GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 144 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 94 134 142 143 144 145 146 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.291 - 4.320 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

Osaako joku arvioida tai onko kokemusta että onko Suomi Tyresin 42mm Roudalla ja Contin 42 mm Contact Spike 240 välillä isoa rullaavuuseroa?

edit: lisätty leveydet
    kaakku muokkasi tätä : 08.12.2024 at 20.22

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Osaako joku arvioida tai onko kokemusta että onko Suomi Tyresin 4mm Roudalla ja Contin Contact Spike 240 välillä isoa rullaavuuseroa?
    No se just. Ero on helkkarin iso. On kokeiltu. Kumisaapaskuskit saavat sanoa että routa on hyvä, muttei se rullaa mihinkään. Pystyssä pysyminen on sivuseikka.

Mulla on siis nuo 42 mm Roudat nyt mutta niitten saaminen vanteelle on niin saatananmoinen urakka, että mietin josko vaihtaisi continentaleihin. Ei nimittäin kauheasti naurattaisi alkaa rengashommiin kohmeisin sormin jossain jumalan selän takana kun lämpimässä pyörävarastossakin meni kiroiluksi.

Conti on kyllä hämmentävän hyvä rengas tuollaiseksi "markettikumiksi". Helppo asentaa, toimii tubeleksena paremmin kuin osa varsinaisista tubelesskumeista ja kelpo pito lumessa ja jäällä. Painavahan se toki on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Mistä löytyisi 29x2,4 nastarengas.
    Ei taida löytyä sellaista.

Nastarenkaat näin yleensä ottaen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Mistä löytyisi 29x2,4 nastarengas.
    Eikös nuo 2.6” Piikkisiat olleet hieman alimittaisia? 45Nrth Wrathchild ei myöskään ole valtavan leveä, muistaakseni alle 65mm. Voin tarvittaessa mittailla. 45Nrthilla oli myös 2.35” Nicotine, mutta sitä ei ole kai valmistettu enää muutamaan vuoteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Eikös nuo 2.6” Piikkisiat olleet hieman alimittaisia? 45Nrth Wrathchild ei myöskään ole valtavan leveä, muistaakseni alle 65mm. Voin tarvittaessa mittailla. 45Nrthilla oli myös 2.35” Nicotine, mutta sitä ei ole kai valmistettu enää muutamaan vuoteen.
    Juu. Mulla on takanen nyt 2,4 ja näyttää aika ahtaalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Tuo 2.6 piikkisian leveys kiinnostaisi myös minua .

Mun uusi 29” 2.6” Piikkisika on karvan yli 2.4” oikeasti.

^ Kiitos tiedosta.

27 mm vanteilla 2.25” ISP oli kyljistä 55 mm ja nappuloista 58 mm. Wrathchild 62 mm ja 65 mm.

Olisko tietoa onko 45nrth wrathchild 27,5x3 ulkohalkaisija pienempi kuin suomi tyres fat freddie 27,5x3? Fat freddie raapii takahaarukkaan kun paineen nostaa yli 1bar.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Olisko tietoa onko 45nrth wrathchild 27,5x3 ulkohalkaisija pienempi kuin suomi tyres fat freddie 27,5x3? Fat freddie raapii takahaarukkaan kun paineen nostaa yli 1bar.
    Kävin just mittaamassa omani. Sisäleveydeltään 30mm vanteella Wrathchildit on leveimpien nappuloiden kohdalta 75mm leveät.

^et tainnut lukea kysymystä.

Aika kehveliä muutenkin laittaa kolmetuumainen id25 kehälle.

^Joku ajatuskatkos kävi viestiä kirjoittaessa, vanteiden sisäleveys on 30mm. Pahoittelut stumpelle vääränlaisesta vastauksesta.

Varmaankin tätä B-mittaa haetaan?

Tuo B-mitta on näissä mun Wrathchildeissa n. 66mm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Mulla on siis nuo 42 mm Roudat nyt mutta niitten saaminen vanteelle on niin saatananmoinen urakka, että mietin josko vaihtaisi continentaleihin. Ei nimittäin kauheasti naurattaisi alkaa rengashommiin kohmeisin sormin jossain jumalan selän takana kun lämpimässä pyörävarastossakin meni kiroiluksi.
    Mulle kävi niin, että tilasin Continentla contact spike 240 37x622 ja ajattelin, että kun Continentalit ovat kuulemma aina pirusti kapeammat, niin nämäkin ovat. Eivät olleet ja eivät mahtuneet alle vannejarrujen kanssa, joten otin sitten edestä jarrut pois talveksi. Taakse tilasin roudan 35x622 kokoisena ja se mahtui hyvin jarrujenkin kanssa.

Mutta siis noi Contiunentalit olivat vaikeimmat asennettavat renkaat mitä on ikinä tullut vastaan. Piti vetää puoli rengasta tiukasti nippusiteillä pohjaan ja sitten sai just ja just kammettua paikoilleen. Routa meni paikoille suht ongelmitta. Oli hankalampi kuin kesärenkaat, mutta ei tarvinnut mitään nippusidekikkoja, vaan meni ihan rengasraudoilla.

Continentalia en varmasti saisi paikoilleen jossain ulkona, en edes yrittäisi, vaan menisi suosiolla kävelyhommiksi.

Tuo renkaan korkeus B mitataan laittamalla kiekko lattialle ja mittaamalla korkeus. Näin saadaan yksinkertaisimmin vertailukelpoisia arvoja ulkohalkaisijalle.

^^Eli 584+2*66=716mm, onko näin?

Lienee rengas-vanne yhdistelmästä kiinni. Mulla on WTB CZR i23 -kehät ja niille ainakin aiva hirveä homma. Conteja en ole vielä ehtinyt asentaa.

37-622 Contit löytyy ja kolmille vanteille olen niitä sovittanut eikä juuri helpompaa rengasta voi olla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti puud Katso viesti
    Tuo B-mitta on näissä mun Wrathchildeissa n. 66mm.
    Kiitos!

Taistelin vihdoin eilen viimeisen roudan rouvan takakiekolle. Ei ollut sen tuskaisempi asentaa kuin puukylkisen schwalben roadcruiserin irroituskaan, mutta napavaihteisen kanssa äheltäminen on kyllä aina jotenkin hanurista. Onnistuin vielä puhkaisemaan sisurinkin ensimmäisellä asennuskerralla ja pääsin paikkailemaan. Tein saman virheen eturenkaankin kanssa muutama viikko sitten joten ei mene vahvasti tuon pyörän kanssa

Kiitos!
    Mittaa ei ole tarjolla mutta vahvistan että Wrathchild 27.5x3.0 on huomattavasti matalampi kuin Fat Freddie 27.5x3.0. Leveydessä Wrathchild on nappuloista muistaakseni aavistuksen leveämpi, mutta Fat Freddien runko/kylki on taas leveämpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    37-622 Contit löytyy ja kolmille vanteille olen niitä sovittanut eikä juuri helpompaa rengasta voi olla.
    Kumma juttu. Koska ei se mulla voi vanteistakaan kiinni olla, kun vaikka Schwalbe Durano 32-622 menee pakoilleen lähes itsestään. Lähinnä huolestuttaa, että pysyykö se varmasti vanteilla.

^ Jos Duranot menee helposti niin ei tosiaan tarkoita että jonkun toisenkin pitäisi mennä myös yhtä helposti. Kyse on aina vanne/rengas kombinaatiosta, toiset sopii ja toiset ei. Itsellä esim. CrossMax oli joillekin renkaille täysin mahdoton ja jollekin tosiaan tuo ajatus että pysyykö renkaalla tuli mieleen.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

^ Ei kai Durano mitenkään erikoisen hankala asennettava ole ollut - eli puhunette Durano Plussasta (jonka muuten näyttää korvanneen Schwalben mallistossa One Plus).

Mutta sikäli olen nuren kanssa samaa mieltä että meillä on (ainakin) kaksi eri seikkaa, jotka voivat tehdä renkaasta (joillain vanteilla) vaikean asennettavan: (1) jo asennetun osan pyrkimys paeta vanteelta (esim juuri pistosuojakerroksen takia), ja (2) renkaan mitoitus standardin yläpäähän (jos vanne on vastaavasti mitoitettu alapäähän).

PS Eikö CrossMax ole hookless-vanne eli se asettaa renkaalle omat vaatimuksensa (jotka saattavat käytännössä näkyä myös siinä miten helppo tai vaikea rengas on asentaa?
    Opulus muokkasi tätä : 14.12.2024 at 13.47

^ Taisi olla vanhempaa sarjaa ja perinteinen hooked.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    ^ Ei kai Durano mitenkään erikoisen hankala asennettava ole ollut - eli puhunette Durano Plussasta (jonka muuten näyttää korvanneen Schwalben mallistossa One Plus).
    Siis en minä Duranoa tässä maininnut siksi, että se olisi muka hankala asennettava, vaan esimerkkinä siitä, että mun vanteet ei pitäisi olla hankalat, kun joku rengas menee paikalle tosi helposti. Mun Duranoita ei taideta enää edes myydä.

"Ei pitäisi" on määritelmä jota ei koskaan kannata käyttää, en itsekkään pitänyt CrossMaxia mitenkään vaikeana kunnes tuli eteen se tilanne että rengas kerta kaikkiaan ei mennyt vanteelle. Nimim. "Kaksi rengasrautaa ja sisuri rikki".

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •