Eilen oli NDB.![]()
Eilen oli NDB.![]()
"Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua
Tuli otettua päivityskuva dc/trailipyörästä, kun se oli kerrankin aika puhtaana ja olin vaihtanut syksyn liukkaille uutta rengastusta. Edessä pakasta vedetty Schwalbe Albert Radial Ultra soft 2.5 ja takana aiemmin edessä ollut Schwalbe Hans Dampf (soft). Hissitolppa on vaihtunut tähän toisesta pyörästä ja on nyt 180 mm (alkuperäinen oli vähän lyhyellä 150 mm säädöllä). Ohjaustangoksi on myös vaihtunut isommalla nousulla ja paremmalla mukavuudella varustettu kuituinen OneUp. Takavaihtaja on vaihtunut gx:ään (alunperin nx). Kiekotkin toiset kuin alkuperäiset ja polkimet ovat myös tuoreehkot ja paremmin rungon väriin sopivat.
![]()
Alkaisikohan se pikkuhiljaa olla valmis. Tänään saksanpoika toi DUB-keskiön, sai kuitukammet vihdoin kiinni ja kesää varten tuli väännettyä rallirane eteen. Pullotelinekin vaihtui viimein värimaailmaan sopivaksi. Likainen se vielä on, pitää pestä paremmin ennen lopullisesti talviteloille laittamista. Parilla fillarikiinanledillä sai hauskan mukavan valaistuksen kuvailua varten.![]()
"Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua
Ootko huomannu, että tarroituksessa on typo? MOONRAKER pitäis varmaan olla, ei MONORAKER. Mutta mikäs tuon satulatolpan on sulattanu?
Vakavammin kommentoiden, niin toi valaistus antaa kyllä hyvän taustan, pitääpä yrittää kokeilla vastaavaa jonain päivänä.
^
Ööh... ?
Mondraker
Eikun
MONDRAKER
niinhän tuossa lukee
MOONRAKER
MONORAKER
minulle tuntemattomia
^olen luullut että nimi Mondraker on tehty vitsinä tuosta Bond leffasta.
Kuu on korvattu kotiplaneetallamme (le monde).
^^, ^
Ok![]()
Niin kaukana ollaan aiheesta että ihmetyttää miksi Stenu haukuttiin kun postasi kaksi kuvaa kymmenessä vuodessa, mutta menköön.
Mondrakerin perustaja kertoo firman nimen tulevan Mandrake the Magician-sarjakuvasta, suomeksi Taika-Jim.
Pahoittelut off-topicista mutta mikä tanko oli aiemmin ja kuinka huomattava ero on mielestäsi mukavuudessa jos saa kysyä? Tuollaista olen itsekin hiukan miettinyt nykyisen e13 kuitutangon sijaan. Toinen vaihtoehto olisi jos vaikka palaisi takaisin 31.8 mm paksuun tankoon mutta silloin menisi stemmikin uusiksi. Siitä on vuosia kun oli 31.8 omassa pyörässä mutta sellainen mielikuva jäänyt että siinä paksuudessa oli ihan asiallisen mukavia alumiinitankojakin. Tosin ei tuo e13 kuituinenkaan ole edes sieltä kovimmasta päästä. Hiukan lisää tärinänvaimennusta ehkä silti kaipaisin. Nyt on jo paksut Ouryn gripit käytössä eikä rengaspaineitakaan 2.6 paksussa eturenkaassa enää alemmaksi arvaa laittaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
Erityisesti parantuneen tärinänvaimennusasian huomasin bike-park pyörässä, jossa oli ensin Sixpack racingin 35 mm tanko (vaikka kuituinen sekin) ja sen vaihdoin One uppiin. Ensilaskulla heti huomasin pehmeydentunteen käsissä parantuneen (kovan terävän tärinän vähentyneen). En silti koe, että ohjaustuntuma olis epämääräinen.
Tästä oli vuosi sitten testiraportti. Testaaja totesi saman mutta koki itselleen jonkin vähän jäykemmän sopivan paremmin tuntumaltaan.
https://www.vitalmtb.com/features/ca...ew#TestResults
Kiitos vastauksesta kauris
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
Brian Clough: "Even educated fleas do it."
On kyllä hyvä rospuuttopyörä! XXL White, 300 euroa, vähän rexiä ketjuihin, nastarenkaat laitettu alle ja kilometrejä valtavasti alla
![]()
NBD, taino, onhan tää ollu kasattuna rungosta jo jonkun aikaa, mutta nyt tuli inspis ottaa kuvakin. Alesta ylivuotinen ääswörksin runko ja siihen kasattu uus maastokiituri.
![]()
Asiointipyörä kauppareissuille satkulla. Yksi piikkipyörä piti ostaa myös, 45 NRTH Gravdal löytyi ennestään. Emäntämallin satula vaihtui myös.
Tulin tänään töihin tuolla reilu 7 km matkan ja ihan mukavasti meni. Cyclolla ja hybridillä polkenut aiemmin pidempää työmatkaa mutta näin lyhyelle matkalle vaihteeton riitti hyvin.
![]()
Jos eläisimme mielikuvitteisessa maailmassa missä saisi omistaa vain yhden polkupyörän, niin minulla se olisi varmasti jotain tämäntapaista. Onneksi tosielämässä voi kuitenkin olla paljon pyöriä eri tarkoitulsiin.
![]()
Tollanen xc-jäykkäperä on kyllä äärimmäisen monipuolinen laite. Itelläkin löytyy Specialized Epic HT ja varsinkin talvella sille tulee paljon kilsoja. Ostin alunperin työmatkapyöräksi, mutta nyt kun ei ole enää pyöräiltävää työmatkaa niin oon harkinnut luopuvani siinä talven jälkeen. Aika vaikea vaan varmaan myydä eteenpäin kun monet ei tunnu noita arvostavan, niin täytyy varmaan jättää varastoon ihan vaan talvipyöräksi jos ei siitä kohtuullista hintaa saa.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Kelvirallipyöränä tuo olisi oivallinen. Ei vaan oikein voi perustella miksi tuollaisen hankkisi vielä yhdeksi pyöräksi täpärin lisäksi. Se huoltojen väheneminenkään ei kyllä oikein omien kokemuksien mukaan toimi. Mitä enemmän fillareita on, sitä enemmän niitä saa huoltaa.
Niin ja kaikkiin pitää ostaa uutta palikkaa. Tsiisus tulee kalliiksi. Näkee hyvin tuostakin kuvan scotista. Kukaan ei tule toimeen loskarallissa kehä3 varrella ilman enven kiekkoja ja sidin uusinta keulaa. Kaikkihan nauraa sulle muuten.
Siinähän kannattaa tehdä niin, että hommaa samat runkostandardit ku siinä täpärissä ni voi sitten vähän "päivitellä" osia ja siirtää vanhat jäykkäperään.
Mutta mutta, jos kuitenkin on jo xc-täpäri josta saa jousituksen lukkoon, läskipyörä, graveli ja maantiepyörä niin onko tuollaiselle muuta tarvetta kuin se että voi sanoa omistavansa xc-jäykkäperän. Näin niinkuin järjellä ajatellen. Mutta ei pyörä hankintoja ihan aina (lähes ikinä) järkisyyt ohjaa.
Yhtäkaikki ihan siisti pyörä sotanorsulla, voimansiirto vain vaatisi päivityksen. GX-vaihtaja?![]()
Moottori olet sinä.
Think for yourself, question authority!
Meidän jälkeemme hiljaisuus
Joo ei ole muuta perustetta kuin se, ettei täpäriä ajaisi suolaloskassa huoltokuntoon. Ja tuo on aika huono peruste, koska noita ropaa kuitenkin itse.
Espanjassa on muuten kuitupulju, joka modaa aika edullisesti runkoja. Tuohon scottiin saisi udh vaihtajan kiinni. Melkein kyllä laittaisin. Näyttää tosiaan aika vanhalta.
Tuo pyörä on yritetty raapia kasaan kohtuullisella budjetilla. Tuo GX AXS toimii kuitenkin ihan yhtä hyvin kuin XX1, mutta maksoi "vain" 399€. Onhan tuossa Deoren pakkakinEnven kiekot sain alle tonnilla ja sid ultimate bike24 tarjouksesta 450€. Hyvä hinta/laatusuhde on tärkein.
Kirjanmerkit