ContinentalElectrobikeAjopyoraHuntteriNoshtCanyon
Sivu 504 / 505 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 404 454 494 502 503 504 505 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 15.091 - 15.120 / 15122

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Nämä taisi olla tuossa baanalla tarkoituksella.. yksi tai kaksi menisi vielä vahinkona mutta neljä poikittain on jo aika suunnitelmallista
    ja sopivasti siinä kohtaa missä auringosta tullaan hämärään

Se on justiinsa tarkoituksella. Usein näkee, olisiko nuorisolaisilla joku tiktokhaaste?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Nämä taisi olla tuossa baanalla tarkoituksella.. yksi tai kaksi menisi vielä vahinkona mutta neljä poikittain on jo aika suunnitelmallista

Eikös se sovelias tapa ole heivata noi lähimpään ojaan jos nokkospensaita ei ole saatavilla.

Sent from my Takapalk

Tulee mielenkiintoinen loppuelämä jos onnistuu omalla toiminnallaan tappamaan jonkun.
    Ei ole kuulemma mitään haastetta, kysyin asiaa. Heppu sanoi että potkuri jää siihen mihin se pysähtyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti

Missä tuo alikulku on? Onko tuolla takana vasemmalla virallinen skuuttiparkki, kun siellä ne näyttävät olevan siististi, vai onko sekin fllareille tarkoitettu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Missä tuo alikulku on? Onko tuolla takana vasemmalla virallinen skuuttiparkki, kun siellä ne näyttävät olevan siististi, vai onko sekin fllareille tarkoitettu?
    Matinkylä Ison Omenan vieressä, tuolla oikealla takana ainakin on ja selän takana skuuttiparkit. Laiska todennäköisesti jättäisi sisäänkäynnin viereen.

Paljon on auki revittyjä asvalttisiivuja eri puolilla 5cm terävällä reunalla, saa nähdä miten sulkeutuu

^ Joo, enpäs ole vielä tuohon eksynyt, ohi alkikulun oon vaan ajanut. Ehkä hyvä niin, kun ääliöt jättää skuutit noin.

Terävät reunat ovat todella ikäviä, sitten ne jäävät ikuisiksi ajoiksi, kun eivät homman jälkeen saa asvaltoitua.

Tuota on koettu eri alikuluissa kevyen liikenteen väylillä, skuutin käyttö paljolti holtitonta ja muista liikkujista piittaamatonta.
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

^ Joo, enpäs ole vielä tuohon eksynyt, ohi alkikulun oon vaan ajanut. Ehkä hyvä niin, kun ääliöt jättää skuutit noin.

Terävät reunat ovat todella ikäviä, sitten ne jäävät ikuisiksi ajoiksi, kun eivät homman jälkeen saa asvaltoitua.
    Jopa Espoo huolehtii noista, kun laittaa palautetta.
    Annoin joskus palautetta espoolaisista, jo vuosia asfaltoimatta olleista kaapelikaivannoista.
    Uusi päällyste ilmaantui viikossa.

Täytynee myös laittaa jotain omista hölmöilyistä kevyen liikenteen väylillä. Ajelin kehä kolmosen kevaria aamulla itään päin, vastaan tuli kolmostien kohdalla kaarteessa kevarin näköinen laite reilua vauhtia kaarteessa käyttäen melkein koko väylän tilan, selässä pyörässä oli kaksi ukkoa. Oma mieliala oli valmiiksi ärtynyt kevarin tietöiden ja sorastuspätkien vuoksi, ja erehdyin näyttämään keskaria pyöräkuskille. Jatkoin matkaani itään, ja noin kilometrin ajon jälkeen takaa kuului moottorin ääni, pyörä ajoi vierelleni ja pakotti kiilaten minut pysähtymään. Kuski esti matkani jatkumisen kiilaten, jouduimme sanaharkkaan ja kuulin tietysti standardinimitykset "sukkistelija" yms.. Nappasin kännykälläni vastapuolesta kuvan ja sanoin että viranomaisten kautta saavat kuulla jatkosta. Tämä ilmeisesti hillitsi äijiä ja he poistuivat paikalta herjauksia heittäen. Ei kannata pyöräilijänä näyttää keskaria?
    sianluca muokkasi tätä : 25.05.2025 at 08.43

^kai otit myös kilvestä kuvan?

Yleisesti ottaen liikenteessä ei kannata näyttää keskaria oli väline mikä vaan. Koskaan ei tiedä millainen kaheli siellä vastapuolella on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Yleisesti ottaen liikenteessä ei kannata näyttää keskaria oli väline mikä vaan. Koskaan ei tiedä millainen kaheli siellä vastapuolella on.
    Tää on ihan hyvä periaate, vaikka ei edes ajattelisi vastapuolen olevan kaheli, tai ehkä juuri siksi -niinku vesi hanhen selästä -kun ikää on karttunut, niin tuolla ratkeaa moni tilanne.

Koko tapahtuma taisi lähteä käyntiin siitä, että motarin päällä oli krapulaisen oloinen viisikymppinen isä teini-ikäisen poikansa kanssa, ja isän oli pakko näyttää jälkikasvulle kuinka pyöräilijöitä käsitellään. Isä oli luonnollisesti puikoissa

Elämässä voi pelätä kaikkea ja kaikkia tai sitten ei.
    Olen liikenteessä kävellen, pyörällä tai autolla niin jos joku vaarantaa henkeni tai terveyteni niin ilmoitan selvästi mitä mieltä olen asiasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Olen liikenteessä kävellen, pyörällä tai autolla niin jos joku vaarantaa henkeni tai terveyteni niin ilmoitan selvästi mitä mieltä olen asiasta.
    Ihan vapaasti.

Se vaan on joskus se pienimmän riesan tie kun antaa olla.

Välttämättä kysymys ei ole pelosta, vaan toimintakynnyksen pitämistä vähän korkeammalla, provosoitumattomuutta -mikäli merkittävä yksityinen etu vaatii, niin toimintakynnys ylittyy, muutoin on kuin maineikkaat ellun kanat.

Tosin sanoen olla olematta kuumakalle.

Näin kyllä tulee tehtyä itsekkin ja en näe mitään syytä siihen miksi ei kyseisellä tavalla toimisi.
    Ja ja jos toinen (selvän virheen tehnyt) osapuoli tästä asiasta suivaantuu fyysisyyteen asti niin minusta kyllä saa tarvittaessa "tanssikaverin" jos niikseen tulee.
    En tuossa tosin se aloittava osapuoli olisi, mutta en tuossa myöskään "kutsusta" kieltäytyisi.

Toisaalta myös jos itse tiedän tehneeni selkeän virheen (on sitten autolla taikka pyörällä) niin olen heti valmis sen myöntämään asian tajuttuani ja vaikka anteeksipyyntöä esittämään. Eli jos/kun tulee "reagoitua" vahvemmin niin vain tilanteissa joissa varmisti tietää itseolleensa oikeass / toinen väärässä taikka toikka toisen käyttäytyminen erittäin vastuutonta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Näin kyllä tulee tehtyä itsekkin ja en näe mitään syytä siihen miksi ei kyseisellä tavalla toimisi.
    Ja ja jos toinen (selvän virheen tehnyt) osapuoli tästä asiasta suivaantuu fyysisyyteen asti niin minusta kyllä saa tarvittaessa "tanssikaverin" jos niikseen tulee.
    En tuossa tosin se aloittava osapuoli olisi, mutta en tuossa myöskään "kutsusta" kieltäytyisi.

Toisaalta myös jos itse tiedän tehneeni selkeän virheen (on sitten autolla taikka pyörällä) niin olen heti valmis sen myöntämään asian tajuttuani ja vaikka anteeksipyyntöä esittämään. Eli jos/kun tulee "reagoitua" vahvemmin niin vain tilanteissa joissa varmisti tietää itseolleensa oikeass / toinen väärässä taikka toikka toisen käyttäytyminen erittäin vastuutonta.
    Usein se vastapuoli ei mielestään mitään virhettä ole tehnyt ja ottaa sen takia keskarista kierroksia. Tämän voisi myös kääntää toisin päin. Olet liikenteessä ja joku kanssakulkija näyttää sinulle keskaria. Omasta mielestäsi et ole mitään virhettä tehnyt ja koet sen aiheettomana. Kuittaatko vaan olan kohautuksella ja jatkat menoa?

Tämä on vaan tällaista filosofista pohdintaa, ei mikään kanta asiaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Usein se vastapuoli ei mielestään mitään virhettä ole tehnyt ja ottaa sen takia keskarista kierroksia. Tämän voisi myös kääntää toisin päin. Olet liikenteessä ja joku kanssakulkija näyttää sinulle keskaria. Omasta mielestäsi et ole mitään virhettä tehnyt ja koet sen aiheettomana. Kuittaatko vaan olan kohautuksella ja jatkat menoa?

Tämä on vaan tällaista filosofista pohdintaa, ei mikään kanta asiaan.
    Itse en kyllä ole mikään kovin aktiivinen "keskisormen näyttäjä" liikenteessä, mutta esim. pyörällä ajaessani jos autoilija ei noudata vaikkapa väistämisvelvollisuuttaan niissä tilanteissa kun on väistämisvelvolinen (taikka kun olen auton ratissa ja pyöräilijä ei noudata omaa väistämisvelvollisuuttaan) niin kyllä sen muilla eleillä tuon vahvasti esille.
    Mutta kyllä tuohon liittyy vahvasti se että tiedän oikean laidan miten liikennetilanteen olisi kuulunut mennä (olen tälläkin palstalla lukuisiin väistämisvelvollisuutta koskeviin keskusteluihin osallistunut ja pykälät lukenut, että tuo puoli on varmasti káikissa yleisimmissä tapauksissa itselläni hanskassa ja reaktiot sen mukaan).
    Mikäli en ole varma, niin sitten yleensä jää "reagoimatta" ja mietintämyssy menee päähän ja mietin miten tilanteesa olisi pitänyt toimia.

Mutta itselleni ei ole mitään ongelmaa jäädä toisen osapuolen kanssa keskustelemaan mitä liikennesäännöt mistäkin asiasta sanovat.

Auton pysättäminen asoiden "selvittelemiseksi" on itselläni ison kynnyksen takana mutta pyörällä tapahtuu paljon herkemmin (siis jos toinen osapuoli ei vain aja pois).

Mutta kullä tuo on itselläni ainakin yleensä hyvin päiväkohtaista, välillä liikenteessä toisen osapuolen käyttäytymiseen reagoi vanhvemmin kuin toisna päivinä vain ajaa tilanteesta pois siihen ulospäin enempää reagoiden ja itsekseen vain miettien mitä ääliöitä liikenteessä onkaan liikkeellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Näin kyllä tulee tehtyä itsekkin ja en näe mitään syytä siihen miksi ei kyseisellä tavalla toimisi.Ja ja jos toinen (selvän virheen tehnyt) osapuoli tästä asiasta suivaantuu fyysisyyteen asti niin minusta kyllä saa tarvittaessa "tanssikaverin" jos niikseen tulee.En tuossa tosin se aloittava osapuoli olisi, mutta en tuossa myöskään "kutsusta" kieltäytyisi.Toisaalta myös jos itse tiedän tehneeni selkeän virheen (on sitten autolla taikka pyörällä) niin olen heti valmis sen myöntämään asian tajuttuani ja vaikka anteeksipyyntöä esittämään. Eli jos/kun tulee "reagoitua" vahvemmin niin vain tilanteissa joissa varmisti tietää itseolleensa oikeass / toinen väärässä taikka toikka toisen käyttäytyminen erittäin vastuutonta.
    Meillähän on täällä oikea kovis

Itselleni ensisijaista on treenin sujuva ja turvallinen läpivienti

Jos toinen tietää tai edes arvelee tehneensä virheen, on iloisella peukun näyttämisellä huomattavasti keskaria suurempi vaikutus. Se alkaa hävettämään toista, mutta ei niin suurella todennäköisyydellä provosoi iholle käymiseen. Näytithän vain peukkua ja hymyilit. Kuka nyt sellaisesta kävisi päälle?

Nämä voivat olla aika monitahoisia juttuja. On riidelty kotona puolison/lasten kanssa. Lähdetään sitten kiihtyneessä mielentilassa ja myöhässä ajamaan töihin, mokataan kiireessä ja joku näyttää vielä keskaria. Se on se nalli joka räjäyttää panoksen.

Meillähän on täällä oikea kovis
    En tiedä oliko tekstini aavistuksen "raflaavaa", mutta en nyt tiedä mitä "kovista" on huomauttaa liikenteessä toiselle osapuolelle hänen virheellisestä ja ehkäpä jopa vaarallisesta ajokäyttäytymisestä?

Ja jos toinen osapuoli tästä "ottaa nokkiinsa" niin sitten ottaa. Itse kun toimin ammatissa jossa erilaiset uhkaukset sekä myös fyysiset tilanteet ovat arkipäivisiä, niin niihin ei jaksa kauhean isolla "pelolla" suhtautua.
    Ei että aivan ehdoin tahdoin tilanteisee´iin hakeutuisi, mutta ei niitä ihan kauheasti tule myöskään "jännitettyä" jos kohdalle osuu.

Mutta tuskin tästä aiheesta kannattaa isompia enempää jatkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Jos toinen tietää tai edes arvelee tehneensä virheen, on iloisella peukun näyttämisellä huomattavasti keskaria suurempi vaikutus. Se alkaa hävettämään toista, mutta ei niin suurella todennäköisyydellä provosoi iholle käymiseen. Näytithän vain peukkua ja hymyilit. Kuka nyt sellaisesta kävisi päälle?
    Nyt on hyvä ohje, arvostan.

Elokuva Rankka päivä (Falling Down) on hyvä leffa siitä kun vähän hihat palaa.

Minulle on monta kertaa suojatien/pyörätien jatkeen päälle pysähtynyt autoilija sanonut tai viittonut, että auton takaa mahtuu hyvin kulkemaan. Tänään sitten kuljin pyörätien jatkeen päälle pysähtyneen ajoneuvon takaa ja kulkusuunnastani vasemmalle kääntyi auto tähän jatkeelle ja koska samaan aikaan vastakkaisesta suunnasta tuli autoja, niin autoiilija rupesi elehtimään, että hänen pitäisi päästä pois sieltä keskeltä risteystä ja se edellytti siis sitä, että minä olisin väistänyt... En väistänyt. Eikä tullut kolaria.

Elokuva Rankka päivä (Falling Down) on hyvä leffa siitä kun vähän hihat palaa.
    Kolmen kilon U-lukko. No further comments.

Tällaisia pysäkkejä on pääkaupunkiseudulla useita, joissa kevyen liikenteen väylä menee pysäkin ja ajoradan välissä. Kun bussi tulee pysäkille se purkaa matkustajat suoraan siihen väylälle. Tämä täytyy vain tiedostaa, koska en usko, että niitä aletaan ainakaan pikaisella aikataululla korjaamaan.

Toinen hiukan ot on Hesarin kirjoitus. Ensin kirjoitetaan aivan asiallisesti "Pysäkin edestä viilettää sähköpotkulautailija, mopoilija ja useita pyöräilijöitä. Länteen päin tie viettää loivasti alas, mikä todennäköisesti lisää pyörien vauhtia." Ok, mutta sitten "Ihoa myötäileviin asuihin pukeutuneet pyöräilijät vilahtavat ohi kuin pikajunat."
    Espoolaisen bussipysäkin sijoittelu kummastuttaa: ”Oikeasti vaarallinen” | HS.fi

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •