GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 177 / 180 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 77 127 167 175 176 177 178 179 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.281 - 5.310 / 5382

Aihe: Autot 5 - Turboja ja töpseleitä

  1. #5281
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    VW Ida koeajettu. Ihan hyvä peli, vakaa ajettava (4motion) ja vastoin ennakko-odotuksia infotainment oli oikein toimiva systeemi. Kokonaisuutena auto kuitenkin hiukan vailla jälkimakua. Fillari mahtuisi just.

    Skoda eNakkia käytiin katselemassa. Coupe on kivan oloinen, hyvin varusteltu (85x 4x4 style businessline) ja eroa takaboksin koossa verrattuna pystyperään ei oikeastaan ollenkaan. Nostokorkeus tosin isompi. Selkeästi id4:ta tilavampi. Namu lasikatto. Maanantaina koeajo. Tekniikan ja softan ei pitäisi järin isoja eroja Volkkariin, kun kuitenkin samaa puuta.

    Tässä varmaan puhuu sekin, että meillä on ollut farkkuja ja pieniä tila-autoja vaikka kuinka pitkään, niin vähän erilainen formaatti voisi olla ajankohtainen.
    10k-kerhon jäsen

  2. #5282
    Lasikatto on höpö höpö juttu, äkkiä muuttuu enemmän rasitteeksi. Makuasia tietysti.
    30T

  3. #5283
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    VW Ida koeajettu. Ihan hyvä peli, vakaa ajettava (4motion) ja vastoin ennakko-odotuksia infotainment oli oikein toimiva systeemi. Kokonaisuutena auto kuitenkin hiukan vailla jälkimakua. Fillari mahtuisi just.

    Skoda eNakkia käytiin katselemassa. Coupe on kivan oloinen, hyvin varusteltu (85x 4x4 style businessline) ja eroa takaboksin koossa verrattuna pystyperään ei oikeastaan ollenkaan. Nostokorkeus tosin isompi. Selkeästi id4:ta tilavampi. Namu lasikatto. Maanantaina koeajo. Tekniikan ja softan ei pitäisi järin isoja eroja Volkkariin, kun kuitenkin samaa puuta.

    Tässä varmaan puhuu sekin, että meillä on ollut farkkuja ja pieniä tila-autoja vaikka kuinka pitkään, niin vähän erilainen formaatti voisi olla ajankohtainen.
    Entä tuolle samalle MEB-alustalle tehty Ford Capri?

    https://moottori.fi/koeajo/koeajo-fo...a-tai-paranna/

  4. #5284
    Lasikatto on oikein hyvä, kunhan siihen saa talveksi vedettyä jonkunlaisen kangassuojan eteen. Ilmeisesti joissain huonommissa autoissa ei tällaista mahdollisuutta ole. Kovilla pakkasilla ikävää, kun hohkaa kylmyyttä läpi. Käytännössä kaikki nyt myynnissä olevat sähkäri VAGgineet (ID3, 4, 5, 7, Audi Q4 & Q5, Skoda Enyaq & Elroq, Ford Explorer & Capri jne) perustuvat samaan MEB-rakenteeseen: Volkswagen Group MEB platform - Wikipedia. Yleisiä vehkeitä mutta eivät ole kyllä liiemmin inspiroineet luottamusta kun sähkärimarkkinaa on seurannut siitä asti kun tulivat markkinoille. Ehkä parin vuoden päästä tulee laadukkaammaksi jos pysyy tuotannossa.

  5. #5285
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.405
    ^ Onko tuohon tullut muutos?

    https://tekniikanmaailma.fi/paras-pe...ahkoauto-2024/

    "Paras perheluokan sähköauto, 2024
    Volkswagen ID.4 Pro Elegance"

  6. #5286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    ^ Onko tuohon tullut muutos?

    https://tekniikanmaailma.fi/paras-pe...ahkoauto-2024/

    "Paras perheluokan sähköauto, 2024
    Volkswagen ID.4 Pro Elegance"
    Teknarin testivoittaja ei tietenkään kerro siitä, miten rauhallisin mielin autoa voi omistaa/käyttää pidemmällä aikavälillä. MEBin / ID4:n alkukompastelut ovat varsin kiistattomat, kai se ihan mahdollista on että jos _nyt_ ostaa MEBin, ei joudu samojen ongelmien kanssa painimaan mitä aiemmin. - Hienoa jos näin käy! Itse uskon tähän vasta parin vuoden päästä, kun nähdään miten luotettava kokonaisuus päivitetystä MEBistä on tullut. Nythän toki on jo väläytelty että nykyinen MEB ei sellaisenaan enää jatkaisi. Joku MEB-haltija ehkä tästä voi kiivastuneena kirjoitella miten hyvin hänen kulkineensa on toiminut, puhumattakaan kavereiden. Tää on kyllä aika merkityksetöntä, koska täysin päinvastaisia kokemuksia löytyy myös.

    Edit: yksittäistapauksista (olivat ne sitten mihin tahansa asiaan liittyen puolesta tai vastaan) ei voi siis yleistää sääntöä. Tämä usein tuntuu varsinkin sähkärijorinoissa unohtuvan tai se jätetään tarkoituksellisesti huomioimatta. Eihän kukaan kiistä, etteikö jollain olisi voinut olla hyviä kokemuksia vaikka Solterrasta, Teslasta tai vaikka Ford Pintosta. Ei näistä silti voi mitään yleistyksiä vetää, ellei halua trollata tai on muuten paha mieli.

    Edit2: Olis kiva jos tätäkin ketjua ei tuhottais. Kyllä fillarikansan kontekstissakin pitäisi pystyä autoista puhumaan. Yksi ehkä parhaimmista jutuista sähkäreissä on se, että peräkoukussa olevat fillarit eivät altistu niin pahasti pakokaasuille. Yhdellä Tahko-reissulla alkoi renkaat ja vähän vanteetkin saada damagea kun olivat monta tuntia putkeen just pakoputken edessä.

  7. #5287
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Huonot kokemukset siis on ainoita merkitseviä…

  8. #5288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeda Katso viesti
    Lasikatto on oikein hyvä,
    Vähän silmästäkin kiinni, kannattaa käydä koeajamassa lasikattoauto katuvaloissa motarilla ennen ostopäätöstä, jos strobo ei häiritse niin sen kanssa pärjää.
    30T

  9. #5289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Vähän silmästäkin kiinni, kannattaa käydä koeajamassa lasikattoauto katuvaloissa motarilla ennen ostopäätöstä, jos strobo ei häiritse niin sen kanssa pärjää.
    Itse olen ajanut ~80tkm kahdella eri autolla joissa lasikatto. Tietysti se oma silmä voi reagoida erilailla - tämänkin takia tärkeää että koko katon saa tarvittaessa peitettyä. Erityisesti keväisin ja syksyisin tuntuu tuovan mukavasti lisävaloa ja avaruutta koko matkustamoon.

    edit: varsinkin avattavat lasikatothan tuppaavat sitten olemaan peltikattoja paksumpia, voi aiheuttaa sen että varsinkin etupenkillä voi pidemmillä tuntua ahtaalta istuskelu. Koeajelut tosiaan kannattaa.

  10. #5290
    ID3:n lasikatto on ihan jees, mutta en sellaisesta lisähintaa ainakaan maksaisi. Kevyt kangas liukuu tarvittaessa katon suojaksi, jos valojen välke häiritsee. Kuten ilmeisesti yleisesti kaikkien valmistajien lasikatoissa, on katon tiivisteistä hyvä pitää huolta, jotta eivät ala narisemaan.
    Ja vaikka yksittäiskokemukset ovat merkityksettömiä, ei 2020 ID3:ssa ole erityisiä ongelmia ollut. Kallistuksenvakaajat vaihdettiin tehtaan piikkiin n. 60 000 km kohdalla. Ei muita ongelmia. Ei softan kaatuilua, ei jumituksia. 12 V akun vaihto kuului 2.4 päivitykseen ja tapahtui ilmaiseksi.

  11. #5291
    Itselle hieman yllättävä, ehkä pienikin, bonus sähkärihommissa oli se, miten kivasti se toimii fillariretkillä liikkuvana tukikohtana. Pari kertaa on tullut pidettyä sadetta autossa ja vaihdettua kuivempaa päälle ennen kuin jatkanut ajamista tai lähtenyt kotiin. Avarat takatilat, tasainen lattia ja nopea ilmastointi/lämmitys ilman tyhjäkäyntiä auttavat.

  12. #5292
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.405
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeda Katso viesti
    Edit2: Olis kiva jos tätäkin ketjua ei tuhottais. Kyllä fillarikansan kontekstissakin pitäisi pystyä autoista puhumaan. Yksi ehkä parhaimmista jutuista sähkäreissä on se, että peräkoukussa olevat fillarit eivät altistu niin pahasti pakokaasuille. Yhdellä Tahko-reissulla alkoi renkaat ja vähän vanteetkin saada damagea kun olivat monta tuntia putkeen just pakoputken edessä.
    Jos viittaa kirjoitukseeni niin siinä ei ollut mitään tarkoitusta ketjun tuhoamisella.
    Volkkarilla oli aikaisemmin joitakin ongelmia ohjelmistoissa ym ja siksi olin kysyvinäni onko ne jo ratkaistu.
    Jos olisi tarvetta auton hankintaan niin ibuzz (ID-BUZZ) olisi hieno, sopisi ainakin fillarit hyvin kyytiin. Tietysti range saisi olla pidempi, ILP jotta voisi retkeillä ja ilmajouset olisi kyllä kivat.

  13. #5293
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Kunnon telineellä fillarit ei tule pakoputkien eteen. Niillä roikottimilla ei kenenkään pitäisi fillariaan kuskata.

  14. #5294
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    ibuzz (ID-BUZZ) olisi hieno, sopisi ainakin fillarit hyvin kyytiin.
    Kaikki on suhteellista, mutta minä tuomitsin sen liian pieneksi ja epäkäytännölliseksi omiin fillarihommiin, henkilöautomallin siis.
    Pyöräily on kivaa!

  15. #5295
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    VAG-konsernin softapuoli vaikuttaa tosiaan olevan samasta oppilaitoksesta kuin Garminin porukka, ja olen koittanut seurailla softaversioita ja minkä verran ongelmaa nyt tämän vuoden aikana on aihetuttanut. Aika moni pääsee sillä, että reboottaa infonäytön, noin puoli minuuttia. Sellaisena vielä menettelisi.


    Nyt sitten kolmena päivänä koeajoja. Voi olla, että jää edelleen hautumaan. Vaikkapa tuo yllä mainittu Ford Capri voisi olla hyvä nähdä, ehkä. Ja lisäksi näyttäisi, että esittelyautoon päätymällä saattaisi säästää kymppitonnin, joten voi olla että päädytään johonkin malliin mutta odotellaan sopivaa yksilöä. Ei ole kiirettä.

    Fillaria kuljetan mieluiten auton sisällä, eli se on edelleen yksi olennaisimmista valintaperusteista.
    10k-kerhon jäsen

  16. #5296
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.405
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Kaikki on suhteellista, mutta minä tuomitsin sen liian pieneksi ja epäkäytännölliseksi omiin fillarihommiin, henkilöautomallin siis.
    Pieneksi?
    Tavaratilan pituus käännetyin 2. rivin istuimin
    2.232 mm
    Tavaratilan pituus 2. istinrivistä
    1.330 mm

  17. #5297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    VAG-konsernin softapuoli vaikuttaa tosiaan olevan samasta oppilaitoksesta kuin Garminin porukka, ja olen koittanut seurailla softaversioita ja minkä verran ongelmaa nyt tämän vuoden aikana on aihetuttanut. Aika moni pääsee sillä, että reboottaa infonäytön, noin puoli minuuttia. Sellaisena vielä menettelisi.

    Mulla ollut reilu puoli vuotta ajossa coupe Enyaq RS vanhemmalla 3.7 softalla. Ostin uutena, kun varastossa oleviin autoihin sai Hediniltä naurettavan halvan rahoituksen markkinatilanteeseen nähden. 13500km ajanut nyt tuolla ja kertaakaan ei ole joutunut reboottaamaan infonäyttöä. Autossa on vielä lisäksi pahamainen lasikatto Ainakin minun autossa kattolasi on tumma, joten katuvalot ja aurinko ei tuota minkäänlaisia ongelmia.

  18. #5298
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Pieneksi?
    Tavaratilan pituus käännetyin 2. rivin istuimin
    2.232 mm
    Tavaratilan pituus 2. istinrivistä
    1.330 mm
    Onko nämä mitat lyhyestä vai pitkästä Buzzista ? Eli Buzzia on kahdella koripituudella.

  19. #5299
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.405
    Lyhyestä.

    Pitkä
    Tavaratilan pituus käännetyin 2. rivin istuimin
    2.482 mm
    Tavaratilan pituus 2. istinrivistä
    1.495 mm

  20. #5300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WarElephantSixSixSix Katso viesti
    Ainakin minun autossa kattolasi on tumma, joten katuvalot ja aurinko ei tuota minkäänlaisia ongelmia.
    Tsekkiferrari loistaa itsessään valoa.
    30T

  21. #5301
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Tsekkiferrari loistaa itsessään valoa.
    Juurikin näin. Häikäisee vain vastaantulijoita.


  22. #5302
    Rellulla ja Porschella on tummentuva kattoikkuna, silloin ei enää tarvitse räplätä katon mekaanista häikäisysuojaa koska sitä ei näissä ole, muutenhan sitä voisi räplätä sitäkin.

    tämä tästä aiheesta
    30T

  23. #5303
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WarElephantSixSixSix Katso viesti
    Juurikin näin. Häikäisee vain vastaantulijoita.

    Hyvä kuulla positiivista. Samanlainen 85X on harkinnassa. Pari esittelyautoakin olisi saatavissa heti. Tuossa kivenheiton päässä sininen, joka ei ole oma suosikkiväri, ja jossa koeajoa jo 20000 km mikä kuulostaa jo liian paljolta. Toisaalta hinta noin 12000 € alle uuden.
    10k-kerhon jäsen

  24. #5304
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Enyaqit on kyllä parhaimman näköisiä sähkäreitä imo.

  25. #5305
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.062
    Omaa silmääni miellyttävät tämän hetken patteriautoista eniten ranskalaiset, Renaultin ja Peugeotin mallit. Volkkarin id3 ja id 4 ovat muotoilultaan aika meh, sekä sisältä että ulkoa. Id3 oli koeajossa ihan ok, id4:ssä taas oli negatiivisessa mielessä "ison auton tuntua", eli massa tuntui mutkateillä käännellessä. Sisätilojen materiaalit ja hallintalaitteiden ratkaisut ovat puolestaan itselleni showstoppereita ostamiselle, eikä vaadittavan välirahan määrä edesauta asiaa. Taloustieteilijät puhuvat rajahyödystä ja -kustannuksesta, omalla kohdallani kustannus on iso ja saatava hyöty pieni.

  26. #5306
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Rengasmelu ja taipumus poimia kuoppia yllätti Enyaqissa, kaupunkinopeuksissa vaikutti pahemmalta kuin meidän nykyinen Corolla T.S. Enyaq Coupessa oli 19-tuuman vanteilla jotkin Contin kitkat. Paranisiko Nokian renkailla, en tiedä. Tietääkö WE666?
    10k-kerhon jäsen

  27. #5307
    Elroq niittää mainetta

    "Emokonserni on kaikesta päätellen onnistunut selättämään pahimmat täyssähköautojensa kompastinkivet, mikä on tietysti satanut melko roimasti Skodan laariin. Se pystyy nyt tuomaan myyntiin auton, joka ainakin tällä perusteella vaikuttaisi olevan lastentaudeista vapaa."

    https://www.iltalehti.fi/autotestit/...6-cb0c69ff1cce

  28. #5308
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Rengasmelu ja taipumus poimia kuoppia yllätti Enyaqissa, kaupunkinopeuksissa vaikutti pahemmalta kuin meidän nykyinen Corolla T.S. Enyaq Coupessa oli 19-tuuman vanteilla jotkin Contin kitkat. Paranisiko Nokian renkailla, en tiedä. Tietääkö WE666?
    No nämä on aina vähän subjektiivisia kokemuksia. Tuo on eka 4x4 auto itselläni ja tästä syystä ensimmäinen auto missä on kitkarenkaat, joten pidän talvikäytössä tuota jopa hiljaisena, kun on tottunut nastoihin. Painavat sähköautot vaatii leveät renkaat millä saadaan kantavuudet riittäväksi ja leveämpi rengaspinta tuo lisää rengasmeteliä. Mulla on nyt nokian r3 kitkat 19" 255 leveänä suv versiona. Ei mitenkään itseäni häiritsevää rengasmelua.

  29. #5309
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.545
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WarElephantSixSixSix Katso viesti
    *Painavat sähköautot vaatii leveät renkaat millä saadaan kantavuudet riittäväksi ja leveämpi rengaspinta tuo lisää rengasmeteliä. *
    Taitaa kyllä enempi olla muotijuttu, tosin jos on satoja hevosvoimia ja haluaa pitoja niin sitten ehkä leveyskin auttaa ja toki ajo-ominaisuuksiin mutkissa mutta rajat tulee kyllä vastaan mutkateillä muualla kuin renkaan leveyksissä

    Kalliitahan noi leveät renkaat on

  30. #5310
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Rengasmelu ja taipumus poimia kuoppia yllätti Enyaqissa, kaupunkinopeuksissa vaikutti pahemmalta kuin meidän nykyinen Corolla T.S. Enyaq Coupessa oli 19-tuuman vanteilla jotkin Contin kitkat. Paranisiko Nokian renkailla, en tiedä. Tietääkö WE666?
    Nokian renkailla ei parane kyllä mikään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •