LostInLaplandGiantElectrobikeBikeshop
Näyttää tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Ulkorenkaan paikkaus

Ulkorenkaan paikkaus

Tuli sitten gravelin ulkorenkaaseen tollanen sentin viilto. Uudehko, vain pari sataa km ajettu rengas, joten jos löytyy pro tip, jolla tuon saa vielä käyttökelpoiseksi niin hienoa.

Ite näillä paikannut tubeless-renkaita ja ihan hyvällä menestyksellä https://www.bikeshop.fi/Paikkarasia-...uppa/p5060160/

Autotarvikeliikkeestä löytyy autonrenkaalle tarkoitettuja TipTop paikkoja.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Ite näillä paikannut tubeless-renkaita ja ihan hyvällä menestyksellä https://www.bikeshop.fi/Paikkarasia-...uppa/p5060160/
    Thanks! Kyllähän tavalliset TIP-TOPit on tuttuja mutta nämä on jostain syystä jääneet tutkakatveeseen.

Ja Rema Tip Topin varastolta Vantaalta voi sitten noutaa vaikka mitä

https://kauppa.rematiptop.fi/index.p...rch=ulkorengas

Eli eiköhän tuossa paikkarasiassa ole joku noista em. haulla löydetyistä ulkorengaspaikoista paketoituna kolmen paikan setiksi. Eli itse olen ostanut Vantaan varastolta suoraan pelkkiä paikkoja isompina satseina ja sitten erikseen isomman tuubin vulkanointinestettä. Niillä on nyt menty vuosikausia.

K.Kuronen Guest
    Pelkästään sisäpuolelta paikatun ongelma voi olla, että pienet kivet ja muut tunkevat viiltoon ja kaivautuvat paikan alle. Olen täyttänyt ulkopuolelta viiltoja Casco Rubberfixillä: alkoholilla rasvat pois ja Cascoa tilalle, rengas sellaiseen asentoon, että liima ei valu hitaasti pois; vaatii täysin kovettuakseen 24-48 tuntia kosteudesta riippuen.

Monissa renkaissa on pysynyt, mutta ei kaikissa. Avattu tuubi kannattaa säilyttää huolellisesti suljettuna ja ilmatiiviiseen pakattuna, mutta silti loppu tuubista haluaa kovettua omia aikojaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Pelkästään sisäpuolelta paikatun ongelma voi olla, että pienet kivet ja muut tunkevat viiltoon ja kaivautuvat paikan alle. Olen täyttänyt ulkopuolelta viiltoja Casco Rubberfixillä: alkoholilla rasvat pois ja Cascoa tilalle, rengas sellaiseen asentoon, että liima ei valu hitaasti pois; vaatii täysin kovettuakseen 24-48 tuntia kosteudesta riippuen.

Monissa renkaissa on pysynyt, mutta ei kaikissa. Avattu tuubi kannattaa säilyttää huolellisesti suljettuna ja ilmatiiviiseen pakattuna, mutta silti loppu tuubista haluaa kovettua omia aikojaan.
    Ääni tälle, ainoa huono puoli siinä on, että kuluu hitaammin kuin itse rengas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    Ja Rema Tip Topin varastolta Vantaalta voi sitten noutaa vaikka mitä

https://kauppa.rematiptop.fi/index.p...rch=ulkorengas

Eli eiköhän tuossa paikkarasiassa ole joku noista em. haulla löydetyistä ulkorengaspaikoista paketoituna kolmen paikan setiksi. Eli itse olen ostanut Vantaan varastolta suoraan pelkkiä paikkoja isompina satseina ja sitten erikseen isomman tuubin vulkanointinestettä. Niillä on nyt menty vuosikausia.
    Oho, en olis ikinä arvannut, että noilla on Suomessa oma myymälä.

Huomasin tänään maantiepyörän renkaassa tällaisen vekin

Voiko tällaselle puuvillarenkaalle tehdä mitään vai onko vaan entinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Huomasin tänään maantiepyörän renkaassa tällaisen vekin

Voiko tällaselle puuvillarenkaalle tehdä mitään vai onko vaan entinen.
    Itse olen tuollaisiin laittanut paikan sisäpuolelle. Tip Top fillaripaikka on varmaan riittävän kestävä.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Näin tein lopulta itsekin. Vaihdoin kyllä takarenkaan myöhemmin toiseen mutta tuo on vielä tallessa.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 27.06.2020, 11.03
  2. Ulkorenkaan leveys?
    By Jonttu in forum Renkaat
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 10.04.2016, 18.50
  3. ulkorenkaan paikkaaminen?
    By N.N. in forum Renkaat
    Vastaukset: 24
    Viimeinen viesti: 20.03.2015, 13.38
  4. Maasturin ulkorenkaan korjaus