VelobeFanticHuntteriGarminAjopyoraGiant
Sivu 133 / 133 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 83 123 131 132 133
Näyttää tulokset 3.961 - 3.984 / 3984

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3961
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No eiköhän superground kestä liki mitä vaan. Ei ainakaan itselleni tulisi ensimmäisenä mieleen rengasrikot tuon kanssa.

    Toki sepelisepeli menee läpi matalasta nappulasta.
    BRR antanut aika heikot pisteet ja kun nappulakin on matala, niin vähän epäilyttää.

    Model Race King Protection (E-25) Thunder Burt Super Ground Addix Speed Thunder Burt Super Race Addix Speed
    Total Puncture Score Tread 30 Points 26 Points 27 Points


    Model Race King Protection (E-25) Thunder Burt Super Ground Addix Speed Thunder Burt Super Race Addix Speed
    Specified Weight 605 grams 615 grams 545 grams
    Measured Weight 586 grams 680 grams 611 grams
    Measured Width Carcass 54 mm (un-round) 53 mm (un-round) 50 mm (un-round)
    Measured Width Tread 52 mm 54 mm 52 mm
    Measured Height 52 mm (un-round) 51 mm (un-round) 49 mm (un-round)
    Measured Knob Height Center 2.7 mm 1.5 mm 1.4 mm
    Measured Knob Height Edge 3.1 mm 3.9 mm 3.6 mm
    Measured Casing Thickness Center 1.70 mm 1.60 mm 1.70 mm

  2. #3962
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Jonkin verran tullut nyt ajeltua 54-584-koon Thunder Burteilla, ja kyllä rullaaminen asfaltilla tosiaan yllätti. Toinen yllätys oli se, että ne ovat asfaltilla selkeästi hiljaisemmat kuin Terra Speedit. Pikipaikkausten kohdalla kuuluu jonkin verran ääntä, mutta ei samanlaista jatkuvaa volinaa asfaltilla kuin Terra Speedeillä hiukan kovemmassa vauhdissa.
    Mä muistelen että volinat oli toistepäin. Mutta nyt kun mietin niin kun tupelessoin TB:t kiekoille niin ihmettelin kuinka hiljaiset ne assulla oli. Saattoi tietysti johtua ensiasennuksen varsinaista käyttöä suuremmista paineista.

  3. #3963
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.048
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Sutraan mahtuisi ihan hyvin tuollainen 54mm gummi, tosin lokarit pitäisi varmaan napata irti. Miten Thunder Burt tai Contin race Kingin pistosuojaus tosielämässä?
    Mulla on Burteissa jo takakumissa yksi lenkin aikana tihkuva reikä tai pieni viilto keskellä rengasta. Toisaalta voi olla vain huonoa tuuria ja sattumaa.

  4. #3964
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Mä muistelen että volinat oli toistepäin. Mutta nyt kun mietin niin kun tupelessoin TB:t kiekoille niin ihmettelin kuinka hiljaiset ne assulla oli. Saattoi tietysti johtua ensiasennuksen varsinaista käyttöä suuremmista paineista.
    Saattaa tosiaan olla, että korkeahko paine vaikuttaa. Taitaa olla jotain kahden baarin luokkaa edessä, takana jonkin verran enemmän. Viimeksi ajaessa kyllä mietin, että voisi kokeilla pienempiä paineita, kun kelvin poikittaiset halkeamat tuntuivat aika reilusti.

  5. #3965
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sbafu Katso viesti
    Ja nyt kun muhkuista puhutaan, niin täältä löytyy halpaa ja hyväksi testattua Racing Raytä 2.1 koossa hintaan 26,36€.
    https://www.bike-discount.de/en/schw...ip-tle-folding
    Pakkohan se muun sälän kylkeen oli pari tuohon hintaan laittaa...
    Aika paljon on näillä tullut ajettia ja erinomainen rengas on ollut!
    Rullaa mainiosti soralla & assulla - jopa yllättävän hyvin nappulat huomioiden. Kantatessa tuntuu hyvältä ja sivuttaispito erinomainen.
    Mahtuu ongelmitta Grizliin 25mm vanteilla.

    Kannattaa siis muistaa, että Schwalbella on muitakin renkaita kuin Thunder Burtit.

  6. #3966
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.535
    Ray on tosiaan siitä makea rengas, ettei se sorra lainkaan assullakaan kantatessa. Tuo korkeampi sivunappula on tosi fiksusti muotoiltu ja tuettu.

    Rayssa on vaan se "vika" että sitä sai vaan speedgripinä, eli ei nopeampana punaviivaisena.

    Edit: Kylläpä muuten saakin speedinä, mutta taitaa olla vain race rungolla?

    https://www.rosebikes.com/schwalbe-r...e-2693722?sf=1

  7. #3967
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.535
    Uusi R-versio testattu.

    https://www.bicyclerollingresistance...pro#conclusion
    Nopea on ja kuvio tosi makea. Tuon voisin kuvitella ostavani. Selvästi 40mm terraa nopeampi.

    Ainoa mikä vähän ahdistaa, niin isompia kokoja ei uskalla ennen testiä hankkia. 50mm koko oli jossain testissä mitattu selvästi hitaammaksi.


  8. #3968
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Uusi R-versio testattu.

    https://www.bicyclerollingresistance...pro#conclusion
    Nopea on ja kuvio tosi makea. Tuon voisin kuvitella ostavani. Selvästi 40mm terraa nopeampi.

    Ainoa mikä vähän ahdistaa, niin isompia kokoja ei uskalla ennen testiä hankkia. 50mm koko oli jossain testissä mitattu selvästi hitaammaksi.

    Schwalbe on lyönyt kunnarin täällä uudella Gone Pro -sarjalla. Ei tarvitse kuin valita sopiva koko ja kuvio ja ajaa tyytyväisenä auringonlaskuun. Tähän kun lisää vielä Spessun uudet Pathfinderit ja Tracerin niin nopeiden renkaiden tarjooma on parempi kuin koskaan.
    The older I get the faster I was

  9. #3969
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.415
    Joo kiinnostaisi tietää onko 45mm G-One RS ja R Pro vielä yhtä nopeita nyt kun ne uudet Hersen semislicksitkin todettiin vesiperäksi.

    Vaikka eipä tässä mikään kiire ole renkaita vaihdella kun nuo nykyiset 2,1" Thunder Burtit tuntuu ihan törkeän nopeilta.

    Mietin vaan vaihtoehtoja jos niistä tulee vielä esiin jotain huonoja puolia tai ei uusilla leveemmillä kiekoilla mahdukaan enää mun Stigmataan sitten jos nuo kiekot joskus saan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  10. #3970
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.535
    Sain juuri vanhaan nineriin vaihdettu 45mm terran eteen ja 40mm caracal racen taakse.
    44 ja 42mm todelliset koot 24id hookles kehällä. Väritkin mätsäävät yllättävän hyvin ruskeakylkisinä yhteen.

    Tuon pitäisi olla todelal nopea setti ja ehkä terra pitää naksun paremmin edessä, mitä semisliksi hutchinson.
    Tuosta caracalistahan on tosiaan tulossa 45mm koko kesäkuussa.

    Caracal oli todella helppo asentaa ja kyljet vaikuttivat vahvoilta. Ei siis ole mikään yliohut, kuten rene herset ja esim vanha resolute. Pitää välittömästi keskiurassa ja nousee jalkapumpulla.

  11. #3971
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Jonkin verran tullut nyt ajeltua 54-584-koon Thunder Burteilla, ja kyllä rullaaminen asfaltilla tosiaan yllätti. Toinen yllätys oli se, että ne ovat asfaltilla selkeästi hiljaisemmat kuin Terra Speedit. Pikipaikkausten kohdalla kuuluu jonkin verran ääntä, mutta ei samanlaista jatkuvaa volinaa asfaltilla kuin Terra Speedeillä hiukan kovemmassa vauhdissa.
    Kyllä sinä olit ihan oikeassa volinoiden suhteen. Terraspeed on tosiaan äänekkäämpi asfaltilla. Eilisellä hanhien bongausreissulle vaihdoin toiset kiekot joissa terra speedit niin tuo tuli todettua.
    [IMG]_DSC7723 by Jani Heikkinen, on Flickr[/IMG]

  12. #3972
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Joo kiinnostaisi tietää onko 45mm G-One RS ja R Pro vielä yhtä nopeita nyt kun ne uudet Hersen semislicksitkin todettiin vesiperäksi.

    Vaikka eipä tässä mikään kiire ole renkaita vaihdella kun nuo nykyiset 2,1" Thunder Burtit tuntuu ihan törkeän nopeilta.

    Mietin vaan vaihtoehtoja jos niistä tulee vielä esiin jotain huonoja puolia tai ei uusilla leveemmillä kiekoilla mahdukaan enää mun Stigmataan sitten jos nuo kiekot joskus saan.
    Eilisen lenkin taukopaikalla, siihen pelmahtanut graveliporukka ei ainakaan ihan varauksetta kehunut näitä uusia Schwalbeja. Tai no sanoivat ettei tullut että wau! Olivat niin tuoreita tapauksia ja epäselväksi jäi tarkka koko malli. Eli mistäpä tuon tietää. Täytyy tehdä itsellä tilaus.

  13. #3973
    Thunder burtit on muuten vähissä verkkokaupoissa 2.1" koossa nyt.
    Omani puhkesi eka kerran nyt vuoden ajon jälkeen niin että piti paikata ja todeta että pian vaihtoon. Vatuloin pari päivää että otanko thunder taakse ja rayn eteen kun niitä tuolla B-Dssä on hävyttömän halvalla, no eilen illalla thunderia ei enään ollut.
    Mantel kauppa oli ainoa josta löytyi, jäi 4kpl ground versiota, jota nyt halusin tuon racen tilalle. Tuolla on muuten ilmaiset postit kun yli 99€ mikä näillä juuri ylittyi.

  14. #3974
    Kysymys: Laittaisitko 42mm gravel-renkaan 30mm sisäleveälle vanteelle. Harkitsen siis vääntyneen 25mm sisäleveän takakiekon korvaamista ja tarjolla olisi suht edukkaasti seuraava kiekko: https://www.moto-jussinmaki.net/taka...8/#description

    Kokemusta näin leveästä vanteesta ei siis ole. Rengas on spessun pathfinder 42mm.

  15. #3975
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.535
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuplawee Katso viesti
    Kysymys: Laittaisitko 42mm gravel-renkaan 30mm sisäleveälle vanteelle. Harkitsen siis vääntyneen 25mm sisäleveän takakiekon korvaamista ja tarjolla olisi suht edukkaasti seuraava kiekko: https://www.moto-jussinmaki.net/taka...8/#description

    Kokemusta näin leveästä vanteesta ei siis ole. Rengas on spessun pathfinder 42mm.
    Kyllä. Kaverilla on pathfinder prot ja istuvat tosi makeasti 30id kehille. Ne taisivat venyä 47mm.

    Edit: s-worksit ne oli.

  16. #3976
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.963
    Onkohan 36 mm Getawayt kasvaneet kokoa tässä jossain välissä?

    Tilasin sscx:ään kesän gravelajoja varten sellaiset. Mulla oli Lutterossa joskus aikoinaan vähän aikaa samanmoiset, mutta olivat musta vähän alimittaiset 36-millisiksikin silloin ja myin pois. Yllätyin, kun noi nyt näyttääkin aika isoilta. Vähän alkoi epäilyttää, että mahtuuko ne tohon pyörään ollenkaan. Levynä ovat 104 mm leveät, pari milliä leveämmät kuin 38 mm Steilacoomit ja nuo HTLR:t venyy aika hyvin vielä käytössä. Taitaa olla isommat ilmatilaltaan kuin esim. 40 mm Tufot.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #3977
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.963
    No kyllähän ne mahtu ihan sovinnolla kuitenkin. Tuoreeltaan i21-vannejarruvanteella 38 mm leveät ja 37 mm korkeat. En kyllä yhtään muista, että minkä kokoiset ne vanhat oli, mutta mielikuva on se, että olisivat olleet lähempänä 35 milliä.

    Ihan just niin huippukivat renkaat ajella kuin mitä muistinkin. Istuvat nätisti tuon levyisille vanteille, pyöreä profiili, rullaa tosi kevyesti ulkoilutiesoralla ja asfaltilla, kivat kurvailla, mukavat, pitoa on paremmin kuin muistin, tuntuma ei ole kivikova isommillakaan paineilla ja toisaalta kestävät ajaa varsin matalillakin paineilla ilman, että muuttuvat jarruiksi tai alkavat tuntua liian lutteroilta.

    36-millisinä ei tosin enää ihan tän topicin mukaiset nykymaailmassa
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #3978
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuplawee Katso viesti
    Kysymys: Laittaisitko 42mm gravel-renkaan 30mm sisäleveälle vanteelle. Harkitsen siis vääntyneen 25mm sisäleveän takakiekon korvaamista ja tarjolla olisi suht edukkaasti seuraava kiekko: https://www.moto-jussinmaki.net/taka...8/#description

    Kokemusta näin leveästä vanteesta ei siis ole. Rengas on spessun pathfinder 42mm.
    Tuossa vaan näyttäisi olevan boost-napa eli 148mm leveä. Onko sun pyörässä sellainen?

    Yleensä graveleissa on 142mm leveä takanapa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  19. #3979
    "paksu" rengas särähtää korvaan, ellei sitten puhuta jostain marathon plussasta. Leveistähän täällä puhutaan.

  20. #3980
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.535
    Ei kamalasti Caracal Race kyllä vakuuta kestävyydeltään. 200km olisiko ajettu ja ensimmäinen oikea gravel lenkki. Reikä keskelle kuviota. Voihan se olla, että kelvillä ollut sepeli jäi tuohon kiinni ja teki reiän. Mutta tuossa kohtaa siis oli sellaista naksun karkeampaa juuri aurattua soraa. Jos tuollainen oikeasti menee läpi, niin vähän turha rengas kyllä.

    No, dynaplug paikkasi hyvin. Katsellaan josko jatko menisi paremmin.

    Sinällään nuo reiät varmaan on osalla normaaleja, mutta mulla noita ei ole tullut terroilla koskaan. Ja kilometrejä on paljon takana. Tai no gravell kisoissa kerran, mutta tuokin oli nyt sellaista sika karkeaa sepeliä, jossa rengas pohjasi kunnolla. Ei oikein voi laittaa renkaan piikkiin.

  21. #3981
    Terrat just vaihdoin caracalien alta pois ja oisko takusen nappuloista vajaa puolet kulunut niin yksi reikä oli takusessa. Sekin vain semmonen, että kostea läiskä siinä näky. Tänään 83km viikolla lanattuja teitä niin katsellaan huomenna näkyykö reikiä.
    Assulla itsellä Caracal pikkasen yliohjaa, jos vertaan sitä 40mm terraan.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  22. #3982
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.535
    Niin ei noita läikkiä kannata laskea. Ja noitakaan ei enää e-bike jarruilla ole tullut. Se vanhempi terra teki läikkää koko ajan.

  23. #3983
    Reikä siinä on kun litku tunkee läpi ja E25 kyljessä.

  24. #3984
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    No kyllähän ne mahtu ihan sovinnolla kuitenkin. Tuoreeltaan i21-vannejarruvanteella 38 mm leveät ja 37 mm korkeat. En kyllä yhtään muista, että minkä kokoiset ne vanhat oli, mutta mielikuva on se, että olisivat olleet lähempänä 35 milliä.

    Ihan just niin huippukivat renkaat ajella kuin mitä muistinkin. Istuvat nätisti tuon levyisille vanteille, pyöreä profiili, rullaa tosi kevyesti ulkoilutiesoralla ja asfaltilla, kivat kurvailla, mukavat, pitoa on paremmin kuin muistin, tuntuma ei ole kivikova isommillakaan paineilla ja toisaalta kestävät ajaa varsin matalillakin paineilla ilman, että muuttuvat jarruiksi tai alkavat tuntua liian lutteroilta.
    Jotenkin vaan ton SSCX:n dna:han sopii krossikumit paremmin. Tuli sitten kuitenkin sellainen olo, että pitää saada Grifo Race TLR:t takas alle. Taas hymyilyttää ajaessa. Tuli jälleen todistettua, että if it ain’t broke don’t fix it…
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •