GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 484 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 384 434 474 482 483 484 485 486 494 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 14.491 - 14.520 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #14491
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    Cuppis, tuskin suuria ongelmia alumiinisien runkojen kanssa kiinnitykseen, poraa ja laita vaikka insertit jos muuten ei onnistu.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  2. #14492
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.831
    ^sehän onkin järkevää kun takuu menee.

  3. #14493
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^ Siis missä vaiheessa olet joutunut turvautumaan takuuseen rungon kohdalla? Jos niin aika surkeita runkoja olet hankkinut.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  4. #14494
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Älä nyt esitä typerää.
    Runkoja hajoaa yhdellä jos toisella ihan ajamalla. Alumiinisista murtuu saumoja ja kuituisissa on milloin mitäkin. Teräksisiä hajoaa harvemmin, mutta tuleehan niitäkin välillä. Itse en ole kuiturunkoa rikkonut, mutta alumiinisen maastorungon olen ja **tadaa** meni takuuseen. Ja eiköhän se ole niin, että mitä laadukkaampi tuote sitä parempi takuu sille annetaan. Lähtökohtaisesti laadukkaat vehkeet ei hajoa, mutta jos hajoavat, niin on valmistajankin edun mukaista, että takuut pelaa, eikä niistä satunnaisista rikkoontuneista rungoista tule mainehaittaa.

    Eli ei sitä runkoa ihan tahallaan kannata tärvellä. Alumiiniseen tai teräksiseen runkoon voi sujuvasti laittaa p-clampeilla (kiinteät) lokarit kiinni, eikä tarvitse alkaa reikiä puhkomaan.

  5. #14495
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Cuppis, tuskin suuria ongelmia alumiinisien runkojen kanssa kiinnitykseen, poraa ja laita vaikka insertit jos muuten ei onnistu.
    Toi nyt on ehkä viimeinen juttu mitä lähtisin alumiinirungolle tekemään. Teräksiseen olen joskus inserttejä laittanut kun en ole viitsinyt maaleja tuhota kovajuottohommilla.

  6. #14496
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^Periaatteessa tehtaallakin samanmoiset insertit tehty niin miksei itsekin voi tehdä. Yhteen runkoon tein pullotelineille kun puuttuivat ja tuskin mikään siitä heikkeni.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  7. #14497
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Periaatteessa tehtaallakin samanmoiset insertit tehty niin miksei itsekin voi tehdä. Yhteen runkoon tein pullotelineille kun puuttuivat ja tuskin mikään siitä heikkeni.
    Ei kukaan kiellä tekemästä. Itse en kuitenkaan niin tee.

  8. #14498
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^Niinpä, kukaan ei kiellä ja ei kenenkään tarvikkaan ellei halua.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  9. #14499
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Secan 3.0 on julkaistu. Takapää alkaa näyttää siltä, että on varmaan suunnilleen niin joustava kuin ilman dropattuja chainstaytä pystyy järkevästi tekemään.



    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #14500
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^ Todella siro takahaarukka ja vaakaputki. Rungon värimaailma on tyylikäs ja hillitty. Hieman tuo perinteinen ohjauslaakeri ottaa silmään vaikka eihän siinä mitään vikaa ole.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  11. #14501
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ... Hieman tuo perinteinen ohjauslaakeri ottaa hiema silmään vaikka eihän siinä mitään vikaa ole.
    Mitä tarkoitat perinteisellä? Mitä tuossa ID44 emäputkessa pitäisi olla? Parasta juuri noin.

  12. #14502
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^ Siis suoralle kaulaputkelle tehty, varmaan tajusit... Hyvä kun sait jotain juttua tuosta väännettyä ettei aika tule pitkäksi ;-)))
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  13. #14503
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.831
    ^no eihän ole, ihan nielee tapered rööriäkin.

    Toki jos häiritsee että alempi kuppi on isompi, koska on ulkoisella laakerilla.

  14. #14504
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^Tiedän kyllä hyvin enkä edes väittänyt että tuossa suorassa mitään vikaa on. Ajattelin vaan että miksi ns. laaturungot moista käyttä, oman bulkkirungon moisen ratkaisun kyllä ymmärrän ja sekin kyllä Kingillä hoitui.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  15. #14505
    Mutta noi ruskeat kyljet renkaissa "oksuhymiö"

  16. #14506
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^ Täytyy sanoa etten tällä kertaa edes huomioinut kun runko niin tyylikäs
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  17. #14507
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Tiedän kyllä hyvin enkä edes väittänyt että tuossa suorassa mitään vikaa on. Ajattelin vaan että miksi ns. laaturungot moista käyttä, oman bulkkirungon moisen ratkaisun kyllä ymmärrän ja sekin kyllä Kingillä hoitui.
    Suoraan on varmaan teräspyörässä syynsä. Jos tarkoitit että miksi ei olisi kartioitu emäputki ja integroidut laakerit -mulle ei tullut mieleen yhtäkään teräspyörää jossa näin olisi.

    Alumiini- ja kuitupyörissä kartioitu emäputki on melko lailla vakio.

  18. #14508
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Ei katoppa nuren jorinoista ota tolkkua. Ensin puhui ohjauslaakerista, sitten kaulaputkesta, vaikka oikeasti tarkoitti emäputkea.

    Mut oikeesti ID44 suora emäputki on tyhmän näköinen sirossa teräs- tai titaanirungossa. Laittaisivat mielummin "perinteisen" suoran ulkoisille laakerikupeille. Tai no, onhan Ritcheyn rungot intergroiduille lakruille nättejä myös.


  19. #14509
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    ... Jos tarkoitit että miksi ei olisi kartioitu emäputki ja integroidut laakerit -mulle ei tullut mieleen yhtäkään teräspyörää jossa näin olisi.

    Alumiini- ja kuitupyörissä kartioitu emäputki on melko lailla vakio.
    Mutta onhan Columbuksella (Spirit) teräksestä kartioituja emäputkia, ainakin Cinellillä näytti olevan runkoja.

  20. #14510
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Miksi te edes tartutte tuon huru-ukon jorinoihin. Ei niissä ole mitään tolkkua ja sotkee aina vaan ketjun.

    Secan on kyllä hieno. Vähän himottaisi ostaa.

  21. #14511
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    Jack, mainitsin että tehty suoralle haarukkaputkelle enkä maininnut emäputkea, senkin varmaan tajuat mitä tarkoitin jos oikein pinnistelet.

    Enkä tarkoittanut että olisi suora tai tapered olisi parempi/huonompi, jotenkin vaan otti silmään. Itse moisen hyväksyisin mutta jollekin oli herkkä paikka.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  22. #14512
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Jack, mainitsin että tehty suoralle haarukkaputkelle enkä maininnut emäputkea, senkin varmaan tajuat mitä tarkoitin jos oikein pinnistelet.

    Enkä tarkoittanut että olisi suora tai tapered olisi parempi/huonompi, jotenkin vaan otti silmään. Itse moisen hyväksyisin mutta jollekin oli herkkä paikka.
    Kyllä toi Secan mun ymmärtääkseni on tehty suoraan kartioidulle kaulaputkelle ja alalaakerin viemä tila on otettu huomioon geometriaa pohdittaessa.

  23. #14513
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Secan on kyllä hieno, tosin itselle ei enää ihan heti teräspyörää tule. Arvostan valmistajan 147 -sivuista brosyyriä, ei jää hankintaa harkitsevalle yksityiskohdat pimentoon.

  24. #14514
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.245
    ^Varmasti kaikki vaihtoehdot toimii laakeri viidakossa, johonkin sopii perinteinen ulkoinen ja toiseen täys integroitu. Itsellä kahdessa nyt tuo Kingin Inset7 ja on sekin yksi vaihtoehto laakeriksi suoraan putkeen.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  25. #14515
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Varmasti kaikki vaihtoehdot toimii laakeri viidakossa, johonkin sopii perinteinen ulkoinen ja toiseen täys integroitu. Itsellä kahdessa nyt tuo Kingin Inset7 ja on sekin yksi vaihtoehto laakeriksi suoraan putkeen.
    Eikun fillarin emäputki ja siihen suunniteltu alalaakeri yhdessä keulan ac-mitan kanssa toteuttavat suunnittelijan ajatteleman geometrian.

  26. #14516
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Takapää alkaa näyttää siltä, että on varmaan suunnilleen niin joustava kuin ilman dropattuja chainstaytä pystyy järkevästi tekemään.
    Onks täällä kellään mitään tutkimustuloksia tai testejä linkata noiden takakolmioiden liikeradoista kuormituksen alla? Joustavuutta tai ”mukavuutta” haetaan ja myydään mutta mikähän noissa on todellisuudessa se ero perinteisempään suoraputkidesigniin verrattuna? Onhan tossa secanissa aika lättyyn puristetut ja mutkitetut chain stayt mut olis kyl kiva nähdä ja kuulla miten paljon se teräs notkuu kun sillä ajellaan. Pienen kuskin alla ehkä vähemmän kuin painorajaa hipovan kuskin alla.

    Aikoinaan oli hyvin lähellä että olisin ostanut secanin. Kävin keskusteluja rungon kestävyydestä kun ylärajoilla olen painon ja mittojen suhteen. Silloin niiden maantiejyrää se ei olis mulle myyny kun siin oli niin ohutta putkea käytetty mut secanin olis kuulemma voinu. Tuon keskustelun jälkeisissä versioissa alkoikin sitten esiintymään isoimmissa runkokoissa paksumpaa putkea kriittisissä paikoissa.

  27. #14517
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Secan on kyllä hieno, tosin itselle ei enää ihan heti teräspyörää tule. Arvostan valmistajan 147 -sivuista brosyyriä, ei jää hankintaa harkitsevalle yksityiskohdat pimentoon.
    On muuten todella vakuuttava brosyyri, josta olisi monelle runkomaakarille opiksi otettavaa. Ainakin ringosta kasaava osaa arvostaa.

  28. #14518
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    291
    Mitään hajua oikeasti asioista, mutta kuten arvelitkin ison kuskin alla varmaan enemmän kun pienen. Kahdesta syystä. Massaa on enemmän runkoa notkuttamaan ja useasti ajetaan isommalla runkokoolla, jossa putkelle tulee enemmän pituutta. Ellei poikkileikkausta kasvateta, on putkea tavallaan helpompi vääntää pidemmän vipuvarren ansiosta.
    Sen verran on itsellä teräspyörä taipunut, että vanhasta motobecane grand record maantiepyörästä tehdyllä fiksikonversiolla kun runttasi jyväskylän Minna Canthin katua ylämäkeen, niin eturatas raapi chaistayta useammin kun kerran.
    Siinä se notkuminen taisi tapahtua sivulle tai kiertäen enemmän kun mukavuussuuntaan pystyyn.

  29. #14519
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Race Kingit alla. En nähnyt pikakatsannalla saavan tilattua Race Kingeillä. Oliskohan vielä RaceSportit?

  30. #14520
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.831
    ^mun silmään näyttäisi että on 650b kiekot kuvassa, kompliittia myydään 700c kiekoilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •