Tuskin työmatkakäytössä joustokeulasta on painavassa sähköpyörässä haittaa.
Tuskin työmatkakäytössä joustokeulasta on painavassa sähköpyörässä haittaa.
Tuskin haittaa mutta tarpeellisuus kyseenalaista ja onhan se monesta ostajasta hienoa kun moinen löytyy, jopa oikein ZOOM kuten eräs myyjä oli esitellyt.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Tässä on nopealla googluksella ~2k€ samaan käyttötarkoitukseen oleva pyörä, missä parempi moottori ja isompi akku.
https://www.bike-discount.de/en/herc...sport-i-10-625
En mä ala sun kanssa vänkäämään. Minun mielestäni vain tuo Tunturi on naurettavan kallis![]()
Eikö näitten fillareitten hinnoissa ole tapahtunut vähän samaa kuin mitä lounashinnoissa on tapahtunut kun lounassetelit tulivat?
Ehkä tuo linkkaamasi Hercules ei ehkä ole oikea vertailupari siinä mielessä että kyse poistomyynnistä vm.2023 pyörämallista josta viidestä runkokoosta on kahta isointa enään saatavilla.
Tuon Herculeksen "listahinta" on itseasissa enemmän kuin tuon Tunturin.
Mutta samaa mieltä että tuo Tunturi on kyllä kallis, mutta ei tuota 2000€ kylläkään "ylihintainen".
Kallis se on minustakin, mutta ei tuon tyypin pyörät muutenkaan halpoja ole. Syksyllä noita sai jollain 2500€ vihreällä kortilla. En kyllä tuota Herculesta pidä vertailukelpoisena, mutta tämä on vissiin sitä vänkäämistä.
No mikä on sitten kevyt? Tai hyväksytyn rajalla minkä jälkeen fillari on painava.
Mutta luokassaan (sähköavausteinen polkupyörä keskiömoottorilla ja "oikean"kokoisella akulla varustetuna) tuo 19kg paino ei ole mitenkään erikoisen suuri, on varmasti sieltä kevyemmästä päästä noilla speksellä katsottuna.
On niitä kevyempiäkin mutta on niitä todella paljon painavampiakin. Tuo Moottori+akku kombo kun painaa sen 6-7kg. ja niiden aiheuttamat asiat runkoon painavat vielä omansa, niin ei se ihan kyvyt pysty olemaan.
Tuo on hieman sama vertailu kun vertaisi maantiepyörää täysjoustomaastopyörään ja miettisi että se maastopyörän paino on polkupyöräksi huomattavan paljon...
Perinteinen Helkama Oiva 7v. vaihteistolla painaa tuon saman kuin tuo Tunturi.
Menee jo ohi otsikon, joten en jatka tämän enempää. En vertaa 9 kilon pyörään tai edes 27 kilon pyörään vaan siihen, että 19 kilon hybridissä joustokeula ei työmatkakäytössä ole mikään ongelma. Toki jokainen saa tehdä siitä itselleen ongelman jos haluaa.
Foorumifakta vaan on, että työmatkakäytössä joustokeula on turha![]()
Kuinka monessa hybridissä se keula joustaa milliäkään kahden vuoden käytön jälkeen. Omassakin sähköspessussa keula on enää koriste. Ei noita halpis suntoureja huolla kukaan.
^ Kolme Suntouria vaihtanut ja eivät kelvanneet muuta kuin verkonpainoksi. Kannattaa panostaa johonkin johon saa tarvittaessa helposti varaosia.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Nämä pomppukeulailjat ja Sähkö pyöräilijät haluaisi niin kovasti olla oikeita pyöräilijöitä.
Sekös meikäläistä naurattaa, ovat luultavasti autoilijoita.
Oliskohan se tämmönen se naapurin fillari Tunturi eHybrid Di2 27,5" matalarunkoinen sähköpyörä - Onnipyörä
Jos tuo sähköinen napavaihteisto on yhtä luotettava kuin vanhat nexukset niin ihan järkipyörä tuo on arjen kaupunkiliikkumiseen. Ovh on kyllä kova, mutta kauppa se kai on se mikä kannattaa. Itse ostaisin ennemmin vaikka tällaisen, mutta ymmärrän miksi naapurin rouva päätyi Tunturiin. Helppo ostaa paikallisesta, tuttu merkki, napavaihteet ja vielä automaatti. Jos kertoisin sille että maksoin sähköttömästä muovipyörästä yli neljä tonnia, se pitäis mua hulluna (pitää varmaan jo muutenkin) vaikka itse koen saaneeni rahalle enemmän vastinettaKallis se Spessukin oli, ei siinä...
Ja on tuolla haarukalla ainakin yksi hyvä puoli, ei lyö käsille kun ajaa päin kanttaria. Monelle 25kg kaupunkipyörän ostajalle tuo lienee se peruste joustohaarukalle.
Oon huomannut saman edun kun pyöräilee 15 kg lisäpaino sylissä maastopyörällä. Ei tartte hidastella kiveyksiin tai repiä tangosta, ylimääräinen paino ja jousto nielaisee tuolaisen alle 10cm tällin kokonaan![]()
Höpöhöpö, sulla on nyt jotain todellisuusvääristymää.
Omassa tallissa on pomppukeulainen sähköpyörä, maantiepyörä, gravel ja täysjoustomaasturi. Kaikilla ajan ja kaikille on paikkansa. On minulla autokin, eli olen myös autoilija. Sähköpyörä korvaa auton useissa niin kutsutuissa asiointiajoissa.
Taas meni moni trolliin...
Kanttareista selviää pyörällä kuin pyörällä kun opettelee ajamaan ja ennakoimaan.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Kanttareista selviää pyörällä kuin pyörällä kun opettelee ajamaan ja ennakoimaan.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
^pomppukeuloja on luomuhyrpideissä myös. Nekin aivan turhia kapistuksia, valmistajat luovat tarjontaa, jolle ei oikeasti ole kysyntää. Suurin osa noista pomppukepeistä ei edes toimi kuten jousituksen pitäisi toimia.
Hiilikuitukeulaa parempaa ratkaisua ei kaupunkiolosuhteisiin ole keksitty. Joustot sitten maastoon, siellä huomaa toimivan ja toimimattoman jouston eron
Toisaalta, tässä tullaan taas siihen asiaan, että paras ratkaisu ei ole välttämättä se myyvin ratakaisu, vaan jos sinulla on myymälässä kaksi muuten identtistä pyörää vierekkäin, mutta toisessa joustokeula ja toisessa ei ja asiakkaat valta-osin päätyvät siihen jousitetulla keulalla olevana vaihtoehtoon niin sitähän sitä valmistajat sitten tekevät.
Kaikki eivät osaa nostaa tai edes keventää keulaa tommosen kohdatessaan. Muutaman kerran nähnyt kun joku ajanut kanttarin päälle keventämättä ollenkaan, melkoinen kolaus helposti lyö vanteelle jos ei ole tarpeeksi paineita. En uskonut että jotkut ajavat noin ennenkuin näin omilla silmillä.
Kirjanmerkit