GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 14 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 436

Aihe: 2025 uutuuksia

  1. #391
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.148
    Puolet pitää saada upgrade kitistä pois jos haluaa kunnolla kauppaa tehdä. Veikkaan että se aikanaan sinne putoaakin, ehkä jo ensi talvena.

    Shimanon uudet jarrut kiinnostaa. Mun mielestä sramit on rumempia, mutta ei sillä oo kyllä mitään merkitystä omiin valintoihin. Pinkbiken podcastissa epäilivät, että vanhat jarrut eivät olisi yhteensopivia uuden jarruöljyn kanssa. Ihmettelen kovasti jos näin on, mutta ilmeisesti tiivisteet on eri materiaalia ja vanhat voisi turvota uuttaa öljyä käyttäessä. En tiedä onko pelkkää mutuilua vai tietoa. Redlinen likewater joka tapauksessa toiminut ongelmitta jo useamman vuoden

  2. #392
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.148

  3. #393
    Kyl se XT on GX tasolla mun silmissä ollu aina. X01 jossain xt ja xtr välillä. Deore tasoisen vaihtaja liipasin kombon akulla ja pikkuhilppeineen tulis lähtee n. 300, xt 400 jotta olis Sramin kanssa kilpailukykyinen. Uskon kyllä että shimano vaihtaa nätimmin, sram on aika tarkka ketjulinjasta jne. Saattaa olla rutiseva ja viivettä vaihdoissa vaikka olis kaikki osat uusia. Varsinkin transmissionissa.

  4. #394
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    ^hittolainen. Onko tuossa langaton GRX sähkövaihtaja? Eihän sellaista pitäisi olla olemassa
    Se on olemassa 24.6. alkaen. Samalla tulee myös uudet 1x kahvat ja alukiekot.

    Vaihtajasta tulee vain SGS-versio 10-51t pakalle. Tuo on auttamattomasti eilispäivän pakka SRAMin 10-46t pakkaan verrattuna, IMO. Liian vähän, liian myöhään, Shimano.
    The older I get the faster I was

  5. #395
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030




    Spessulta uudet Roval III:t tulossa.
    Huomattavaa mm. etukiekko korkeampi kuin takakiekko, hiilaripinnat, sisäleveys edelleen 21, sekä noiden 2 kekkosarjan korkeusero vain 1 cm,

  6. #396
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Jotenkin tullut sellainen mielikuva, että euro valmistajat eivät uskalla lähteä kinkkien aloittamaan painosotaan mukaan. Tai ehkä roval oli se joka aloitti, mutta ei onnistunut.

    Uudet zipit ja nyt nämä rovalit ovat vähän pettymys leveyden ja painon puolesta.

  7. #397
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Se on olemassa 24.6. alkaen. Samalla tulee myös uudet 1x kahvat ja alukiekot.

    Vaihtajasta tulee vain SGS-versio 10-51t pakalle. Tuo on auttamattomasti eilispäivän pakka SRAMin 10-46t pakkaan verrattuna, IMO. Liian vähän, liian myöhään, Shimano.
    Onpa hölmö. Ei tuollaisella pakalla tee gravelissa mitään.

  8. #398
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Tuo noin 50 mm korkeus ja leveä ulkokehä taitaa ajaa keskimäärin 1300-1400 g panoihin hiilaripinnoilla, jos katsotaan "länsibrändejä" tai isoja tunnettuja toimijoita.

    Noihin spekseihin menee, suunnilleen painoilla ja hinnoilla
    Cadex 50 Ultra, 1350 g ja 3,000 eur
    Newmen vonoat, 1330 g ja 1.700 eur
    Huntin uudet sub 50:t 1.380 g ja 2000 eur
    ja nyt Rovalit 1305 g ja 3.500 eur
    On varmaan muitakin, mutta itse en muista

  9. #399
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.678
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Onpa hölmö. Ei tuollaisella pakalla tee gravelissa mitään.
    Miten tai miksi 11-51 pakka on eilispäivän pakka, jolla ei tee mitään vs. 10-46?

  10. #400
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    Paljon kuskista kiinni mutta tuskin muutaman hampaan erot paljoa vaikuttaa. Itse jos olisin nuoruuden voimissa niin tuollaiset 1-2 hampaan nousuthan olisivat optimaalisia...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  11. #401
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Miten tai miksi 11-51 pakka on eilispäivän pakka, jolla ei tee mitään vs. 10-46?

    10-46:ssa on pienemmät hypyt pienessä/raskaassa päässä ja isommat hypyt isossa päässä. 10-51:ssa hypyt on pitkälti päinvastoin. En tiedä onko tuollaiset tasaiset hypyt läpi pakan jotenkin haluttavia maastoajossa ja/tai pienemmällä eturattaalla, mutta graveliin ei mielestäni järkevä.

    Otin esimerkiksi Ramin 10-46t pakan, mutta Campahan on tarjonnut fiksuja välityksiä Ekariin jo vuosia. Shimano saisi julkaista pari graveliin suunniteltua pakkaa.
    The older I get the faster I was

  12. #402
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030





    • Wheel
      • DT Swiss ARC 1100 DICUT db 55
      • Axle dimension: 12x100 mm
      • Rotor mount: Center Lock
      • Rim height: 55 mm
      • Inner width: 22 mm
      • Rim material: Carbon
      • Weight: 696 g








    • Wheel
      • DT Swiss ARC 1100 DICUT db 55
      • Axle dimension: 12x142 mm
      • Rotor mount: Center Lock
      • Rim height: 55 mm
      • Free hub: Shimano
      • Inner width: 22 mm
      • Rim material: Carbon
      • Weight: 803 g

  13. #403
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030

  14. #404
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti





    • Wheel
      • DT Swiss ARC 1100 DICUT db 55
      • Axle dimension: 12x100 mm
      • Rotor mount: Center Lock
      • Rim height: 55 mm
      • Inner width: 22 mm
      • Rim material: Carbon
      • Weight: 696 g








    • Wheel
      • DT Swiss ARC 1100 DICUT db 55
      • Axle dimension: 12x142 mm
      • Rotor mount: Center Lock
      • Rim height: 55 mm
      • Free hub: Shimano
      • Inner width: 22 mm
      • Rim material: Carbon
      • Weight: 803 g
    Voiko tämmöistä sisäkapeaa kiekkosettiä muka julkaista herran vuonna 2025? Vai onko tuossa painovirhe ja oikeasti sisäleveys on 32mm.. Varmaan hyvät kiekot monelle ketkä ei polta rahojaan jokaiseen pyöräteollisuuden trendiin. Mulla on grävelissäkin vielä 22mm sisäleveydellä olevat kiekot ja niilläkin pystyy ajamaan.

  15. #405
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    ^Itse vähän mietin että mikäköhän näiden kiekkojen uutuusarvo on? 55mm profiili, 22mm sisäleveys ja painoa 1500g. Speksit on kuin jostain viiden vuoden takaa.

  16. #406
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^Itse vähän mietin että mikäköhän näiden kiekkojen uutuusarvo on? 55mm profiili, 22mm sisäleveys ja painoa 1500g. Speksit on kuin jostain viiden vuoden takaa.
    No verrattuina vanhohin leveyttä on lisää hyvinkin.

    Se mikä on kiinnittänyt huomiota, niin zipp, roval, eikä nyt myöskään dt ole lähteneet mukaan kiekkojen keventämiseen.
    Meinasin kirjoittaa kiinalaisten aloittamaan keventämiseen, mutta Roval tuon taisi itse aloittaa gen1 kiekoillaan. Ja sehän meni tunnetusti reisille.

    Zipp taisi jossain haastattelussa suoraan kertoakkin, ettei lähde keventämiseen mukaan kestävyyden kustannuksella.

    Mutta mitä muuta on tulossa? Mahtuko tuohon vielä 65mm kehät, vai korvaako nämä molemmat edelliset?
    En myöskään ihmettelisi, vaikka olisi ollut suunnitelmissa tehdä 65-70mm kiekot, mutta UCIn uusi sääntö laittoi tuon julkaisun jäihin.

  17. #407
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    En tiedä minkälaiset jotkut kiinalaiset keventelykiekot ovat ajossa. Mulle se nyt on aivan sama painavatko kiekot 1100g vai 1500g, mutta annan jonkun muun koeajaa kevyet kinkkikiekot. Ite veikkaisin, että saattavat "speijata" kuin Spinergyt aikoinaan vaikka kuski olisi alle 70kg.
    6.7 WTF/kg


  18. #408
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    The older I get the faster I was

  19. #409
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    The older I get the faster I was

  20. #410
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Tuo wilier saattaa estää mahdollisesti harkitsemani uuden maantierungon hankintaa. Vihreänä. Videoiden perusteella aika kiva.

  21. #411
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667

  22. #412
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No verrattuina vanhohin leveyttä on lisää hyvinkin.

    Se mikä on kiinnittänyt huomiota, niin zipp, roval, eikä nyt myöskään dt ole lähteneet mukaan kiekkojen keventämiseen.
    Meinasin kirjoittaa kiinalaisten aloittamaan keventämiseen, mutta Roval tuon taisi itse aloittaa gen1 kiekoillaan. Ja sehän meni tunnetusti reisille.
    Muutama viesti ylöspäin on uusien Rovalin kiekkojen speksit, jotka ovat kevennettyjä. Roval Rapide 1 ongelmat taisivat enemmänkin johtua itse etukiekon rakenteesta kuin "keventämisestä"?

  23. #413
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niinno onko se keventämistä, jos tehdään kiekoista matalammat, eikä kasvateta sisäleveyttä nykyaikaisiin mittoihim? On toki, muttei kestävyyden kustannuksella.

  24. #414
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    No jos lähdetään tekemään kevyempää, leveämpää, syvempää sekä kestävämpää tarkoittaa se sitä lompakossa ja tuulenhavina.
    Kate tilillä määrää tingitäänkö navoista, painosta vaiko pysytäänkö vanhanaikaisissa malleissa jotka ei hetkeen poistu markkinoilta.

  25. #415
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin uusi rovali on onnistunut noissa tuulenhavinassa. Keveys tosiaan vähän niinjanäin, koska se havina on melko vahvaa.

  26. #416
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niinno onko se keventämistä, jos tehdään kiekoista matalammat, eikä kasvateta sisäleveyttä nykyaikaisiin mittoihim? On toki, muttei kestävyyden kustannuksella.
    Eli siis kun nykyiset 51/60mm kiekot päivitetään 63/58mm syvyyteen ja paino tippuu 125g, niin kiekoista tehdäänkin matalammat?

  27. #417
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Eli siis kun nykyiset 51/60mm kiekot päivitetään 63/58mm syvyyteen ja paino tippuu 125g, niin kiekoista tehdäänkin matalammat?
    Niin tuo on se sprinttimalli. Samalla päivittyi myös hinta tonnilla ylöspäin. Eli eiköhän se paino ole muualta pois kuin kehistä.

    Tosiaan olen edelleen sitä mieltä, ettei merkkivalmistajat ole lähteneet keventämiseen mukaan kestävyyden kustannuksella. Sehän se mun alkuperäinen juttu oli.

  28. #418
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Esimerkkinä tuo toisessa ketjussa mainittu elite wheels. Sravasta pongasin hassusti haljenneen kehän Porvoonajoista. Itse en välttämättä tuollaista kiekkoa haluaisi.

  29. #419
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Aika vaikea nähdä tälle valoisaa tulevaisuutta. Helvetin kallis, painava, ei saa kunnon lokasuojaa ja kirsikkana kakun päällä uskomattoman typerä ilmantäyttö Toisaalta fyrkkahenkilöille helppo tapa osoittaa että on pinkka kunnossa ;D

  30. #420
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Esimerkkinä tuo toisessa ketjussa mainittu elite wheels. Sravasta pongasin hassusti haljenneen kehän Porvoonajoista. Itse en välttämättä tuollaista kiekkoa haluaisi.
    Parilla kaverilla on Eliten vanhempia malleja hiekkatieajossa ja vaikuttavat toistaiseksi kestäviltä, mutta kaikki Eliten mallit eivät ole UCI:n siunaamia, eli niitä ei saisi käyttää UCI kisoissa.

    Mutta kiinalainen keventelykiekko ei edelleenkään oikein kiinnostele edes 52kg tyttären käyttoon...tai varsinkaan tyttären käyttoon.
    6.7 WTF/kg


Samanlaisia aiheita

  1. Likaanen Lakeus 16.-18.5.2025 ja Luminen Lakeus 1.3.2025
    By moukari in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 26.05.2025, 23.08
  2. 2024 uutuuksia
    By huotah in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 579
    Viimeinen viesti: 11.12.2024, 15.32
  3. 2023 uutuuksia
    By huotah in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 734
    Viimeinen viesti: 05.12.2023, 08.04
  4. 2022 uutuuksia
    By plr in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 260
    Viimeinen viesti: 12.10.2022, 12.59
  5. 2014 uutuuksia
    By kyprok in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 410
    Viimeinen viesti: 09.04.2014, 22.40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •