Minä olen "laskeskellut" anaerobisen kapasiteetin määrää suoraan softilla, jotka näyttävät w'bal käyrän.
Olen pähkäillyt, ilman mitään tietopohjaa, ettei käyrä saa mennä miinuksen puolelle.
Tuon jälkeen tarvitsee tietää vaan todellinen kynnysteho, eli ajaa yli 45min testi. Itse olen kyllä oppinut tuntemaan siinä puolen tunnin jälkeen, mikä se kynnys on. Fiilis ei kyllä heitä siitä tunnin ajetusta maksimista.
Kun kynnys tiedetään, niin sitten voikin paukutella all-outin. Vedon pituudella ei käsittääkseni ole isoakaan merkitystä. Pitää vaan oikeasti mennä päätyyn asti.
Sitten vaan katselee käppyrää ja säätää Kj arvoa siihen kohtaan että käyrä käy nollassa. Esim stravan sauce toimii hyvin tässä.
Noissa on isoja eroja kuskien välillä. Samoin olen huomannut, ettei w'bal algoritmi taida pitää kaikkien kuskien kanssa paikkaansa. Siis sillä yhdellä vedolla se varmasti pitääkin, mutta jos katsotaan sekulihakkaavaa ajoa, niin tuossa kohtaa se laktaatin poistuminen varmaan vaihtelee kuskien välillä paljonkin. Vai täyttyykö se anakapapankki sitten joillakin kuskeilla "liian" nopeasti. Tuollainen ei ole ollenkaan reilua.
Kirjanmerkit