Googlen mukaan joukkokannetta ei ole, mutta semmoinen haluttaisiin suomeen, tai en ainakaan muuta kuin sellaista juttua alkuvuodelta löytänyt.
Tässä pitäisi lähteä ihan semanttiselle käsitteenmääritteen tasolle, että mitä te maallikkot tällä nyt tarkoitatte. Suomessa ei ole joukkokanteesta erillistä lakia. Toisaalta, miksi pitäisi olla jos kanteessa voi olla kantajia rajaton määrä muutenkin. Kuinka monta kantajaa pitäisi sitten kanteessa olla, että tavallisesta riita-asiasta syntyy maallikoiden silmissä ”joukkokanne”. Mistä minä tiedän. Veikkaan, että enemmän kuin yksi
T. juristi
Homma etenee. Alla oleva sähköposti napsahti laatikkoon tänään.
Vielä en tehnyt asialle mitään.
Thank you for your patience as we work to resolve this situation. We know how important your bike is to you, and we’re committed to providing a solution that’s safe, efficient, and as seamless as possible.
Current update
We’re on track to have a solution available for you by February 2025.
For your safety, it is essential that you continue to follow the stop-use instructions provided in the safety notice email and in our online service portal. We understand this may be inconvenient, but these measures are crucial to ensure your safety until the issue is fully resolved.
As a Thank You
We truly appreciate your understanding. To show our gratitude, we’re offering a partial refund of your bike’s purchase price, which can be paid out as either:
• A credit to your bank account, or
• A Canyon Webshop Voucher (of 50% higher value than the cash option). Please note that the Webshop Voucher is only available in certain countries. You can find the full list of eligible countries and voucher terms and conditions on our online service portal.
Here’s what you can expect:
Spectral:ON (CF 7 to CFR LTD):
Credit to your bank account *From 260 to 596 EUR
Canyon Webshop Voucher *From 390 to 894 EUR
(of 50% higher value than cash option)
Torque:ON (CF 7 to CF Roczen):
Credit to your bank account *From 260 to 447 EUR
Canyon Webshop Voucher *From 390 to 671 EUR
(of 50% higher value than cash option)
*Amounts are scaled according to your bike model and purchase price. Refund amounts will be converted to your local currency where applicable.
What to do next
Please visit our online service portal to:
1. Register and share information about your battery with us.
2. Choose your preferred refund method (credit or voucher) and submit your details via the online form. Please note: The Webshop Voucher is only available in certain countries.
The refund process will take approximately 4 weeks from submission.
Looking ahead
We’re doing everything we can to get you back on your bike as soon as possible. We’ll provide further details by mid-January.
Thank you for your trust and collaboration as we resolve this. If you have any questions, don’t hesitate to reach out.
Best regards,
The Canyon crew
HELP & SERVICE
On our online service portal, we provide you with FAQ, useful information regarding the refund, we help you with identifying damages in the battery housing, and you’ll also find there an online contact form that directly roots you to the customer service.
Canyonin verkkokaupassa nostettiin juuri useiden potentiaalisesti Spectralien omistajien haluamien tuotteiden hintoja. Esim. pyörän muovitelineen hinta nousi 64 eurosta 74 euroon. Muiden valmistajien kuin Canyonin tuotteita on poistettu Suomen verkkokaupasta. Simplon laturi poistettiin valikoimasta, mikä on outoa. Latureissa ei ole ollut mitään turvallisuutta vaarantavaa vikaa. Yritetään saada kuponkilaiset valitsemaan Canyonin omia tuotteita. Ovelaa…
Otin silti hyvityksen kuponkina. 449€ on minulle parempi kuin 299€, koska tuolla on myynnissä esim. Schwalben renkaita aika edullisesti. Niitä aina menee.
Oletteko saaneet lähetettyä tuota korvaus hakemusta? Pääsen kyllä hakemuksessa viimeiseen kohtaan, mutta kun pitäisi lähettää se niin ei tapahdu mitään. Onko muuten kellään tietoa että onko canyon lopettanut wmn mallit kun ei ainakaan grand canyonista löydy.
Saattaa tilaus tökkiä joillakin selaimilla. Chromella ei itsellä lähtenyt eteenpäin, ilmoitti, että akku on jo tilattu? Tuesta neuvoivat vaihtamaan selainta ja sillä onnistui.
Onko ketään saanut vielä akkua tai kuullut siitä jotain muuta kuin tuota että toimitukset alkavat maaliskuun aikana
Facebookin EMTB Suomi-ryhmässä oli eilen keskustelua, että akkujen toimitus siirtyy toukokuu-kesäkuu, ja tarvittaessa tulee isompaa akkua jos niiden toimitus onnistuu aiemmin ja oli myös kuukausihyvityksestä keskustelua
https://www.facebook.com/groups/emtbsuomi/?locale=fi_FI
No ei ole halki. Virallisesti sitä ei saa käyttää on maalais järkeä tai ei, mutta täällä en ota kantaa aijonko ajaa vai en. Pyörä tarttis vaan kiikutta canyonille huoltoon, ja muutamaan takuu juttuun jotka olisin jo talven aikana halunnut hoitaa mutta caynyon ei ota sitä ennen kuin akku asia on hoidossa.
Miten akkupalon jälkeen voi todeta oliko kuori rikki? Palaa sen verran pitkään et voi olla ettei kuoresta ole mitään jäljellä
We’re reaching out with an update on your battery order. Your earliest possible delivery is currently scheduled for August.
As announced, we began shipping the first batteries in March and will continue dispatching them regularly until all replacement orders are fulfilled. Unfortunately, the delivery will take longer than expected due to unforeseen production delays. Despite our teams pulling out all the stops, refinements to our assembly standards at the supplier's premises and the necessary ramp-up in production output have affected our planned timeline. We’re working closely with our supplier to get your battery to you as soon as possible.
As a next step, you will receive an order confirmation with your precise delivery date in August.
We recognize the inconvenience caused by this. When shipping your battery, you will receive an individual compensation as a token of our appreciation, which is calculated as follows:
Your exact compensation amount will be calculated individually based on the waiting period from March 31 until the day your battery is sent out to you from Canyon.
The monthly rate is scaled according to your bike model and purchase price, ranging from €104 to €238 per month. (Amounts will be converted to your local currency where applicable.)
Register to Receive Your Payment
To ensure a smooth payout and make sure we have the latest data, please provide your bank account details by following the link below. Once your battery has shipped, we will calculate your compensation and transfer the amount automatically.
Register to Receive Your Payment
We appreciate your patience and loyalty. Our team is doing everything possible to minimize your bike’s downtime, and we’re grateful for your understanding.
If you have any questions, please don’t hesitate to reach out—we’re here to help.
Best regards,
The Canyon Crew
Tälläistä ilo uutista. Mulla jostain semmoinen muistikuva että viime korvaus hakemuksessa oli kohta jossa luki että akkua ei tarvitse lähettää canyonille mutta on sitouduttava hävittämään akku oikein. Muistanko väärin? Nyt pyydetään lähettämään akku jotta saisi hyvitystä.
Vaikka tuo lontoo ei ihan parhaalla mahdollisella tavalla itsellä taivu, niin ymmärrän tuon seuraavasti: Sitten kun Canyon on lähettänyt minun uuden akun matkaan, ne tietää kuinka pitkä pyörän seisonta-aika on ollut ja tämän perusteella laskee korvauksen. Eli korvaussumma lasketaan ja maksetaan vasta sitten, kun uusi akku on laitettu postin matkaan.
En nyt ihan tarkkaan muista miten se aiemmin oli muotoiltu ehjän ja haljenneen akun tapauksessa, mutta joka tapauksessahan tässä idea on, että nykyinen akku on potentiaalisesti riski, se pitää hävittää, pyörällä ei voi eikä saa ajaa ja Canyon korvaa tämän - mielestäni varsin kohtuullisesti.
Tällä viikolla tuli Canyonilta ilmoitus, että alkuperäisen 730wh akun tilalle on lähtenyt 900wh akku tarjolle. Otan sen, riittääpä talvella range pitempiinkin lenkkeihin.![]()
Täällä uusi akku saapunut perille, vielä avaamattoman eteisessä
Kirjanmerkit