GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 142 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42 92 132 140 141 142 143 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.231 - 4.260 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #4231
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    ^mulla on sitten maastoon 2.6:t TLR siat, jotka toki ovat pehmeämmät ja aika paljon leveämmät, pitoakin löytyy ja superlatiiveja. Ovat toki vähän mutkalla, mutta ei se maastossa haittaa.

    Mutta ne ei mahdu mun työmatkafillariin, enkä oikeastaan edes haluaisi moisilla työmatkaa ajaa säännöllisesti.

  2. #4232
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    29 ja 27.5 Piikkisiat on nyt lähdössä kolmannelle talvelleen ja aivan priimat ovat olleet.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  3. #4233
    Onko kellään kokemusta Black Ice 400 renkaista?

  4. #4234
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hopo84 Katso viesti
    Onko kellään kokemusta Black Ice 400 renkaista?
    Ei ihan vaan on nuo 300 eli eri kuviolla. Pari nastaa lähti talven aikana, ovat ihan suorat eikä kumikaan ole kärsinyt säilytyksen aikana.

    Otin nuo koska oli kiire ja kokeilunhalu, ISP on halvempi ja hyväksi koettu.

  5. #4235
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.221
    Marathonit kyllä kestävät va varmaan nopeudessa pärjää karkeille renkaillekin mutta sohjossa ja lumessa mitä surkein rengas.

    4Season on yksi omista lempirenkaista jonka moni varmaan tietääkin ja itsellä juuri tuo kestävyys ollut hieman tärkeämpi kuin äärimmäinen nopeus.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  6. #4236
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Pitäisikö nyt kumminkin laittaa taaksekin nastarengas? Kokemusta on siitä, että eturengas lähtee alta pois liukkaalla / irtosoralla, mutta takapää ei. Valistakaa nyt tyhmää miksi ajatukseni on onneton ja väärä.

  7. #4237
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Nastat eteen ja taakse tietty.


  8. #4238
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Molempiin päihin, en ole koskaan ymmärtänyt mitä hyötyä on jättää kesäkumi taakse.

  9. #4239
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Rullaahan se pyörä paremmin jos takana ei ole nastoja. Mut koska olin itse juuri tällä tavalla laiska sunnuntaina niin käytännössä ilman nastoja takana:

    • liikkeellelähtö jäältä haastavaa
    • takarengas sutii tyhjää kun lisää tehoja ylämäessä
    • takarengas sutii tyhjää kun yrittää saada pyörää sohjossa kiihtymään järkevään etenemisvauhtiin

    Näistä osassa voi auttaa jos pyörästä löytyy kevyempiä vaihteita ja jos takarengas on kuitenkin edes joissain olosuhteissa pitävä eikä mikään Gatorskin. Ja voi itsekseen miettiä kuinka oleellisia nämäkään tilanteet lopulta ovat.

  10. #4240
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Kyllähän se takarengaskin voi lähteä alta esim. mutkassa tai jäätyneessä urassa. Melko nopeasti siitäkin ollaan perseellään kadulla, jos vauhtia on yhtään enempää. Sama jarrutuksessa. Itse en ole jaksanut vielä nastoja vaihtaa niin varovaisesti olin jarruttavinani takajarrulla niin pienellä voimalla lukkoon ja tie kun oli vähän kalteva niin pyörä meinasi karata alta.

  11. #4241
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Pitäisikö nyt kumminkin laittaa taaksekin nastarengas? Kokemusta on siitä, että eturengas lähtee alta pois liukkaalla / irtosoralla, mutta takapää ei. Valistakaa nyt tyhmää miksi ajatukseni on onneton ja väärä.
    Jäisessä alamäessä nastaton peräpää saattaapi lähteä kääntymään ja loppu alamäki meneekin selkä edellä. Tällasta pyörähdystä kun se on alkanut ei pysty oikein korjaamaan nastattomalla takakumilla.

  12. #4242
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.221
    Itse aikoinaan hankin ekan nastarenkaan eteen, Nokian 120piikkisen ja takana jokin karkea maastokumi, ihan ok meni luminen talvi. Seuraavana talvena tuo taakse ja 240 eteen ja sen jälkeen en ajanut ilman nastoja kummassakaan päässä.
    Tulishan noiden talvien aikana kaaduttua ilman kummempia vaurioita ja sen selkeästi kuitenki huomasin että etupään alta lähteminen on selkeästi vaikeampaa hallita kun takapäässä sama ilmiö.

    Joten ehdottomasti nastat kumpaankin päähän niin voi hyvillä mielillä hurjastella!
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  13. #4243
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    En ainakaan piikkisioissa kokenut rullaamista ongelmaksi, rullaa pirun hyvin oikeestaan. Niin kuin heiveröiseltä kumilta voi odottaakin.

  14. #4244
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Laitoin äsken 29 x 2,25 piikkisiat työmatkafillariin. Ei taittuvakylkiset, täydellisen suorat eivät vipata yhtään. Menivät helposti paikoilleen ilman apuvälineitä. Näköjään pahvilapussa lukee, että TLR. Laitoin kuitenkin sisurit. i25mm kiekolla 57mm leveät. Ei tietoa onko uutta vai vanhaa tuotantoa. Motonetistä ostin, hakivat jostain varastosta kun eivät 4.11 tulleina vielä olleet hyllyssä eli voivat olla uutta tuotantoa.

  15. #4245
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Usein tulee välikelit mentyä pelkällä etunastalla. Ei tarvi rouhia kallista rengasta asvaltilla ja sepelillä, kevyempi polkea ja pysyy kuitenkin pystyssä. Pääkallokelit tulee niin sitten molemmat tai jopa parempaa rengasta tai toista pyörää alle.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lagittaja Katso viesti
    *Aavistuksen tyhmä kysymys mutta sattuuko kukaan tietämään mikä tuon W106 47-559 minimi paine on?
    Renkaassa taisi lukea vain että inflate to 4.5 bar tai jotain sinnepäin.
    Aika turvallista olettaa että se minimi on jotain 2.0-4.0bar väliltä mutta olettaisin että sille on kuitenkin olemassa joku speksikin.
    Muutaman nettikaupan tuotekuvauksista löytyi vain maininta että suositus/maksimi 4bar/4.5bar.
    Kai se jollain 2 menis, lumella varmaan hyvä matalammat paineet mutta taitaa asvaltilla rullata paremmin korkeammilla. Kovalla lumella ja jäällähän nastat rullaa hyvin.

  16. #4246
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.221
    ^ Tuossa hyvä pointti kun ajattelee eteläisen Suomen talvikelejä, Itse ajoin yhdessä talvessa aikoinaan Nokia WXC 300 renkaat kelvottomiksi, luminen talvi tuli myöhään ja siihen asti loskaa ja jäätä. Arvaa harmittako, taisi olla silloin markkinoiden kalliimmat renkaat.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  17. #4247
    Ilman nastarenkaita olen pärjännyt gravelillä ja maastopyörällä koko talven. Kukin tyylillään.

  18. #4248
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Saahan sitä pärjätä. Kyllähän sitä itse kukin varmasti pärjää vaikka millä renkaalla, mutta kun on hetken kunnon nastoilla ajanut niin ei vaan tee mieli liukastella ja kaatuilla. Hiton paljon hauskempaa kun voi oikeasti ajaa sitä pyörää myös jäällä

  19. #4249
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ehdottomasti nastat niin edessä kuin takana, kaikissa kolmessa joilla talvella ajan. Neljäs siirtyi nastoineen kuopukselle. Meni siinä myös toiset kiekot suvikumeilla.
    arctic biker muokkasi tätä : 07.11.2024 at 10.41
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #4250
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.422
    ^^Talviset jääkelit muuttui pärjäämisestä hauskanpidoksi kun aikanaan sai kunnon nastarenkaat alle.

    Joka talvikelille on kuitenkin oma "paras" rengastus. Pehmeät kitkat, purevat nastat tai lumikelin läskirenkaat.

  21. #4251
    Etelässä ei vielä tarvii piikkejä mutta kyllä se päivä kohta tulee että laitetaan pari vuotta sitten ostetut Piikkisiat taas alle.

    Mä en pärjää lumella/jäällä ilman kunnollisia nastarenkaita. Haluan keskittyä ihan johonkin muuhun kun arvuutella missä kohtaa lähtee fillari alta.
    Kylätason pyöräilijä

  22. #4252
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Pärjäähän sitä niin pitkään, kun pysyy pystyssä. Sitten kun sattuu yllättävässä liukkaassa kohdassa kaatumaan ja solisluu sekä koko seuraava kesä hyvällä tuurilla paskaksi niin ei enää pärjännytkään.

  23. #4253
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Hyvinkäällä vielä paikka paikoin jäätä. Eilen onnistuin ajamaan sulan suoran jälkeiseen jäiseen mutkaan vähän liian kovaa voidakseni ihan kauheasti enää vaikuttaa tapahtumien kulkuun. Sen verran kuitenkin, että päätin jatkaa suoraan lumipenkkaan ja pysäyttää vauhdin siihen, enkä yrittää mitään lähes varmaan kaatumiseen johtavaa liikettä. Leveillä nastoilla, ja myös takana, olisi ehkä ollut muitakin vaihtoehtoja.

  24. #4254
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Laitoin äsken 29 x 2,25 piikkisiat työmatkafillariin. Ei taittuvakylkiset, täydellisen suorat eivät vipata yhtään. Menivät helposti paikoilleen ilman apuvälineitä. Näköjään pahvilapussa lukee, että TLR. Laitoin kuitenkin sisurit. i25mm kiekolla 57mm leveät. Ei tietoa onko uutta vai vanhaa tuotantoa. Motonetistä ostin, hakivat jostain varastosta kun eivät 4.11 tulleina vielä olleet hyllyssä eli voivat olla uutta tuotantoa.
    Eikös ne teräslankaiset TLR kumit ole sitä vanhaa tuotantoa? Ainakin Suomi Tyresin sivuilla olevan tiedon mukaan vain taittuvat on tubeless, ja jäykät "tube type".

  25. #4255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Pärjäähän sitä niin pitkään, kun pysyy pystyssä. Sitten kun sattuu yllättävässä liukkaassa kohdassa kaatumaan ja solisluu sekä koko seuraava kesä hyvällä tuurilla paskaksi niin ei enää pärjännytkään.
    Tunnin lenkki maastopyörällä tänään, pyöräteitä lähinnä, pito hyvä joka[lähes] paikassa. Laskin istuimen alas ja kunnon valot, vähensi painetta renkaissa. Kotia lähestyessä yksi kaarre jossa katuvalo pimeä, varulta hiljensin vauhdin noin 10km/h. Eikö mitä, ajoin suoraan ja hiljaa jalat suorana tukien maata hipoen, mutkassa pyörä lähti puolessa sekunnissa alta ja jalatkaan ei pitäneet yhtään. Kyljelleen, poljin vinoon ja jarrukahva poikki, polvi ja kyynärpää kipeänä.
    Tein kaikki mahdolliset varotoimet, mutta paikka oli kalteva ja peilijäässä jonka pinnassa ohut vesikerros lauhtumisen vuoksi.
    Yritin nousta pystyy mutta mahdotonta seisoa paikallaan niin liukas, piti varovasti kontata pitävämmälle paikalle kun meinasi liikkumattomanakin kontallaan valua ojaan, ja vetää pyörää perässä että pystyi nousemaan pystyyn.
    55v olen pyöräillyt ilman mutta huomenna nastarengaskaupoille eteen ja taakse, ja poljinvarsi ja jarrukahva myös ostoon.
    Googlailin sipivia nastagummeja, ristiriitaista tietoa, samaa rengaskokoa myydään 28" ja 29" renkaisiin mutta eihän ne voi sopia ristiin, 12,7 mm ero vanteen halkaisijassa?

  26. #4256
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.221
    Mikä pyörä? Osta samankokoiset kuin pyörässäsi nyt, ihan turhaa arvontaa.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  27. #4257
    (ehkä trolli, mutta vastasin silti)[/QUOTE]

    Sorry että sekaannuin näin maallikkona tänne huppuasiantuntijoiden palstalle.
    Olisi hyvä säännöissä kertoa että ns. tyhmät kysymykset täysin kiellettyjä, vain pyöräilyhifistihipsterin täydellisen asiantuntemuksen omaavat saa kirjoittaa, muutoin on selvä trolli.

  28. #4258
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Mikä pyörä? Osta samankokoiset kuin pyörässäsi nyt, ihan turhaa arvontaa.
    Arvontaa siksi että pyörän renkaissa lukee vain 29" ja liikkeen renkaissa luki 28" tai 50x622 tai 700x40c jotka ilmeisesti kaikki neljä sitten ovat kuitenkin samaa tuumakokoa.

  29. #4259
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petebiker Katso viesti
    Arvontaa siksi että pyörän renkaissa lukee vain 29" ja liikkeen renkaissa luki 28" tai 50x622 tai 700x40c jotka ilmeisesti kaikki neljä sitten ovat kuitenkin samaa tuumakokoa.
    Unohda nuo tuumakoot 28"/29" ja 700x40c renkaan ulkohalkaisijan (nimellismittoina ei tarkka).
    Ainoa standardi jossa vannekoko kerrotaan, on tuo ETRTO -merkintä 50x622. Se löytyy nykyisin käytännössä joka renkaasta ja kertoo sopivuuden.

  30. #4260
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petebiker Katso viesti
    Arvontaa siksi että pyörän renkaissa lukee vain 29" ja liikkeen renkaissa luki 28" tai 50x622 tai 700x40c jotka ilmeisesti kaikki neljä sitten ovat kuitenkin samaa tuumakokoa.
    Rengaskokoja ilmoitetaan kolmella tavalla (tuumat, ranskalainen tyyli ja ETRTO -tyyli). Ja sitten noissa tuumakokoisissa markkinoinnillisista syistä samalle vanteelle sopiva rengas on 28 tai 29, mutta kaksi ilmoitustapaa muuta juoruavat että samasta koosta de facto on kyse.

    http://www.polkupyoraily.net/wiki/Re...merkinn%C3%A4t

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •