Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
Nyt ei ole kyllä helppoa. Kahvan testiputsaus sai odottaa, kun aattelin vaihtaa rasvat Formulan irtokuula-etunapaan. Mutta voiko olla tietoista, että toisella puolella (ei-levyjarru) on 9 kuulaa ja toisella 10? Ei käy mun järkeen. En löydä räjäytyskuvaa netistä.

Ei ole yksinkertaista vanhan pyörän kasaaminen...

Edit: vissiin malli on DC-20 ja 20 kuulaa joku varaosapalvelu näyttää. Se on sit taas paikalliseen hakemaan osia...
Kyseessä lienee etunapa? Noissa vanhemmissa irtokuula kartio etunavoissa on 2x10 kpl 3/16" kuulaa, joissain Shimanoissa 2x11 kpl. Tämä sillä varauksella, että en ole itse muihin variaatioihin törmännyt. Itse olen tuolta irtokuulia hakenut. Myydään Powerfactory brändillä, mutta pusseissa teksti: Spinup Made in Taiwan.
Laakerikuula 3/16 (1pss=144kpl) - Moposport - powerfactory näitä taas menee vanhempiin napoihin taakse Laakerikuula 1/4 (1pss=144kpl) - Moposport - powerfactory tai sitten noita samoja 3/16" kuulia. Itselläni on molempia läjä varastossa ja aika herkästi menee huollossa vaihtoon, kun eivät maksa tuolla per kpl. juuri mitään.

Edit. Kerran oli yhdessä Heavy duty no name kiekossa edessä 2x9 kpl 1/4" kuulat, mutta se oli muutenkin erikoinen poikkeus vapaarattaasta lähtien.

Yhden kuulan voisi tietenkin hakea 20 sentin hintaan Malmilta: Helkama Irtokuula 3/16" / 4,76mm | Runko- ja napalaakerit | BAS-Shop Oy