Cuppis, tuskin suuria ongelmia alumiinisien runkojen kanssa kiinnitykseen, poraa ja laita vaikka insertit jos muuten ei onnistu.
Cuppis, tuskin suuria ongelmia alumiinisien runkojen kanssa kiinnitykseen, poraa ja laita vaikka insertit jos muuten ei onnistu.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
^sehän onkin järkevää kun takuu menee.
^ Siis missä vaiheessa olet joutunut turvautumaan takuuseen rungon kohdalla? Jos niin aika surkeita runkoja olet hankkinut.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Älä nyt esitä typerää.
Runkoja hajoaa yhdellä jos toisella ihan ajamalla. Alumiinisista murtuu saumoja ja kuituisissa on milloin mitäkin. Teräksisiä hajoaa harvemmin, mutta tuleehan niitäkin välillä. Itse en ole kuiturunkoa rikkonut, mutta alumiinisen maastorungon olen ja **tadaa** meni takuuseen. Ja eiköhän se ole niin, että mitä laadukkaampi tuote sitä parempi takuu sille annetaan. Lähtökohtaisesti laadukkaat vehkeet ei hajoa, mutta jos hajoavat, niin on valmistajankin edun mukaista, että takuut pelaa, eikä niistä satunnaisista rikkoontuneista rungoista tule mainehaittaa.
Eli ei sitä runkoa ihan tahallaan kannata tärvellä. Alumiiniseen tai teräksiseen runkoon voi sujuvasti laittaa p-clampeilla (kiinteät) lokarit kiinni, eikä tarvitse alkaa reikiä puhkomaan.
^Periaatteessa tehtaallakin samanmoiset insertit tehty niin miksei itsekin voi tehdä. Yhteen runkoon tein pullotelineille kun puuttuivat ja tuskin mikään siitä heikkeni.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
^Niinpä, kukaan ei kiellä ja ei kenenkään tarvikkaan ellei halua.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Secan 3.0 on julkaistu. Takapää alkaa näyttää siltä, että on varmaan suunnilleen niin joustava kuin ilman dropattuja chainstaytä pystyy järkevästi tekemään.
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^ Todella siro takahaarukka ja vaakaputki. Rungon värimaailma on tyylikäs ja hillitty. Hieman tuo perinteinen ohjauslaakeri ottaa silmään vaikka eihän siinä mitään vikaa ole.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
^ Siis suoralle kaulaputkelle tehty, varmaan tajusit... Hyvä kun sait jotain juttua tuosta väännettyä ettei aika tule pitkäksi ;-)))
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
^no eihän ole, ihan nielee tapered rööriäkin.
Toki jos häiritsee että alempi kuppi on isompi, koska on ulkoisella laakerilla.
^Tiedän kyllä hyvin enkä edes väittänyt että tuossa suorassa mitään vikaa on. Ajattelin vaan että miksi ns. laaturungot moista käyttä, oman bulkkirungon moisen ratkaisun kyllä ymmärrän ja sekin kyllä Kingillä hoitui.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Mutta noi ruskeat kyljet renkaissa "oksuhymiö"
^ Täytyy sanoa etten tällä kertaa edes huomioinut kun runko niin tyylikäs
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Ei katoppa nuren jorinoista ota tolkkua. Ensin puhui ohjauslaakerista, sitten kaulaputkesta, vaikka oikeasti tarkoitti emäputkea.
Mut oikeesti ID44 suora emäputki on tyhmän näköinen sirossa teräs- tai titaanirungossa. Laittaisivat mielummin "perinteisen" suoran ulkoisille laakerikupeille. Tai no, onhan Ritcheyn rungot intergroiduille lakruille nättejä myös.
Miksi te edes tartutte tuon huru-ukon jorinoihin. Ei niissä ole mitään tolkkua ja sotkee aina vaan ketjun.
Secan on kyllä hieno. Vähän himottaisi ostaa.
Jack, mainitsin että tehty suoralle haarukkaputkelle enkä maininnut emäputkea, senkin varmaan tajuat mitä tarkoitin jos oikein pinnistelet.
Enkä tarkoittanut että olisi suora tai tapered olisi parempi/huonompi, jotenkin vaan otti silmään. Itse moisen hyväksyisin mutta jollekin oli herkkä paikka.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Secan on kyllä hieno, tosin itselle ei enää ihan heti teräspyörää tule. Arvostan valmistajan 147 -sivuista brosyyriä, ei jää hankintaa harkitsevalle yksityiskohdat pimentoon.
^Varmasti kaikki vaihtoehdot toimii laakeri viidakossa, johonkin sopii perinteinen ulkoinen ja toiseen täys integroitu. Itsellä kahdessa nyt tuo Kingin Inset7 ja on sekin yksi vaihtoehto laakeriksi suoraan putkeen.
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Onks täällä kellään mitään tutkimustuloksia tai testejä linkata noiden takakolmioiden liikeradoista kuormituksen alla? Joustavuutta tai ”mukavuutta” haetaan ja myydään mutta mikähän noissa on todellisuudessa se ero perinteisempään suoraputkidesigniin verrattuna? Onhan tossa secanissa aika lättyyn puristetut ja mutkitetut chain stayt mut olis kyl kiva nähdä ja kuulla miten paljon se teräs notkuu kun sillä ajellaan. Pienen kuskin alla ehkä vähemmän kuin painorajaa hipovan kuskin alla.
Aikoinaan oli hyvin lähellä että olisin ostanut secanin. Kävin keskusteluja rungon kestävyydestä kun ylärajoilla olen painon ja mittojen suhteen. Silloin niiden maantiejyrää se ei olis mulle myyny kun siin oli niin ohutta putkea käytetty mut secanin olis kuulemma voinu. Tuon keskustelun jälkeisissä versioissa alkoikin sitten esiintymään isoimmissa runkokoissa paksumpaa putkea kriittisissä paikoissa.
Mitään hajua oikeasti asioista, mutta kuten arvelitkin ison kuskin alla varmaan enemmän kun pienen. Kahdesta syystä. Massaa on enemmän runkoa notkuttamaan ja useasti ajetaan isommalla runkokoolla, jossa putkelle tulee enemmän pituutta. Ellei poikkileikkausta kasvateta, on putkea tavallaan helpompi vääntää pidemmän vipuvarren ansiosta.
Sen verran on itsellä teräspyörä taipunut, että vanhasta motobecane grand record maantiepyörästä tehdyllä fiksikonversiolla kun runttasi jyväskylän Minna Canthin katua ylämäkeen, niin eturatas raapi chaistayta useammin kun kerran.
Siinä se notkuminen taisi tapahtua sivulle tai kiertäen enemmän kun mukavuussuuntaan pystyyn.
Race Kingit alla. En nähnyt pikakatsannalla saavan tilattua Race Kingeillä. Oliskohan vielä RaceSportit?
^mun silmään näyttäisi että on 650b kiekot kuvassa, kompliittia myydään 700c kiekoilla.
Kirjanmerkit