5cde

    road.cc testannut kiekkoja ja ovat (tai ainakin esittelijä) suhteellisen tyytyväisiä Farsportsin uusiin EVO -kiekkoihin. Aikasten köykäset kamppeet.
    Turhan kapeita omaan makuun, 28mm rengas jo venynee vanteen levyiseksi ellei ylikin. Lightbicycle Airia 47:t varmaan menee tilaukseen black fridayna. Vähän yli 1250g messinkinippeleillä ja sapim cx ray / DT240. 47mm syvät 33.5mm / 25mm leveät.
    Hiilikuitupinnoilla varmaan alle 1200g helposti.

  6. #5406
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Yli 15 vuoden tauon jälkeen kiekonrakennusprojekti saattaa olla edessä: vannejarru, 9-v Shimano HG.

    Navat Miche Primato Syntesi FW QR 9x100mm / RW QR 10x130mm Shimano 9-11
    https://www.bike24.fi/tuotteet/191190

    Vanteet DT Swiss R 460 32H ERD 596mm
    https://www.bike24.fi/tuotteet/123285?sku=452178

    Pinnat DT Competition taka 3 ristiin, etu 2 ristiin
    32x286mm, 16x290mm, 16x292mm

    Messinkinippelit 12/2mm

    Onko tuossa rakentamisen puolesta jotain pielessä? Käykö napa suoraan ysille?
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  7. #5407
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Jaa, em. Michen takanavoissa on heiveröinen alumiininen vapaaratas. Taidan pitäytyä Shimanossa. Jätän myös etukiekon rakentamatta, koska pari viime vuosituhannen tekelettä on vielä ehjinä. Takakiekossa on CXP33 ja sen piti olla ikuinen, mutta se illuusio särkyi jo 11 vuotta sitten auton töytäistyä sen ässälle. Sen ja DT:n Erd:t ovat millin sisällä, joten rakentaminen sujuu vanhoilla pinnoilla, mutta pitäisikö tuhlata?

    Ja sitten. Löysin romukopasta sinne 15 vuotta sitten tilautuneet 99-mallin satavitosen napojen kartiot ja kuulat. Vaihdoin ne napoihin ja ne välttävät - varsinkin takanapa on uuden veroinen. Eli yksi uusi vanne on minimiostos, mutta tilaanko varalle toisen? kun uusi satula ei pakota enää varomaan railoja.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  8. #5408
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tuhlaile pois vaan; uudet pinnat nippeleineen ja pari vannetta, hyvät käyttötason vanteethan nuo, eikä maksa paljon

  9. #5409
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Eilisestä nettisurffailusta mieleen jääneitä aerokiekkoja 60 mm ja kauppapaikkoja

    (numerot sitoumuksetta, mutta varmaan suunnilleen oikein)

    Elitewheels, mantelista edellisen sukupolven malleja Drive Helix alesta noin 1000 eurolla, painoa 1500 g, mahdollisuus zippin tapaiseen waveen jos sellaista haluaa
    Newmen Sprint vonoa, 60/66 korkeus, teräspinnoilla 1200 ja hiilaripinnoilla 1600 eur, painot 1360/1500. mantel, bike-discount, bike24 ja r2
    Vision Metron SC, 60 mm, 21mm/34 mm, 1.650 g, 1.150 eur mantel, uusi malli julkaistu juuri, r2
    Reserve 52/63, 25/34, 1600 g vähän yli, noin 1400 eur, dt swiss 350, takuut yms. huippua, merlin
    Zipp 404, 22/28, 1550 g noin, 1400 eur, hookless, takuut yms. huippua, bike-discount
    Lisäksi Huntilla kohtuullisen hyvät alet, monet kiekot -30 % ja lisäale 10 %.
    esim. 60 mm limitless, 21/34, noin 1650 g, 1200 eur

    Painoista vielä sen verran, että esim. Dt Swissin 62 , 180 navalla, taitaa painaa 1670 g tjsp, ja 240 navalla 1.750 g joten tuollainen 1600 g ja päälle on länsikiekoille ilman hiilaripinnoja ihan normi, ja varsinkin po. hintaluokassa
    Navat taisi kaikissa olla joko omaa tuotantoa poikkeuksena Reserve
    Kun lista ei ole lähellekään tyhjentävä niin valinnanvaraa olisi.

    Ehkä selkeimmät erovaisuudet noiden välillä on.
    - Zipp on hookless
    - Newmenin Sprint Vonoa hiilaripinnoilla selkeästi kevein, mutta ehkä hinnaltaankin tavallaan eri sarjassa
    - Reserven takuusysteemit ja DT 350 navat. levein sisältä ja ulkoa
    -Cannondaleen menisi Vision EF:n malliin

  10. #5410
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Jonkin asteista hiilaripinnojen läpilyöntiä nähtävissä länsivalmistajilta ,ainakin huippumalleissa.
    Kun paino on kuitenkin on yksi ostajien katsoma ominaisuus, niin senkin pitää olla kohtuullisen alhainen tai jossain linjassa selkeästi halvempien kiekkojen kanssa.
    "Kiinakiekkoja" on ostettu aika paljon, käyttäjäkokemuksia on saatu ja nyt isommat mediatkin alkaa testaamaan ja koeajamaan niitä. Muutama vuosi sitten itsellä nämä olisi olleet täysin poissuljettuja, nyt en olisi niin ehdoton, mutta tuskin vieläkään ainakaan niitä kalleimpia malleja

    Tänä vuonna julkaistuista tai tulevista kiekoista hiilaripinnoja löytyy
    - Spessun Roval Rapide
    - Vision RS:t
    - Reserveltä Tdf:ssä, eli tulossa muttei markkinoilla

    Uusista kiekoista ja valmistajista:
    - Zipp ei toistaiseksi, vaikka uusia kiekkoja tuli vähän aikaa sitten
    - DT Swiss, ARC teräspinnoilla

    Muista länsivalistajista, tai sellaisiksi brändätyistä
    -Newmen
    -Hunt


    Toinen huomio on, että mahtaako noiden ns. kiinankiekkojen hinnat olla jonkinasteisessa nousussa. Ihan mutulla sanoisin että mikäli he haluavat perinteisempää jakelukanavaa esim. mantelin/bike24:n tms. kautta niin hinnoissa olisi muutaman sadan nostopaine/-tarve joka näkynee esim. Elitewheelsien hinnoissa Mantelilla 1.600 eur +-

  11. #5411
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Niin. Mun mielestä markkinoinnissa näkyy ihan suoraan nyt kiinankiekkojen tulo. Paino on se joka myy.

    Painoon vaikuttaa korkeus/leveys, kiekon kestävyys ja hinta. Hintaan lasken nämä kuitupinnat ja kalliit navat.

    Tuosta kaavasta on helppo päätellä kohdat joilla länsivalmistajat ei voi kilpailla. Kiekko ei vaan saa hajota tai tulee putkaa/linnaa/vankeutta.

    Nyt esim dt kiekkoja markkinoidaan nopeiksi nolla yaweilla. Roval kertoi ettei takarenkaan korkeudella ole merkitystä aeroon. Mennään kapeampaan suuntaan. Voi ihan rauhassa uskoa tätä, tai epäillä mistä tuo suuntaus johtuu.

  12. #5412
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Jeps.

    Muuten enveltäkin tullut uusi 4.5 pro.
    Tässä huomioitavaa mm. se että se ei ole enää hookless, vaan "semi-hooked"

  13. #5413
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Reservet 240 DT navoilla, 50/65 korkeus 1.160 eur

    https://www.bike24.fi/tuotteet/937766


    Bike24:n tuoteselostus on todennäköisesti väärin, eli leveydet olisi uudemman kiekon 52/63.
    Jos on tilaamassa niin kannattaa tutkia tarkemmin

  14. #5414
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Reservet 240 DT navoilla, 50/65 korkeus 1.160 eur

    https://www.bike24.fi/tuotteet/937766


    Bike24:n tuoteselostus on todennäköisesti väärin, eli leveydet olisi uudemman kiekon 52/63.
    Jos on tilaamassa niin kannattaa tutkia tarkemmin
    Niin kuvien tarroissakin lukee 50/65.

  15. #5415
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Haisee kyllä pahasti tarkoitukselliselta kusetukselta. Kiekot ovat varmasti nämä. 21id.

    https://reservewheels.com/en-eur/pro...-65-road-wheel

  16. #5416
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Tuoosa muutamia maantiekiekkoja "länsivalmistajilta" sisäleveyden ja pinnojen osalta. Julkaistu pääosin tänä vuonna.
    Pyöristykset täysiin millimetreihin. Virheitä voi löytyä.

    Kuitenkin on niin, että
    -25 mm sisäleveys ei ole uusi normaali
    -hiilaripinnat isoilla valmistajilla vielä harvinaisuus ja vain aivan omiin huippumalleihin
    - hookless ei ole lyönyt läpi maantiepuolella, ja tuskin lähiaikoina jos koskaan lyökään

    Itse ostin maantiepyörään dt swissin grc:t dicut 50:t, eteen 1100 ja taakse 1400, hooked, sisäleveys 24 ja ulkoa 36,5 sellaisella voimakkaalla viisteellä (renkaan kohdalla ulkoleveys jotain 31-32
    Vaihtoehtona oli Roval cl III
    Valinta oli oikeastaan yksinkertainen; korkeus, napa- ja kiekon valmistaja (takuut, varaosat, "luotettavuus"), hintaluokka, ulkonäkö, paino siellä oikealla hoodeilla



    Dt Swiss arc 22m hooked
    Enve 4.5 pro 23,5 hooked
    Roval rapide 21 hooked, carbon spokes
    Vision metron rs 23 hooked, carbon spokes
    Newmwn 49/54 24, hooked, carbon spokes
    HUnt sub50 23, hooked, carbon spokes
    Reserve 57/64 25 hooked,
    Zipp 303 25 hookless

  17. #5417
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.630
    Onko porukoilla noista kuitupinnoista kokemuksia? Jostain luin, että ne tekevät kiekoista kovemmat ajaa. Siis tuntumaltaan. Vai katoaako kovuus kuitenkin renkaaseen.

    Kiekon korjattavuus ja huollettavuus on tietysti vielä lisänä. Itse päädyinkin siksi keväällä DT Swissin 350-napoihin ja Sapimin pinnoihin. Niitä saa k-kaupastakin juustohyllyn vierestä.

  18. #5418
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Itsekin mennyt noilla samoilla ajatuksilla. 350/240:n napa ja dt:n pinnat lähtökohtana.
    Edellä mainituista hiilariipnnavalmistajista ja varaosien saatavuudesta suurin luotto olisi spessuun (ja Huntin nettikauppaan). Spessu oli tosin helppo hylätä hinnan vuoksi.

  19. #5419
    Silcan Josh Portnerin mietteitä aiheesta road hookless.

    https://youtu.be/8o_mN--BGuE?si=3cETQqD4ffvBqn2L

  20. #5420
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.630
    ^TLR tai TLW, mutta tuskin hookless mikää huijaus on. Kuitukehä on vain helpompi, halvempi ja nopeampi(?) valmistaa hooklessina. Kääntöpuolena rengasrajoitukset ja maantievehkeissä se, että rengas lentää vanteelta.

  21. #5421
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Nyt on tullut vähän enemmän ajoa Reserven 52/63 kiekoilla. Suurin ero minkä huomaan lightbicyclen wr50 kiekkoihin, on käytös reippaassa sivutuulessa.

    LB:t ovat useimmiten ihan hyvät sivarissakin, mutta joskus ne nykäisevät aika ilkeän tuntuisesti. Reservet taas käyttäytyvät aika "oudosti". Pyörä muuttuu jäykäksi ohjata kovassa sivarissa. Eli vähän sama fiilis kuin ajaisi fatbikella liian alhaisilla paineilla.
    Tuollainen kyllä lisää turvallisuuden tunnetta. Ei ole tarvetta nostaa selkää ylös.

    Suht ripeiltäkin nuo tuntuvat systemsixin alla. Arvelisin 230w teholla pääsevän 37 keskaria ympyrälenkin suht helposti.
    Ei pahasti hankinta harmita, vaikka painossa joutui takkiin kiinan kiekoille antamaankin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •