GarminElectrobikeGiant
Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10
Näyttää tulokset 271 - 295 / 295

Aihe: Sähkövaihteet ja muut hömpötykset!

  1. #271
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.323
    ^ Siksikin hieno että murtaa isojen markkina osuutta ja edellinenkin. Saakohan perinteiselle vaihtajan korvalle sopivaa?

  2. #272
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.210
    Eikö ne kaikki ole samanlaisia? Siis perinteiset ja UDH?

  3. #273
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.323
    ^ En ole joutunut vielä perehtymään. Kunhan tulee aika niin katsotaan.

  4. #274
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    UDH eroaa oman käsityksen mukaan vain sillä, että yritetään standardoida niin, että sama korvakko sopii useaan eri pyörään. Eli ei tekemisissä ketjulinjan tai muunkaan kanssa.

    Markkinajohtaja on aina oikeassa, kunnes toisin todistetaan. Varmasti kokeilemisen arvoinen vekotin tuo pikkumerkin vaihtaja. Itselläkin oli aluksi ennakkoluuloja Adventin vaijerivaihtajia kohtaan, mutta ne poistuivat aika äkkiä, kun sellaisen hankki. Tosin tuohon hintaan saa myös sen AXS GXn joka on todistetusti aika hyvä...
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

  5. #275
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.412
    Onko Shimanon Di2 12-v 105 (7xxx) ja Ultegran (8xxx) vaihteistoissa hinnan ja painon lisäksi eroja, lähinnä toiminnallisia?

  6. #276
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    On. 105:sta puuttuu ne hoods buttonit eikä kahvoja saa johdotettua jos niin haluaa.

  7. #277
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    742
    Ja eikö tuo hyperglide+ ole virallisesti vain ultegra / dura-ace osasarjoissa vaikka toki 105 pakan voi korvata ultegralla.
    Ja myös servo-wave jarruteknologia on vain ultegrasta ylöspäin.

  8. #278
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.932
    105 etuvaihtaja on isompikokoinen, ja Ultegra/DA taas pienempiä. Lähinnä esteettinen seikka, mutta jossain gravelissa voi isompi vaihtaja tulla lähemmäs takarengasta.

  9. #279
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.412
    Kiitos vastauksista.
    Muistelinkin että juuri kahvoissa oli eroja. 105:n ei pääse jatkoon, napit kahvojen päällä sopii omaan ajotyyliin.

  10. #280
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.035
    Tuossa vielä kootusti ja kertauksena aiemmin sanottuihin .
    DA=Ultegra toiminnallisesti
    105 taas eri juttu

    linkattu saattaa olla paras shimano di2 sivusto


    https://bettershifting.com/12-speed-...e-differences/

  11. #281
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.932
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Kiitos vastauksista.
    Muistelinkin että juuri kahvoissa oli eroja. 105:n ei pääse jatkoon, napit kahvojen päällä sopii omaan ajotyyliin.
    Valitsin itsekin Ultegrat tuolla perusteella. Valitettavasti ne napit on huonosti sijoitettu eikä mitenkään hyvät painellakaan. Uusissa GRX kahvoissa näyttäisi olevan asiaa mietitty enemmän ja napit on hyvin peukalojen hollilla.

  12. #282
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Ultegra ... Valitettavasti ne napit on huonosti sijoitettu eikä mitenkään hyvät painellakaan.
    Allekirjoitan tämän. Erityisesti nappituntuma on niin huono, että ei tiedä milloin nappi klikkaa. Noita ei tule sen vuoksi käytettyä.

  13. #283
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Nappulat on kyllä luvattoman huonot noissa mitä on tullut kokeiltua. Mutta ei ne kyllä loista erityisemmin kylkinappulat Sramillakaan. Jostain syystä nuo Sramin Blipit toimii langattomina että langallisena paremmin kuin kahvoihin integroidut.

  14. #284
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    742
    Sähkövaihteita kun alkoi käyttämää mietti että lopulta noiden nappien paino helpottuu kun menee lihasmuistiin.
    Näin ei käynyt, oikeastaan ainoa tilanne on alkava ylämäki ja juomapullo kädessä vaihtaa vaihteita alaspäin.
    On melko epäonnistunut toteutus, peukalo menee aina vähän yli napista joutuu pitämään koukussa että osuu.

  15. #285
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.810
    Kyllä tähän mennessä paras kokemus on:

    Saa melkein mihin haluaa ja kommunikoi nykyään myös garminin kanssa Miinuksena se että tästähän ei patteria vaihdeta. toistaiseksi ainakaan. Mut ei mikää hirveä kustannus vuositasolla kuitenkaan.

  16. #286
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Valitettavasti ne napit on huonosti sijoitettu eikä mitenkään hyvät painellakaan. Uusissa GRX kahvoissa näyttäisi olevan asiaa mietitty enemmän ja napit on hyvin peukalojen hollilla.
    Nappeja tulee käytetty aika rajoitetuissa ajotilanteissa ja niissä ne on juuri sopivasti peukaloiden alla. Mutta esillaisiahan me ollaan.

  17. #287
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.932
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Nappeja tulee käytetty aika rajoitetuissa ajotilanteissa ja niissä ne on juuri sopivasti peukaloiden alla. Mutta esillaisiahan me ollaan.
    Mä haaveilin että saisi sellaisen Campan tyyppisen setupin, mutta ei noilla onnistu. Pitänee ehkä ensi vuonna kokeilla graveliin niitä GRX -kahvoja ja siirtää nuo maantiekonkeliin jossa ei niin väliä.

  18. #288
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Kyllä tähän mennessä paras kokemus on:

    Saa melkein mihin haluaa ja kommunikoi nykyään myös garminin kanssa Miinuksena se että tästähän ei patteria vaihdeta. toistaiseksi ainakaan. Mut ei mikää hirveä kustannus vuositasolla kuitenkaan.
    Ja mikä tämä on?

    EDIT: Selvisi kun tallensi kuvan ja tiedostonimessä oli malli.

  19. #289
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Tuolta toisesta aiheketjusta lainaan tämmöisen: "Tänä vuonna 2024 ykköspyörä olisi pitänyt uusia. Sähkövaihteiston ohjelmistoon ei ole ollut enää päivityksiä."
    Tuossa siis puhutaan Shimanon Di2 sähkövaihteista.
    Kysyin tuolla, minkälaatuisia päivityksiä siihen pitäisi asentaa kun oma pelaa hyvin seitsemättä vuotta ilman mitään päivityksiä.
    Kyllä mä kännykän ja tietsikan päivitykset ymmärrän, mutta vaihteiden?
    Että mitä ihmeen päivityksiä ja ominaisuuksia, varsinkin kun ei käytä mitään puoliautomaatti-synkroa vaan näpyttelee manuaalisti molempia vaihtajia?

  20. #290
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Kysyin tuolla, minkälaatuisia päivityksiä siihen pitäisi asentaa kun oma pelaa hyvin seitsemättä vuotta ilman mitään päivityksiä.
    Jos vaihteet toimivat, niin ei kannata tehdä mitään? Tuossa katsoin, että Di2:een olisi olemassa päivitys, joilla saa uuden ominaisuuden: Front shift next. Yhteen nappiin voi ohjelmoida sen, että etuvaihtaja vaihtaa sille rattaalle, jolla ei nappia painaessa olla. Voi olla, että päivitän pyöriin tuon ihan vain kokeillakseni miten se toimii.

    Tässä tuli puolitoista viikkoa analysoitua Di2-akun tyhjenemistä itsekseen. Yksittäisiä osia irti johdoista ja sitten katsotaan vieläkö akku tyhjenee. Kun pääsin satulatolpassa olevaan akkuun ja sen liittimiin, niin sieltä löytyi kosteutta. Kun kuivasi johdot ja liittimet, niin itsekseen purkautuminen loppui. Jännä, että vaikka etu- ja takavaihtajien johdot ovat jatkuvasti alttiina tieltä lentävälle vedelle ja pesuvedelle, niin vain satulatolpassa sijaitsevan akun liittimet olivat kosteat.

  21. #291
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.879
    Et varsinaisesti kysynyt mistä löytyy lista päivityksistä vaan oikeastaan pyysit kokemuksia mahdollisista hyödyllisistä ja siksi suositeltavista päivityksistä, mutta ymmärtääkseni päivitykset ja niiden sisältö kerrotaan täällä: https://bike.shimano.com/products/ap...t-cyclist.html

    "Front shift next" -ominaisuus oli itsellini ihan uusi, joten piti käydä katsomassa: https://gravel.shimano.com/stories/s...ont-shift-next


    PS Siellä toisessa ketjussa taisi olla kyse lähinnä yhden Di2-fillaristin yksityisajattelusta eikä niinkään foorumien tietäjien vankasta mielipiteestä

    PPS Olen itse "if it ain´t broke" -miehiä, joten ei yllättäne ketään jos kerron että olen yhä täysin tyytyväinen omiin Ultegra 6770 -vaihteisiini

  22. #292
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Et varsinaisesti kysynyt mistä löytyy lista päivityksistä vaan oikeastaan pyysit kokemuksia mahdollisista hyödyllisistä ja siksi suositeltavista päivityksistä, mutta ymmärtääkseni päivitykset ja niiden sisältö kerrotaan täällä: https://bike.shimano.com/products/ap...t-cyclist.html

    "Front shift next" -ominaisuus oli itsellini ihan uusi, joten piti käydä katsomassa: https://gravel.shimano.com/stories/s...ont-shift-next
    PS Siellä toisessa ketjussa taisi olla kyse lähinnä yhden Di2-fillaristin yksityisajattelusta eikä niinkään foorumien tietäjien vankasta mielipiteestä
    PPS Olen itse "if it ain´t broke" -miehiä, joten ei yllättäne ketään jos kerron että olen yhä täysin tyytyväinen omiin Ultegra 6770 -vaihteisiini
    No kiitos linkistä. Siellähän on iso pino "general bug fix"-otsikolla, "Security performance for wireless communications", "AUTO SHIFT has been updated" ja ties mitä loputon määrä. Tyhmänä en tajunnut yhtään mitään ja wirelessiä ei ole ja autoshiftiä en harrasta.

    "...oikeastaan pyysit kokemuksia mahdollisista hyödyllisistä ja siksi suositeltavista päivityksistä"
    -kyllä, kiitos. Mutta jos ei irtoa niin tyydyn toki vaihteistoon nykyisellään.

  23. #293
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Toimiiko ns. perinteinen AXS-liipaisin T-type GX:sän kanssa? Tuon kanssa tuli tuo ns. POD-liipaisin, jossa ei sinäänsä mitään vikaa ole, mutta nelisen vuotta, kun ajellut tuolla perinteisellä liipaisimella ja se edelleen toisessa pyörässä on niin tykästynyt jyrkässä ylämäessä vaihtamaan etusormella pienemmälle enkä etsimään peukalolla nappia vaihtaa pienemmälle.
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

  24. #294
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Toimii. AXS vaihtajat ja vivut toimii kaikki keskenään.

  25. #295
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    ^Kiitos! Pitää laittaa perinteinen liipaisin samaan tilaukseen, kun tilpehööriä tulee taas tilailtua
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •