GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 138 / 154 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 88 128 136 137 138 139 140 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.111 - 4.140 / 4606

Aihe: Ei se ole tyhmä joka pyytää....

  1. #4111
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.044
    No työnantajasta riippuen sen edun saa jopa normipalkan päälle. Muutoinhan tuon edun ”kannattavuus” pohjaa veroprosentin pienenemiseen kun osa tulosta, se satanen kuussa, tulee verovapaana.

  2. #4112
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.139
    On noita luomujakin noin ostettu pyöräedulla Ite aattelen sen miinuskorkoisena osamaksuna.

  3. #4113
    Liittynyt
    08/2005
    Viestit
    201
    Pitää myös huomioida leasingyhtiön paksu siivu. Tyypillinen toteutuma on maksaa 5000e, saa omistuukseensa 4-vuotta vanhan, uutena 4keur maksaneen pyörän. Jollain firmoilla tuolla rahalla saa vain noin 3.5keur uutena maksaneen pyörän. Toki sitä pyörää on saanut käyttää uudesta asti, eli tuon 4 vuotta.
    Pushead muokkasi tätä : 21.02.2025 at 07.55

  4. #4114
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.202
    ^ Harva haluaa ajaa neljää vuotta samalla pyörällä.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  5. #4115
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pushead Katso viesti
    Pitää myös huomioida leasingyhtiön paksu siivu. Tyypillinen toteutuma on maksaa 5550e, saa omistuukseensa 4-vuotta vanhan, uutena 4keur maksaneen pyörän. Jollain firmoilla tuolla rahalla saa vain noin 3.5keur uutena maksaneen pyörän. Toki sitä pyörää on saanut käyttää uudesta asti, eli tuon 4 vuotta.
    Voisko tätä laskelmaa vähän avata?

  6. #4116
    Liittynyt
    08/2005
    Viestit
    201
    Vaikkapa Vapaus ja gobybike sivuilta löytyy laskuri. Epassi on vielä kalliimpi. Tossa oli virhe, oikea summa on siis 5000e. Muodostuu siis 48kk x 100e + 200e lunastushinta= 5000e. Pyörä kuitenkin on leasingyhtiön omaisuutta tuon sopimuskauden 4 vuotta, ja siirtyy itsellesi vasta lunastushinnan 200e maksamisen jälkeen. Eli saa ostaa 4 vuotta vanhan pyörän omaksi.
    Toki tuossa pieni verohyöty tulee, 3keur kuukausipalkalla tämänhetkisellä veroprosentilla se on 1120eur. Kuitenkin ylläolevassa laskelmasta nähdään että verohyöty valuu käytännössä kokonaisuudessaan leasingyhtiölle. Verohyötykään ei tule ilmaiseksi, siinä sitoudutaan maksamaan tuo 100e/kk neljän vuoden ajan, tai ostetaan lisäksi 80e keskeytysturva jolla voi sopimuksen purkaa ja paluttaa jo osin maksettu pyörä ilman vastinetta, sekä lähes sitoudutaan työnantajaan neljksi vuodeksi.
    Lisäksi ostospaikat ovat rajoitetumpia, hyvässä alennuksessa olevat pyörät ehditään myydä loppuun leasingfirmojen hitaan hankintaprosessin vuoksi, pyörään ei saa vaihtaa komponentteja paremmiksi jne.

  7. #4117
    Liittynyt
    10/2024
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Tietenkin vähän kismittää 10k€ pyörää myydä viidellä tonnilla, mutta näin se vaan monesti menee.
    Tästä tulikin mieleen, että kuinkahan moni on valmis maksamaan käytetystä pyörästä 5k€?

  8. #4118
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.044
    Onhan toi hirmu hyvä business... sille leasingfirmalle, kun voi 3000 pyörästä laskuttaa 4000. (https://savings.vapaus.io/)
    Ei se ole tyhmä joka pyytää.

  9. #4119
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.664
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rapis Katso viesti
    Tästä tulikin mieleen, että kuinkahan moni on valmis maksamaan käytetystä pyörästä 5k€?
    Just kattelin ku joku myi 1000km ajettua, 22 vuoden turbo kenevo experttiä 5ke. Liekö itsekään maksanut sen vertaa siitä ylivuotisena. Kenevoja oli erittäin kovissa alennuksissa vielä viime vuonnakin..
    https://www.fillaritori.com/topic/34...-275-s4-nokia/

  10. #4120
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.916
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rapis Katso viesti
    Tästä tulikin mieleen, että kuinkahan moni on valmis maksamaan käytetystä pyörästä 5k€?
    Varmaankin sellainen, joka on valmis maksamaan uudesta 10k€ mutta juuri nyt tässä hetkessä ei ole pinkkaa moiseen. Onhan se toki takuiden yms. kannalta aina riski ostaa käytetty isolla rahalla.

  11. #4121
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pushead Katso viesti
    Vaikkapa Vapaus ja gobybike sivuilta löytyy laskuri. Epassi on vielä kalliimpi. Tossa oli virhe, oikea summa on siis 5000e. Muodostuu siis 48kk x 100e + 200e lunastushinta= 5000e. Pyörä kuitenkin on leasingyhtiön omaisuutta tuon sopimuskauden 4 vuotta, ja siirtyy itsellesi vasta lunastushinnan 200e maksamisen jälkeen. Eli saa ostaa 4 vuotta vanhan pyörän omaksi.
    Toki tuossa pieni verohyöty tulee, 3keur kuukausipalkalla tämänhetkisellä veroprosentilla se on 1120eur. Kuitenkin ylläolevassa laskelmasta nähdään että verohyöty valuu käytännössä kokonaisuudessaan leasingyhtiölle. Verohyötykään ei tule ilmaiseksi, siinä sitoudutaan maksamaan tuo 100e/kk neljän vuoden ajan, tai ostetaan lisäksi 80e keskeytysturva jolla voi sopimuksen purkaa ja paluttaa jo osin maksettu pyörä ilman vastinetta, sekä lähes sitoudutaan työnantajaan neljksi vuodeksi.
    Lisäksi ostospaikat ovat rajoitetumpia, hyvässä alennuksessa olevat pyörät ehditään myydä loppuun leasingfirmojen hitaan hankintaprosessin vuoksi, pyörään ei saa vaihtaa komponentteja paremmiksi jne.
    Tämä selvensi.

  12. #4122
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.699
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Onhan toi hirmu hyvä business... sille leasingfirmalle, kun voi 3000 pyörästä laskuttaa 4000. (https://savings.vapaus.io/)
    Ei se ole tyhmä joka pyytää.
    Tuollainen 4000€:n kokonaiskustannus 3000€:n pyörän 4v. osamaksusta on ihan "normaali" hinta tämän hetken rahoitusmarkkinoilla. Ja osamaksukauppaahan tuo perimmiltään on.

  13. #4123
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Onhan toi hirmu hyvä business... sille leasingfirmalle, kun voi 3000 pyörästä laskuttaa 4000. (https://savings.vapaus.io/)
    Ei se ole tyhmä joka pyytää.
    Ihan perus leasing kuvio…tai mikä tahansa vuokraus…tai business yleensä.

  14. #4124
    Liittynyt
    08/2005
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Ihan perus leasing kuvio…tai mikä tahansa vuokraus…tai business yleensä.
    Ei sentään joka busineksessa voittoa tuoteta verorahalla. Tietysti maatalous ja isot metsäsektorin yritykset poislukien

  15. #4125
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Eihän noita leasing-yrityksiä ole pakko käyttää. Työnantajan valinta.

  16. #4126
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.699
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pushead Katso viesti
    Ei sentään joka busineksessa voittoa tuoteta verorahalla. Tietysti maatalous ja isot metsäsektorin yritykset poislukien
    Tuo verovähennyskuvio kylläkin mahdollistaa nuo ulkopuoliset palveluntarjoajat, mutta työnantaja pystyy myös itse kuvion hoitamaan jos haluaa (ostaa pyörät suoraan itsellensä ja hallinnoi kuvion, tiedän muutaman pienyrityksen joka näin tekee).
    Kannattaa muistaa mikä on tuon verovähennyksen tausta-ajatus, eli saada ihmesit hankkimaan pyöriä (ja toivottavasti myös käyttämään niitä), varmasti erilaisia muitakin vaihtoehtoja tuohon olisi ollut, mutta tuohon on päädytty.
    Asia siis vaatii minimissään kaksi tahoa, työnantajan ja työntekijän. Sitten asian helpottamiseksi työnantajan näkökulmasta katsottuna kuvioissa on monasti vielä tuo kolmas taho välissä eli tuo palveluntarjoaja joka tarjoaa nuo työsuhdepyörät.

  17. #4127
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Harva haluaa ajaa neljää vuotta samalla pyörällä.
    Itseasiassa varmaan aika useakin. Kannattaa joskus hommata itselle sopiva runko niin ehkä se jatkuva vaihtamisen tarve poistuu.

    Itsellä on tallissa yksi 9v täyttänyt fillari. Täpärillä alkaa neljäs kesä ja gravelilla kolmas. Kumpaakaan ei mitään tarvetta vaihtaa.

  18. #4128
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pushead Katso viesti
    Ei sentään joka busineksessa voittoa tuoteta verorahalla. Tietysti maatalous ja isot metsäsektorin yritykset poislukien
    Jos verorahoista puhutaan niin tämä etu on aika pieni jos verrataan esim. asuntolainojen korkovähennys oikeuteen.

  19. #4129
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Jos verorahoista puhutaan niin tämä etu on aika pieni jos verrataan esim. asuntolainojen korkovähennys oikeuteen.
    Niin no sellaista ei ole.

  20. #4130
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Eihän noita leasing-yrityksiä ole pakko käyttää. Työnantajan valinta.
    Jos minä olisin työnantaja niin saattaisin kaksi kertaa pohtia haluaisinko lähteä hankkimaan pyörille rahoitusta, etenkin jos henkilökuntaa olisi muutamaa enemmän. Polkupyöräliisaus, vaikka vain omalle henkilökunnalle, olisi kuitenkin varsinaisen bisneksen ulkopuolinen rönsy ja lisäksi siihen saattaisi sisältyä jonkin asteista taloudellistakin riskiä ilman tuotto-odotusta.

  21. #4131
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Työnantajan näkökulmastahan tuommoisen välitys/välistäveto-firman käyttö on melkoisen paljon helpompaa kuin oma pyörittäminen. Samalla tavalla lounassetelien jakelu ja hallinta on ulkoistettu.

    Välitysfirmakin saa kevennystä riskeihin kun sopimuskumppanina on duunari sekä firma.

    Ei sitten kannata tehdä kuten itse tein eli lunastaa pyörän ensimmäisen vuoden jälkeen. Ei paljoa ehtinyt lunastushinta laskea.

  22. #4132
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Tietenkin on kuten monessa muussakin asiassa varsinaisen bisneksen ulkopuolisten asioiden ulkoistus, kun it-laitteet tai tilat ylipäätään. Vieläkö kirjoitellaan itsestäänselvyyksiä lisää?

    Kukaan ei väittänytkään ettei olisi. Todettiin vaan että pakko se ei ole.

  23. #4133
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Itseasiassa varmaan aika useakin. Kannattaa joskus hommata itselle sopiva runko niin ehkä se jatkuva vaihtamisen tarve poistuu.

    Itsellä on tallissa yksi 9v täyttänyt fillari. Täpärillä alkaa neljäs kesä ja gravelilla kolmas. Kumpaakaan ei mitään tarvetta vaihtaa.
    Mä kanssa tsekkailin. Kolmella pyörällä ajettu yli 25tkm ja noista kaikki vieläkin ajossa. Yksi krossari oli pakko myydä, kun ei vaan mahtunut enää mihinkän.
    Noi laitteet kannattaa ajaa tuhannen tohjoksi, niin ei oikeasti tarvitse miettiä sitä typerää myyntirulettia ollenkaan. Gravelli on ainoa jonka vaihto vähän taas kiinnostelee isomman rengastilan vuoksi.
    Mutta eiköhän tuolla vielä selvitä. 2019 näemmä tuo ostettu.

    Ja maantiepyöristä se vanha vannejarrullinen on edelleen mieluisin ajaa. Ei ne todellakaan vaihtamalla parane.

  24. #4134
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Niin no sellaista ei ole.
    Veroasiantuntijat vauhdissa.

  25. #4135
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Työnantajan näkökulmastahan tuommoisen välitys/välistäveto-firman käyttö on melkoisen paljon helpompaa kuin oma pyörittäminen. Samalla tavalla lounassetelien jakelu ja hallinta on ulkoistettu.

    Välitysfirmakin saa kevennystä riskeihin kun sopimuskumppanina on duunari sekä firma.

    Ei sitten kannata tehdä kuten itse tein eli lunastaa pyörän ensimmäisen vuoden jälkeen. Ei paljoa ehtinyt lunastushinta laskea.
    Niin minä en oikein tiedä miten tuo oikeasti edes onnistuisi yritykseltä? Työntekijöiden vaihtuvuus ja niiden fillareiden vakuuttaminen nyt ainakin ensimmäisenä tuli mieleen.

    Jännä kun tuosta vakuutusturvasta ei muuten ole ollut enemmän juttua. Mielestäni se siis korvaa selvästi paremmin, mitä kotivakuutus, joka ei käytännössä korvaa enää pyörää koskaan.
    Noissa ehdoissa ei mainita lainkaan, etteikö pyörää korvattaisi jos sitä käytetään pyöräilyyn. Missähän yhtiössä leasing firmat pyörät vakuuttavat? Onko joku jo koeponnistanut vakuutuksia?

  26. #4136
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Veroasiantuntijat vauhdissa.
    Boomerit muistelee omia asuntolaina-aikojaan.

  27. #4137
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Niin no sellaista ei ole.
    Sijoitusasunnon lainan korot voi vähentää kaikki.

  28. #4138
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.699
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Sijoitusasunnon lainan korot voi vähentää kaikki.

    Tuo tietysti vaatii että on niitä sijoitusasuntoja (itselläni yhä kaksi, isoimmillaan ollut neljä), mutta tuo kohdistuukin tulonhankkimisvelan korkokuluun joka on tuon sijoitusasunnon kyseessä ollessa samanlainen kulu kuin mikä muukin kyseiseen asuntoon kohdistuva kulu.
    Eli Tulot - menot = tuotto mistä sitten maksetaan verot. Eli ei oikein nyt käy esimerkkinä tässä keskustelussa.

  29. #4139
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.682
    Täysin totta. Copilotilla oli parempi, kenekään ei ole pakko käyttää työsuhdepyöräetua.

  30. #4140
    Liittynyt
    08/2005
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Täysin totta. Copilotilla oli parempi, kenekään ei ole pakko käyttää työsuhdepyöräetua.
    Just toi etu-osuus tuossa on epäselvä. Tietysti on yrityksiä jotka tarjoavat tuon etuna, samaan tapaan kuin työsuhdeautot, eli palkan päälle. Ja tästä edusta sitten tietenkin maksetaan tulovero.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •