FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 119 / 128 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 69 109 117 118 119 120 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.541 - 3.570 / 3837

Aihe: Mitä asensit tai säädit viimeksi?

  1. #3541
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Aisat lokareihin, ah sitä luksusta kun ei pärise. Niin ja tankonauha + 5cm jatkot tuohon Alin tankoon kun vihdoin taisi löytyä oikeat paikat vaihtajille

  2. #3542
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Vaimon tuömatkakulkineeseen lokarit ja ketjuvaihteisten uppovahaus. Yöllä vielä omaan työmatkakulkineeseen yllättäen väljäksi pyörineen takanavan kiristäminen ja akuutin huollontarpeen toteaminen. Nyt meni lisää vaseliinia ja kiristys mutta kai nuo kuravedet pitäis tuolta putsata aika pian…

  3. #3543
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Tallboyn linkkujen purku ja laakereiden tarkistus. Onneks santarutseissa toi manööveri on aina tehty mahdollisimman vähän mystiseksi.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  4. #3544
    Kai tämäkin ketjun aiheeseen lasketaan. Purin uusia Shimano Deore HB-M525-A ja FH-M525-A napoja varaosiksi.

  5. #3545
    Rengasparin.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  6. #3546
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Rengasparin.
    Tuo titskuhimmeli kyllä huutaa bontragerin lokareita, jotka saa säädettyä nopeasti renkaiden mukaan.

  7. #3547
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.221
    Lokarit tietysti hyödylliset mutta niiden sopivuus sitten aivan ei juttu. Työmatkapyörissä käytin kyllä mutta sen jälkeen en ulkonäköä pilannut. Toisaaltaan en aja kurakelillä enää ja jos sade yllättää niin ei siihen kuole...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  8. #3548
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuo titskuhimmeli kyllä huutaa bontragerin lokareita, jotka saa säädettyä nopeasti renkaiden mukaan.
    Varmasti näin. Mutta kun nuo kuitenkin toimivat ihan ok, vaikka ulkonäkö ei välttämättä kaikkia miellytä niin noilla mennään niin kauan kun pysyvät ehjinä.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  9. #3549
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Varmasti näin. Mutta kun nuo kuitenkin toimivat ihan ok, vaikka ulkonäkö ei välttämättä kaikkia miellytä niin noilla mennään niin kauan kun pysyvät ehjinä.
    Tuon vuoksi hommasin itse ne bontit. Ne oli jotain kovempaa polykarbonaattia.

    https://www.cyclingweekly.com/review...ive-protection

    Edit: Varmaan on tuo 2.25" liian iso kyllä muutenkin.

  10. #3550
    Joskus 1/2 vuotta sitten kirjoittelin tännekin, kun kahteen sähköfillariin asensin alumiiniset SKS Edge AL 56 lokarit jo kärsineiden muovisten SKS bluemels 53 lokarien tilalle. Näissä on lokarien profiili aika erilainen ja ei todellakaan mennyt heittämällä vaihtaminen. Juuri tuo takalokarin kaaren säätäminen renkaan muotoon oli se ongelma. Etulokari oli helpompi. Lisävaikeutta toi takalokarin osittainen kiinnittyminen tarakkaan ja takavalon johdon vienti lokarin sisäpuolella. Optimistisesti ajattelin, että jos joku 1h per pyörä menisi. Lopulta meni yhteensä jotain +5 tuntia.

    Edit. Itse pyörähän on noilla renkailla hyvän näköinen. Kiinnitin huomion takavaihtajan häkin asentoon. On kuvassa aivan vaakaan taaksepäin. Pitäisikö ketju olla jonkun lenkin lyhyempi, vai toimiiko noin?
    Zykkel muokkasi tätä : 30.01.2025 at 23.49

  11. #3551
    Toimii erinomaisesti. Ovaali eturataskin hieman hämää, ja pitää olla vara jos kesällä halajan SUUREMPAA ratasta eteen.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

  12. #3552
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    ...kyllä huutaa bontragerin lokareita, jotka saa säädettyä nopeasti renkaiden mukaan.
    Kuinka nopeesti pitää saada säädettyä?


  13. #3553
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kuinka nopeesti pitää saada säädettyä?
    No sillai, ettei tarvitse aisan päitä katkoa.

  14. #3554
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Vaihdoin Salsaan 10 mm pidemmän ja 0-asteisen stemmin (aiemmin 90 mm -6). Samalla stemmin alle vaihtui yksiosainen 20-millinen rinkula. Seisten ajaessa kaipasin ehkä vähän lisää pituutta ohjaamoon ja tankoa ylemmäs.

    Samalla putsasin ja voitelin laakerit. Yllättävästi oli kaikkea jo ehtinyt alalaakeriin kerätä.

  15. #3555
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No sillai, ettei tarvitse aisan päitä katkoa.
    Ai niin, pitäisikö ne katkoa? Kuinka järeä napsautin tarvitaan? Joku halpa.

    Itse asiassa joskus aloin sahata, mutta pian totesin "ei saatana".

  16. #3556
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ai niin, pitäisikö ne katkoa? Kuinka järeä napsautin tarvitaan? Joku halpa.

    Itse asiassa joskus aloin sahata, mutta pian totesin "ei saatana".
    No itse en katkoisi, jos on tarkoitus laittaa vielä ne isommat renkaat paikalleen. Sehän noiden säädettävien aisojen idea siis on. Voi helposti vaihdella eri kokoisia renkaita.

    Minä käytin dremeliä aisojen päihin, vai oliko rälläkkä, ei muista.

  17. #3557
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ai niin, pitäisikö ne katkoa? Kuinka järeä napsautin tarvitaan? Joku halpa.
    SKS Bluemelsit sovittelin yhteen flllariin. Lokariaisat lyhensin pulttisaksilla, hintaa about 10 eur, Motonetissa.
    https://www.motonet.fi/tuote/masterc...oduct=70-13213

  18. #3558
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    SKS Bluemelsit sovittelin yhteen flllariin. Lokariaisat lyhensin pulttisaksilla, hintaa about 10 eur, Motonetissa.
    https://www.motonet.fi/tuote/masterc...oduct=70-13213
    Tuossa edellä kirjoitin, kun asensin kahteen pyörään SKS Edge AL 56 lokarit. Itselläni olisi ollut Puuilon vastaavat pulttisakset, mutta ei silloin asennusvaiheessa vaan leikannut (järki). Rautasahalla sahasin. 8 sahausta vaadittiin asennukseen. Oli kyllä kova työ ja kun en aisaa oikein saanut mihinkään kiinni, niin heilui vielä sahattaessa joka suuntaan. Johonkin puoleen väliin kun sai sahattua. niin pystyi taittamaan poikki.

  19. #3559
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Vaihdoin Salsaan 10 mm pidemmän ja 0-asteisen stemmin (aiemmin 90 mm -6). Samalla stemmin alle vaihtui yksiosainen 20-millinen rinkula. Seisten ajaessa kaipasin ehkä vähän lisää pituutta ohjaamoon ja tankoa ylemmäs.

    Samalla putsasin ja voitelin laakerit. Yllättävästi oli kaikkea jo ehtinyt alalaakeriin kerätä.
    0-stemmillä tanko tuli vähän ylös, joten tilalle vaihtui -6-asteinen 100-millinen. Jos nyt osuisi kohdalle.

  20. #3560
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.849
    Ruuvailin huollosta (Fillariosa /rasvanäpit) kotiutuneen Trekin takaiskarin takas paikoilleeen.

  21. #3561
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Vaihdoin sinkulagraveliin pari piikkiä isomman eturattaan. Kampina on XT:t ja täytyy taas kiroilla kevyesti DM-rattaita -ei tuollaisesta ole kuin ylimääräistä vaivaa. Kaikki mainospuheet ja ylisanat joita direct mount-toteutukseen liitetään ovat puppua.

    Shimanon kammet ovat kyllä hyviä, kestäviä ja järkevän hintaisia.

    ---------
    Ehkä pitäisi investoida jossakin vaiheessa Wolf Tooth CAMO-spideriin ja rattaisiin, niin rattaan vaihto kävisi kampia irroittamatta.

  22. #3562
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.221
    ^Mikähän niissä DM: ssä on vikana? Jos tarkoitat sitä että kammet täytyy irroittaa, mielestäni suht pikku homma ja SRAM/ Easton toimivat todella hienosti.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  23. #3563
    Liittynyt
    08/2005
    Viestit
    201
    Asentelin keulahuollon jälkeen säätönamiskat yms paikalleen ja asensin ohjauslaakerin alakoolin. Tuli vihdoin hankittua koolin lyömiseen oikea työkalu ja ensimmäisen kerran tuo homma tuntui mukavalta.

  24. #3564
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Mikähän niissä DM: ssä on vikana? Jos tarkoitat sitä että kammet täytyy irroittaa, mielestäni suht pikku homma ja SRAM/ Easton toimivat todella hienosti.
    Ei niissä mitään varsinaista vikaa ole, rattaan vaihto vain on isompi operaatio kuin spiderissa kiinni olevan. Varmaan on sellaisiakin spidereita joista ratasta ei pois saa ottamatta kampia irti, mutta en muista että olisi tullut vastaan 1x-toteutuksissa.

    Mulla pyörät on yleensä kurassa ja hiekassa ajojen jäljiltä, niin kampia takaisin laittaessa saa puhdistaa tarkkaan hiekat rahisemasta. Spiderin ja rattaan liitos on mulla kuiva, joten ei sieltä välistä juuri mitään ihmeellistä löydy, mutta kampia en ole kuivana paikalleen laittanut, joten aina siellä tippa rasvaa on hiekkaa imemässä.

    DM-toteutus on toki nätti ja saahan niihin sitten tehomittausspidereita. Käytännöllisyydessä ne vain häviävät. Shimano ja Easton vaativat oman työkalun rattaan lukitusmutteriin, Sramilla on kolmella tai kahdeksalla pultilla kiinni, tai jotain selaista.

    Mulla on joko tällä hetkellä käytössä tai on ollut Shimanon 5- ja 4-pulttista spiderillista, Sramin 3-pulttista DM:a ja Eastonin että Shimanon DM-toteutus.

  25. #3565
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.221
    ^Rattaasta taitaa riippua että saako vaihdettua ilman kampien irroitusta, pääosin onnistuu ilman. Ainoa huono puoli noissa spdereissa oli (Omia kokemuksia) että joskus alumiinipulteilla oli tapana hirttää kiinni ja jonkun olen jopa joutunut tavallaan sahaamaan irti.

    Shimanon kampia en vuosiin käyttänyt, SRAM:n kolmipulttiset ja Easton nyt käytössä ja muistaakseni Eastoniin sopii sama työkalu kuin keskiöön.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  26. #3566
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Raceface ja Easton DM:t kiristetään ihan tavallisella keskiötyökalulla.

    Tuo spider vs. DM riippuu paljon myös siitä minkä kokoisia rattaita käyttää. Eipä nuo maasturin 30/32t eturattaat mahdu tulemaan pois ilman kampien irroittamista vaikka spider. Ainakin tälläinen on mielikuva.

  27. #3567
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.422
    ^Pulttijako rajoittaa minimikokoa spiderin kanssa. Oneup switch systeemillä voi käyttää vähän pienempiä rattaita ja saa nopeasti vaihdettua kampia irrottamatta.
    https://www.ridemore.fi/oneup-switch-replacement-rings

  28. #3568
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    ^Pulttijako rajoittaa minimikokoa spiderin kanssa. Oneup switch systeemillä voi käyttää vähän pienempiä rattaita ja saa nopeasti vaihdettua kampia irrottamatta.
    https://www.ridemore.fi/oneup-switch-replacement-rings
    On kyllä pätevän näköinen setti. Spiderikin maksaa alle 30e

  29. #3569
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.221
    ^Todella hieno ja simppeli systeemi, kerrankin joku valmistaja tuo jotain uutta ja tod.näk. toimivaa markkinoille. Ja rattaat suht edullisiakin vielä.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  30. #3570
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.327
    OneUp lopetti jo tuon Switch systeeminsä tuotannon.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •