GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 7 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 368

Aihe: Schwalbe Click Valve pikalukittava venttiili

  1. #181
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.707
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    vannoohan joku vielä autoventtiilienkin nimeen.
    No eikös tämä ole tavallaan konstruktioltaan autonventtiili, kierteiden tilalla tuo lukituskaulus, mutta niinhän auton pumpuissakin on se lukituskynsi.

  2. #182
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.446
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No eikös tämä ole tavallaan konstruktioltaan autonventtiili, kierteiden tilalla tuo lukituskaulus, mutta niinhän auton pumpuissakin on se lukituskynsi.
    On kai: karasta kun painaa, niin venttiilin kara painuu sisään ja venttiili aukeaa ja sulkeutuminen tapahtuu jousen painamana. Presta aukeaa samalla tavalla, mutta sulkeminen tapahtuu lukitsemalla kara. Presta, auto ja clik ovat kuitenkin toimintaperiaatteelta samoja. Dunlop poikkeaa porukasta: toisessa istukkaa liikuttaa ilmanpaine, tai virtaus, toisessa venttiil-toiminnallisuuden toteuttaa kumisukka.

  3. #183
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.286
    ^ Ei kaikissa tuota venttiilikumia, oli ns. pikaventtiilit myös.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  4. #184
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Näköjään tuupanneet autonventtiili-adapterin myös markkinoille. Tästä voisi kyllä rehellisesti sanoa että on kallis palikka. n. 9 euroa kappale vain varmistaa että Temusta saa noita kohta joka kaupasta 10 sentillä kappale.

    https://www.bike24.com/p2936253.html

  5. #185
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Pitäisi ja haluttaisi kyllä siirtyä, mutta kävin just säätämössä inventoimassa ja uusia prestoja ja eri näkösiä pumppuja, mittareja ja muuta on runsaasti, niin taidan käyttää nuo ensin loppuun, kun mulla ei ole ollut ihan mahdottomia vastoinkäymisiä prestojen kanssa -erityisesti sen jälkeen kun parkkeeran kiekon venttiilin kohta alas päin.
    Clikit toimii oikein hyvin vanhoilla kamoilla. Ei tartte laittaa palettia uusiksi. Ne vanhatkin toimii paremmin uusilla venttiileillä. Vaikka sitä tyydyttävää klikkiä ei kuulu niin prestan ruuvaaminen ja sen ruuvin jumitus jää pois plus ilma huilaa venttiilin läpi paremmin joka tapauksessa.

    Turhana tätä aluks vähä pidin vaikka viksulta tuntuikin. Kyllä se oli se eka pumppauskerta ku hoksas. Pitää lapsille laittaa sisureihin nämä myös. Kunhan ruuvaa irti ku vaihtaa sisurin.

    Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  6. #186
    Paras keksintö fillariin sitten sähkömoottorin asentamisen.

  7. #187
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.707
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Paras keksintö fillariin sitten sähkömoottorin asentamisen.
    Nii.. mun mielestä taas ratkaisu olemattomaan ongelmaan. Mutta jos joku kokee nykyiset ratkaisut ongelmaksi, niin on hyvä että on sitten tämmöinenkin. Itsellä noita pumppuja, mittareita ja pyöriä sen verran, että ehkä vielä odotan hetken.

  8. #188
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Clikit toimii oikein hyvin vanhoilla kamoilla. Ei tartte laittaa palettia uusiksi.
    Ei toimi TPU-sisureilla (Aerothan), Schwalben mukaan, joten johtaisi kohtuulliseen sekamelskaan säätämössä. Nyt on kaikissa fillareissa standardoituna prestat, jos osaan laittaisi clickit:ttejä, niin pitäisi olla kahdet pumput ja mittarit.

  9. #189
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.446
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Clikit toimii oikein hyvin vanhoilla kamoilla. Ei tartte laittaa palettia uusiksi. Ne vanhatkin toimii paremmin uusilla venttiileillä. Vaikka sitä tyydyttävää klikkiä ei kuulu niin prestan ruuvaaminen ja sen ruuvin jumitus jää pois plus ilma huilaa venttiilin läpi paremmin joka tapauksessa.

    Turhana tätä aluks vähä pidin vaikka viksulta tuntuikin. Kyllä se oli se eka pumppauskerta ku hoksas. Pitää lapsille laittaa sisureihin nämä myös. Kunhan ruuvaa irti ku vaihtaa sisurin.

    Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    No prestat voisin toki heittää pois. Mutta sitten on noita prestaan kierrettäviä pumppupäitä ja Wittin akkupumppu -saako noihin kaikkiin adapterin? Witt on mun ainoa pumppu, jolla pääsen mataliin maastopaineisiin.

  10. #190
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.210
    YocceT ja Sivustakatsoja, eka lause meikän viestissä: elikkäs ne nykyiset prestapumput ja mittarit toimii Clik venttiilien kanssa. Ja vieläpä paremmin kuin prestan kanssa!
    Ainut.mihin itse tarvin adapterin on Lezynen minipumppu kun se ruuvattiin suoraan venttiilin kierteisiin ja niitä ei Clikin pinnasta löydy.

    Mulle toi oli se mikä sai kokeilemaan. Luulin että en saa vanhoilla pumpulla uusiin ilmaa. Mutta se onkin vain toisin päin eli Clik adapterilla tahi pumpulla ei prestaan liiku ilma.

    Oli muuten Lahden polkupyörähuollossa kilpailukykyiset hinnat venttiileissä ja adaptereissa.

    Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  11. #191
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.707
    Kunhan tpu-sisureita alkaa saamaan noilla tai edes irrotettavalla sielulla, niin maantievehkeeseen voisi tuollaista miettiä. Eritoten jos löytyisi co2-adapteri suoraan noihin. Pumpulla kun voi tunailla, mutta co2:n kanssa ollaan laaki ja vainaa tilanteessa.

  12. #192
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kunhan tpu-sisureita alkaa saamaan noilla tai edes irrotettavalla sielulla, niin maantievehkeeseen voisi tuollaista miettiä. Eritoten jos löytyisi co2-adapteri suoraan noihin. Pumpulla kun voi tunailla, mutta co2:n kanssa ollaan laaki ja vainaa tilanteessa.
    Katoin että kiinanpoikain Ridenow TPU:ta sais metallisilla irrotettavilla prestoilla mutta
    1) en mielellään tukis kinkkilähommia
    2) jotkut kehuu noita ja toiset sanoo löytäneensä reikiä uusista sisureista ja vaikka uuden saakin myyjältä niin ei se tien päällä hirveesti hymyilytä

    Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  13. #193
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.707
    Joo, ei temusisurit kyllä nappaa lainkaan. Pirelliä se pitää olla. Vaikka track record onkin hieman huono, kaksi mennyt kuukauden sisään… oma vika tosin molemmissa.

  14. #194
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    No prestat voisin toki heittää pois. Mutta sitten on noita prestaan kierrettäviä pumppupäitä ja Wittin akkupumppu -saako noihin kaikkiin adapterin? Witt on mun ainoa pumppu, jolla pääsen mataliin maastopaineisiin.
    Tuossa Witt letkussa on Schrader pää, eli siihen menee kiertämällä tuo Clik pikkuadapteri ilman mitään kikkailuja. Maksaa Saksakaupassa saman mitä Suomessa, eli n. 15 euroa setti jossa tuo adapteri sekä 2 kpl Clik venttiilejä.

    https://cycli.fi/products/schwalbe-c...core-kit-black

  15. #195
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Varmaan ihan kätevä jos on yksi pumppu ja yksi pyörä. Eipä jaksa vaan alkaa koko fleettiin uusimaan ja adapterien kanssa kikkailemaan, kun prestakin toimii.

  16. #196
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Varmaan ihan kätevä jos on yksi pumppu ja yksi pyörä. Eipä jaksa vaan alkaa koko fleettiin uusimaan ja adapterien kanssa kikkailemaan, kun prestakin toimii.
    Tuossa yllä kerrottiin ettei tarvitse. Clikc venttiili toimii presta pumpulla hyvin.

  17. #197
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.275
    Aa niin joo.

    Jos vaihtaa click pumpun, niin silloin on uusittava kaikki venttiilit.

  18. #198
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuossa yllä kerrottiin ettei tarvitse. Clikc venttiili toimii presta pumpulla hyvin.
    Niin... ehkä toimii ehkä ei. Vähän kuullut, että ei aina toimi eikä käsittääkseni ainakaan noiden Lezyneiden kanssa.

  19. #199
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.275
    Mut mites tuo toisinpäin oleva tilanne? Saako click pumpulla ilmaa prestaan?

  20. #200
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Nii.. mun mielestä taas ratkaisu olemattomaan ongelmaan. Mutta jos joku kokee nykyiset ratkaisut ongelmaksi, niin on hyvä että on sitten tämmöinenkin. Itsellä noita pumppuja, mittareita ja pyöriä sen verran, että ehkä vielä odotan hetken.
    Samaa mieltä, melkoinen hypetys moisesta ilman että saavutetaan mitään maata mullistavaa, nyt vain odotellaan että joku keksii kilpailevan tuotteen niin saadaan säpinää venttiili viidakkoon.
    Mutta toisaaltaan, tässähän on saavutettu juuri se mitä markkinamiehet hakee, luodaan kysyntää ja kulutusta.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  21. #201
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mut mites tuo toisinpäin oleva tilanne? Saako click pumpulla ilmaa prestaan?
    Ei toimi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Samaa mieltä, melkoinen hypetys moisesta ilman että saavutetaan mitään maata mullistavaa, nyt vain odotellaan että joku keksii kilpailevan tuotteen niin saadaan säpinää venttiili viidakkoon.
    Mutta toisaaltaan, tässähän on saavutettu juuri se mitä markkinamiehet hakee, luodaan kysyntää ja kulutusta.
    No kukin tavallaan. Jos laskisi tunteina sen ajan kun olen elämäni aikana pyöritellyt Prestan neuloja ja kironnut lenkillä pumppuongelmia niin varmaan siitä muutaman työviikon saisi kasaan. En kaipaa sekuntiakaan sitä vaihetta lenkille lähdostä kun sitä Prestaa väännellään. Tämä sisältää myös ne taistelut jossa gravelvanteelta tippunut tubelessrengas pitää saada tienpäällä vanteelle CO2 patruunalla. Siinä on pakko ottaa sielu irti ja Prestassahan se vaatii työkalun kun taas Clik tulee sormin irti. Tätäkin ihanuutta olen päässyt kokemaan tänä kesänä. Tiedän, joo on paskat vanteet mutta ei nyt ole halua uusia vanteita.

    Ja tilannehan on ollut yli 100 vuotta se, että kysyntää olisi ollut mutta tarjontaa ei. Tämä on sinänsä ainutlaatuinen tilanne jossa valmistajat ovat järjestäen kieltäytyneet tekemästä tuotetta jolle on ollut selvä tarve.

  22. #202
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.275
    Mjoo, eli käytännössä tuo tarkoittaisi kuitenkin sitä, että täytyisi ostaa useampi uusi pumppu ja venttiilit kaikkiin kiekkoihin.

  23. #203
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.717
    Itse en edelleenkään oikein ymmärrä mikä siinä prestan käytössä on vaikeaa tai miten voi olla niin paljon ongelmia sen kanssa, mutta hyvä että on tullut ratkaisu niille joille presta ei maistu.

  24. #204
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.707
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Jos laskisi tunteina sen ajan kun olen elämäni aikana pyöritellyt Prestan neuloja ja kironnut lenkillä pumppuongelmia niin varmaan siitä muutaman työviikon saisi kasaan.
    En tiedä mitä teen väärin, kun tuo ei kuulosta kovinkaan tutulta. Prestoja tullut käytettyä vuodesta 92. Ruuvaa prestan auki, laittaa pumpun kiinni ja pumppaa. Ylipäätään aika vähän tulee pumppailtua renkaita lenkillä. Tai edes ennen lenkkiä. Nyt maantiepyörällä tulee paineet mitattua ja pumpattua ennen joka lenkkiä, kun toleranssit on eri luokkaa kuin läskissä.

    Siinä on pakko ottaa sielu irti ja Prestassahan se vaatii työkalun kun taas Clik tulee sormin irti.
    Milloin se sielu lähtee itsekseen irti ja milloin ei lähde ollenkaan… totta kyllä, että sielun irrottaminen sormivoimin tuskin onnistuu, jos se on kunnolla kiinni.

    Ja tilannehan on ollut yli 100 vuotta se, että kysyntää olisi ollut mutta tarjontaa ei. Tämä on sinänsä ainutlaatuinen tilanne jossa valmistajat ovat järjestäen kieltäytyneet tekemästä tuotetta jolle on ollut selvä tarve.
    Aika näyttää miten tuon kysynnän kanssa käy. Hyvä jos menestyy, ei se multa ole pois.

  25. #205
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.286
    ^ No en kyllä myöskään ymmärrä moista touhua mutta jokaisella murheet. Itse tuubivuosista alkaen prestaa käyttänyt ja muistaakseni kaksi sinä aikana vaurioitunut. Siis ei vieläkään löydy pointtia Clikkeihin mutta jään kuulolle jos joku jotain keksii...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  26. #206
    ^ Tai keksii sellaisen pointin joka sinulle kelpaa.

  27. #207
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.286
    ^ No sanotaan vaikka niin, tähän mennessä ei vielä mitään tullut vastaan...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  28. #208
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.161
    On kuitenkin tärkeää kertoa se moneen kertaan.

  29. #209
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    On kuitenkin tärkeää kertoa se moneen kertaan.
    Näinhän se menee että aina kaiken uuden vastustajat ovat niitä äänekkäimpiä. Niinhän se on myös sähköautojen vastustajien kanssa. Heille on jonkunlainen elämäntehtävä saarnata netissä 24/7 sähköautovastaisuuden sanomaa.

  30. #210
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.707
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Näinhän se menee että aina kaiken uuden vastustajat ovat niitä äänekkäimpiä. Niinhän se on myös sähköautojen vastustajien kanssa. Heille on jonkunlainen elämäntehtävä saarnata netissä 24/7 sähköautovastaisuuden sanomaa.
    Mikäli muistini vielä tarjoilee aitoa tavaraa, eikä hallusinaatioita, niin tälläkin foorumilla oli se yksi, joka hehkutti sähköautoilun ilosanomaa 48/7.

    —-
    IMHO tämä clik valve ratkaisee lähinnä olemattoman ongelman. Jos se jollekin ratkaisee todellisen ongelman, niin siitä vain. Kuitenkaan kaikki uusi ei aina välttämättä ole parempaa. Puhumattakaan, että se olisi taloudellinen menestys.

Samanlaisia aiheita

  1. Schwalbe Big One
    By sam1_ in forum Renkaat
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 16.06.2017, 12.10
  2. Schwalbe one
    By ratikka in forum Renkaat
    Vastaukset: 139
    Viimeinen viesti: 20.05.2017, 21.43
  3. Presta-venttiili kiristysmutteri
    By Mik@ in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 16.05.2017, 14.23
  4. Presta venttiili ylläri
    By esma in forum Renkaat
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 29.09.2016, 18.39
  5. Väliä millain venttiili?
    By jvc2015 in forum Renkaat
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 05.04.2016, 16.56

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •