ElectrobikeGiantLostInLaplandBikeshop
Sivu 4 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 571

Aihe: Polkijoiden toinen toistaan hienommat pyörät

^^Faijan työkaluista ainoastaan aito Mauserin mitta jäljellä, muiden laatu oli välittävää.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

On tuo uuden kaluston lisääntyminen vastaantulijoissa tullut huomattua. Ei niitä ihan joka mutkassa sentään vastaantule mutta selvää nousua. Etenkin naiskuskien määrä on selvästi enemmän kuin aikaisempina vuosina. Kalusto on uutta ja hintaluokka varmaankin siellä kolmen tontun huitteilla. Tuttuja merkkejä.

Yksi asia mikä on jo useammin kerran ihmetyttänyt. Alla on se kuluvaa vuotta oleva gravel, oheiskamppeet trendin mukaiset mutta ei kypäriä. Onko tämä joku uusi trendi näiden kolmenkympin korvilla olevan porukan keskuudessa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Satuttiin viime keskiviikkona aamiaiselle Tukholman Cykelcafe Lemondiin samaan aikaan kun joku isompi maantielenkkiporukka teki lähtöä lenkille. S-Works-saturaatio oli sitä luokkaa, että en uhraisi aikaa suomalaisten pyöräilijöiden pyörävalintojen pohtimiseen (tähän joku hymiö, jota errorin pelossa ei voi laittaa).
    Niinpä. Mitä nyt vaikka YouTubesta katsoo porukkalenkkejä maailmalta niin taitaa se 5 kiloeskoa olla suurin piirtein alaraja.Toki tuskin ketään pyörän mukaan hyljeksitään, suuntaan tai toiseen, mutta hienoa nähdä ettei turhaan kursailla vaan ajetaan sellaisella kalustolla kuin halutaan.

Espanjassa pikku paikkakunnalla reilu vuosi sitten katselin "aikuisten" lenkkikalustoa ja allekirjoitan tuon +5tonnia lausunnon ja S-Worksilläkään ei kummaa huomiota varmaan saanut. Kyllä tosi harrastaja kalustoon panostaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jahuc Katso viesti
    Oman faijan oppi:
    "Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Köyhän tulee siksi ostaa huonoa, sillä se käy ennenpitkää kalliiksi."
    Varmaan uusi versio siitä että köyhän ei kannata ostaa halpaa (ja huonoa). Tästä saakin rakennettua aasinsillan varakkaiden ohjeisiin köyhille: https://yle.fi/a/20-281550

Köyhyys on resurssien puutetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti

Yksi asia mikä on jo useammin kerran ihmetyttänyt. Alla on se kuluvaa vuotta oleva gravel, oheiskamppeet trendin mukaiset mutta ei kypäriä. Onko tämä joku uusi trendi näiden kolmenkympin korvilla olevan porukan keskuudessa?
    Tähän olen myös kiinnittänyt huomiota. Yhdestä tapauksesta kirjoitinkin, mutta sen jälkeen on näkynyt parikin kertaa, kun ajetaan ilman kypärää. Ja muista kamoista päätellen ihan lenkillä ollaan.

—-
    Mitä tulee aiheeseen ja täällä kirjoitettuun, niin vaikka olenkin sitä mieltä, että jokainen ostakoon sellaisen pyörän kun haluaa/pystyy riippumatta myöskään siitä ajaako vuodessa 1000 vai 10 000 km, koska se ei oikeastaan kuulu muille, niin… kyllä mulla on kynnys hankkia vaikka Pinarello, vaikka se onkin hieno pyörä. Vähän sama kuin maastopuolella mun mielestä Pole oli kuskin laite, eikä mun taidot sen omistamiseen riittäneet. Tosin on mulla nykyisessä sähkötäpärissä kashimaa molemmissa päissä, kun RCZ:sta halavalla sai…

Tuolta runkoni tulisi jos alkaisin tuhlaamaan https://www.festka.com/en/models

^ Jos tuo on se, mitä oikeasti haluat, niin mikset ala tuhlaamaan? Elämä on lyhyt eikä sitä kannata hukata jonkun harrastusvälineen hinta-/laatusuhteen miettimiseen.

En saa edelleenkään liitettyä kuvia tänne ilman erroria ainakaan tätä ipadia käyttäen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Olisiko tässä hieno/hinnakas pyörä ihmettelyssä taustalla se perinteinen suomalainen alemmuuskompleksi, pitää olla tarpeeksi hyvä/harrastaja ennen kuin voi paremman pyörän hankkia?

Entinen työkaveri jahkaili vuosia ostavansa mittatilaus rungon. No nyt ei tarvitse ostaa, laskettiin vappuna se monttuun ja kukkamullat päälle. Viheliäinen eturauhassyöpä vei ukon 62 -vuotiaana vain kymmenessä kuukaudessa.

Joten laitahan nure tilaus vetämään.

^^ Eikös tuossa ylempänä nure kategorisoinut että tosiharrastajat vain panostaa kalustoon. Määritelmän mukaan kalustosta voi päätellä ett-onko tosiharrastaja vai wannabe.
    Minusta tosiharrastaja voi olla vaikkei olisi kummoinenkaan kalusto. Yks tuntemani ikäukko ajelee mooseksenaikaisella vannejarru pyörällä ja alakastin osilla. Ikäänsä nähden hämmästyttävän määrän kilometrejä ukko työntää menemään.

^^ Eikös tuossa ylempänä nure kategorisoinut että tosiharrastajat vain panostaa kalustoon. Määritelmän mukaan kalustosta voi päätellä ett-onko tosiharrastaja vai wannabe.
    Minusta tosiharrastaja voi olla vaikkei olisi kummoinenkaan kalusto. Yks tuntemani ikäukko ajelee mooseksenaikaisella vannejarru pyörällä ja alakastin osilla. Ikäänsä nähden hämmästyttävän määrän kilometrejä ukko työntää menemään.
    Tässäkin on jotain perisuomalaista, puusuksiin pitovoidetta koko matkalle ja eikun painetaan menemään. Mitä vaikeampaa, ikävämpää ja raskaampaa homma on niin sitä kovempi ukko?

Tuo hänen pyöränsä kyllä kestää vertailun nykypyöriin. Ei vaan ole uusinta uutta.

Tuo hänen pyöränsä kyllä kestää vertailun nykypyöriin. Ei vaan ole uusinta uutta.
    Joo, en varsinaisesti tarkoittanut tätä yksittäistapausta vaan suomalaista mentaliteettiä yleensä.

Onhan se niinkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MPS Katso viesti
    Tässäkin on jotain perisuomalaista, puusuksiin pitovoidetta koko matkalle ja eikun painetaan menemään. Mitä vaikeampaa, ikävämpää ja raskaampaa homma on niin sitä kovempi ukko?
    Vanhalla ja yksinkertaisella kalustolla ajava voikin olla sleeper?

Tunnen vastaavan tapauksen. 70+ kerhon konkari joka ajoi viimekesänä kolmessa kuukaudessa yli 10 000 kilometriä ja koko vuonna - en edes tiedä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Vanhalla ja yksinkertaisella kalustolla ajava voikin olla sleeper?
    No, ainakin pyörä on "keeper".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mitä tulee aiheeseen ja täällä kirjoitettuun, niin vaikka olenkin sitä mieltä, että jokainen ostakoon sellaisen pyörän kun haluaa/pystyy riippumatta myöskään siitä ajaako vuodessa 1000 vai 10 000 km, koska se ei oikeastaan kuulu muille, niin… kyllä mulla on kynnys hankkia vaikka Pinarello, vaikka se onkin hieno pyörä. Vähän sama kuin maastopuolella mun mielestä Pole oli kuskin laite, eikä mun taidot sen omistamiseen riittäneet. Tosin on mulla nykyisessä sähkötäpärissä kashimaa molemmissa päissä, kun RCZ:sta halavalla sai…
    Pole mulla on ollut eikä siinä mun mielestä mitään tollaista ollut. Monenlaisia vehkeitä nekin myi. Pinarelloa en kyllä ilkeäisi hankkia...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Pole mulla on ollut eikä siinä mun mielestä mitään tollaista ollut. Monenlaisia vehkeitä nekin myi. Pinarelloa en kyllä ilkeäisi hankkia...
    Kertokaa nyt tietämättömälle, että onko noi Pinarellot jotenkin huonoja? Mun mielestäsi tosi siistin näköisiä pyöriä aivan kuten myös noi oudot Benotti-pyörät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rapis Katso viesti
    Kertokaa nyt tietämättömälle, että onko noi Pinarellot jotenkin huonoja?
    Ei ku ne on vähän liian hyviä. Luultavasti. Sellainen oikeiden ajomiesten merkki.

Muotokieli saattaa ottaa joillakin silmään. Eipä tuollaista oikein vastaavaa runkoa muilla ole. Tai ainakin ovat vähemmistö. Kyllä mä diggaan ja en diggaa. Kuvissa reilusti silmään sattuvia kuin luonnossa.

Föhn, en itseäni kovinkaan "tosiharrastajaksi" itseäni laske ja se estää tuon tuhlaamisen yhteen harrastukseen...

Toisaaltaan en löytänyt noita Festkan legendaarisia titaani/kuiturunkoja mistään lyhyellä etsinnällä.

En myöskään ole vuosikymmeniin ajanut millään "paskalla" kalustolla ja siksen pääse leuhkimaan moisilla ajetuilla kilometreistä ja kyllä itsekin moisia kuskeja tunnen ilman että heitä väheksyn.

PSA arvot kunnossa ja jos tuota periaatetta noudattaa niin voit joutua jonkun 17vuotiaan yliajamaksi runkoa noutaessa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rapis Katso viesti
    Kertokaa nyt tietämättömälle, että onko noi Pinarellot jotenkin huonoja? Mun mielestäsi tosi siistin näköisiä pyöriä aivan kuten myös noi oudot Benotti-pyörät.
    No mun mielestä Pinarellolla ei kehtaa lähteä 20 km/h porukkalenkille ja pyytää taukoa vitosen jälkeen. Mutta huom! tämä siis vain mun oma näkemys. Josta toki voi sitten varmaan johtaa sen että jos olisin porukkalenkillä 20 km/h-ryhmässä ja se pinarellokuski pyytäisi vitosen jälkeen taukoa, tirskahtelisin ylemmyydentunnosta. Mutta ehkä tämä on se perimmäinen syy, että ajan yksin.

Voidaanko vetää sellainen johtopäätös että pyörän hienous tai sen puute ei ole olennaista, ainostaan ympäristön asennoituminen voi aiheuttaa komplikaatioita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    PSA arvot kunnossa
    Hyvä. Nuo kannattaa testauttaa säännöllisesti. Juuri vuodenvaihteessa yksi tuttu kävi hoidot läpi. Vaikkei tuohon kuolisi, niin ajot on telakalla pidemmän aikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Elämä on lyhyt eikä sitä kannata hukata jonkun harrastusvälineen hinta-/laatusuhteen miettimiseen.
    Joopa. Tältä pohjalta hankin sen mun maantiepyörän keväällä. Pohdin Espanjassa, että kehtaako sitä kahdeksatta pyörää, kun se ajo siellä maistui sen verran hyvin. Niin joku totesi, että jos se ei vie leipää pöydästä, niin siitä vaan.

En tiedä miten yleistä on, mutta jossain kuraläppä-podcastissa juteltiin että naisharrastajat saa enemmän kommentointia kalustosta, jos on erehtynyt panostamaan "liian hyvään pyörään". Ehkä tässä on jotain sellaista ajatusta, että hyvä pyörä pitää ansaita, oli se sitten se s-worksi tai Pinarello

Maastossa se varmaan tarkoittaa sitä että pitäisi ensin aloittaa sillä täysjäykällä teräspyörällä josta sitten jäykkäperän kautta siirrytään käytetyn täpärin kautta kunnon kalustoon. Jos aloittelija heti ostaa sen kashimalla koristetun hiilikuitutäpärin niin eihän se opi edes ajamaan oikein

Ehkä se on sitä kun pitää itselleen vakuuttaa että oma tapa tehdä asioita on oikeampi kuin jonkun muun... Toisaalta sekin on turhaa, kun täältä tai pyöräilyä käsittelevistä podcasteista ja videoista voi tulla sellanen olo että nauttiakseen pyöräilystä pitää panostaa vähintään 4k€ pyörään ja 2k€ varusteisiin. Ja pyöriä pitää olla vähintään 5 kpl

Oon nyt ajellut muutamassa kuukaudessa 1300 km 31v maantiepyörällä josta maksoin 225€ ja johon oon laittanut toisen mokoman huoltoihin ja pikkupäivityksiin. Mutta harrastusväline tuo on ihan yhtä vahvasti kuin 4k€ täpäri joka on viime aikoina jäänyt turhan paljon paitsioon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Joopa. Tältä pohjalta hankin sen mun maantiepyörän keväällä. Pohdin Espanjassa, että kehtaako sitä kahdeksatta pyörää, kun se ajo siellä maistui sen verran hyvin. Niin joku totesi, että jos se ei vie leipää pöydästä, niin siitä vaan.
    8 filoa ja yksi vaimo vai toisinpäin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Toisaaltaan en löytänyt noita Festkan legendaarisia titaani/kuiturunkoja mistään lyhyellä etsinnällä.
    Ei kai Festkat nyt varsinaisesti mitään legendaarisia ole, kun on melko uusi firma, mutta mittatilausrunkoja kun ovat, niin niitä löytyy Festkalta tilaamalla. Ei tartte sen kummemmin etsiä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Samanlaisia aiheita

1. Ibis -pyörät
    By Portti in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 679
    Viimeinen viesti: 24.02.2025, 10.31
  2. Mondraker pyörät
    By hphuhtin in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 44
    Viimeinen viesti: 15.07.2022, 15.25
  3. Norco pyörät
    By Sambolo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 31