ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 151 / 156 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 101 141 149 150 151 152 153 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.501 - 4.530 / 4670

Aihe: Bike-discount

  1. #4501
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.709
    Tilasin fillarin tilauksen yhteydessä pari ketjulukkoa kun en muuta nopeasti keksinyt ja sai samalla toimituskululla Jotenkin hyväuskoisena oletin että tulee samassa paketissa...ketjulukot tuli eilen DPD:llä illalla kotiin. DHL soitti aamulla fillarista kun olin matkalla töihin että olenko kahteentoista asti kotona tänään, sanoin että duunissa. Ei ole kuulemma iltakuljetuksia. Sanoin et torstaina voi tuoda ennen aamu yhdeksää tai 13 jälkeen, saa nähdä miten käy. Vähän kyllä ympäristömielessä kirpaisi kun tuli yhdessä paketissa vain kaksi ketjulukkoa...ehkä tämä kumminkin kuulusi enemmän tuonne Ninjakuriiri-osastoon....

  2. #4502
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Taitaa olla sama käytäntö lähes kaikissa puodeissa, että tarvikkeet erikseen ja fillari sitten omassa boksissaan, vaikka erillisiä kuluja ei peritäkään. Näin ainakin Bike24 ja Canyon.

  3. #4503
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Mutta b-d on esim palautus jo maksullinen. Jo pelkästään tuon vuoksi suosin mielelläni muita palkkoja.

  4. #4504
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Taitaa olla sama käytäntö lähes kaikissa puodeissa, että tarvikkeet erikseen ja fillari sitten omassa boksissaan, vaikka erillisiä kuluja ei peritäkään. Näin ainakin Bike24 ja Canyon.
    Joo niinhän se varmaan menee, ei tullut noiden perheen parin Canyonin kanssa tilattua muuta silloin.

  5. #4505
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mutta b-d on esim palautus jo maksullinen. Jo pelkästään tuon vuoksi suosin mielelläni muita palkkoja.
    Minusta tuo palautus saisi olla järjestäen maksullista kaikissa verkkokaupoissa silloin kuin tuote on ehjä ja sitä mitä tuotteen on kuvattu muuntiesitteessä olevankin.
    Kaikenmaailman testisovittelut ja fiilistelyt ja takaisinlähettelyt on syvältä.

  6. #4506
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Minusta tuo palautus saisi olla järjestäen maksullista kaikissa verkkokaupoissa silloin kuin tuote on ehjä ja sitä mitä tuotteen on kuvattu muuntiesitteessä olevankin.
    Kaikenmaailman testisovittelut ja fiilistelyt ja takaisinlähettelyt on syvältä.
    Niin tai sitten se on kilpailuetu.
    Et sinä vaan oikeasti voi tietää sitä sopivaa kengänkokoa jokaisen merkin kanssa.

    Tietysti voi Jeesustella ja käydä sitten sovittelemassa paikallisessa ennen tilaamista. Itse en ilkeä.

  7. #4507
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.709
    Itse en palauttele mitään niin ei ole väliä. Suurin osa ajokamoista on tullut ostettua kumminkin paikallisista kaupoista sovittamalla.

  8. #4508
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin tai sitten se on kilpailuetu.
    Et sinä vaan oikeasti voi tietää sitä sopivaa kengänkokoa jokaisen merkin kanssa.

    Tietysti voi Jeesustella ja käydä sitten sovittelemassa paikallisessa ennen tilaamista. Itse en ilkeä.
    Mä nyt en oikeasti usko etteikö saksalainen pavunlaskija osaisi laskea, että kannattaako se ilmainen palautus tarjota kilpailuedun nimissä.

    Itse en jaksa tuota tilaus- ja sovittelurumbaa vaan ostan kengät paikallisesta jos vaan mahdollista.

  9. #4509
    Todennäköisesti verkkokauppojen palautuksen pitäisi olla ilmainen, mutta keinotekoisen hidas.

    Kun vaatteiden verkkokauppa oli vielä alkumetreillään, sovittamisen vaikeutta mietittiin ja koetettiin ratkoa monella tavalla. Siihen kehitettiin kaikenlaista tekniikkaa virtuaalisista sovitushuoneista oman jalan 3D-skannaukseen jo melkein 30 vuotta sitten. Lopulta asia ratkesi paljon helpommalla tavalla sallimalla saman tuotteen tilaaminen erikokoisina ja ilmainen palautus.

    Vaatepuolella siitä on hyötynyt erityisesti Zalando, jonka verkkokaupasta ostetuista tuotteista yli puolet (50%+) palautetaan. Pääosa näistä palautuksista liittyy sovittamiseen ja väärään kokoon.

    Zalando koettaa selittää omaa toimintaansa ja sen vastuullisuutta mm täällä
    https://corporate.zalando.com/en/abo...eturns-zalando

    Toiminnan ympäristöhaitoista ja resurssien tuhlaamisesta voi olla montaa mieltä, mutta karu totuus on, että ilman palautusten tuomaa kilpailuetua Zalando ei pärjäisi esim Sheiniä tai Temua vastaan. Vaikka pääosa kiinalaisten kilpailukyvystä tulee halvasta työvoimasta ja raaka-aineesta (mikä osittain johtuu huonoista työoloista ja kyseenalaisista materiaaleista), Kiinan todellinen valtti alkaa vähitellen olemaan tuotantoautomaatio. Toisin sanoen, jos joku tarvitsee punaisen mekon kokoa S, hänelle voidaan valmistaa mekko kokoa S sillä hetkellä, kun tilaus verkkokaupasta tulee sisään. Se säästää valtavasti resursseja, jos yhtä myytyä mekkoa varten ei tarvitse etukäteen valmistaa, varastoida ja lopulta hävittää kymmentä erilaista mekkoa kaikenlaista kokoa ja väriä, jotta se yksi kelpaisi. Paitsi että tuote on silloin oleellisesti halvempi, tapa on lopulta myös ympäristölle parempi.

    Mitä lähemmäksi oikeaa sovittaminen siis menee, sitä lähemmäksi valmistavaa tehdasta kilpailuetu ja lopulta kauppa siirtyy. Ja kyse ei ole ihan pienestä asiasta. Esim Alibaban Singles Dayn myynti (siis yhden ainoan kaupan yhden kampanjan) oli n 80mrd euroa. Se on hiukan enemmän kuin koko Suomen valtion budjetti (tulopuoli) ensi vuodelle.

    Tuo taas tuottaa erilaisia lieveilmiöitä, joista ylikulutus on yksi. Sitä voi koettaa hillitä rahallisin keinoin joko tekemällä ostosta kalliimpi (tuotitulli) tai palautuksesta ja hävittämisestä kalliimpi (maksullinen palautus, jätemaksu). Nämä toimivat kuitenkin usein itseään vastaan, koska ihmisillä on tapana kiertää maksuja tai minimoida niiden vaikutus. Esim jätemaksu johtaa tavaran dumppaamiseen muualle kuin jätteenkäsittelyyn ja maksullinen palautus tuottaa tavaraa, jota ei vaan yksinkertaisesti käytetä vaan hylätään.

    Samaa ilmiötä on huomattu liikenteen haittoja ratkoessa. Tietulleilla saa jotain aikaiseksi, mutta niistä syntyy käytöstä, joista osa lisää liikennettä vaikka liikenteen piti vähentyä. Tulliin menevästä rahasta tulee lopulta vain ns uponnut kustannus eli maksu joka vaan hyväksytään eikä se enää vaikuta liikennemäärään.

    Se mikä liikennettä oikeasti hillitsee on sen hidastaminen. Yksisuuntaiset kadut, aluenopeusrajoitukset, parkkipaikkojen vähentäminen. "Epämiellyttävä" on nimittäin asia, josta ei pääse rahallakaan eroon. Samaa pitäisi varmaan siksi soveltaa verkkokauppojen palautuksiin. Palautuksen saa tehdä ja se ei maksa mitään, mutta kun palautat, prosessi on sen verran hankala, että mieluummin tilaat kerralla oikein kuin että käyt palautusrumban läpi.

  10. #4510
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin siis tuo suosin paikallista on se vielä suurempi jeesustelu. Lähellekkään kaikkea ajokamaa ei todellakaan saa paikallisesta ja jos saakin, voi hinta olla moninkertainen.
    Itse siis suosin sitä saksalaista, joka on tehnyt palautuksenkin mahdollisimman helpoksi. Vaikkapa r2 ja bike24.

    B-D on ilmeisesti laskenut, että ilmainen palautus ei kannata. Otetaan tuosta rahat ja vitkutellaan mahdollisimman paljon. Bike24 on taas laskenut, että hyvä asiakaspalvelu kannattaa.
    Minun on ainakin aika helppo äänestää ostokseni sinne mistä vaihtoehdosta tykkään.

    Enkä siis todellakaan ole palauttanut kuin yksittäisiä kamoja tässä 10v aikana.

  11. #4511
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.709
    Eikai tässä nyt kukaan jeesustellut paikallisesta ostamisesta? Itse ostin viimeksi ajohousut ja paidan paikallisesta ja Goren takin BD:stä kun se oli tarjouksessa enkä tiedä olisiko sitä edes saanut Suomesta.

  12. #4512
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    339
    Nämä kaupat saisivat vähintään puolitettua palautukset heti kun alkavat kertomaan SELKEÄSTI minkä kokoisia ne tuotteet ovat. Minulle ei kerro yhtään mitään jos brändin X kengät ovat kokoa L tai S. Tai jos housujen lahkeiden pituutta ei ole mitattu ja kooksi ilmoitetaan XXL, niin mitähän sieniä ne siellä vetää jos kuvittelevat kenenkään osaavan tilata sopivan tuotteen? Vielä kun tiedetään että osa urheiluvaatteiden valmistajista olettaa että mitä pidempi ihminen, sitä läskimpi hän on ja koot kasvavat lineaarisesti pituutta sekä leveyttä. Aivan älytöntä hommaa.

    Ainut kokomerkintä johon voi luottaa täysin on Japanilainen kenkäkokomerkintä joka on suoraan senttimetreinä pohjallisen pituus. Toinen lähes luotettava on farkkujen kokomerkintä. Miksei nämä pyörävaatteiden valmistajat edes tätä voi käyttää? Ei se iso lisävaiva olisi mitata itse ne vaatteet ja laittaa tieto tuotetiedon yhteyteen. Joo tiedän että osassa on valmistajan kokotaulukko mutta ne ovat syvältä, hyvin syvältä.

    Uskon vakaasti että käyttämällä 3 min per tuote mittaamalla se saadaan triplattua myynti samantien ja vähennettyä palautusrumbaan käytettävää aikaa ja vaivaa.

  13. #4513
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin siis tuo suosin paikallista on se vielä suurempi jeesustelu. Lähellekkään kaikkea ajokamaa ei todellakaan saa paikallisesta ja jos saakin, voi hinta olla moninkertainen.
    Itse siis suosin sitä saksalaista, joka on tehnyt palautuksenkin mahdollisimman helpoksi. Vaikkapa r2 ja bike24.
    En kyllä jeesustele asiasta ollenkaan. Kuten sanoin ostan esim. tuntemattoman brändin kengät paikallisesta jos mahdollista. Muuten pyrin ostamaan sellaisten brändien kamaa jotka on todettu hyviksi ja sopiviksi. Toki mallien välillä on eroja, mutta näihin löytyy yllättävän hyvin netistä tietoa. En muista että olisi aikoihin tarttenut mitään vaatetta palauttaa. Castellin spandexit, Goren takit ja Enduran maastokamat niin toimii hyvin.

  14. #4514
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    Nämä kaupat saisivat vähintään puolitettua palautukset heti kun alkavat kertomaan SELKEÄSTI minkä kokoisia ne tuotteet ovat. Minulle ei kerro yhtään mitään jos brändin X kengät ovat kokoa L tai S. Tai jos housujen lahkeiden pituutta ei ole mitattu ja kooksi ilmoitetaan XXL, niin mitähän sieniä ne siellä vetää jos kuvittelevat kenenkään osaavan tilata sopivan tuotteen? Vielä kun tiedetään että osa urheiluvaatteiden valmistajista olettaa että mitä pidempi ihminen, sitä läskimpi hän on ja koot kasvavat lineaarisesti pituutta sekä leveyttä. Aivan älytöntä hommaa.

    Ainut kokomerkintä johon voi luottaa täysin on Japanilainen kenkäkokomerkintä joka on suoraan senttimetreinä pohjallisen pituus. Toinen lähes luotettava on farkkujen kokomerkintä. Miksei nämä pyörävaatteiden valmistajat edes tätä voi käyttää? Ei se iso lisävaiva olisi mitata itse ne vaatteet ja laittaa tieto tuotetiedon yhteyteen. Joo tiedän että osassa on valmistajan kokotaulukko mutta ne ovat syvältä, hyvin syvältä.

    Uskon vakaasti että käyttämällä 3 min per tuote mittaamalla se saadaan triplattua myynti samantien ja vähennettyä palautusrumbaan käytettävää aikaa ja vaivaa.
    Onhan se senttimitta varmaan kaikissa kengissä esillä, mutta lestissä on isoja eroja, samoin kantapään istuvuudessa. Yhden merkinkin sisällä on kokoeroja.
    Useissa maantikengissä on esimerkiksi myytävänä puolikkaita kokoja. On aika mahdotonta tietää sitä just sopivaa ilman kokeilua.
    Lisäksi suomalaisilla myyjillä on tosi harvoin myytävänä puolikkaita kokoja, mikä on pienellä menekillä enemmän kuin ymmärrettävää.

  15. #4515
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.709
    Tuli tsygä perille. Olis tullut jo tiistaina, mutta en päässyt ottamaan vastaan niin sovittiin että tulee torstaina ennen ysiä ja niin tuli. Kova suoritus DHL:ltä. Olis tietysti kiva jos alunperin olis voinut sopia jonkun ajan, no ei ollut kiire Ja sen verran asiallisen oloinen Radon että tilasin toisellekin muksulle samanlaisen.

  16. #4516
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    DHL express-paketti ei päässyt perille, kun kuljettaja ei voinut sopia toimitusaikaa. En ollut kotona ja oli jätetty kortti että yhteystietoja puuttuu. Kaikki mahdolliset yhteystiedot ja luvat niiden merkkaamiseen olis kaupalla ollut.

    DHL aspan mukaan tämä kyseinen lähettäjä jättää lähes poikkeuksetta numerokentän lähetyksistään pois, vaikka hekin ovat koittaneet sinne asiaa infota useasti. Sillon käy just näin, jos ei olla toimitushetkellä paikalla.

    Huono vaihtoehto tuo express toimitus, kun eivät saa vastaanottajan tietoja näkyviin ja postin kautta paketti ois ohjautunu noutopisteeseen.

    Lähetetty minun SM-S911B laitteesta Tapatalkilla

  17. #4517
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^DHL:llä aivan erinomainen seuranta kun lähetys lähtee toimitukseen, etkö saanut siihen linkkiä tai oliko joku muu kuriiri ajossa?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  18. #4518
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^DHL:llä aivan erinomainen seuranta kun lähetys lähtee toimitukseen, etkö saanut siihen linkkiä tai oliko joku muu kuriiri ajossa?
    En ole ikinä saanut DHL:ltä mitään erinomaista seurantaa. Joko tulee soitto, toimitus ovelle tai noutoilmoitus kun ei ole tavoitettu. Viimeiset kaksi pakettia BD:stä vaihtoehdoilla yksi ja kolme.

  19. #4519
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^Viime viikolla 24:sen paketti, kun lähti jakeluun Turun terminaalista tuli linkki missä näki kartalla kuskin sijainnin ja montako pysähdystä ennen saapumista.

    En tiedä onko Turkulaisten etuoikeus tai sitten vain kun DHL käyttää omaa kuriiria eikä ulkoista tai Postin vastaavaa.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  20. #4520
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    264
    Ihan samanlaista live-seurantaa kartalla on kyllä tarjolla muillakin toimijoilla kun DHL:llä, myös Postilla. Eli eipä tuossa nyt mitään mullistavaa erinomaisuutta ole, eikä turkulaisten etuoikeutta. Välillä sitä seurantaa on tarjolla ja välillä ei, voi olla että riippuu siitä mitä palveluita se lähettäjä on paketille ostanut. DHL ei itseasiassa itselle ole sitä vielä tarjonnut kertaakaan, mutta muutama muu on. Muistaakseni Posti, Postnord ja Budbee ainakin.
    DHL ja Posti ryssii kyllä tehokkaimmin nuo kotiintoimitukset, joten otan useimmiten niiltä ne suosiolla noutopisteeseen. Ja Posti nyt ei kyllä juuri koskaan saa sitä pakettia siihen toivottuun paikkaan.

  21. #4521
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    UPS on kyllä sysi paska. Sieltä tulee "pakettisi toimitetaan huomenna klo se ja se", vaikka oikeasti niillä ei ole pienintäkään hajua toimitetaanko pakettia vai ei. Se ensimmäinen ilmoitus tulee automaattisesti. Nyt on kaksi fillaria mennyt näin.

    Ei mitään toimivaa seurantaa, eikä tietoa onko paketti nyt tulossa vai eikö ole. Jos soitat sinne, niin täti sanoo puhelimessa että auto oli valitettavasti ihan täynnä, eikä mahtunut kyytiin, tulee huomenna. Miksi hitossa tuota ei voida sinne apsiin päivittää. Tuo auton täynnä olo ihan selittelyä ja vakiovastaus.

    Eikä se sitten tule huomennakaan. Siinä sitten odottelet himassa ja kliksuttelet seurantaa, mikä ei päivity lainkaan.

    Edit: ups, ei dpd
    paaton muokkasi tätä : 12.12.2024 at 09.55

  22. #4522
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Eemeli, itsekin otan mielummin noutopisteeseen pelkästään sen vuoksi ettei tarvi päivystää odottamassa. DHL on tarjonnut seurantaa muutamia kertoja, Posti muistaakseni kerran ja PostNord ei milloinkaan. Sen olen huomannut että jos PostNord hoitaa jatkokuljetusta niin heidän seurannassa on kyllä isoja mustia aukkoja. Kuljetus Espanjasta paikallisella/DPD:llä Hollantiin asti ja seuraavaksi PostNord ilmoittaa että pakettia kohta toimitetaan jota ei tapahdu vaan tulee ilmoitus että on yritetty toimittaa... Paketti toimitettu parin kilometrin päähän vaikka lähellä olisi ollut noutopiste.

    Paaton, joskus kanssasi samaa mieltä, vain UPS on paskempi!
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  23. #4523
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Toi DPD:n toimivuus riippuu täysin paikallisesta alihankkijasta. Täällä on toiminut oikein sukkelaan. Kun appsi ilmoittaa, että paketti on tulossa niin se myös tulee. Ei mitään ongelmia ole ollut aikoihin.

  24. #4524
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^DHL:llä aivan erinomainen seuranta kun lähetys lähtee toimitukseen, etkö saanut siihen linkkiä tai oliko joku muu kuriiri ajossa?
    Ihan normaali seurantalinkki sähköpostiin DHLexpress paketille, jossa lukee tekstinä seurantatiedot. Ei ole mitään live-seurantaa

    Ongelmahan on se että Bike-discount ei merkkaa pakettiin vastaanottajan puhelinnumeroa.

    Paljon on toimintatavat asiakkaan suuntaan kiinni täältä loppupään kuriirista...

    Lähetetty minun SM-S911B laitteesta Tapatalkilla

  25. #4525
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^Veikkasin jo aikaisemminkin että seuranta riippuu kuka hoitaa loppukuljetuksen, luulen että koskee vain DHL:n omia kuriireja.

    Viimeisessä BD:n toimituksessa oli kyllä sekä puhelin- että sähköposti mainittu, mitenkäs muuten ne textaria laittavat...?

    Tuo viimeinen totta, Postilla saattaa reilun kymmenen kilometrin matka kestää liki sama kuin paketin matka Saksasta Suomeen.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  26. #4526
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Tänä syksynä kaksi DHL pakettia tullut B-D:stä. Eka kerralla soitettiin, että ootko kotona ja voiko tuoda. Toisella kerralla ei. Taitaa riippua kuskistakin tuo. NiceWay ne molemmat paketit toi. Ollaankohan tässä edes oikean kaupan ketjussa. Eihän tuolla B-D:ssä erikseen mitä Express toimitusta ole edes valittavissa vaan se on Bike24:n juttuja ja ne ei kyllä puhelinnumeroa paketteihin merkkaa.

  27. #4527
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.152
    Joskus vuonna kivi kaveri ajeli noita pakettikuljetuksia ja ihan oma-aloitteisuuttaan soitteli asiakkaille, ei työnantaja sellaista ohjeistanut saati vaatinut...

  28. #4528
    Liittynyt
    10/2024
    Viestit
    191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti

    Tuo viimeinen totta, Postilla saattaa reilun kymmenen kilometrin matka kestää liki sama kuin paketin matka Saksasta Suomeen.
    Tässä on kyllä perää. Jos ei nyt ihan yhtä kauan niin ainakin tuskastuttavan kauan tuntuu kestävän viimeiset kilometrit. Kuinkahan ne sen tekee

  29. #4529
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Toi DPD:n toimivuus riippuu täysin paikallisesta alihankkijasta. Täällä on toiminut oikein sukkelaan. Kun appsi ilmoittaa, että paketti on tulossa niin se myös tulee. Ei mitään ongelmia ole ollut aikoihin.
    Hei joo, kirjoitinkin väärin. Tarkoitin Ups:n toimivuutta. Dpd jakelu taitaa hoitua postin kautta.

  30. #4530
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^DPD:n kuljetus viimeksi PostNordilla loppuun kommellusten kautta...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •