HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 143 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 93 133 141 142 143 144 145 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.261 - 4.290 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #4261
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari Fill Katso viesti
    Ilman nastarenkaita olen pärjännyt gravelillä ja maastopyörällä koko talven. Kukin tyylillään.
    Niin, ei nastarenkaiden tarvetta oikein pysty toisen puolesta päättämään -ajot ja tarpeet poikkeavat toisistaan. Mulla piikkisiat on varattu jäisille poluille ja niitä mun ympäristössäni talvisin riittää -kovaksi tamppaantunutta lumipolkua ei juuri kannata toivoa.

    Gravelilla on tullut ajettua talvisin eri mittaisia lenkkejä kelistä juuri välittämättä ja jäisiä teitä sattuu kohdalle käytännössä kaikkina talvina.

    Muutaman vuosikymmenen ympärivuotisen työmatkapyöräilyn alku meni pitkään ilman nastoja, mutta aika-ajoin jäisillä keleillä sattuneet kaatumiset houkuttelivat vaihtamaan nastarenkaisiin.

    Että mulle nastarenkaat ovat ajokauden laajentajat, kun mulla tuo ulos lähteminen on pakottava tarve, sitä ei voi korvata millään muulla toiminnalla, paitsi ehkä ryyppäämisellä.

    Ja se pakko teettää vaikka tällaista (ei mitään asiaa nastattomilla ja ikävää kapeilla perusnastoilla, mutta hauskaa piikkisioilla):


  2. #4262
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    https://www.xxl.fi/schwalbe-ice-spik...Ilc0g_eDtPtRqg nyt ois hyvä tarjous 27,5 2,6 ice spiker

  3. #4263
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Mountainbikeshopissa vielä parempi, tuoreet piikkisiat 109€

  4. #4264
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Swalpet lähti tilaukseen, oli vielä joku henkoht ale niin 68e parilta ihan kokeilun arvoinen.

  5. #4265
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Mikä nastarengas olisi hyvä gravel pyörään (muuta vuotta vanhna cannondale topstone)? Myös mahdollisesti helppo asentaa. Ja löytyiskö nyt jostian alennuksesta?
    Sent from my MacBook Air using Safari

  6. #4266
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Tänään asensin kaksi paria Suomi Tyres Routia ja ne meni ainakin helposti vanteelle. Omaan jäykkikseen meni piikkisika eteen ja muistin heti miksi autossa siirryin kitkoihin. No kohta pitäs saada lunta eteläänkin.

  7. #4267
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mountainbikeshopissa vielä parempi, tuoreet piikkisiat 109€
    XXL:ssä toi ice spikeri 2,6 oli siis 39,90€ kpl, on siinä köyhälle selkeähkö ero verrattuna tohon sikaan 109€ kpl.

  8. #4268
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    XXL:ssä toi ice spikeri 2,6 oli siis 39,90€ kpl, on siinä köyhälle selkeähkö ero verrattuna tohon sikaan 109€ kpl.
    Toki, mutta Piikkisika on kolme kertaa parempi, kannattaa maksaa

  9. #4269
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Toki, mutta Piikkisika on kolme kertaa parempi, kannattaa maksaa
    Eli onko uusi omistaja jo tehnyt koneinvestoinnit tuonne Lieksan tehtaalle, koska vanhoilla koneilla (ovat peruja vanhoilta ajoilta) valmistetuissa renkaissa oli aikaisemmin pahoja laatuheittoja (osa renkaista oli aivan virheettömiä mutta virheellisten = halkeamia yms. määrä oli hyvin runsas).
    Uusi omistaja DMACK on kyllä lupuillut uusia koneinvestointeja tehtaaseen, mutta onko ne jo realisoituneet?

  10. #4270
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Eli onko uusi omistaja jo tehnyt koneinvestoinnit tuonne Lieksan tehtaalle, koska vanhoilla koneilla (ovat peruja vanhoilta ajoilta) valmistetuissa renkaissa oli aikaisemmin pahoja laatuheittoja (osa renkaista oli aivan virheettömiä mutta virheellisten = halkeamia yms. määrä oli hyvin runsas).
    Uusi omistaja DMACK on kyllä lupuillut uusia koneinvestointeja tehtaaseen, mutta onko ne jo realisoituneet?
    No on noi mun uudet Piikkisiat ainakin paljon paremmat kun vanhat. Ei näissäkään ilmat pysyny ilman litkuja sisällä (no vanhoissa aika heikosti litkujenkin kanssa ), mutta litkujen kanssa pysyy vaikka ei ole edes päässyt ajamaan vielä. Toki koko erot on melkoiset näissä vaikka molempien pitäisi olla 2,6". Silmämääräisesti vaikuttaa ihan suoriltakin, totuus selviää kun heitän alle.

  11. #4271
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Mistä tunnistaa uuden Piikkisian?

  12. #4272
    Olisi kiva nastoittaa muksulle 14-tuumaiset renkaat. Vaan onkohan noissa missään riittävän isot nappulat? Schwalben Little Joe voisi olla hyvä ehdokas.

  13. #4273
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Mistä tunnistaa uuden Piikkisian?
    Ulkomuistista´sanoisin että merkinnät renkaissa on hieman erinäköiset, mutta vanhat meni pyörän mukana uudelle omistajalle niin en voinut verrata.

  14. #4274
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Itellä vielä vanhoja sikoja 3kpl toiseen pyörään. En kyllä ihan heti ala luottamaan, että uudet ois hintansa arvoiset. Itselle talviajelut aika vähäisiä ja siitä kelit jolloin nastoista hyötyä vielä vähäisemmät, niin ei innosta sijoittaa. Nää swalpet oli vähän semmonen, että ilman nastoja olisin tuolla pyörällä mennyt jos ei tarjous olisi tullut vastaan. Onneksi toiset kiekot mihin voi nastat laittaa niin kelien mukaan saa joustavasti pienellä vaivalla vaihdettua.

  15. #4275
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Joo se on ymmärrettävää jos on monta pyörää millä ajaa, ja etenkin kun talvella ei vältämättä kelien puolesta tule paljon kilometrejä, niin ei vältämättä halua paljon sijoittaa esim. renkaisiin...ja etenkin kun meillä kaikilla oli niin huonot kokemukset Sioista. Itse ajattelen sen niin että talvella voi olla peilijäistä polkua, ihan kuivaa maata tai tuoretta lunta ja kaikkea siltä väliltä niin on kiva että rengas toimii aina. Siksi taas piikkisiat Toki edelliset oli inserteillä ja todella matalilla paineilla, että saa nähdä miten käy kun pitää olla vähän enemmän painetta. Joutuuko taas laittaan insertit vaikka lupasin itselleni että pysyn niistä erossa Laitoin viime talvena luomu HT:hen testimielessä Wrahtchildit vaikka oli niin kalliit, ihan hyvät renkaat ja enemmän oikeiden renkaiden oloiset (tukevammat) kun piikkisiat. Mutta kyllä piikkisiat on mun mielestä paremmat ja jos nyt pitäisi valita näiden uusien piikkisikojen ja Wrathchildien välillä, niin laittaisin piikkisiat siihenkin.

  16. #4276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Tänään asensin kaksi paria Suomi Tyres Routia ja ne meni ainakin helposti vanteelle. Omaan jäykkikseen meni piikkisika eteen ja muistin heti miksi autossa siirryin kitkoihin. No kohta pitäs saada lunta eteläänkin.
    Laitoin patteritäpärin alle Piikkisiat ja muistin heti miksi autossa ei ole, eikä tule kitkarenkaita.
    Kylätason pyöräilijä

  17. #4277
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Jos haluaa vältellä Piikkisikoja mutta Wrathchildien hinta hirvittää, niin hyvä vaihtoehto on myös Wrathchild eteen ja ISP taakse. ISP:ssä on kuitenkin vetopitoa, ja Wrathchild edessä varmistaa, että pyörä menee lumessakin sinne minne pitää. Tein itse näin kun molempia on yksi pari ja piti kahteen pyörään saada nastarenkaat.

  18. #4278
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Kävin just KePussa sisäänajaan uusia piikkisikoja, umpihankea, spooria, mutaa, jäätä ja vähän oikeata polkuakin. Olosuhteista johtuen vähän enemmän siirtymiäkin, niin onhan noi vaan mainiot renkaat

  19. #4279
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    216
    Alkuviikosta hankin uuden TLR mallin Piikkisijan koossa 29 x 2.6. Vanha samalla koolla oleva Piikkisika ostettu silloin kun tulivat myyntiin muutamia vuosia sitten. Vanhassa ei vielä mitään ongelmaa, ajettu kaikilla alustoilla noin 8000km. Kaikki nastat kiinni, ei kulumaa, kyljet kyllä täynnä halkeamia, mutta sisurilla ajaessa ne eivät ole haitanneet. Selkeä ero kyljen vahvuudessa ainakin näiden välillä, renkaan korkeudessa vielä suurempi ero, noin 20mm 2 bar paineella. Vanhan ongelma ollutkin jossain pyörässä, ettei taakse voinut asentaa, koska otti haarukkaan kiinni.

  20. #4280
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.422
    ^Ensimmäinen 2.6" Piikkisika oli oikeammin 2.8", mikä sitten korjattiin kun 2.8" tuli valikoimaan. Samalla tuli oikeammin merkattu 2.6". Näistä tuoreimmista tämän vuotisista ei ole kokemusta.

  21. #4281
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    ^Ensimmäinen 2.6" Piikkisika oli oikeammin 2.8", mikä sitten korjattiin kun 2.8" tuli valikoimaan. Samalla tuli oikeammin merkattu 2.6". Näistä tuoreimmista tämän vuotisista ei ole kokemusta.
    Uusi 29” x 2.6” onkin sitten toiseen suuntaan väärän mittainen, tai ainakin mulla se oli 2.4” . Mutta ei haittaa, ainakin mahtui hyvin lokasuojan alle ja toimi hyvin eilen lumihangessa. Uusi 2.75” x 2.6” on taas melkein oikeastikin 2.6” ja sekin on hyvä kun on takarengas.

  22. #4282
    Itselläni on työmatka sähköpyörässä Schwalbe Marathon Winter Plus nastarenkaat 50-622 (28 x 2.00"). Olen 2,5 bar paineilla ajanut (Schwalben alin suositus). Laskin paineet 2 bar ja ei mielestäni muuttanut mitään. Ajattelin huomenna testata vielä matalammilla paineilla. Onkohan 1,5 bar jo liian alhainen? Kestääköhän renkaan runko vain leviääkö koko rengas? Pyörä noin 25 kg + kuski 85 kg.

    Edit. Tuossa Marathon Winter psi - Bike Forums jo hiukan vanhassa ketjussa #5 viestissä Ghazmh, Senior Member pitää Marathon Winter 700x50 nastarenkaissa olosuhteiden mukaan paineet 15 – 30 psi välissä (noin 1 – 2 bar). Koitan huomenna noita 1,5 bar paineita.

  23. #4283
    ^Sähkötäpäri ja paino samaa luokkaa, Piikkisioilla paineet edessä 1.2 ja takana 1.5. Sisärenkaat käytössä eikä ole ollut ongelmia niillä reiteillä (helppoja) joilla tulee ajettua.
    Kylätason pyöräilijä

  24. #4284
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Ite yleensä pumppaan liian tyhjiltä tuntuneet sisurilliset 42mm nastarenkaat (mara/conti/routa) n. 2bariin ja siitä ne sitten saa tyhjetä aika reilusti ennen seuraavaa pumppausta. Ikinä ei oo tullut snakebiteja tai muutenkaan ollut ongelmia. Marat ja contit ei oo halkeilleet kyljistä, roudista liian aikaista sanoa mitään. 70+13 ehkä kokonaisuuden paino. Ei suosituspaineilla ees pysy pystyssä kunnon liukkailla.

  25. #4285
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Nyton ensityypit tuosta alennus spikerista. Eturenkaaseen jäi vähän heittoa vaikka hyvin nousi. Mutkattomat asentaa muuten, sisurilla laitoin tosin. Keli ei kyllä ollu semmoinen, että nastoilla mitään tekisi niin vähän vaikea pidosta sanoa vielä. Ekan kilsan siirtymän jälkee meinasin heittää nuo roskiin kun tuntu niin kauheilta, huomasin tosin että vähän turhan pieni paine takana, aattelin että metässä ei varmaan väliä, hirveeltä ne tuntu sieläkin, kiemurteli ihan kummasti, oli pakko laittaa lisää painetta. Paineen lisäyksen jälkee tuntu ihan kohtuu hyvältä, vakautti menoa huomattavasti. Palataan näihin taas kun kelit otolliset, ”kesäkumit” menee takaisin ennenku henki lähtee Suosittelen kyllä ajamaan noita suht kovilla paineilla.

  26. #4286
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    731
    Marathon wintereille tuntui olevan vaikea löytää sopivaa painetta kun kun tuntuvat olevan kovat millä tahansa paineella kunnes yhtäkkiä romahtavat kun tarpeeksi laskee.

  27. #4287
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Nyton ensityypit tuosta alennus spikerista. Eturenkaaseen jäi vähän heittoa vaikka hyvin nousi. Mutkattomat asentaa muuten, sisurilla laitoin tosin. Keli ei kyllä ollu semmoinen, että nastoilla mitään tekisi niin vähän vaikea pidosta sanoa vielä. Ekan kilsan siirtymän jälkee meinasin heittää nuo roskiin kun tuntu niin kauheilta, huomasin tosin että vähän turhan pieni paine takana, aattelin että metässä ei varmaan väliä, hirveeltä ne tuntu sieläkin, kiemurteli ihan kummasti, oli pakko laittaa lisää painetta. Paineen lisäyksen jälkee tuntu ihan kohtuu hyvältä, vakautti menoa huomattavasti. Palataan näihin taas kun kelit otolliset, ”kesäkumit” menee takaisin ennenku henki lähtee Suosittelen kyllä ajamaan noita suht kovilla paineilla.
    Kannattaa ajaa ne sisään ennen ku lähtee metsään rymistelemään. Muuten lähtee nastat karkuun

  28. #4288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Itselläni on työmatka sähköpyörässä Schwalbe Marathon Winter Plus nastarenkaat 50-622 (28 x 2.00"). Olen 2,5 bar paineilla ajanut (Schwalben alin suositus). Laskin paineet 2 bar ja ei mielestäni muuttanut mitään. Ajattelin huomenna testata vielä matalammilla paineilla. Onkohan 1,5 bar jo liian alhainen? Kestääköhän renkaan runko vain leviääkö koko rengas? Pyörä noin 25 kg + kuski 85 kg.

    Edit. Tuossa Marathon Winter psi - Bike Forums jo hiukan vanhassa ketjussa #5 viestissä Ghazmh, Senior Member pitää Marathon Winter 700x50 nastarenkaissa olosuhteiden mukaan paineet 15 – 30 psi välissä (noin 1 – 2 bar). Koitan huomenna noita 1,5 bar paineita.
    Nyt on 1,5 bar paineilla ajettu yhteensä 16 km. Lumet oli yön aikana hävinnyt eikä pystynyt oikein testaamaan. Ei ollut liian löysä tuo 1,5 bar. Mennään nyt toistaiseksi näillä paineilla. Täytyy testata lisää, kunhan talvikelit taas pääkaupunkiseudulle palaavat.

  29. #4289
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Joo kyllä lumella ja haastavissa talviolosuhteissa saa laskea edestä paineita reilusti. Mullakin työmatkasähkärissä 2.25" kahvat ja veikkaan että lähellä 1 baria eturenkaassa. Toisin kun maastopyörässä niin tällä tulee vedettyä näppituntumalla. Nyt voisi laittaa enemmän taas eteen jos jaksaisi, mutta noi on niin hyvät ajaa matalilla paineilla niin ei ehkä jaksa

  30. #4290
    Mistä löytyisi 29x2,4 nastarengas.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •