ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 135 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 85 125 133 134 135 136 137 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.021 - 4.050 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #4021
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Onhan tuolla super racet vielä valikoimassa.
    Onko? Itse kun valkkaan tuosta 2.1" kooksi, niin pomppaa automaattisesti supergroundiin ja race valinta on harmaana.

  2. #4022
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Ai joo, tuolla alhaalla olevassa listassa se edelleen löytyy.

    Tuo biermanin testaama 2.1" super race on tosiaan tehty indonesiassa. Nämä kaikki uudemmat vietnamissa.

    Edit: Itse melkein veikkaisin, ettei tuota super racea enää tule 2.1" koossa. Esim r2 sivuilla lukee, "no delivery date" Hamsterit tilamaan renkaita. Ainakin b-d tuota on hyllyssä.

  3. #4023
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Schwalbe Thunder Burt Super Ground Addix Speed 2,1"

    https://www.bicyclerollingresistance...-ground-29x210

    Aika paljon ylipainoinen, maanantai kappale?
    Ja ylipaino on ylimääräistä ainetta eli paksuutta -miten tuo vaikuttaa rullaavuuteen, kun erot kärkirenkailla on kuitenkin pieniä.

  4. #4024
    Se BRR:n mukaan nopein Thunder Burt eli vuoden 2021 2,25" Super Ground oli myös reilu 10% painavampi kuin speksattu (680g vs 615g).

    Yksi Thunder Burt malli mikä tuolta BRR:n testeistä puuttuu on LiteSkin malli (eli Addix Speed tai Pacestar) eli kunnon paperikylkiversio.

    Rocket Ronista löytyy testi sekä tuolla LiteSkin Addix Speedillä (0,5mm kylki) että nykyisellä Super Race Addix Speedillä (0,9mm kylki) ja nykyisen vierinvastus on 15% korkeampi (20,8W vs. 18,1W 1,7bar) - todellisuudessa hieman enemmänkin koska uudempi 2,35" ja vanha 2,25" kokoa.

    Oletuksella, että Thunder Burtissa ero olisi versioiden kesken sama kuin Rocket Ronissa olisi toi vanha LiteSkin versio jossain 16W pinnassa tai vähän alle (2,1" koossa). Eli rengaskoko huomioituna ehkä aavistuksen nopeampi kuin toi 2021 Super Ground.

  5. #4025
    Harmi kun oli niin kiire vapun alla reissuun lähtiessä vaihtaa super race burtit noihin groundeihin, ettei tajunnut edes punnita.
    Äkäslompolo/Ylläksellä niistä sai oikein hyvän ensi vaikutelman kun ensimmäiset ~15km oli alamäkeä ja reilua myötätuulta.
    Flunssa ja maantiepyörä höpötykset vähän vaikeuttaa arvioida noiden käytännön eroja, mutta kyllä nuo racet minussa wau fiiliksiä himpun selvemmin herätti.
    On groundit minun makuun paaaljon paremmat kuin 45mm Pirelli H versiot. Terra speedit taas kului silmissä.

    Nuo pistosuojaus pisteet vähän masentaa. Race kumeihin tuli kaksi havaittavaa reikää vuoden aikana juuri sen pistosuoja nauhan ulkopuolelle, jos schwalben kuvia on uskominen.
    Tässä groundissa siis tuo suoja päästää pistot helpommin läpi, mutta sitä on koko renkaan leveydeltä.

  6. #4026
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Kaveri oli nyt saanut oikean mittarin ja tiputteli burtien paineet 1.3/1.4 tasolle. Painoa se noin 70kg.
    Kertoi myös muuttaneensa ajotyyliä, eli painetta vaan eturenkaalle kunnolla. Segujen mukaan näytti menneen kovaa.

  7. #4027
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Caracalien asfalttitestaus.
    Paineet 2,5/2,7 (norm 2,1/2,2)
    Junalla Hennaan ja Vanhaa Lahdentietä takaisin Vantaalle.
    Yllättävän hyvin rullasi. Varsinkin alkumatkan optimaalinen tietysti auttoi mutta kuitenkin hyvin positiivinen kokemus. Pitää laittaa maantiepyörä ajokuntoon ja jos tuulet pysyvät luvatuista niin voisi yrittää su-ma samaa niin saisi vertailutuloksen.

  8. #4028
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lahdentiellä se tuuli vaikuttaa niin paljon, että pitäisi samana päivänä ja vielä suht samaan aikaan, jotta vertailussa olisi mieltä.
    Sopiva ympyräreitti antaa jo paljon paremman tuloksen.

  9. #4029
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Caracalien asfalttitestaus.
    Paineet 2,5/2,7 (norm 2,1/2,2)
    Junalla Hennaan ja Vanhaa Lahdentietä takaisin Vantaalle.
    Yllättävän hyvin rullasi. Varsinkin alkumatkan optimaalinen tietysti auttoi mutta kuitenkin hyvin positiivinen kokemus. Pitää laittaa maantiepyörä ajokuntoon ja jos tuulet pysyvät luvatuista niin voisi yrittää su-ma samaa niin saisi vertailutuloksen.
    Rullaa ne. Johan se rummullakin kävi ilmi. Eihän tuo 32mm Contille jää juuri ollenkaan.

  10. #4030
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    2.1" Pertit ei oo enää mittää, 2.25" Pertti on uusi sheriffi.


  11. #4031
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    -80luvun ATB ----> Tämän päivän gravel ;-))
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  12. #4032
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    TB 2,1" 30mm kehällä toimineet nyt 200km oikein maniosti. Kyljet ovat suht hyvin esillä joten kauheassa louhikossa riski kasvaa...

    Toiseen pyörään nyt tulossa 2,1" Racing Ralphit Super Groundina, saa nähdä miten vertautuu.

    Onko Ralpheista kokemusta sorakäytössä?

  13. #4033
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kaveri oli nyt saanut oikean mittarin ja tiputteli burtien paineet 1.3/1.4 tasolle. Painoa se noin 70kg.
    Kertoi myös muuttaneensa ajotyyliä, eli painetta vaan eturenkaalle kunnolla. Segujen mukaan näytti menneen kovaa.
    Mulla on painoa suunnilleen saman verran, ja noilla paineilla alkaa reunanappulat ottaa kiinni ja asfaltilla meno tuntuu hieman tahmealta. Soralla tuota ei niin huomannut. Likaanen Lakeus tuli ajettua Burteilla noin paineilla 1.6/1.8. Se tuntui hyvältä kompromissilta joka toimi sekä soralla, asfaltilla että kivikoissa. Pyörässä oli toki hieman enemmän painoa kuin normilenkillä kun oli vaatetta ja evästä mukana tavallista enemmän. Ja rengaskoko siis 2.25"/2.1".

  14. #4034
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Mulla on painoa suunnilleen saman verran, ja noilla paineilla alkaa reunanappulat ottaa kiinni ja asfaltilla meno tuntuu hieman tahmealta. Soralla tuota ei niin huomannut. Likaanen Lakeus tuli ajettua Burteilla noin paineilla 1.6/1.8. Se tuntui hyvältä kompromissilta joka toimi sekä soralla, asfaltilla että kivikoissa. Pyörässä oli toki hieman enemmän painoa kuin normilenkillä kun oli vaatetta ja evästä mukana tavallista enemmän. Ja rengaskoko siis 2.25"/2.1".
    Tuo on varmaan juurikin noin. Luotto lisääntyy teknisillä, ja meno hidastuu kovalla alustalla.

  15. #4035
    84kg elopainolla ei 2,0bar -> 1,6bar tiputus vielä pahasti jarruttanut asfaltilla. 2bar oli parempi ajaa. Pientä itseohjautuvuutta tai ainakin epämääräisyyttä oli 1,6bar.

    Tässä GRZLY ja 2,1” Thunder Burt Addix Speed Liteskin

    5km edestakas pätkä asfalttia:

    2bar ja 220W & 219W antoi 34,0km/h ja 33,9km/h (8min50sek & 8min52sek)

    1,6bar ja 224W niin 33,9km/h (8min52sek)

  16. #4036
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    84kg elopainolla ei 2,0bar -> 1,6bar tiputus vielä pahasti jarruttanut asfaltilla. 2bar oli parempi ajaa. Pientä itseohjautuvuutta tai ainakin epämääräisyyttä oli 1,6bar.

    Tässä GRZLY ja 2,1” Thunder Burt Addix Speed Liteskin

    5km edestakas pätkä asfalttia:

    2bar ja 220W & 219W antoi 34,0km/h ja 33,9km/h (8min50sek & 8min52sek)

    1,6bar ja 224W niin 33,9km/h (8min52sek)
    Maasturilla kelvejä ajaessa huomasi tuon paineen laskun vaikutuksen lähinnä putkelta temmottavissa mäissä. Pehmeillä isoilla renkailla putkelle nouseminen tuntui turhalta.

  17. #4037
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    BRR on testannut uuden Pathfinderin https://www.bicyclerollingresistance...pathfinder-tlr

    Kevyempi kuin vanha malli, mutta muuten aika sama. Vanha vrt. uusi: https://www.bicyclerollingresistance...pathfinder-tlr
    The older I get the faster I was

  18. #4038
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Melkein kuin S-Works, joka on silti edelleen leveämpänä kevyempi.
    https://www.bicyclerollingresistance...pathfinder-tlr

    Tuleeko S-Works Pathfinderia vielä, tuleehan?


  19. #4039
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Minulla taitaa olla vanhan mallin Pathfinder Pro mutta se takana ja joku Vittorian Terra edessä tuovat huiman vauhdinlisäyksen asvaltilla edelliseen 2x WTB Riddler 45mm -komboon (fast+ light taisivat olla).

    Gravelin suhteen jotenkin olen onnistunut pysymään poissa päivitysrumbasta.

  20. #4040
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Melkein kuin S-Works, joka on silti edelleen leveämpänä kevyempi.
    https://www.bicyclerollingresistance...pathfinder-tlr

    Tuleeko S-Works Pathfinderia vielä, tuleehan?
    Mikä tuossa S-Works Pathfinderista tekee noin halutun?

    https://www.bicyclerollingresistance...pathfinder-tlr

  21. #4041
    Huonoja kokemuksia itsellä tuosta uudesta pathfinderista. Ei kestänyt kun muutaman viikon ja parikin reikää tuli kevyessä soratie ajelussa. Vanhemman pathfinderin sekä s-worksin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.

  22. #4042
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Onko kukaan sovittanut 45mm leveää rengasta 2022 vm Canyon Grailiin? Speksien mukaan menisi vain 42mm rengas. Mietin itsekin tuota uutta spessun pathfinder TLR rengasta. Nyt alla Contin terra speed 40mm leveänä. Kaksi kesää alla ja 0 reikää.

  23. #4043
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^ Mittaamalla varmaan selviää jos nyt jo 40millinen alla niin helppo päätellä.

    Kuinkas nuo TerraSpeedit kestäneet kulutusta, itsellä kakkoskiekoilla juuri nuo samat ja jossain mainittiin että hyvä rengas mutta kuluu nopeasti.

    Tuo Schwalbe G-One RX Pro 50mm. rullaa ainakin kovalla pohjalla paremmin kuin RalliKunkku ja mielestäni erinomainen asia!
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  24. #4044
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Mittaamalla varmaan selviää jos nyt jo 40millinen alla niin helppo päätellä.

    Kuinkas nuo TerraSpeedit kestäneet kulutusta, itsellä kakkoskiekoilla juuri nuo samat ja jossain mainittiin että hyvä rengas mutta kuluu nopeasti.

    Tuo Schwalbe G-One RX Pro 50mm. rullaa ainakin kovalla pohjalla paremmin kuin RalliKunkku ja mielestäni erinomainen asia!
    Terra Speedeille nyt ajettu reilu 4000km ja alkaa olla etenkin takaa melko loppu. Itsellä ei kulutuksella niin väliä kun suurin osa ajoista tulee kuitenkin maastossa. Kestänyt käytännössä kaksi kautta alla.

  25. #4045
    ^Eteenhän suosituksia leveampi menee yleensä heittämällä. Takana tyypillisesti mahd. etuvaihtaja rajoittaa rengastilaa. Omissä Force-pyörissä ainakin etuvaihtaja on tiellä yllättävänkin nopeasti.

  26. #4046
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^^ Itsellä pääosin kovalla/sekalaisella alustalla ja kun kakkoskiekoilla niin myös varmaan tuon kaksi kautta kestää ellei mitään mielenkiintoista vaihturia löydy.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  27. #4047
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Reissupyörä sai alle Terra hardpackit, ainakin asfaltilla rullaa todella hyvin. Miinuksena outo haju (made in China) ja alimittaisuus kun 24mm sisäleveällä vanteella jäi 47,5mm pulleimmasta kohtaa ja reunanappuloiden kohdalla alle 44mm.

    Mietityttää huomaako kulutuspinnan katoamista ennen jatkuvia flatteja kun kuvio on ehkä puolet Terreno dry:n syvyydestä.

  28. #4048
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
    Nyt on Thunder Burtit ajossa, Super racet.

    Ootteko muuten huomannut näissä sivuttaisheittoa? Tämä pari ainakin vatkaa. No ei heittoa ole kuin ehkä +/-1mm, mutta kyllä se sieluun sattuu kun noita katselee.
    Oli niissä uutena heittoa jonkin verran. Vaikuttaisi ajamalla hävinneen. Oisko noilla nyt joku 300km ajettu.

  29. #4049
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Ulradynamicon Rosea näyttäisi nyt saavan myös 45-millisenä. Onko joku ajanut niitä Ultradynamicon Robusto-versioita minkään mallisena tai kokoisena? Häviääkö taikamattofiilis niitten kanssa kokonaan?

    45 mm Rose Robusto voisi olla kiva retkirengas Stigmataan ja isompi Race kiinnostelisi noin muuten vaan, vaikka noi alkaakin olla melkolailla arvokkaita. Tosin muittenkin renkaiden hinnat on tainnut nousta sen verran, että hintaerot on tainneet pysyä keskimäärin suunnilleen samoissa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #4050
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Pakko tulla taas kehumaan Tufoa. Oon paiskonut 40mm Speederoilla menemään nyt nelisen tonnia ilman ainuttakaan rengasrikkoa tai edes vuotoa. Alkuun vähän säästelin isompi rakeisella soralla, mutta kun totesin, että kestäähän se, niin lopetin varomisen. Vauhdikkaissa mutkissa, missä on irtonaista ainesta, voisi reunanappula olla jees, mutta kun renkaan käyttäytymisen on oppinut tuntemaan, niin eipä siitäkään hidastavaa tekijää ole muodostunut.

    Halpa, kevyt, rullaava ja kestävä (sekä pisto että kulutus), joten tikkaa kaikki boksit, mitä renkaalta voi toivoa. Seuraavaksi voisi koittaa samaa 44mm versiona, kun semmoisetkin ennakkotiedoista poiketen runkoon mahtuu.

    Kaveri on ajanut Thunderoilla ja on kärsinyt rengasrikoista. Oma arvioni on, että se johtuu liian kovista paineista, sillä jostain kumman syystä samanpainoinen heppuli ajaa yli 0,5bar kovemmilla paineilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •