AjopyoraContinentalHuntteriGiantLostInLaplandCanyon
Sivu 135 / 135 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 85 125 133 134 135
Näyttää tulokset 4.021 - 4.041 / 4041

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #4021
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.738
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Onhan tuolla super racet vielä valikoimassa.
    Onko? Itse kun valkkaan tuosta 2.1" kooksi, niin pomppaa automaattisesti supergroundiin ja race valinta on harmaana.

  2. #4022
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.738
    Ai joo, tuolla alhaalla olevassa listassa se edelleen löytyy.

    Tuo biermanin testaama 2.1" super race on tosiaan tehty indonesiassa. Nämä kaikki uudemmat vietnamissa.

    Edit: Itse melkein veikkaisin, ettei tuota super racea enää tule 2.1" koossa. Esim r2 sivuilla lukee, "no delivery date" Hamsterit tilamaan renkaita. Ainakin b-d tuota on hyllyssä.

  3. #4023
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Schwalbe Thunder Burt Super Ground Addix Speed 2,1"

    https://www.bicyclerollingresistance...-ground-29x210

    Aika paljon ylipainoinen, maanantai kappale?
    Ja ylipaino on ylimääräistä ainetta eli paksuutta -miten tuo vaikuttaa rullaavuuteen, kun erot kärkirenkailla on kuitenkin pieniä.

  4. #4024
    Se BRR:n mukaan nopein Thunder Burt eli vuoden 2021 2,25" Super Ground oli myös reilu 10% painavampi kuin speksattu (680g vs 615g).

    Yksi Thunder Burt malli mikä tuolta BRR:n testeistä puuttuu on LiteSkin malli (eli Addix Speed tai Pacestar) eli kunnon paperikylkiversio.

    Rocket Ronista löytyy testi sekä tuolla LiteSkin Addix Speedillä (0,5mm kylki) että nykyisellä Super Race Addix Speedillä (0,9mm kylki) ja nykyisen vierinvastus on 15% korkeampi (20,8W vs. 18,1W 1,7bar) - todellisuudessa hieman enemmänkin koska uudempi 2,35" ja vanha 2,25" kokoa.

    Oletuksella, että Thunder Burtissa ero olisi versioiden kesken sama kuin Rocket Ronissa olisi toi vanha LiteSkin versio jossain 16W pinnassa tai vähän alle (2,1" koossa). Eli rengaskoko huomioituna ehkä aavistuksen nopeampi kuin toi 2021 Super Ground.

  5. #4025
    Harmi kun oli niin kiire vapun alla reissuun lähtiessä vaihtaa super race burtit noihin groundeihin, ettei tajunnut edes punnita.
    Äkäslompolo/Ylläksellä niistä sai oikein hyvän ensi vaikutelman kun ensimmäiset ~15km oli alamäkeä ja reilua myötätuulta.
    Flunssa ja maantiepyörä höpötykset vähän vaikeuttaa arvioida noiden käytännön eroja, mutta kyllä nuo racet minussa wau fiiliksiä himpun selvemmin herätti.
    On groundit minun makuun paaaljon paremmat kuin 45mm Pirelli H versiot. Terra speedit taas kului silmissä.

    Nuo pistosuojaus pisteet vähän masentaa. Race kumeihin tuli kaksi havaittavaa reikää vuoden aikana juuri sen pistosuoja nauhan ulkopuolelle, jos schwalben kuvia on uskominen.
    Tässä groundissa siis tuo suoja päästää pistot helpommin läpi, mutta sitä on koko renkaan leveydeltä.

  6. #4026
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.738
    Kaveri oli nyt saanut oikean mittarin ja tiputteli burtien paineet 1.3/1.4 tasolle. Painoa se noin 70kg.
    Kertoi myös muuttaneensa ajotyyliä, eli painetta vaan eturenkaalle kunnolla. Segujen mukaan näytti menneen kovaa.

  7. #4027
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.214
    Caracalien asfalttitestaus.
    Paineet 2,5/2,7 (norm 2,1/2,2)
    Junalla Hennaan ja Vanhaa Lahdentietä takaisin Vantaalle.
    Yllättävän hyvin rullasi. Varsinkin alkumatkan optimaalinen tietysti auttoi mutta kuitenkin hyvin positiivinen kokemus. Pitää laittaa maantiepyörä ajokuntoon ja jos tuulet pysyvät luvatuista niin voisi yrittää su-ma samaa niin saisi vertailutuloksen.

  8. #4028
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.738
    Lahdentiellä se tuuli vaikuttaa niin paljon, että pitäisi samana päivänä ja vielä suht samaan aikaan, jotta vertailussa olisi mieltä.
    Sopiva ympyräreitti antaa jo paljon paremman tuloksen.

  9. #4029
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.017
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Caracalien asfalttitestaus.
    Paineet 2,5/2,7 (norm 2,1/2,2)
    Junalla Hennaan ja Vanhaa Lahdentietä takaisin Vantaalle.
    Yllättävän hyvin rullasi. Varsinkin alkumatkan optimaalinen tietysti auttoi mutta kuitenkin hyvin positiivinen kokemus. Pitää laittaa maantiepyörä ajokuntoon ja jos tuulet pysyvät luvatuista niin voisi yrittää su-ma samaa niin saisi vertailutuloksen.
    Rullaa ne. Johan se rummullakin kävi ilmi. Eihän tuo 32mm Contille jää juuri ollenkaan.

  10. #4030
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.038
    2.1" Pertit ei oo enää mittää, 2.25" Pertti on uusi sheriffi.


  11. #4031
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    20.591
    -80luvun ATB ----> Tämän päivän gravel ;-))
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  12. #4032
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    368
    TB 2,1" 30mm kehällä toimineet nyt 200km oikein maniosti. Kyljet ovat suht hyvin esillä joten kauheassa louhikossa riski kasvaa...

    Toiseen pyörään nyt tulossa 2,1" Racing Ralphit Super Groundina, saa nähdä miten vertautuu.

    Onko Ralpheista kokemusta sorakäytössä?

  13. #4033
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kaveri oli nyt saanut oikean mittarin ja tiputteli burtien paineet 1.3/1.4 tasolle. Painoa se noin 70kg.
    Kertoi myös muuttaneensa ajotyyliä, eli painetta vaan eturenkaalle kunnolla. Segujen mukaan näytti menneen kovaa.
    Mulla on painoa suunnilleen saman verran, ja noilla paineilla alkaa reunanappulat ottaa kiinni ja asfaltilla meno tuntuu hieman tahmealta. Soralla tuota ei niin huomannut. Likaanen Lakeus tuli ajettua Burteilla noin paineilla 1.6/1.8. Se tuntui hyvältä kompromissilta joka toimi sekä soralla, asfaltilla että kivikoissa. Pyörässä oli toki hieman enemmän painoa kuin normilenkillä kun oli vaatetta ja evästä mukana tavallista enemmän. Ja rengaskoko siis 2.25"/2.1".

  14. #4034
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.738
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Mulla on painoa suunnilleen saman verran, ja noilla paineilla alkaa reunanappulat ottaa kiinni ja asfaltilla meno tuntuu hieman tahmealta. Soralla tuota ei niin huomannut. Likaanen Lakeus tuli ajettua Burteilla noin paineilla 1.6/1.8. Se tuntui hyvältä kompromissilta joka toimi sekä soralla, asfaltilla että kivikoissa. Pyörässä oli toki hieman enemmän painoa kuin normilenkillä kun oli vaatetta ja evästä mukana tavallista enemmän. Ja rengaskoko siis 2.25"/2.1".
    Tuo on varmaan juurikin noin. Luotto lisääntyy teknisillä, ja meno hidastuu kovalla alustalla.

  15. #4035
    84kg elopainolla ei 2,0bar -> 1,6bar tiputus vielä pahasti jarruttanut asfaltilla. 2bar oli parempi ajaa. Pientä itseohjautuvuutta tai ainakin epämääräisyyttä oli 1,6bar.

    Tässä GRZLY ja 2,1” Thunder Burt Addix Speed Liteskin

    5km edestakas pätkä asfalttia:

    2bar ja 220W & 219W antoi 34,0km/h ja 33,9km/h (8min50sek & 8min52sek)

    1,6bar ja 224W niin 33,9km/h (8min52sek)

  16. #4036
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.738
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    84kg elopainolla ei 2,0bar -> 1,6bar tiputus vielä pahasti jarruttanut asfaltilla. 2bar oli parempi ajaa. Pientä itseohjautuvuutta tai ainakin epämääräisyyttä oli 1,6bar.

    Tässä GRZLY ja 2,1” Thunder Burt Addix Speed Liteskin

    5km edestakas pätkä asfalttia:

    2bar ja 220W & 219W antoi 34,0km/h ja 33,9km/h (8min50sek & 8min52sek)

    1,6bar ja 224W niin 33,9km/h (8min52sek)
    Maasturilla kelvejä ajaessa huomasi tuon paineen laskun vaikutuksen lähinnä putkelta temmottavissa mäissä. Pehmeillä isoilla renkailla putkelle nouseminen tuntui turhalta.

  17. #4037
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.038
    BRR on testannut uuden Pathfinderin https://www.bicyclerollingresistance...pathfinder-tlr

    Kevyempi kuin vanha malli, mutta muuten aika sama. Vanha vrt. uusi: https://www.bicyclerollingresistance...pathfinder-tlr
    The older I get the faster I was

  18. #4038
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.642
    Melkein kuin S-Works, joka on silti edelleen leveämpänä kevyempi.
    https://www.bicyclerollingresistance...pathfinder-tlr

    Tuleeko S-Works Pathfinderia vielä, tuleehan?


  19. #4039
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.245
    Minulla taitaa olla vanhan mallin Pathfinder Pro mutta se takana ja joku Vittorian Terra edessä tuovat huiman vauhdinlisäyksen asvaltilla edelliseen 2x WTB Riddler 45mm -komboon (fast+ light taisivat olla).

    Gravelin suhteen jotenkin olen onnistunut pysymään poissa päivitysrumbasta.

  20. #4040
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Melkein kuin S-Works, joka on silti edelleen leveämpänä kevyempi.
    https://www.bicyclerollingresistance...pathfinder-tlr

    Tuleeko S-Works Pathfinderia vielä, tuleehan?
    Mikä tuossa S-Works Pathfinderista tekee noin halutun?

    https://www.bicyclerollingresistance...pathfinder-tlr

  21. #4041
    Huonoja kokemuksia itsellä tuosta uudesta pathfinderista. Ei kestänyt kun muutaman viikon ja parikin reikää tuli kevyessä soratie ajelussa. Vanhemman pathfinderin sekä s-worksin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •