GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 5 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 436

Aihe: 2025 uutuuksia

  1. #121
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Ei saa tosiaan yhteen kierrettäviä 386 keskiöitäkään uudelleen kirittyä ilman kunnollista työkalua. Olen testannut. Niin ja tuon ylemmän kuvan sramin dub bsa:n saa kanssa oikein helposti muljahtamaan niillä avoimilla avaimilla. Se hammastus on aika kapea ja race facen peltiavain tosi väljä.

    Mutta siis tosiaan t47 runkojen keskiötä en edes yrittäisi avata ilman ilman laadukasta työkalua. Siinä voi tulla iso itku kun 2-3mm aluimiininen hammastus pyörähtää ympäri. Ei enää nurekaan väännä tuota putkipihdeillä auki.

  2. #122
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    On kyllä mietitty. Aloin funtsimaan, että noissa vaihtopaloissa pitäisi vielä olla jokin kangaspinta, ettei runkoon tulisi vahingossakaan jälkiä, mutta tämäkinhän on jo mietitty.



    Tuolla pohjalla näkyy tuo musta lätkä, joka on kierteillä kiinni. Ilmeisesti lätkän paikka on säädettävissä. Säätää vaan syvyyden niin, ettei työkalu yllä runkoon.

  3. #123
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.682
    Tuohan on periaatteessa jopa ihan ok hintainen, jos ajattelee, että tuo korvaa kahdeksan eri avainta. Hullua tosiaan, että on niin monta "standardia"

  4. #124
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.682
    Itellä on just tuo pierun ohut t47 laakeri ja jotain tollasta pitää kyllä askarrella, kun koittaa vaihdon aika.

  5. #125
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Itellä on just tuo pierun ohut t47 laakeri ja jotain tollasta pitää kyllä askarrella, kun koittaa vaihdon aika.
    Taisin joskus postata kuvankin DIY viritelmästä. Tuollainen alin halpa avain ja sitten isojen rikkojen avulla vetää laitteen kasaan pikalinkun avulla. Toimii hienosti.

  6. #126
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Onko uudesta Race Kingistä (RaceSport 2.4”) kuulunut vahvempia huhuja?

  7. #127
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Vuoden kovin uutuus - ainakin meidän vaari-ikäisten mielestä

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #128
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.403
    ^ On makee!
    Onko vanteet, satulatolppa ja tanko kuitua?

  9. #129
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.682
    Pitäs olla vielä aero vanteet.

  10. #130
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Hieno, mutta käsijarru puuttuu. Se saisi potkupyörissä olla. Opettaa oikean pyörän kontrollit, ja on turvallinen mäkimaastossa.
    Pyöräily on kivaa!

  11. #131
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No jarruhan on pakollinen. Hullua jos ei oikeasti ole.

  12. #132
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.148
    Ei potkupyörään jarruja tarvii, Toimii kuin kivisissä ja sorasissa. Omat muksut opetettiin jarruttamaan kantapäillä niin säästyi kenkien kärjet.

  13. #133
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.703
    Mekaaninen GX Eagle Transmission, nice! https://www.mbr.co.uk/news/sram-eagl...oupsets-448033

  14. #134
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    On siinä mekaanisella upgrade kitillä hintaa. 560e

    https://www.bike24.com/p2916917.html

  15. #135
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    ^Tyyriitä ovat mekaanisetkin SRAMit Shimanoihin verrattuna, toki vissiin kestäviä. Kasettihan on sama kuin GX sarjassa.

  16. #136
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    Sramilta jarrut, joissa hydraulinesteenä öljy. Hienoa.

    https://www.sram.com/en/sram/mountain/series/motive


  17. #137
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^Tyyriitä ovat mekaanisetkin SRAMit Shimanoihin verrattuna, toki vissiin kestäviä. Kasettihan on sama kuin GX sarjassa.
    Toisaalta tuon takavaihtajan voi purkaa osiin ja vaihtaa tarvittaessa yksittäisen osan. Hyvä, että tuli mekaaninen, sähkö ei sovi kaikkiin tarkoituksiin.


    edit: ja tyyriitä mihin verrattuna? Shimanon xt on kalliimpi.

  18. #138
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sramilta jarrut, joissa hydraulinesteenä öljy. Hienoa.

    https://www.sram.com/en/sram/mountain/series/motive
    Onhan noita ollut jo markkinoilla. DB8 nyt esimerkkinä.

  19. #139
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    Oho, mennyt ihan ohi.

    No muutetaan lausuntoa; Sramilta uusi jarrusarja, Motive.


  20. #140
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Toisaalta tuon takavaihtajan voi purkaa osiin ja vaihtaa tarvittaessa yksittäisen osan. Hyvä, että tuli mekaaninen, sähkö ei sovi kaikkiin tarkoituksiin.


    edit: ja tyyriitä mihin verrattuna? Shimanon xt on kalliimpi.
    Shimano XT upgrade kit maksaa n.280€, eli puolet tuosta. Takavaihtajat 80€ vs. 135€, miten XT on kalliimpi? Nuohan ovat siis SX ja NX tasoisia sarjoja, joka vertautuu Deore/SLX tasoon.

  21. #141
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Escapessa hyvä huomio mekaanisesta transmissionista, joka tietysti olisi pitänyt tajuta itsekkin.

    Sähköversion vaihtoaika pakan päästä päähän 12s ja mekaanisella pääsee normaaliin 5s aikaan. Tuo taas voi aiheuttaa joissain tilanteissa melkoista rutinaa. Narrow-wide rattaiden rampit eivät varmaankaan oikein tykkää ripeistä liikkeistä.

  22. #142
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    ...Narrow-wide rattaiden rampit eivät varmaankaan oikein tykkää ripeistä liikkeistä.
    Onko pakassa NW-rattaat?


  23. #143
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onko pakassa NW-rattaat?
    Mun mielestä siellä on sen tyylistä ratasta? Saa korjata jos tuo on väärä mielikuva

  24. #144
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Shimano XT upgrade kit maksaa n.280€, eli puolet tuosta. Takavaihtajat 80€ vs. 135€, miten XT on kalliimpi? Nuohan ovat siis SX ja NX tasoisia sarjoja, joka vertautuu Deore/SLX tasoon.
    Ööö mitkä on NX/SX tasoisia sarjoa?

  25. #145
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Siis käsittääkseni koko transmissionin idea on tuossa, että pakassa on nw rattaita ja vaihto onnistuu ainoastaan ramppien kohdalla. Sähkö ei mahdollista yli-nopeuksia vaihdossa. Mekaanisella tuo onnistuu.

  26. #146
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.703
    Ei takarattaissa ole NW-rattaita, edessä vaan. Mutta rampit siellä on, sama idea kun Shimanon Linkglidessä. Nopeudella näissä ei ole merkitystä vaan että voi veto päällä runttaa vaihteita ilman että ketjut menee poikki.

  27. #147
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.703
    Ja toki tämä on erilainen mekaaninen vaihtaja kun mikään aikaisempi kun ei ole varsinaisia säätöruuveja ollenkaan….

  28. #148
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Ei takarattaissa ole NW-rattaita, edessä vaan. Mutta rampit siellä on, sama idea kun Shimanon Linkglidessä. Nopeudella näissä ei ole merkitystä vaan että voi veto päällä runttaa vaihteita ilman että ketjut menee poikki.
    Aha.

  29. #149
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.429
    Olisikin NW ratas hauska parittomalla hammasmäärällä.

  30. #150
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    SRAM also rely on many other practical features to optimise the shifting process. The sprockets of the new Eagle Transmission cassettes utilise the narrow-wide design, with alternating narrow and wide teeth. Until now, it was only the three inner cogs of SRAM cassettes that had narrow-wide teeth.

Samanlaisia aiheita

  1. Likaanen Lakeus 16.-18.5.2025 ja Luminen Lakeus 1.3.2025
    By moukari in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 26.05.2025, 23.08
  2. 2024 uutuuksia
    By huotah in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 579
    Viimeinen viesti: 11.12.2024, 15.32
  3. 2023 uutuuksia
    By huotah in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 734
    Viimeinen viesti: 05.12.2023, 08.04
  4. 2022 uutuuksia
    By plr in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 260
    Viimeinen viesti: 12.10.2022, 12.59
  5. 2014 uutuuksia
    By kyprok in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 410
    Viimeinen viesti: 09.04.2014, 22.40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •