HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 150 / 156 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 100 140 148 149 150 151 152 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.471 - 4.500 / 4670

Aihe: Bike-discount

  1. #4471
    Liittynyt
    04/2019
    Paikkakunta
    Kehä 6
    Viestit
    339
    En ihmettele jos kauppiaat ovat epäluuloisia ja haluavat rikkinäisen tuotteen takaisin, vaikkakin menee romuksi. Ette usko miten törkeitä temppuja ihmiset keksivätkään muutaman kympinkin takia. Tiedän tapauksen jossa asiakas tilaili aina verkkokaupasta uuden videotykin, samanlaisen mitä hänellä oli jo. Vaihtoi lampun ja lähetti takaisin palautuksena.

    Eräältä kotipizzanpitäjältä kuulin että ihan joka päivä tulee joku koettamaan ikivanhoja kikkoja kuvitellen saavansa ilmaisen pitsan. On kuulemma röyhkeys vain lisääntynyt ja uhkaillaan törkypalautteilla googleen yms.

    Ja omanlaisensa ihmislaji on ne motonetteihin yms perseilevät. Harva se päivä näkee hyllyssä selvästi käytettyjä ketjuja jotka varmasti vain vilautettu kassalla ja kerrottu että vaihdan toiset kun nämä oli väärät. Itse todistin kerran Puuilon kassalla kun mies tuli siihen kassalle kuittia ja led-lamppupakettia näyttäen. Kertoi että tuli väärä lamppu johon kassa vain totesi että käyhän vaihtamassa. Ihan satavarmasti oli käytetty lamppu siinä paketissa...

  2. #4472
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Tuohan on ihan peruskauraa nettikaupassa (ja muussakin kaupassa) että myyjä haluaa viallisen tuotteen itselleen, tutkiakseen tuotteen (on se mikä pitääkin yms.) ja tämä on monasti myös tarpeen heidän jatkokäsittelylleen tahon kanssa mistä he ovat tuotteen hankkineet.
    Se jos joku muu paikka ei tuota kyseisellä tavalla tee on sitten hiedän ihan omaa käytäntöään, taikka monasti jos osan hinta on joitakin euroja niin hyvinkin voi olla että pelkän kuvan perusteella lähettävät uuden osan.
    Mutta jos tuosta vaatimuksesti toimittaa viellinen tuote ensin myyjälle, ottaa "herneen nenäänsä" niin kannattanee harkita onko verkkokaupat ylipäätänsä se taho mistä mitään kannattaa ostaa.

  3. #4473
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^^Kaveri joskus aikoinaan purkuhommia tehdessä hajoitti kaksi "loistavaa" Einhellin rälläkkää ja toista viedessä kauppias käski ottaa sen isomman eri kolmatta tarvi tulla tuomaan. Romut meni suoraan roskiin.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  4. #4474
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    Harvoin verkkokaupasta tilaavana en ymmärtänyt välttää DPD:n toimitusta, jota Bike-Discount auliisti tarjosi. No, tavarahan 'tuli' Post Nordin kautta. Sitähän ei tietysti missään ilmoitettu, vaan piti kuukkeloida. Toki Posti-Nordin ninjakuriiri oli käynyt ovellamme (mm. alaoven sulkeuduttua). Meni noudoksi oudosta, mutta lähellä olevasta liikkeestä.

    Tästä on vissiin ollut tuossa Ninja-kuriirit -keskustelussa, mutta kannattaa välttää DPDtä (ja Post Nordia).

  5. #4475
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.238
    No DHL:n kuljetuskin muuttuu yleensä Suomessa Postin (Siis suomen posti) kuljetukseksi.

  6. #4476
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^^ Valitettavasti ei aina voi välttyä, nytkin paketti ko. firman armoilla Hollannissa. PostNord joskus selittänyt että heillä on jokin "kuollut" väli missä ei pakettia skannata ja siksi seuranta ei aina toimi. Itsestä kyllä kuullostaa selitykseltä.

    ^ Niin usein tekee tai sitten ulkopuolinen kuriiri operoi, hyvin harvoin kotiinkuljettaja ollut DHL.

    Ainoa kuriiri jota todella välttelen ja jopa voin jättää tilaamatta jos ainoa vaihtoehto on UPS!
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  7. #4477
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    No DHL:n kuljetuskin muuttuu yleensä Suomessa Postin (Siis suomen posti) kuljetukseksi.
    Kävin jokin aika sitten DHL:n Helsingin Ruoholahden asiointipisteessä ja kysyin tuota DHL:n ja Suomen postin kytkentää. Vastaus meni jotenkin näin:
    Saksan posti Deutsche Post käyttää myös toiminnassaan nimeä DHL, jonka paketit jakaa Suomessa suomen posti. Sitten on erikseen vielä se kuriirifirma DHL, jonka paketit jakaa suomessa Suomen DHL. Asiakaspalvelijan mukaan ovat erillisiä organisaatioita. Katsoin vielä Wikipediasta, josko löytyisi lisää tietoa:
    Deutsche Post – Wikipedia

  8. #4478
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Maanantaina tuli DHL:n paketti B-D:stä. Sen toi ovelle NiceWay-kuriiri.

  9. #4479
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^^ Kuten aikaisemminkin maininnut niin saman tilauksen kaksi kollia tuli eri kuskin kyydissä, toisen seuranta oli reaaliaikainen ja ku jo ehdin hermostua niin soi jo ovikello. Toisen toi Posti ja toisen kuriiripalvelu.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  10. #4480
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Kävin jokin aika sitten DHL:n Helsingin Ruoholahden asiointipisteessä ja kysyin tuota DHL:n ja Suomen postin kytkentää. Vastaus meni jotenkin näin:
    Saksan posti Deutsche Post käyttää myös toiminnassaan nimeä DHL, jonka paketit jakaa Suomessa suomen posti. Sitten on erikseen vielä se kuriirifirma DHL, jonka paketit jakaa suomessa Suomen DHL. Asiakaspalvelijan mukaan ovat erillisiä organisaatioita. Katsoin vielä Wikipediasta, josko löytyisi lisää tietoa:
    Deutsche Post – Wikipedia
    Niin, Deutche Post on kahminut omistukseensa aika paljon. Käyttääkö Bike-discount sitten välillä posti DHL:n vai kuriiri DHL:n palveluita kun käytäntö suomessa vaihtelee.


    Selvis tuo DHL, jota olen pitkään ihmetellyt. Eli DHL oli alunperin amerikkalaninen firma ja perustajat olivat Adrian Dalsey, Larry Hillblom ja Robert Lynn.

  11. #4481
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.709
    Tilasin skidille Radonin eilen BD:stä, saa nähdä miten nopeasti tulee. Kiire ei sinänsä ole, mutta ajattelin tilata toisen samanlaisen jos on sopivan kokoinen ja niin hyvä kun kuvista ja spekseistä voi päätellä…ja jos lapset pääsee väreistä yhteisymmärrykseen…

  12. #4482
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Viime viikon perjantaina laitoin tilauksen sisälle, tänään paikallinen kuriirifirma toi paketin. Ei valittamista. Paikalliselle yksityisyrittäjä kuriirille jälleen kerran hatunnosto, soitti taaskin ennen, että onko joku paketin vastaanottamassa eikä ninjaillut niin kuin isompien firmojen pakettitakseilla on tapana.
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

  13. #4483
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Tulin valinneeksi tuon DHL-toimituksen sillä oletuksella, että loppujakelu tässä päässä sujuisi Postin toimesta.

    Tänään menin DHL:n lähetysseurannasta selvittämään annetulla lähetyskoodilla lähetyksen tilannetta. Seurannan mukaan lähetys on jo pari päivää odottanut vastaanottajan noutoa - tosin mitään ilmoitusta tästä ei minulle asti ollut tullut, eikä noutopaikkaakaan ilmoitettu. Riittävästi DHL:n sivuilla kikkailemalla löytyi tieto, että lähetys on ilmeisesti läheisessä Pakettipiste-automaatissa (Matkahuollon kanssa yhteinen) odottelemassa. Nyt ei puutu kuin noutokoodi, jolla hakea lähetys -asiakaspalvelu ilmeisesti vastaa seuraavan kerran puhelimeen maanantai-aamuna.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  14. #4484
    ^Minullakin on kerran käynyt lähes vastaava tapaus. Toimitus oli DHL:n kuriiritoimitus (ei postin) ja en ollut kuriirin käydessä kotona. Sain selvitettyä 10 numeroisella DHL:n lähetysnumerolla, että oli yritetty toimittaa ja viety sen jälkeen läheiseen R-kioskiin. Mitään ilmoitusta minulle ei oltu lähetetty. Siellä on usean firman lokeroita. Ei ollut niissä. Esitin DHL:n lähetysnumeron ja henkarit. Myyjä haki paketin takahuoneesta.

  15. #4485
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    ^hatara muistikuva myös itsellä, että aikanaan PK-seudulla asuessani noin kävi myös itselle joskus vuosia sitten. Maanantaina DHL:lää kiusaamaan, mikäli lontoo taipuu. Jos ei, kannattaa seurannasta katsoa, jos on käynyt Postilla ja jatkanut kuriirin matkassa niin sitten kiusaa Postia, toistaiseksi ainakin jommalla kummalla kotimaisella kielellä.
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

  16. #4486
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Akaa
    Viestit
    235
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Tuohan on ihan peruskauraa nettikaupassa (ja muussakin kaupassa) että myyjä haluaa viallisen tuotteen itselleen, tutkiakseen tuotteen (on se mikä pitääkin yms.) ja tämä on monasti myös tarpeen heidän jatkokäsittelylleen tahon kanssa mistä he ovat tuotteen hankkineet.
    Se jos joku muu paikka ei tuota kyseisellä tavalla tee on sitten hiedän ihan omaa käytäntöään, taikka monasti jos osan hinta on joitakin euroja niin hyvinkin voi olla että pelkän kuvan perusteella lähettävät uuden osan.
    Mutta jos tuosta vaatimuksesti toimittaa viellinen tuote ensin myyjälle, ottaa "herneen nenäänsä" niin kannattanee harkita onko verkkokaupat ylipäätänsä se taho mistä mitään kannattaa ostaa.
    Tämä ja monet muut viestit edellä: ymmärrän täysin, jos kyseessä olisi nyt vaikka ne ketjut. Mutta kun kyseessä on osa, joka on n. 5 v. vanhaa mallisarjaa, harvinainen ja toimituspäivän (liike näkee seurannan itsekin) kuvissa selvästi käyttämätön, uusi ja sarjanumero näkyvissä - mikään ei muutu, kun saavat sen itselleen takaisin. Ymmärtäisin myös hyvin, jos asiakkaalla olisi aiempaa epäilyttävää toimintaa historiassa tai aiemmin hankittua samaa tuotetta, mutta kun ei.
    No, ei näy kortilla hyvitys edelleenkään. Ellei kohta ilmaannu, vien asian eteenpäin, kuluttajaneuvonta osaa toivottavasti auttaa miten toimia - enää en odottele kuukausia, kuten aiemmin tyhmänä tein ja sitten ehti firma kaatua.

    Muutama esimerkki kotimaisten toimijoiden toiminnasta:
    - 2-3 vkk sitten tilasin osia Ridemoresta: paketti lähti samana päivänä, seuraavana aamuna tuli ilmoitus että lähti väärä (satojen eurojen siis) osa + laitamme heti tänään oikean, palauta väärä kun saat ja kaikki tieto palautusta varten samassa meilissä, +++
    - Foxcomp: aina tulleet oikeat osat (+++) ja silloin kun jakkara ei sopinut hanuriin ja palautin sovitusti, viikossa rahat tilillä, +
    - R-tech pari vuotta sitten: uuden pyörän jarru laski nesteet alleen, sarvi otsassa, nyt olisi reissuun lähtö ja saan jarrun nopeasti muualta, voitteko jättää teille hyllyyn takuuseen teille tulevan uuden ja hyvittää mulle tästä "edes jotain", kun odottelu ei nyt ole vaihtoehto. Vastaus kuvien perusteella oli, että xx € lahjakortti käy, laita jarru tulemaan meille. Tottakai otin ilolla vastaan, summakin oli paljon odottamaani enemmän. Lahjakortti tuli 1-2 vrk ja sillä ostettu jarrulevykin ehti reissuun mukaan, +++
    - 4130 ei voi tarpeeksi ylistää

    Mun pointti on, että toimia voi kovin monella eri tavalla, siinä tietyt kotimaiset ovat valikoituneet vahvasti minkään ulkomaisen edelle, kotimaisten valikoima vaan XS/XXS/27,5 kategoriassa on ymmärrettävän ja valitettavan heikko -> ulkomaiset verkkokaupat ainoa vaihtoehto. Niissäkin on sitten valtavia eroja. Tärkein pointtini on, että jos löydät osasi jostain muualtakin, niin miksi tilata B-D:stä, hintapuoleen en osaa ottaa kantaa, koska olen tuolta tilannut vain silloin kun mistään muualta ei ole löytynyt kaikki ostoslistalla ollut samasta paikasta. Jatkossa ymmärrän hajauttaa tilaukseni tätä välttääkseni.

  17. #4487
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    585
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Tulin valinneeksi tuon DHL-toimituksen sillä oletuksella, että loppujakelu tässä päässä sujuisi Postin toimesta.

    Tänään menin DHL:n lähetysseurannasta selvittämään annetulla lähetyskoodilla lähetyksen tilannetta. Seurannan mukaan lähetys on jo pari päivää odottanut vastaanottajan noutoa - tosin mitään ilmoitusta tästä ei minulle asti ollut tullut, eikä noutopaikkaakaan ilmoitettu. Riittävästi DHL:n sivuilla kikkailemalla löytyi tieto, että lähetys on ilmeisesti läheisessä Pakettipiste-automaatissa (Matkahuollon kanssa yhteinen) odottelemassa. Nyt ei puutu kuin noutokoodi, jolla hakea lähetys -asiakaspalvelu ilmeisesti vastaa seuraavan kerran puhelimeen maanantai-aamuna.
    Minun lähetykseni kanssa (Espoossa) kävi hieman samoin. Paketti oli viety Postin automaattiin, mutta ilmoitusta ei kuulunut. Kirjauduin Omapostiin, missä oli outo ilmoitus että puhelinnumeroni ei täsmää heidän tietoihinsa. Ei ole voitu ilmoittaa. Postin puhelinpalvelu vastasi ilman jonotusta, ja kerroin numeroni. Se oli sitten jotenkin luotettava selvitys.

    Sekä B-D:n että Postin tiedossa on koko ajan ollut puhelinnumeroni ja sähköpostiosoitteeni. Paketin päälläkin numero oli täysin oikein.

  18. #4488
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Mullakin ollu lokerossa ilman koodia ja koodia ei mulle voitu antaa, muistaakseni jotekin etänä avasivat sitten. Ja edellinen dhl paketti piti noutaa terminaalista, seurannan mukaa yritetty toimittaa, mutta ei onnistunut, noutaessa kuulin että ei voitu toimittaa kun ei ollut kuulema toimitustietoja, siinä ne paketissa kuitenkin komeili, ilmeisesti kyse oli siitä puuttuvasta puh numerosta mitä bd ei ollut välittänyt.

  19. #4489
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Onks nää jorinat jotenkin kys. aiheen liikkeeseen erityisesti liittyviä?

  20. #4490
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    585
    ^Heille minä olen maksanut toimituskulut. Vai mitä meinaat tuolla vähättelevällä "jorinat"-sanalla?

  21. #4491
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Omat jorinani liittyvät nimenomaan B-D:ltä tehtyyn tilaukseen. Todettakoon, että nahkahousut saivat lähetyksen pakattua ja lähetettyä aika nopeasti, ja DHL kärräsi sen aika parissa päiviässä Suomeen ja tuohon viereiseen pakettiautomaattiin. Nyt pitäisi enää saada pakkaus sieltä parin sadan metrin päästä ulos automaatista ja asunnolle.

    Onko ongelma B-D:n syytä (ei ole annettu sähköpostia ja puhelinnumeroa kuljetusfirmalle) vai DHL:n (viesti ei ole jostakin syystä lähtenyt), sitä en osaa sanoa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  22. #4492
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^ Itse useita tilauksia tehnyt ja yleensä (hyvin harvoin) vika ollut rahtareissa. Itse olen siinä onnellisessa asemassa ollut että saksanmaan puodeista hommat toimineet.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  23. #4493
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.615
    Eikö toi oo joku tietosuojajuttu olevinaan, että nää saksalaiset nettikaupat ei luovuta asiakkaan puhelinnumeroa kuriirifirmalle? Yks tapa kiertää tuota oli kirjoittaa puhelinnumero lähetyksen lisätietoihin.

  24. #4494
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Saksalainen tietosuojalainsäädäntö ei ole minulle tuttu, joten paha kommentoida.

    DHL:n Suomen asiakaspalvelusta sen sijaan on tämän päivän kokemuksen perusteella hyvää sanottavaa: soitin ja ilmoitin asiani, asiakaspalvelija katsoi lähetyksen tiedot ja totesi ettei ole puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta, pyysi nämä tiedot ja ilmoitti toimittavansa tapauksen edelleen kollegalle joka pystyy lähettämään saapumisilmoituksen. Paria tuntia myöhemmin ilmoitus tupsahti sähköpostiin ja kävin töistä kotiin tullessa poimimassa paketin kyytiin (näytti olevan kaikki tilattu sisällä). Ja DHL:n puhelinpalvelu oli suomen kielellä (vastaavasti tosin myös auki vain arkisin virka-aikaan).

    Jos olisin vähän aktiivisemmin seurannut lähetystä, niin olisin tietysti voinut hoitaa tuon puhelun ja noudon jo torstaina. Mutta eipä näillä osilla mikään erityinen kiire ollut.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  25. #4495
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    ^ Kyllä omat yhteystietoni ainakin DHL:n lähetyksissä noiden lempipuotieni kautta kulkee, tietosuojaa tai ei...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  26. #4496
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Akaa
    Viestit
    235
    Päivitystä tähän saagaan, kun B-D:ltä tulee risa tuote ja pitäisi palauttaa. 3-7 pv toimitusajalla, tilauksen kaikki tuotteet varastossa, haudottiin lähettämisen kanssa ensin ja lopulta 8 työpäivää kesti saada paketti. Reklamaatio heti, vastaus ja palautus seuraavana päivänä. Tänään, 31 pv myöhemmin, tuli kuittaus palautuksen saapumisesta. Päädyin palauttamaan vain risan tuotteen, koska muuta tilausta ei kokonaisuudessaan ollut muualta heti varastosta saatavana. B-D aspa oli ilmoittanut, että vaihtoehdot on joko uusi tuote tilalle tai hyvitys, joten rekkulassa valitsin hyvityksen, annoin IBAN yms. pyydetyt.
    Tänään oli sitten tullut toinenkin meili, seurantatiedot uudelle tuotteelle. Sen perään kolmas meili, jossa ilmoitettiin kollegan tehneen virheen ja uusi tuote lähetetty tilalle, mutta hepä eivät (muka) voi enää tilanteelle mitään, joten minun pitäisi 1) kärkkyä kotona xx päivänä, 2) palauttaa tuote uudelleen ja 3) odottaa jälleen josko sillä kertaa palauttaisivat rahani. Kyse kuitenkin sadoista euroista.
    Vastasin meiliin, että tehkää mitä tykkäätte, omalla riskillänne lähettelette asiakkaalle osia mitä ei ole tilattu ja hoitakaa asia DHL:n kanssa miten parhaaksi katsotte, mutta rahojani teillä ei ole enää laillista oikeutta pantata.
    Onneksi maksoin Visalla... se kai(?) pelastaa...
    B-C ja R2 ovat hoitaneet kuprunsa aivan eri malliin. Siitä en tiedä onko säästö B-D:stä tilaamalla prosentteja vai kymmeniä, vai mitään. Mutta näinhän se menee kaikkien toimijoiden kanssa, että todelliset karvat paljastuu vasta kun jotain menee pieleen.

    Päivitän tähän ketjuun vielä sen kun ja miten olen rahani takaisin saanut. Toivottavasti on jollekin hyötyä.

  27. #4497
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Joo ei b-d:ltä kannata enää mitään tilata, varsinkaan jos on pienikin mahdollisuus ettei tuote ole sopiva.

  28. #4498
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.238
    Mulla taas ei ole ollut mitään ongelmia Bike-Discountin kanssa ikinä. Ehkä on sitten vaan käynyt hyvä zägä.

  29. #4499
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Ei mullakaan. Pari kertaa tullut tänä syksynä tilattua ja hyvin tulleet tavarat kotiovelle halvempaan hintaan kuin muualta. Yhden kerran piti reklamoida taannoin ja sekin meni asiallisesti.

  30. #4500
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.256
    Xubu, ei itsellekään muita ongelmia kuin tuo kahden kuriirin seikkailu, toisaaltaan ei muidenkaan kanssa ja ongelmat joita ollut johtuneet pelkästään rahtareista (UPS totaalisessa pannassa).
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •