AjopyoraHuntteriElectrobikeVelosportGiantGarmin
Sivu 132 / 133 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 82 122 130 131 132 133 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.931 - 3.960 / 3984

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3931
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.001
    ^ Ne 44mm Snoqualmie Passit ovat melko ohuet kauttaaltaan, mutta siitä huolimatta itsellä kestivät hämmästyttävän hyvin. 4kpl noita kaikkiaan ollut itsellä. Kevein painoi 320g/kpl. Kaksi viimeisintä tan wallia 337g ja 339g/kpl.

    No nyt ajelen Caracal Raceilla. Wattipenalttia ei juuri ole vs Snoqualmie Pass EL, painoa tosin sitten 475g/kpl.

  2. #3932
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.048
    Pirellin Gravel M:t poistuivat kiekoilta eikä ikävä tule: kieroilevat koppurat, jotka tuntuvat jo nyt pahvilta. Salsa sai alle 2.1-tuumaiset Teravail Sparwood LS:t ja johan pehmeni meno. Eivät ne ehkä kaikkein parhaiten rullaa, mutta mukavat ne ovat. Mulla on ollut aiemmin noiden pikkuveljet, Cannonballit sekä 28- että 650b-kokoisina ja nekin ovat kivat ajaa.

    Teravaileista mulla ei ole pahaa sanottavaa: asentuvat hyvin, ovat kaikki olleet suoria ja LS:t ovat myös mukavia.

    Jotenkin noista Pirelleistä tulee mieleen vuoden kestäneet Vredestein Aventurat, jotka mätänivät itsestään alle vuodessa.

    Jossakin vaiheessa kuitukiekoilla majailevat Thunder burtit pääsevät vertailuun.

  3. #3933
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    2.008
    EDIT: Hakija ilmoittautui jo.

    Haluaako joku testiin pari kesää nähneet Thunder Burtit (Super Ground TL-Easy Evo 54-622 29x2.10)?

    Vaihdoin alle uudet, mutta varmasti näilläkin vielä ajaisi. Litkunjämiä on. Kuvasta saanee käsityksen kunnosta (vieressä vertailuna uusi).

    Noudettavissa Oulunkylästä. Laita yksityisviesti, niin sovitaan tarkemmin. Pitkään en näitä säilytä.
    casanova muokkasi tätä : 26.03.2025 at 07.52

  4. #3934
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    20.460
    ^Minkä tasoinen suojaus noissa Burteissa on, kokemuksia?

  5. #3935
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.136
    Ehkä vähän heikompi kuin racekingeissä, kuitenkin häviävän pieni ero mitä oon maailman pojilta kuullu.
    Kuminauha muokkasi tätä : 27.03.2025 at 08.37

  6. #3936
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^ Ne 44mm Snoqualmie Passit ovat melko ohuet kauttaaltaan, mutta siitä huolimatta itsellä kestivät hämmästyttävän hyvin. 4kpl noita kaikkiaan ollut itsellä. Kevein painoi 320g/kpl. Kaksi viimeisintä tan wallia 337g ja 339g/kpl.

    No nyt ajelen Caracal Raceilla. Wattipenalttia ei juuri ole vs Snoqualmie Pass EL, painoa tosin sitten 475g/kpl.
    Joo juuri näin. Tuollainen halvan ja ohuen tuppivyön paksuinen ja oloinen paketista otettuna. Ei mitenkään alhaisella paineilla ajettava eikä joka paikkaan. Joustoa piisaa. Pirun hyvä rengas silti ja selvästi lemppari.

  7. #3937
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    20.460
    Kuminauha, jos pääsee lähellekin RalliKunkkuja niin varmaan ihan kelvollinen!

  8. #3938
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.136
    Joo ei omakohtaista kokemusta, perustuu lähinnä bonk bros podcastin rengaskeskusteluihin.

  9. #3939
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    2.008
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Minkä tasoinen suojaus noissa Burteissa on, kokemuksia?
    En osaa vertailla laajemmin, mutta omat suosikkirenkaat noista tuli.

    Kaikenlaisilla kiuaskivillä on tullut ajettua, eikä mitäön ongelmaa. Viime syksynä huomasin litkunjämistä takarenkaan vuotaneen ja seuraavalla kerralla vantaalainen tappajasepeli puhkoi kerralla kummankin renkaan (jotka litku paikkasi), minkä jälkeen päädyin vaihtamaan täksi kaudeksi uudet.

    Katsotaan, pärjääkö näillä uusilla taas useamman tuhatta kilometriä.

  10. #3940
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    209
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Minkä tasoinen suojaus noissa Burteissa on, kokemuksia?
    Mulla on ollut jäykkäperässä tuollainen noin 2000km ilman ongelmia. Ajot vähän kaikkea assusta graveliin ja polkuihin. Loistava rengas. Oli myös trailipyörässä 200km ennen kuin myin sen. Selkeästi kovempaa käyttöä siinä eikä ongelmia.

  11. #3941
    Rene Hersen uusi kuvio testattu, ei häävi mutta ei ihan surkeakaan. Parempia löytyy mittaustulosten valossa, mutta ehkä tuntuma, pito jne voi olla tosielämässä ja joissain olosuhteissa valtteja.
    https://www.bicyclerollingresistance...orkscrew-climb

  12. #3942
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.963
    Hersen nappularenkaisiin verrattuna voisin kuvitella ainoan varsinaisen hyödyn olevan se, että kuvio kestää asfaltilla ajamista paremmin. Muuten voisin aavistella paksun yhtenäisen kulutuspinnan syövän notkean rungon hyötyjä ainakin jossain määrin. Pieninappulaisimmat nappularenkaat eli Steilacoom ja Manastash Ridge on mun mielestä edelleen fiksuimmat kuvioiduista Herseistä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #3943
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.462
    Paksu pökäle keskellä. Eikä fysiikan lakien mukaan ruma voi olla nopea, joten ei aiheuta ostohimoja, vaikka olen Rene Hersen fani
    Pyöräily on kivaa!

  14. #3944
    Herse keskeltä 3mm paksu ilman 0,3mm "nappuloita" eli tuo suomukuvio. esim. Caracal race 2,3mm ilman mitään kuviota. Mitä tuosta tulee joku 30% paksumpi, joten ei ainakaan Caracaliin verrattuna voi olettaa yhtä notkeaksi. Toki kumilaatukin merkkaa.

  15. #3945
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.462
    Junnulle laitettiin cyclocrossiin nappulakuvioinen Rene Herse 650b x 42mm Pumpkin Ridge. Pienten kilpasarjoissa ei ole kalustovaatimuksia, joten saa ajaa noinkin leveillä (vs. UCI 33mm).

    42 mm on silti kapea pikkukiekkoon, jos aikuisia ajatellaan. Sopii ulkonäön puolesta pieneen runkoon, mutta kun kokeilin omassa Explorossa, tuntui kun 1990-luku ja 26 tuumaa olisi palannut. Ihan hyvä ja mukava oli ajaa, mutta näytti typerältä.

    Taidan hankkia itselle paksummat versiot (650bx48mm Juniper Ridge) ja Extra Lightina tietty. Filla Bicycles Helsingissä möi Rene Herseä vielä viime vuonna, jonkinlainen erä oli jäljellä.

    Pyöräily on kivaa!

  16. #3946
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Pirellin Gravel M:t poistuivat kiekoilta eikä ikävä tule: kieroilevat koppurat, jotka tuntuvat jo nyt pahvilta. Salsa sai alle 2.1-tuumaiset Teravail Sparwood LS:t ja johan pehmeni meno. Eivät ne ehkä kaikkein parhaiten rullaa, mutta mukavat ne ovat. Mulla on ollut aiemmin noiden pikkuveljet, Cannonballit sekä 28- että 650b-kokoisina ja nekin ovat kivat ajaa.

    Teravaileista mulla ei ole pahaa sanottavaa: asentuvat hyvin, ovat kaikki olleet suoria ja LS:t ovat myös mukavia.

    Jotenkin noista Pirelleistä tulee mieleen vuoden kestäneet Vredestein Aventurat, jotka mätänivät itsestään alle vuodessa.

    Jossakin vaiheessa kuitukiekoilla majailevat Thunder burtit pääsevät vertailuun.
    Erikoista, Pasipasilla tonneja takana, oma kokemus muutamasta lenkistä erittäin positiivinen. Oliskohan ne vanhemmat ollu jonkun muun valmistamat ja uudemmat pirellin omalla tehtaalla.

  17. #3947
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.048
    Tänään käväisin ajamassa vajaan satkun pääosin soralla Thunder Burteilla: kevyesti kulkevilta ne tuntuivat, mutta takarenkaaseen ilmestyi ensimäinen selvä reikä, jonka litku tosin paikkasi.

  18. #3948
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.048
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Erikoista, Pasipasilla tonneja takana, oma kokemus muutamasta lenkistä erittäin positiivinen. Oliskohan ne vanhemmat ollu jonkun muun valmistamat ja uudemmat pirellin omalla tehtaalla.
    Ekat Gravel M:t muutaman vuoden takaa eivät kestäneet sepeliä ja olivat mielestäni viiltoherkät. Nämä uudemmat ja 50-milliä leveät eivät vakuuttaneet, vaan kumiseos tuntuu jotenkin pahviselta, kuten kyljetkin.

    Siitä mistä tehtaasta kukin rengas milloinkin tulee mulla ei ole mitään käsitystä.

  19. #3949
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.401
    Mulla oli viime kesän ja osan edellistä syksyä Gravel H:t alla. Ei niissä mitään ihmeellistä muihin renkaisiin nähden. Kuluu kyllä aika nopeaa.

  20. #3950
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    375
    Itse päädyin laittamaan Gravel-jäykkäperään Rocket Ronit 29x2.1" koossa. Painoa 535g ja hintaa 24€ kpl. Käyttötarkoituksena asfaltti, soratiet, huonokuntoiset metsätiet ja satunnaiset helpot polut. Kriteereinä oli myös halpa hinta ja keveys.

    Pikkasen rupesin miettimään, olisiko pitänyt laittaa sittenkin Thunder Burt ainakin taakse ja/tai ottaa 2,25" koko. Varastossa saattaa ollakin ylimääräinen käyttämätön Thunder Burt, mutta vuodelta 2014. Hyvin tuo pyörä noilla Rocket Roneillakin tuntuu rullaavan ja kiihtyy herkästi. Täpärin 2,35" Nobby Nicceihin verrattuna tuntui kulkevan asfaltilla suorastaan itsekseen. Keväiset soratiet olivat paikoin upottavia ja lumisia, mutta ei herännyt valittamisen aihetta. Juuri lanattuja sorateitä tai metsäteitä nyrkin kokoisilla irtokivilla peitettynä ei vielä löytynyt tähän vuodenaikaan.

  21. #3951
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.390

    Paksut GG renkaat

    Maxxis julkaisee 10.4. uuden gravel-renkaan. Instagramista löytyi teaseria, mutta mitään muuta tietoa ei vielä ole. Aspen ST:stä on toivottu 50 mm versiota, mutta saa nähdä mitä tulee.

    https://www.instagram.com/reel/DIJ1Sdex3iz/


  22. #3952
    Nyt kun Maxxis julkaisi uudella kumiseoksella, odotan enemmän näitä:

    https://www.bikeradar.com/news/hutch...racal-all-road

    Otsikosta huolimatta jutun lopussa, että kesäkuussa tulossa Caracal Race 45mm.

  23. #3953
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Maxxis julkaisee 10.4. uuden gravel-renkaan. Instagramista löytyi teaseria, mutta mitään muuta tietoa ei vielä ole. Aspen ST:stä on toivottu 50 mm versiota, mutta saa nähdä mitä tulee.

    https://www.instagram.com/reel/DIJ1Sdex3iz/

    Jonkun tiedon mukaan Swenson ajaa Sea Otterin 45mm Reavereillä. Jospa sieltä tulisi 50mm Reaver.
    The older I get the faster I was

  24. #3954
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.173
    Kun Rene julkaisi Corkscrew Climbin niin ajattelin jättää Steilacoomit kevään ja syksyn ajeluihin ja CC:t kuivempaan aikaan. Kun kiirettä ei ollut niin jäin odottamaan testi tuloksia, hyvä niin. Olivat pettymys odotuksiin nähden.
    Tilasin sitten Caracal Racet. Aika nihkeätä on saatavuus.

  25. #3955
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.390
    Tuli testattua Thunder Burtit Andalusian kivikkogravelissa. Ne olivat hyvä valinta sinne. Paineita joutui pitämään vähän turhan paljon (1,8-2 bar), kun pelkäsin vanteiden puolesta. Mukavuus kärsi siitä ehkä hieman, mutta niissä vauhdeissa olisi voinut matalammilla paineilla tulla ongelmia ilman joustoja pyörässä. Renkaina TB 2.25" ja 2.1" Super Ground-kyljillä. Katsotaan kevään ja alkukesän aikana miltä nuo tuntuvat suomisoralla. Toisilla kiekoilla on 44 mm Rene Herse Snoqualmie Passit, mutta ne päätyvät alle lähinnä silloin kun on tarkoitus ajella enimmäkseen asfalttia. Vaikka kyllä niilläkin soratiet mukavasti ajelee.

  26. #3956
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.535
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Tuli testattua Thunder Burtit Andalusian kivikkogravelissa. Ne olivat hyvä valinta sinne. Paineita joutui pitämään vähän turhan paljon (1,8-2 bar), kun pelkäsin vanteiden puolesta. Mukavuus kärsi siitä ehkä hieman, mutta niissä vauhdeissa olisi voinut matalammilla paineilla tulla ongelmia ilman joustoja pyörässä. Renkaina TB 2.25" ja 2.1" Super Ground-kyljillä. Katsotaan kevään ja alkukesän aikana miltä nuo tuntuvat suomisoralla. Toisilla kiekoilla on 44 mm Rene Herse Snoqualmie Passit, mutta ne päätyvät alle lähinnä silloin kun on tarkoitus ajella enimmäkseen asfalttia. Vaikka kyllä niilläkin soratiet mukavasti ajelee.
    Ovat nopeat. Petikko-serena-kauklahti välillä 40mm e-bike terra on oikeastaan aika jarru noiden rinnalla. Kaverilla oli nuo alla LB WG44 kiekoilla. Melkoisen loistava setuppi grizliin.
    Se mikä yllätti, niin nuo rullaavat assullakin.

  27. #3957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ovat nopeat. Petikko-serena-kauklahti välillä 40mm e-bike terra on oikeastaan aika jarru noiden rinnalla. Kaverilla oli nuo alla LB WG44 kiekoilla. Melkoisen loistava setuppi grizliin.
    Se mikä yllätti, niin nuo rullaavat assullakin.
    Jonkin verran tullut nyt ajeltua 54-584-koon Thunder Burteilla, ja kyllä rullaaminen asfaltilla tosiaan yllätti. Toinen yllätys oli se, että ne ovat asfaltilla selkeästi hiljaisemmat kuin Terra Speedit. Pikipaikkausten kohdalla kuuluu jonkin verran ääntä, mutta ei samanlaista jatkuvaa volinaa asfaltilla kuin Terra Speedeillä hiukan kovemmassa vauhdissa.

  28. #3958
    Sutraan mahtuisi ihan hyvin tuollainen 54mm gummi, tosin lokarit pitäisi varmaan napata irti. Miten Thunder Burt tai Contin race Kingin pistosuojaus tosielämässä?

  29. #3959
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.535
    No eiköhän superground kestä liki mitä vaan. Ei ainakaan itselleni tulisi ensimmäisenä mieleen rengasrikot tuon kanssa.

    Toki sepelisepeli menee läpi matalasta nappulasta.

  30. #3960
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Sutraan mahtuisi ihan hyvin tuollainen 54mm gummi, tosin lokarit pitäisi varmaan napata irti. Miten Thunder Burt tai Contin race Kingin pistosuojaus tosielämässä?
    Minulla on Sutra LTD, ja siinä näyttäisi jäävän tilaa lokareillekin noiden 54-584-renkaiden kanssa. Todellinen leveys 19 mm (muistaakseni) kehillä on 50 mm. Ilman lokareita menisi 584-koossa luultavasti 2,4-tuumainenkin versio.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •