AjopyoraGiantLostInLaplandElectrobikeCanyon
Näyttää tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Sram DB8 jarrut

Sram DB8 jarrut

Moi,
    Tässä taas kevään kynnyksellä Trekillä taas tarjoukset pyörii ja kovasti polttelisi top fuel tai fuel ex ja osavalinnoissa mainitaan jarruina Shimano 6000 sarjaa TAI Sram DB8. Eilen kävin koeajamassa Fuel Ex missä DB8 ja tuntuivat kyllä tehottomilta. Sai puristaa ihan kunnolla jos meinasi saada reippaammin pysähtymään, ja nyt oltiin tasaisella asfaltilla. Miten sitten poluilla alamäissä on tilanne.. Onko muilla käyttökokemuksia kyseisistä jarruista? Olivatko nämä vaan vielä "tehdasrasvassa" vai ovatko oikeasti näin tehottomat. Tuossa linkki kyseiseen fillariin https://cycli.fi/products/trek-fuel-...40409512181895

Jarrut: Shimano, nelimäntäinen hydraulinen levyjarru, M6100-vipu, M6120-jarrusatula, SRAM DB 8

Voi olla että koeajopyörässä jarrut huollon tarpeessa, kyllä DB8:t pitäs usemmeille riittää tuollasessa pyörässä.

Ja jarruteho paranee selkeästi sisäänajon jälkeen. Mulla on noi 4 mäntä deoret 200mm levyjen kanssa ja olen pärännyt niillä ihan hyvin parkissa ja poluilla.

Voi olla että ajamassani pyörässä oli ensimmäinen ajo kyseessä kun polkimetkin laitettiin siinä ensin paikoilleen ja iskarit täytettiin. Tuossa kun googelin ihmeelisestä maailmasta noita jarruja hakee niin tulee vähän laidasta laitaan mielipiteitä. Nykyisssä pyörässäni on shimanon xt 8100 ja ovat olleet kyllä hyvät ja luotettavat. Kiitoksia kommenteista, jatketaan tutkimista. (ja kun liian kauan tutkitaan niin pyörät loppuunmyyty ja pyöräkuume rauhoittuu kummasti)

Mulla nuo pelas ihan ok, mäkeäkin tuli ajettua. En nyt enää ihan varma, mut taisin metallipalat laittaa tilalle ja mulla oli ne sramin paksummat levyt. Ei nuo ihan coden veroiset kuitenkaa ja tuntu vaativan enemmän huoltoa kun dot nesteelliset ja kun itsellä oli ilmaussetit dotillisiin niin päivitin nuo code stealtheihin.

Mä katsoisin koeajopyörästä jarrulevyt, jos ne on RT66:t (tai huonommat) ja levystä prässätyt, niin en ihmettelisi huono tehoa. Itse en enää ole asentanut mihinkään pyörään XT-levyjä huonompia, musta levyn osuus jarrujen tehosta ja toiminnasta on 1/2 tai ainakin 1/3.

Prässätyn levyn käsittääkseni tunnistaa siitä, että reikien reunat ovat pyöristyneet.

Mulla on nyt 140km kokemusta noista DB8:sta. Yllättävän hyvät, ei yllä Shimanon XT:een tasolle (mitkä on toisessa pyörässä) jarruvoimassa, mutta ei noita ainakaan tällä kokemuksella tarvitse heti päivittää. Sateella en ole vielä ehtinyt ajaa, mutta on ne vähän mutaa jo maistanut ja pesua ja hiljaisena pysyneet ja jarrut pitää olla hiljaiset Edelliset Sramit oli Code R:ät ja ne oli ihan sysipaskat.

Kyllä code r vähän kevyempi tuntuma ja tehokkaampi.

Wildissa tuli DB8:t mukana ja varauduin jo vaihtamaan ne, mutta ovatkin aivan hyvät kamppeet. Säätöjöä ei toki ole liikaa ja alkuun vaativat aika paljon voimaa, mutta sisään ajettuna toimivat hyvin. Tuntuma on selvästi enemmän Shimanomainen kuin DOT:ia käyttävissä Srameissa, mutta toisaalta nuo tuntuvat esim. G2 RSC verrattuna hyvinkin tehokkailta. Toki sähkössä suuremmat levyt kuin luomussa, jossa nuo G2:t asustaa. Codeen verrattuna ei DB8 pärjää tehossa mitenkään, mutta samalla mineraaliöljy on saanut harkitsemaan mäkipyörän Codejen päivitystä Maveniin.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

Mun ekat Code R:ät olisi varmaan pitänyt uutena ilmata heti ja se taas on aika surkeaa jos uusia jarruja joutuu heti ilmaamaan. Ne ei näes toimineet edes paloja vaihtamalla. Luin interwebistä että Sramit vaatii enemmän sisäänajoa kun Shimanot, mutta noita ei saanut ollenkaan ajettua . Seuraava pyörä tuli samoilla jarruilla niin laitoin siihen uutena hyväksi havaitut XT:eet. Shimanot toimii aina, on tehokkaat ja helppo ilmata. Ja sisäänajoon vaatii vaan parit jarrutukset. DB8:sit sai ajettua yhtä helposti sisään kun Simanot. DB8:sit on olleet ainakin näillä vähillä ajoilla niin hyvät että en enää vastusta Sramin jarruja niin paljon

Itellä codet olleet huolettomimpia ja toimintavarmimpia, nyt mäki pyörässä silver stealth codet, kerran oon takajarrun ilmannu asennuksen jälkeen kun asentaessa taisin vähä sössiä. Shimanoila ajettu 500km ja takajarrun nesteet selkeesti huonot jo, oman kokemuksen mukaa mineraaleja saa aika tiuhaan vaihella.

Samanlaisia aiheita

1. SRAM rival axs jarrut
    By mattitk in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 02.09.2023, 19.56
  2. Sram Guite T jarrut
    By Peki666 in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 21.05.2021, 07.10
  3. SRAM jarrut huutaa märkänä
    By Kiituri in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 06.07.2020, 18.27
  4. SRAM Guide -jarrut
    By CamoN in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 18.08.2016, 20.05
  5. Jarrut ? : Shimano XT vai SRAM X0
    By TTO in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 19.08.2015, 22.06

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •