ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 28 / 57 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 1698

Aihe: Pyöräilyuutiset mediassa

  1. #811
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.734
    Uskomattoman tyhmä päätös. Tällä on ollut kumminkin vaikutusta siihen että ihmiset ovat alkaneet pyöräilemään enemmän, tuskin noita kaikkia pyöriä varastoon seisomaan on ostettu, vaikka osa varmasti niinkin. Suurin osa leasing yhtiöistäkin on kotimaisia eri tänne on luotu samalla uutta liiketoimintaa joka tuo työpaikkoja ja verotuloja takaisinpäin.

  2. #812
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Mitä niistä? Se leasing-yhtiö on vakuuttanut pyöränsä eli omaisuutensa. Jos tollainen liisariyhtiö kippaa niin ne pyöräthän siirtyy konkurssipesän omaisuudeksi. Varmaan kiva tilanne, jos tuohon joutuu.
    Niin mietin vaan että vakuutusmaksut voi jäädä ensimmäisenä maksamatta.

  3. #813
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Mitä tämä konkurssi käytännössä tarkoittaisi? Onko ihmisillä siellä ehdoissa tästä erikseen mainittu vai onko asia kokonaan laissa eritelty? En nyt ainakaan nopeasti laista löytänyt kohtaa, että jatkuuko maksut konkurssipesälle normaalisti vai onko heillä oikeus periä saatavansa yhtenä könttäsummana hyvinkin pian konkurssin jälkeen.
    En tosiaan tarkkaan tiedä, kun en ole lakimies, mutta tuo riippunee velkojista. Lähtökohtaisestihan konkurssissa yrityksen toiminta lakkaa ja sen omaisuus myydään velkojen kattamiseksi.

    Sinänsähän ne tulevat leasingmaksut eivät ole konkurssipesän saatavia, koska kyseessä ei ole velka vaan vuokrasopimus, joten kyse on tosiaan siitä miten sille fillarille käy, että saako sen tosiaan maksaa ja ostaa konkurssipesältä vai lähteekö se alta. Kyllähän se kirpaisis, jos muutama kk olisi sopimusta jäljellä ja pesänhoitaja hakee fillarin pois, vaikka maksut lakkaisikin siinä kohtaa.

  4. #814
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.461
    Tää työsuhdefillaribisnes on esimerkki sellaisesta savijaloilla seisovasta himmelistä, joka olisi saanut jäädä rakentamatta.

  5. #815
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin mietin vaan että vakuutusmaksut voi jäädä ensimmäisenä maksamatta.
    Niin se kai on lopulta sitten vakuutusyhtiön ja yrityksen välinen asia.

  6. #816
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    En löytänyt yhtään oikeata uutista tästä asiasta???

  7. #817
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011187767.html

    Työhuonevähennys ja työsuhdepolkupyörien verovapaa etu poistetaan, ja niiden verotuottovaikutuksen arvioidaan olevan 70 miljoonaa euroa vuoden 2026 tasolla.
    Esim. tuossa ja muissa vastaavissa budjettiriiheä käsittelevissä uutisissa.

  8. #818
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Niin se kai on lopulta sitten vakuutusyhtiön ja yrityksen välinen asia.
    No kai sillä vakuutuksella on jotain merkitystä käyttäjillekkin.

  9. #819
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.929
    Kysyin jo silloin kun tämä etu tuli että miten nämä fillarit liittyvät työsuhteeseen, hankitaan jotain viiden tonnin sähkötäysjoustoja veroedulla ja muut veronmaksajat sitten maksavat enemmän? Miksi ihmeessä tällainen veroetu on tehty, joka on saatavilla joillekin mutta ei kaikille? Ihan oikein että kippaavat tämän. Samaan syssyyn voisi luopua kaikista verotuksen vähennyksistä.

  10. #820
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Uskomattoman tyhmä päätös. Tällä on ollut kumminkin vaikutusta siihen että ihmiset ovat alkaneet pyöräilemään enemmän, tuskin noita kaikkia pyöriä varastoon seisomaan on ostettu, vaikka osa varmasti niinkin. Suurin osa leasing yhtiöistäkin on kotimaisia eri tänne on luotu samalla uutta liiketoimintaa joka tuo työpaikkoja ja verotuloja takaisinpäin.
    Onneksi vasta ehdotus eikä vielä päätös.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    En tosiaan tarkkaan tiedä, kun en ole lakimies, mutta tuo riippunee velkojista. Lähtökohtaisestihan konkurssissa yrityksen toiminta lakkaa ja sen omaisuus myydään velkojen kattamiseksi.

    Sinänsähän ne tulevat leasingmaksut eivät ole konkurssipesän saatavia, koska kyseessä ei ole velka vaan vuokrasopimus, joten kyse on tosiaan siitä miten sille fillarille käy, että saako sen tosiaan maksaa ja ostaa konkurssipesältä vai lähteekö se alta. Kyllähän se kirpaisis, jos muutama kk olisi sopimusta jäljellä ja pesänhoitaja hakee fillarin pois, vaikka maksut lakkaisikin siinä kohtaa.
    Eli mahdollisesti konkurssipesä sitten miettisi, että kummasta saavat paremmin ja helpommin rahaa. Työntekijän annetaan lunastaa loput pyörästä ja saadaan helpot rahat vai otetaan pyörä ja huutokaupataan se ja saadaan ehkä vähän enemmän rahaa, mutta joutuvat tekemään enemmän töitä sen suhteen. Ja saako siitä sitten edes lopulta enemmän rahaa, kun huutokaupattavia pyöriä olisi satoja ja tuhansia ja ostajia kuitenkin vain rajallinen määrä ja pyörien kunto kysymysmerkki ostajille (etenkään sähköpyörän tapauksessa en itse uskaltaisi isoa rahaa pistää kiinni konkurssipesän huutokaupassa).

    Ja onko tässä konkurssin vaihtoehtona vielä jonkinlainen hallittu alasajo. No, tässä mennään jo pitkälle ajatusketjussa ja paljon ehtii vielä tapahtumaan, mutta mielenkiintoinen aihe.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Tää työsuhdefillaribisnes on esimerkki sellaisesta savijaloilla seisovasta himmelistä, joka olisi saanut jäädä rakentamatta.
    Ehkä näin. Toisaalta se on nyt rakennettu ja jotain oikeudenmukaisuutta pitäisi olla niitä kohtaan, jotka himmelissä ovat mukana. Voiko mihinkään muuhunkaan himmeliin sitten luottaa, jos hallitus voi koska tahansa vetää maton alta...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Kysyin jo silloin kun tämä etu tuli että miten nämä fillarit liittyvät työsuhteeseen, hankitaan jotain viiden tonnin sähkötäysjoustoja veroedulla ja muut veronmaksajat sitten maksavat enemmän? Miksi ihmeessä tällainen veroetu on tehty, joka on saatavilla joillekin mutta ei kaikille? Ihan oikein että kippaavat tämän. Samaan syssyyn voisi luopua kaikista verotuksen vähennyksistä.
    Miten työsuhdematkalippu tai auton veroetu liittyvät työsuhteeseen, jos niitä etuja saa käyttää myös muuhun kuin työmatkaan? Me muut maksetaan myös nuo. No, voisi luopua kaikista kuten sanoit. Sopii minulle. Jatkossa ei sitten kannata hallitusten lanseerata yhtään mitään niin eivät voi sitten vetää mattoa kenenkään alta.

  11. #821
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Aakoo. Tuo ohjaa tapaa liikkua. Kulkea pyörällä töihin tai harrastaa liikuntaa.
    Melkoisen isot vaikutukset.


    Ja esim tuo sinun sähkäriesimerkki. Tosi moni bensaendurokuski on saletisti siirtynyt sähköenduroon edun vuoksi. Ei se ainakaan huono suuntaus ole.

  12. #822
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Kysyin jo silloin kun tämä etu tuli että miten nämä fillarit liittyvät työsuhteeseen, hankitaan jotain viiden tonnin sähkötäysjoustoja veroedulla ja muut veronmaksajat sitten maksavat enemmän? Miksi ihmeessä tällainen veroetu on tehty, joka on saatavilla joillekin mutta ei kaikille? Ihan oikein että kippaavat tämän. Samaan syssyyn voisi luopua kaikista verotuksen vähennyksistä.
    Verotuksella pyritään ohjaamaan monenlaisia asioita. Tämä oli yksi sellainen eli pyrittiin ohjaamaan veronkevennyksellä ihmisiä terveellisempään elämän tapaan ja käyttämään fillaria liikkumiseen (ei pelkästään liikuntaan) ja sitä kautta vähentää päästöjä. Haittaverot on myös yksi esimerkki tästä ohjauksesta ja niillä pyritään ohjaamaan ihmiset pois epäterveellisyyksistä.

  13. #823
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.074
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Kysyin jo silloin kun tämä etu tuli että miten nämä fillarit liittyvät työsuhteeseen, hankitaan jotain viiden tonnin sähkötäysjoustoja veroedulla ja muut veronmaksajat sitten maksavat enemmän? Miksi ihmeessä tällainen veroetu on tehty, joka on saatavilla joillekin mutta ei kaikille? Ihan oikein että kippaavat tämän. Samaan syssyyn voisi luopua kaikista verotuksen vähennyksistä.
    Se on tyypillinen työsuhde-etu. Ei autoetukaan ole kaikille saatavilla, ja siinäkin on variaatiota: täysi autoetu tai käyttöetu ja etu palkan päälle tai palkkaan sisältyen.

    Elämä on.

  14. #824
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Sä näemmä näet pyöräilyn näemmä vain harrastuksena ja urheiluna. Et liikkumisena, jolla korvataan esim. autoilua. Aika perhanasti lisääntyi työmatkapyöräilijät ainakin omilla reiteillä, kun tämä etu tuli.
    Nimenomaan en näe vain, mutta esimerkiksi tällä foorumilla näkee myös sen puolen kuppia. Kuten mainitsin jo siinä ensimmäisessä kommentissani, niin on myös seikkoja, jotka puoltaa pyöräedun verohelpotuksia.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Yhden harrastajaryhmän? Tällä samalla logiikalla olisi sitten pitänyt koskea myös työsuhdeautoilun veroetuun. Jos kerran työsuhdeautoilua on tuettava niin kaiken järjen mukaan myös julkisilla ja pyörällä tapahtuvaa työmatkaa sitten myös. Nyt näistä vain yksi on jäämässä pois. Työsuhdematkalipun veroetu sitten myös samalla pois?
    Työsuhdeauto on mun käsittääkseni verotettava etuus ja ainakaan vähillä ajokilometreillä ei taida tulla edes omaa autoa edullisemmaksi. En kyllä tunne systeemiä tarkemmin, kun ei ole omakohtaista kokemusta ja varmaan siinäkin voisi olla korjattavaa. Ainakin HSL:n sisäisen julkisen liikenteen voisi mielestäni ennemmin muuttaa kokonaan verovaroilla kustannetuksi ja kaikille metropolialueen asukkaille tasapuolisesti ilmaiseksi vaikkapa Tallinnan tyyliin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #825
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.929
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Aakoo. Tuo ohjaa tapaa liikkua. Kulkea pyörällä töihin tai harrastaa liikuntaa.
    Melkoisen isot vaikutukset.

    Ja esim tuo sinun sähkäriesimerkki. Tosi moni bensaendurokuski on saletisti siirtynyt sähköenduroon edun vuoksi. Ei se ainakaan huono suuntaus ole.
    Ja tästä on siis mitä hyötyä? Torit on täynnä vähän ajettuja tai käyttämättömiä fillareita.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Verotuksella pyritään ohjaamaan monenlaisia asioita. Tämä oli yksi sellainen eli pyrittiin ohjaamaan veronkevennyksellä ihmisiä terveellisempään elämän tapaan ja käyttämään fillaria liikkumiseen (ei pelkästään liikuntaan) ja sitä kautta vähentää päästöjä. Haittaverot on myös yksi esimerkki tästä ohjauksesta ja niillä pyritään ohjaamaan ihmiset pois epäterveellisyyksistä.
    Huomattavasti tehokkaampi ja tasapuolisempi veroetu olisi ollut laskea kaikkien liikuntapalveluiden ja -välineiden alvia.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Se on tyypillinen työsuhde-etu. Ei autoetukaan ole kaikille saatavilla, ja siinäkin on variaatiota: täysi autoetu tai käyttöetu ja etu palkan päälle tai palkkaan sisältyen.

    Elämä on.
    Työsuhde-etu on yleisesti liittynyt jotenkin työn tekemiseen, esim. autoa on tarvinnut työtehtävissään. Toki se on siitä laajentunut muuhun käyttöön. Täysjoustomaasturia ei tasan tarvitse kukaan työtehtävissään tai töihin kulkiessaan.

  16. #826
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Täysjoustomaasturia ei tasan tarvitse kukaan työtehtävissään tai töihin kulkiessaan.
    Tiedän kyllä ihmisiä ketkä vetävät esim. ohjattuja pyörälenkkejä ja ajotekniikkakursseja työkseen ja tarvitsevat työssään täysjoustomaastopyörää.

  17. #827
    Liittynyt
    02/2023
    Viestit
    490
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Uskomattoman tyhmä päätös. Tällä on ollut kumminkin vaikutusta siihen että ihmiset ovat alkaneet pyöräilemään enemmän, tuskin noita kaikkia pyöriä varastoon seisomaan on ostettu, vaikka osa varmasti niinkin. Suurin osa leasing yhtiöistäkin on kotimaisia eri tänne on luotu samalla uutta liiketoimintaa joka tuo työpaikkoja ja verotuloja takaisinpäin.
    Tuskin tämä muuttaa sitä tosiasiaa että ne jotka tarvitsevat pyörän sen edelleen ostavat. Ehkä nyt vain hieman huokeamman ja ns. omalla rahalla.

  18. #828
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Ja tästä on siis mitä hyötyä? Torit on täynnä vähän ajettuja tai käyttämättömiä fillareita. Työsuhde-etu on yleisesti liittynyt jotenkin työn tekemiseen, esim. autoa on tarvinnut työtehtävissään. Toki se on siitä laajentunut muuhun käyttöön. Täysjoustomaasturia ei tasan tarvitse kukaan työtehtävissään tai töihin kulkiessaan.
    Viimeisen 20 vuotta tuo ei ole pitänyt alkuunkaan paikkaansa. Autoetu on firman antama palkan lisä työntekijälle. Mitään edellytystä että se liittyisi työn tekemiseen ei ole ollut pitkään aikaan.
    Miksi työsuhdefillarin pitäisi poiketa tästä? Sekin on firman antama palkan lisä mikä ei kyllä edes ole kovin kannattava verrattuna autoetuun varsinkin jos mallivalikoima on rajattu.

  19. #829
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Työsuhdeauto on mun käsittääkseni verotettava etuus ja ainakaan vähillä ajokilometreillä ei taida tulla edes omaa autoa edullisemmaksi. En kyllä tunne systeemiä tarkemmin, kun ei ole omakohtaista kokemusta ja varmaan siinäkin voisi olla korjattavaa. Ainakin HSL:n sisäisen julkisen liikenteen voisi mielestäni ennemmin muuttaa kokonaan verovaroilla kustannetuksi ja kaikille metropolialueen asukkaille tasapuolisesti ilmaiseksi vaikkapa Tallinnan tyyliin.
    Kyllähän työsuhdeautoilua on tuettu sähköautojen alennetulla verotusarvolla, vaikka se verotettava etuus onkin. Verotuki mikä verotuki.

  20. #830
    Liittynyt
    02/2023
    Viestit
    490
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Viimeisen 20 vuotta tuo ei ole pitänyt alkuunkaan paikkaansa. Autoetu on firman antama palkan lisä työntekijälle. Mitään edellytystä että se liittyisi työn tekemiseen ei ole ollut pitkään aikaan.
    Miksi työsuhdefillarin pitäisi poiketa tästä? Sekin on firman antama palkan lisä mikä ei kyllä edes ole kovin kannattava verrattuna autoetuun varsinkin jos mallivalikoima on rajattu.
    Olettaisin että työnantaja voi jatkossakin tarjota haluamaansa etua työntekijöilleen jos niin katsoo parhaaksi tehdä. Vaikkapa sitten fillarietua.

  21. #831
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Viimeisen 20 vuotta tuo ei ole pitänyt alkuunkaan paikkaansa. Autoetu on firman antama palkan lisä työntekijälle. Mitään edellytystä että se liittyisi työn tekemiseen ei ole ollut pitkään aikaan. .
    On palkanlisä tai ei ole. Voi edellyttää, että liittyy työhön tai voi olla ettei edellytä. Riippuu paljon.

  22. #832
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.209
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Täysjoustomaasturia ei tasan tarvitse kukaan työtehtävissään tai töihin kulkiessaan.
    Samoin tavoin ei tarvitse työtehtävän hoitamiseksi mitään perhefarmaria/katumaasturia jos alejee yksin tai kaksin ilman mitään tavaratoimituksia. Silti aika usein on joku
    50-100t€ Audi A6 Quattro alla.

  23. #833
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.929
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Viimeisen 20 vuotta tuo ei ole pitänyt alkuunkaan paikkaansa. Autoetu on firman antama palkan lisä työntekijälle. Mitään edellytystä että se liittyisi työn tekemiseen ei ole ollut pitkään aikaan.
    Miksi työsuhdefillarin pitäisi poiketa tästä? Sekin on firman antama palkan lisä mikä ei kyllä edes ole kovin kannattava verrattuna autoetuun varsinkin jos mallivalikoima on rajattu.
    Autoetu ei ole palkan lisä, vaan osa palkkaa. En nyt ole asiaan sen kummemmin perehtynyt, mutta onko autoetu ollut verovapaata tuloa samalla tavalla kuin työsuhdepyörä 1200€/v? Eihän nyt olla kieltämässä työsuhdepyöriä, vaan ollaan poistamassa tuota verovapautta.

    Olisiko nyt kuitenkin mahdollista, että aikuiset ihmiset maksaisivat ihan itse omat harrastuksensa ilman valtion sekaantumista asiaan?

  24. #834
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Itselläni ei työsuhdepyörää ole, mutta asia kiinnostaa kovasti.

    Lähinnä se vaikutukset Suomalaisiin pyöräkauppoihin. Käsittääkseni monen pienenkin kaupungin pyöräkaupan liikevaihto on kasvanut kivasti kun päässyt myymään sen paikallisen tehtaan henkilökunnalle näitä työsuhdepyöriä.
    Ja heidän puolesta nyt hiukan hirvittää, että kuinka fiksusti tämä hoidetaan vai loppuuko kaupankäynti kuin seinään.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  25. #835
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Autoetu ei ole palkan lisä, vaan osa palkkaa. En nyt ole asiaan sen kummemmin perehtynyt, mutta onko autoetu ollut verovapaata tuloa samalla tavalla kuin työsuhdepyörä 1200€/v? Eihän nyt olla kieltämässä työsuhdepyöriä, vaan ollaan poistamassa tuota verovapautta.

    Olisiko nyt kuitenkin mahdollista, että aikuiset ihmiset maksaisivat ihan itse omat harrastuksensa ilman valtion sekaantumista asiaan?
    Nämä kaikki veroedut on tosi ärsyttäviä. Minä tykkäisin ajaa tuolla vanhalla diesel volvolla. Miksi täytyy tukea jotain penteleen sähköautoja? Ihan hyvin ollaan tähänkin asti pärjätty niillä 20v vanhoilla autoilla.

  26. #836
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ja heidän puolesta nyt hiukan hirvittää, että kuinka fiksusti tämä hoidetaan vai loppuuko kaupankäynti kuin seinään.
    Mitä tarkoitat? Eiköhän tuo nyt jo loppunut, kun ei kai kukaan ota enää työsuhdepyörää, kun siitä ei ole mitään etua jatkossa.

  27. #837
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.074
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Autoetu ei ole palkan lisä, vaan osa palkkaa. En nyt ole asiaan sen kummemmin perehtynyt, mutta onko autoetu ollut verovapaata tuloa samalla tavalla kuin työsuhdepyörä 1200€/v?
    Sähköautoissa on alennettu autoedun verotusarvo, eli niissä saat jonkin verran veroetua.

  28. #838
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.074
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Mitä tarkoitat? Eiköhän tuo nyt jo loppunut, kun ei kai kukaan ota enää työsuhdepyörää, kun siitä ei ole mitään etua jatkossa.
    Ei se vielä ole lainvoimainen, vasta hallituksen esitys.
    Toki tuokin vaikuttaa markkinoihin, mutta jos esitys tulee voimaan sellaisena kuin ne yleisesti tulevat, että vanhat sopimukset jatkavat sellaisenaan elinkaarensa loppuun ja uudet solmitaan uusilla määrityksillä, niin voi olla että tuo jopa kiihdyttää kauppaa loppuvuonna. Epävarmuus on pahinta markkinoille.

  29. #839
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ei se vielä ole lainvoimainen, vasta hallituksen esitys.
    Toki tuokin vaikuttaa markkinoihin, mutta jos esitys tulee voimaan sellaisena kuin ne yleisesti tulevat, että vanhat sopimukset jatkavat sellaisenaan elinkaarensa loppuun ja uudet solmitaan uusilla määrityksillä, niin voi olla että tuo jopa kiihdyttää kauppaa loppuvuonna. Epävarmuus on pahinta markkinoille.
    Kannattaa lukea ja ymmärtää viesti #785

    Valtiovalta tai verottaja ei ota kantaa mihinkään sopimuksiin eikä sopimukset verotukseen. Se vaan menee niin, että kun tämä menee läpi niin siitä satkusta maksetaan jatkossa verot.

  30. #840
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Toistaiseksi tuo on vasta hallituksen esitys, Eduskunta päättää aikanaan, meneekö se läpi ja miten sovelletaan (siis vain uusiin alkaviin sopimuksiin vai myös vanhoihin sopimuksiin kesken kauden).
    Hallituksella on enemmistö. Meinaatko että hallitus äänestää omaa esitystä vastaan ja esitys kaatuu.

Samanlaisia aiheita

  1. Sisärenkaista asiaa mediassa
    By tikola in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 12.10.2017, 22.54

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •