FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 180 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 80 130 170 178 179 180 181 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.371 - 5.400 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #5371
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    OT, mutta kummat kiekot graveliin, WR44 vai AR25, ja miksi?
    The older I get the faster I was

  2. #5372
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    OT, mutta kummat kiekot graveliin, WR44 vai AR25, ja miksi?
    Varmaan ihan kumpaa hakee aeroa vai keveyttä. Löytyyhän noista välimuotojakin WR38 ja WR35 ja pro ja ei pro vanteillakin on eroa. En kyllä noin matalaa kuin AR25 ottaisi graveliin jos ei koko projektin tarkoitus ole keveys.

  3. #5373
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    Offtopic, mutta tulin vain sanomaan, että WR35+DT350 on ollut huoleton kiekkosetti graveliin ja retkeilyyn jo vuosia.

    Nyt jos tilaisin samat, niin ottaisin messinkinippeleillä ja 24-pinnaisina 28 sijaan. Ajattelin tuolloin, että retkikäytössä 28 olis hyvä, mutta ehkä turhaa.


  4. #5374
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    ^Onko niistä neljästä pinnasta ollut jotain harmia?

  5. #5375
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    ^ei lainkaan.


  6. #5376
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    WR38 voisi myös kiinnostaa. Onkohan noi Non-Pro vanteet minkälaiset kulutuskestävyydeltään. Maasturissa on ollut Recon Prot nyt viisi kesää ja huoletonta käyttöä kestäneet eikä ulkoisestikaan mitään vikaa.

  7. #5377
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Niin minä kanssa tuon pinnan vuoksi pro mallia suosisin. Muttei kyllä mitään kokemusta non-pro sarjasta.

    Wr50 kyllä edelleen pätevä, jos ei 45mm kumilla halua/pysty ajamaan.

    +45mm renkailla siis itse laittaisin ilman muuta tuon uuden wg44 kiekon.

  8. #5378
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Grävelissä WR35 Bitexin oilslick värisillä navoilla ja messinkisillä nippeleillä (olislick nekin väreiltään) ollut käytössä puolitoista vuotta. On kyllä hyvät kamppeet olleet.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  9. #5379
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Tein kuten foorumilla tehdään enkä kuunnellut kenenkään suosituksia tai varoituksia ja tilasin vahvistetut LB AR25 -kiekot. Noita kehiä saa tilattua kahtena vahvistettuna versiona, toinen nostaa kehän painoa 30g ja toinen 60g.
    The older I get the faster I was

  10. #5380
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Tein kuten foorumilla tehdään enkä kuunnellut kenenkään suosituksia tai varoituksia ja tilasin vahvistetut LB AR25 -kiekot. Noita kehiä saa tilattua kahtena vahvistettuna versiona, toinen nostaa kehän painoa 30g ja toinen 60g.
    En tiennytkään että kehiä saa vahvistettuina versioina. Millä pinnamäärillä ja paljon tulee painoa koko setille? Itse laitoin 28 taakse ja 24 eteen. Taakse vielä vetopuolelle cx-sprint pinnat.

  11. #5381
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    En tiennytkään että kehiä saa vahvistettuina versioina. Millä pinnamäärillä ja paljon tulee painoa koko setille? Itse laitoin 28 taakse ja 24 eteen. Taakse vielä vetopuolelle cx-sprint pinnat.
    Vahvistettuja versioita ei ole valittavissa konfiguraattorissa, mutta sähköpostilla kysymällä tarjosivat niitä. Speksasin LB:n omat navat ja niitä on tarjolla vain 24 reiällä. Pinnoina CX-Ray ja takana vetopuolella CX-Sprint, navat messinkiset. Painoksi lupaavat koko setille 1141,72g +/-3%.
    The older I get the faster I was

  12. #5382
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Oiskohan peräti sama kombo minkä kaverini tilasi? No hyvin samantapainen ainakin. Painoa taisi olla tasan 1300g

  13. #5383
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231
    ^Yleensä noiden painot ei ihan tarkkaan pidä paikkansa mutta onhan tuo 1300g jo kevyt.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  14. #5384
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    En minäkään ketään kuunnellut vaan tilasin nuo WR45-kehät 350-navoille pinnattuna. Eiköhän nuo tehtävänsä täytä kevyemmän rengastuksen kiekkosettinä graveliin. Painoa tuli messinkinippeleillä ja CX Rayllä n. 1500g.

  15. #5385
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053

    LB:n uusi soravanne, WG55.

    32mm sisäistä kauneutta, 40mm ulkoista leveyttä. Vaivaiset 10g painavampi kuin WG44.
    The older I get the faster I was

  16. #5386
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    732
    https://www.lightbicycle.com/newslet...ad-wheels.html

    Lightbicyclelta uutta kiekkoa tulossa. Vihdoinkin vähän leveämpää vannetta nykytrendien mukaan. Jostain luin että Aria 47 pitäisi olla vähän yli 33mm leveimmästä kohtaa 25 sisäleveydellä, aika passeli 30mm renkaille.

  17. #5387
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    https://www.lightbicycle.com/newslet...ad-wheels.html

    Lightbicyclelta uutta kiekkoa tulossa. Vihdoinkin vähän leveämpää vannetta nykytrendien mukaan. Jostain luin että Aria 47 pitäisi olla vähän yli 33mm leveimmästä kohtaa 25 sisäleveydellä, aika passeli 30mm renkaille.
    Lightbicylellä on ollut pitkään myynnissä leveää kehää wr50 muodossa. Tässä uudessa ahdistaa hinta ja se, että 65mm kehää ei saa leveänä ollenkaan. Tyhmää.

  18. #5388
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Reserven 52/63 setti on kyllä leveä. Sisältä 25.3mm taka ja 26.0 etu.

    Laipan reuna menee jännästi teräväksi ennen rengasta viimeisen sentin matkalta. Tässä kuvassa 28mm conti paikallaan.


  19. #5389
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Oletko jo testannut. Itsellä on sellainen mielikuva että Vittorian 28 mm:t olisi vaikuttanut kaarreajoon (vs. aikaisemmat rovalit /21 mm int.) siten, että rengas varmaan tasaisempi ja sitä kautta mutkassa kankeampi kääntymään. Ei suoranaisesti kynnystä, mutta ekalla lenkillä muutama pyörätien 90 asteen mutka meni pitkäksi kun vanhasta tottumuksesta kallistelin. En kylläkään montaa lenkkiä ajanut tuolla setupilla ajanut.

    Omiin kiekkoihin laiton 28 mm:t takaisin, mutta en ole vielä testannut että oliko muistikuvat oikein.
    Reserve 40/44, int 25 ja muutama kymmenys päälle edessä, ulkoinen 31 takana ja 33 edessä.

    Tuohon mun vanteelle 30 :t saattaisi olla optimit



  20. #5390
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    En ole vielä. Reservet nyt systemsixissä ja katselin, että myös 30mm taitaisi mahtua taaksekkin.

    Conti menee noillakin aika pyöreäksi. Misukka oli taas ihan muodoton 25id kehillä

  21. #5391
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Systemsixiin löytyi mieleinen tanko alilta. Saas nähdä miltä ajo tuntuu.

    1x vaijeri grx setuppi.


  22. #5392
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.025
    Kun tarkemmin muistelen, niin rovaleissa taisi olla 32 mm:t gp:t ja ne oli aika pulleat. Joten muistikuvani perustuu po. renkaiden ja kiekkojen väliseen eroon.

  23. #5393
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Reserven 52/63 setti on kyllä leveä. Sisältä 25.3mm taka ja 26.0 etu.
    Millä navoilla setti on, ja satuitko laittamaan puntarille?

  24. #5394
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Dt350. Se merlinin ilmoittama paino on tietystikkin väärin. Oikea on 1670gr.

  25. #5395
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    ^Kiitokset tiedosta, jossain arvostelussa oli aika eri painot ilmoitettu kuin valmistajan sivuilla. Onhan nuo testien mukaan todella hyvät kiekot.

  26. #5396
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Niin, ei ne keventelykiekot ole, mutta nyt oli pakko mennä muut speksit edellä.

    Ei oikein kykene ostamaan yli tonnin kiinankiekkoja ilman mitään mitattua dataa. Laitoinkin tästä jo Lightbicyclelle palautetta. Tuokaan pulju ei oikein enää ole cheap-china osastoa, eli jotain dataa tulisi jo löytyä.

    Sitten taas cyclingnewsit sun muut tietysti suosivat yrityksiä jotka toimivat ja mainostavat omassa maassa. Eli paha sanoa mihin testiin edes luottaa.
    Tuo grafelfondossa ollut kiekkotesti ainakin vaikutti pätevältä, jossa siis reserve oli saanut aika paljon kehuja.

  27. #5397
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Kun tarkemmin muistelen, niin rovaleissa taisi olla 32 mm:t gp:t ja ne oli aika pulleat. Joten muistikuvani perustuu po. renkaiden ja kiekkojen väliseen eroon.
    Contsuhan on jo aika vanha rengas. Ja jopa S TR mallitkin. Tuolloinhan leveämpiä kehiä alkoi vasta tulla ja nekin valmistajat oli laskettavissa sahurin sormilla. Ja silloinkin kehäleveys oli nykyisittäin maltillinen. Meinaa siis sitä että renkaat oli suunniteltu aiempien kehäleveyksien mukaan.

    32mm s tr on tosiaan pullea. Ja se on sitä tosiaan sisäleveydestä riippumatta. En muista paljonko 32mm TR paisui 23 ja 25mm kehillä mutta S TR on ainakin 23mm kehällä alle 35mm.

    Pulleita renkaita ja ei niin optimaalisia renkaita tulee vielä jonkun aikaa olemaan joskaan ne koskaan tule ehkä häviämäänkään.

    Jossain podcastissa puhuttiin siitä että rengasvalmistajat joutuvat jo nyt muuttamaan renkaitaan leveille kehille. Eli kohta saamme ostaa widerim profiililla olevia renkaita. Osa renkaistahan kun ei toimii optimaalisesti leveillä kehillä. Samaisessa podcastissa veikattiin että kyljet tulee saamaan nykyistä merkittävämpää roolia kuinka rengas rullaa.

  28. #5398
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    ^OT, mutta kyljistä puheen ollen, nyt kun 50mm sorarenkaita löytyy jo monilta valmistajilta niin toivottavasti alkavat valmistaa niitä lutteromaasturikyljillä nykyisten 35mm peltikylkien sijaan. Muutama valmistaja (esim. Hutchinson) auraa jo latua muille.
    The older I get the faster I was

  29. #5399
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    ^OT, mutta kyljistä puheen ollen, nyt kun 50mm sorarenkaita löytyy jo monilta valmistajilta niin toivottavasti alkavat valmistaa niitä lutteromaasturikyljillä nykyisten 35mm peltikylkien sijaan. Muutama valmistaja (esim. Hutchinson) auraa jo latua muille.
    Ja sitten taas Schwalbe taitaa tehdä +40mm aina vaan järeämpiä. Tosin nuo tietysti kaikki suunniteltu jo ennen tätä wide-boomia.

  30. #5400
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Samaa mieltä. Mulla on tossa varastossa liki ajamattomat raceking 2" moporenkaat. Pari painaa sen liki puoltoistakiloa. Kerran kiekolle nostettuna ja sittemmin irrotettuna, nuo saa seisomaan lattialla itsekseen. Melko jämäkät.
    Mutta eihän noi mun ajoihin sovellu ollenkaan. Niinkuin traktoria ajaisi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •