HuntteriCanyonNoshtVelobeGiantAlltricks
Sivu 56 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 1680

Aihe: Satula vaihtoon

Omalla kohdalla toimii vuosien vatulointien perusteella pehmustamaton, kapea ja lyhennetty satula. Siis pelkää kuitua. Ennen oli toppaa housuissa ja satulassa ja tuo ei kyllä toimi.

Ihtellä kapeahko halkiomallinen, mutta "nahka" hiilikuidun päällä antaa sopivasti pitoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Onko PRO luopunut siitä satulanvaihto-ohjelmastaan jossa sai vaihtaa tai palauttaa satulan kokeilun jälkeen?
    Se oli näppärä juttu vaikka mieleistä en sieltä löytänytkään.
    Paikallisilla ei ole Pro satuloita tarjolla. Yritin eräästä liikkeestä ostaa satulan, mutta kapein malli oli 142mm, eikä yksityisyrittäjä pystynyt tilaamaan mistään kapeaa satulaa. Eli netistä pitää kaikki hankkia.

Mantel.com:lla on 30 päivän kokeilumahdollisuus mikä on verkkokaupoille harvinaista. Itse aikanaan otin satulani sieltä "kokeiluun" mutta koska osoittautui hyväksi niin ei tarvinnut palautella. Muutenkin on kokemukseni perusteella asiallinen kauppa.

Päätin kokeilla tasaista satulaa ja tilasin Selle Italian Flite Boost Kit Carbonio Superflown, ensi vaikutelma oli oikein hyvä. Aikaisemmin käytössä oli Fizikin Anteres 3D versio. Olen kuitenkin varsin notkea ja anatomia tuntuu muutenkin tukevan enemmänkin tasaista satulaa kuin kaarevaa.

Sent from my iPad using Tapatalk

Nykyään kummassakin Spessun Romin Evo S-Works ja on tällä hetkellä paras itselle.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Mulla on WTB:n satuloista löytynyt omaan makuun parhaat: maastoon Volt ja graveliin Silverado.

^Kuten ennenkin sanottu niin satulaa ei oikeastaan kovasti kannata suositella persuksien/kuskien yksilöllisyydestä johtuen. Ne vaan monasti valikoituu ajamalla.

Ps. Itsellä joskus työmatkapyörässä oli WTB SST jota usea haukkui mutta oli kyseisessä käytössa yksi parhaista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Päätin kokeilla tasaista satulaa ja tilasin Selle Italian Flite Boost Kit Carbonio Superflown, ensi vaikutelma oli oikein hyvä. Aikaisemmin käytössä oli Fizikin Anteres 3D versio. Olen kuitenkin varsin notkea ja anatomia tuntuu muutenkin tukevan enemmänkin tasaista satulaa kuin kaarevaa.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Flite myös oma suosikki, vaihdoin graveliin kapeamman Fliten ja tuli todettua että Selle Italian halvemmat TM mallit eivät ole yhtä mukavia kuin titaani / kuitukiskoilla olevat. Hieman erilainen kovempi pehmuste ja luultavasti ei kestä yhtä pitkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Kuten ennenkin sanottu niin satulaa ei oikeastaan kovasti kannata suositella persuksien/kuskien yksilöllisyydestä johtuen. Ne vaan monasti valikoituu ajamalla.

Ps. Itsellä joskus työmatkapyörässä oli WTB SST jota usea haukkui mutta oli kyseisessä käytössa yksi parhaista.
    Nykyään kummassakin Spessun Romin Evo S-Works ja on tällä hetkellä paras itselle.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Mulla on WTB:n satuloista löytynyt omaan makuun parhaat: maastoon Volt ja graveliin Silverado.

Onko jollain kokemusta Saevid Alien satulasta? Kuinka tarkkoja noi painorajat on? Mielellään ei ottais satulatolppaa hanuriin kesken ajon

^ Itse ajoin about 100kiloisena kauden ongelmitta, ei vaan toiminut tuo kiiltävä pinta. Kaveri kyllä kehuu...

^ Itse ajoin about 100kiloisena kauden ongelmitta, ei vaan toiminut tuo kiiltävä pinta. Kaveri kyllä kehuu...
    Ok, kiitos tiedosta! Pidetään tuo siis mietintämyssyssä potentiaalisena vaihtoehtona.

Mulla on Orbea Orcassa satula kiinni tolpassa siten että satulassa on hahlo eikä kahta kiskoa ollenkkaan. Satulatolpassa on sitten pultti joka menee tästä hahlosta läpi ja pitää satulan paikoillaan. Mistä tähän satula ?
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xs2jammu Katso viesti
    Mulla on Orbea Orcassa satula kiinni tolpassa siten että satulassa on hahlo eikä kahta kiskoa ollenkkaan. Satulatolpassa on sitten pultti joka menee tästä hahlosta läpi ja pitää satulan paikoillaan. Mistä tähän satula ?
    Kun hakee kuvia Orcasta, niin kaikissa on ihan normaalin näköinen satula. Tolppa vaihtoon?

https://youtu.be/309QVV_O86M?si=1bKsfADtlM2gdZzv 2:05 eteenpäin.

Sun pitää jostain metsästää tuommonen adapteri mikä mahdollistaa normisatulan käytön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    https://youtu.be/309QVV_O86M?si=1bKsfADtlM2gdZzv 2:05 eteenpäin.

Sun pitää jostain metsästää tuommonen adapteri mikä mahdollistaa normisatulan käytön.

Kiitos, tätä tietoa just kaipasin. Mulla on nyt siis tollanen monolink satula ja nyt täytyy löytää jostain tollanen adapteri perinteistä satulaa varten tai toinen monolink satula joka on vähän leveämpi kuin nykyinen että sopii ahteriin paremmin.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

Kiitos, tätä tietoa just kaipasin. Mulla on nyt siis tollanen monolink satula ja nyt täytyy löytää jostain tollanen adapteri perinteistä satulaa varten tai toinen monolink satula joka on vähän leveämpi kuin nykyinen että sopii ahteriin paremmin.
    En ole tuota monolinkkiä koskaan edes muuta kuin kuvissa nähnyt. Olisiko adapteri mahdollisesti tämä: Orbea Orca OMX Seatpost Saddle Clamp Assembly (7mm Round Rails) | Westbrook Cycles Harmillisesti putiikki Englannissa, mutta myy ilman Vat:a Suomeen. Postilla tulisi ja joutuisi itse netissä tullaamaan. Olen sen pari kertaa tehnyt ja aika yksinkertainen toimenpide (postilla selvät ohjeet). Kun tullaus on tehty jatkaa postilla eteenpäin vastaanottajalle. Naputtelin kokeeksi koriin.
    Onhan näitä muitakin ja aika samannäköisiä. Roud ja oval kiskoilla. ORBEA Saddle Clamp

Enpä ollut aiemmin törmännytkään tähän Selle Italian Monolink-systeemiin (joka siis ilmeisesti on täysin eri kuin Ritcheyn samanniminen?):

https://road.cc/content/news/37928-s...arrower-faster

Kyseessä on siis uutuus viidentoista vuoden takaa - ja uutuus, joka mahdollisista ansioistaan huolimatta jäi ilman suurempaa suosiota.

Eikös noita yksikiskoisia ole muillakin aikoinaan ollut muttei koskaan sen kummempaa suosiota saavuttaneet?

Juu. Ritcheyllä oli myös Monolink (tai vastaavanlainen ratkaisu jollain toisella nimellä).

Orbean osia saanee tilattua Orbea kauppiaan kautta. Ja jotain suoraan valmistajan webbisivujen kautta.

Sent from my CPH2663 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Yhden lenkin jälkeen on selvää, että SQ-labin elastomeerikeinu on mukavin koskaan ajamani satula. Alaselkä oli 2,5 tunnin pyörätierytyytyksen jäljiltä poikkeuksellisen tuore. Vaimennus söi tehokkaasti iskuja ja tärinää, joten railojen seuranta unohtui vähitellen lenkin aikana. Satulan korkeus-, kaltevuus- ja pituussäädöt eivät välttämättä olleet vielä millilleen tuttuja ja satulan toiminnalle optimaalisia, joten ajosta ehkä puuttui 'suhteellista' vahvuutta, mutta keskinopeus oli silti hieman taustan yläpuolella.

piki

Harkitsin hieman myös gravelmallia, jossa on hieman enemmän toppausta ja kevlarkyljet, mutta päädyin kuitenkin pikimalliin.

sora
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

^Selle Italialla on ollut tai voi olla edelleenkin joissain satuloissa jotain elastomeeria satulan ja kiskojen välissä. Mulla on ollut yksi sellainen ja se ainakin kehitti kivasti narinaa ja natinaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti

Kyseessä on siis uutuus viidentoista vuoden takaa - ja uutuus, joka mahdollisista ansioistaan huolimatta jäi ilman suurempaa suosiota.
    Noissa on hieman vaikea hahmottaa sitä mahdollisesti saavutettavaa etua. Taas sarjassamme ratkaisu ongelmaan, mitä ei ole.

—-
    Vaihdoin viime vuonna gräveliin Selle Italia SLR Boost Gravel TI 316 Superflow-satulan (kuka näitä nimiä keksii) kapean mallin ja se muutti kyllä mun pidempien lenkkien ajamisen totaalisesti. Sama tuli nyt maantiepyörään, vaikka puristien mielestä varmaan gravel-satula ei kuulu kestopäällysteelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Noissa on hieman vaikea hahmottaa sitä mahdollisesti saavutettavaa etua. Taas sarjassamme ratkaisu ongelmaan, mitä ei ole.
    Ymmärsin, että ois ainakin helppo säätää. Nyt kun on ollut pyörä trainerissa ja tehnyt satulakulmaan jotain asteen kymmenyksien muutoksia, niin jotkut tolpat on ei oo kovin hyviä siihen.
    —-

Vaihdoin viime vuonna gräveliin Selle Italia SLR Boost Gravel TI 316 Superflow-satulan (kuka näitä nimiä keksii) kapean mallin ja se muutti kyllä mun pidempien lenkkien ajamisen totaalisesti. Sama tuli nyt maantiepyörään, vaikka puristien mielestä varmaan gravel-satula ei kuulu kestopäällysteelle.
    Eikö saman satulan saa ilman Gravel-tekstiä, kun ostaa Endurancen? Itellä tuo ois koeajolistalla myös.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Ymmärsin, että ois ainakin helppo säätää. Nyt kun on ollut pyörä trainerissa ja tehnyt satulakulmaan jotain asteen kymmenyksien muutoksia, niin jotkut tolpat on ei oo kovin hyviä siihen.
    Ok. Tosin yleensä tuo säätö on sellainen minkä tekee kerran. Ehkä trainerissa se on tarkempaa?

Eikö saman satulan saa ilman Gravel-tekstiä, kun ostaa Endurancen? Itellä tuo ois koeajolistalla myös.
    Mulla on käsitys, että gräveliversio on hieman enemmän vaimennettu. Mutta kun tuo gravel-versio tuntui hyvältä, niin en lähtenyt enää sitä vaihtamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    ^Selle Italialla on ollut tai voi olla edelleenkin joissain satuloissa jotain elastomeeria satulan ja kiskojen välissä. Mulla on ollut yksi sellainen ja se ainakin kehitti kivasti narinaa ja natinaa.
    Ei oma SQ-lab ainakaan vielä ääntele. Käänsin nokkaa 4 mm alaspäin ja mukavuus parani entisestään, vaikka testasin Lidlin TMT-bibseillä. Seuraavaa kokeilevaa siirtoa mietin nyt.

Jan Ullrichin käyttämässä Sella Italia Turbomaticissa oli elastomeerivaimennus, mutta satula oli malliltaan kamala. Lisäksi on tainnut olla ProLink-systeemi. Ihan positiivista, että joku varoittelee SI:n satuloista. En enää ikinä koske yhteenkään. Siirryin niistä Velon ikuisiin satuloihin, mutta omat mallit ovat nykyisessä käytössä liian kapeita ja kovia.

Velon ja SRAMin tehtaat sijaitsevat Taiwanissa lähietäisyydellä toisistaan ja tekevät ekoyhteistyötä. Velollakin on WingBow-systeemi joissakin perussatuloissaan. 388 grammainen Velo WingBow VWB O 143 vaikuttaisi kiinnostavalta valinnalta talvi- ja kaupparatsuuni.

https://www.velosaddles.com/about/technology
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

Hyvä satula on kenkien lisäksi eniten henkilökohtaisista mitoista riippuva pyöräilyyn vaikuttava asia. Niiden kanssa kannattaa kuunnella omaa kehoa eikä juutuubia. Käytännössä kaikki muu voi olla sinne päin, kengät ja satula ei.

^Juuri noin! Persus ja jalka ovat hyvin yksilöllisiä ja niiden kohdalla ei kannata kovasti muiden mielipiteitä kuunnella.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •