EfatGarminElectrobikeGiant
Sivu 124 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 74 114 122 123 124 125 126 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.691 - 3.720 / 4144

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3691
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.365
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
    Mulle ainakin silmiinpistävin homma on se, että vaikka kaikkialla nyt posotetaan että pitää olla 45-50mm kumit niin ei sellaisilla näköjään kisaa ajeta jos ei ihan älyttömään mutalöllöön tai louhikkoon mennä? Ja muutenkin testien mukaan ihan surkealla renkaalla ylivoimainen voitto miehissä ja naisissa nykytrendeihin verrattuna aivan liian kapeilla cyclocross-kumeilla voitto. Äkkiä käy mielessä että taitaa tää rengasruletti kuitenkin olla aika marginaalinen seikka kisaa ajettaessa paitsi silloin kun menee kumi puhki.
    Loistavaa logiikkaa. 32mm pistosuojattu maantierengas vaan jokaiseen kisaan.

    Kova alusta ja 39km/h keskari sanelee renkaat ja paineet. Sitten jos ajetaan pehmeää upottavaa hiekkaa, niin tilanne on ihan hintsusti eri.

  2. #3692
    En mä ymmärrä mikä mun logiikassa on vikana enkä myöskään ymmärrä millä tuosta mun kommentista noi 32mm pistosuojatut maantierenkaat löytää?

    Sitä vaan kritisoin että pyöräteollisuuden ja lakeijoiden, somevaikuttajien ym. mukaan saa helposti sellaisen käsityksen että ylivoimainen voittajavalinta soratielle on mahdollisimman isot kumit jos siis pitää mahdollisimman kovaa ajaa. Ammattilaiset näköjään valitsee erilaiset kamppeet sitten kun lähdetään maailmanmestaruudesta ajamaan. Mulle ainakin oli aika yllätys kuinka monen näköistä kumia tuolla viivalla näkyy, siellä on kaikkea noista 32mm maantiekumeista isoihin soratiekumeihin jos noi isot soratiekumit olisi se voittajakonsepti niin kai sellaisilla kaikki ajaisi?

  3. #3693
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.365
    Ei, ammattilaiset valitsee oikean renkaan ajettavalle reitille. Tietysti vielä sponssit rajoittavat valintaa paljon.

  4. #3694
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Poel voitti maailmanmestaruuden ylikoviksi pumpatuilla jarrurenkailla. Ei juuri näytä olevan renkailla merkitystä tolla tasolla. Eikä ajomukavuudella tai tärinänvaimennuksellakaan. Selkää se vähän kyllä piteli jossain välissä.

    https://www.cyclingweekly.com/produc...hip-bike-setup
    Eiköhän poel voita vaikka jopolla jos hyvä ajopäivä sattuu kohalleen...

  5. #3695
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.079
    Minulla on ollut myös nuo ko. Vittoriat ja kyllä ne hitaimmat gravel-kumit ovat, mitä minulla käynyt omistuksessa. Nahkeuden huomasi selkeästi sekä ajossa perstuntumalla, että dataa (watti/nopeus) katsomalla. Poel olisi ollut vielä nopeammin maalissa, jos olisi ollut rullaavammat kumit. Mies on niin kovassa kunnossa, että reilut parikytä wattia sinne tänne ei tällä kertaa hommaa ratkaissut. Sponssit tuolla sanelee pitkälti millä tuolla ajellaan.

  6. #3696
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.303
    ^ Ne kovat paineet tosin tasoittaa sitä wattieroa aika hyvin. Mutta pitää toki olla kunnossa, että pystyy ajamaan sellaisilla paineillakin, koska se tärinäkin väsyttää.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei, ammattilaiset valitsee oikean renkaan ajettavalle reitille. Tietysti vielä sponssit rajoittavat valintaa paljon.
    Mä ymmärsin StevieRayn pointin niin, että kun MM:ssä oli kuitenkin reitti sama kaikille, niin yllättävän iso hajonta oli siinä, että millaisella rengasvaruatuksella siellä ajettiin.

    Yleinen konsensus lienee kuitenkin kaikkien mielestä se, että isohko ja notkeahko rengas matalahkoilla paineilla pitäisi olla ylivoimaisesti nopein. Todellisuudessa kai ne renkaista syntyvät erot on sitten kuitenkin aika marginaalisia noilla pro-kuskeilla.

    Mä olen esim. nyt syksyllä ajanut lähinurkkasoralenkkejä Grifoilla ja yllättävän nopeilta nekin tuntuu, vaikka olisi röykkyisempääkin alustaa alla. Lisäksi ne on mukavat ilman, että tarvii käyttää lutteropaineita. Vaihtelun vuoksi on muuten tosi kivaakin ajella cx-renkailla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #3697
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.303
    Rengasoffaria: oli muuten ihan jäätäviä kärjen nopeuserot niihin loppurundilla kierroksella ohitettaviin ikäluokkakuskeihin nähden, vaikka nekin olivat pakosti ihan kovan luokan harrastajia, kun ketä vaan kisaan ei päässyt. Korostetusti tuli esiin se, että tavisten on ihan turha pitää pro-kuskien tekemisiä referenssinä juuri mihinkään. Ammattipyöräily on eri laji.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #3698
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.354
    Onkos se nyt edes varmaa että käytetyt renkaat on hyllystä löytyviä kuluttajaversioita?

    Maantiellähän oli pitkät perinteet siihen että sponsorin logot vedettiin siihen hyväksi tiedettyyn tuubirenkaaseen (just nyt merkkiä en muista). Maastossakin aikoinaan tuunasivat kuviot matalammaksi isoihin xc-kisoihin, muistissa kuva jossa Tom Ritchey hioi Frischylle rengasta isolla lailalla.

  9. #3699
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.365
    Se leveä ja luttero on nopein siinä gravellissa mitä me kuolevaiset Suomessa ajetaan.

    Sitten kun pinta on kovaa ja ajo tuollaista karmeaa hakkausta, niin tilanne varmasti muuttuu.

    Noi ajoi ekat oliko 3h yli 400NP. Escapessa kovaa data-analyysia.

  10. #3700
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.706
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Korostetusti tuli esiin se, että tavisten on ihan turha pitää pro-kuskien tekemisiä referenssinä juuri mihinkään. Ammattipyöräily on eri laji.
    Kyllä. Esimerkiksi gravelpyöräilyn Suomen mestari hävisi MvdP:lle yli puoli tuntia eli oli yli 10% hitaampi. Valtava ero ja tässä on vielä iso ero taviksella suomenmestariin.

    Kisa näytti muutaman kuskin mukana olevista kameroista seurattuna aika tiukalta paikoitellen. Kunnon kiihdytyksiä pitää pystyä tekemään, jos aikoo pysyä mukana:
    https://www.youtube.com/watch?v=z4BB3XHL80c

  11. #3701
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.365
    Niin. Connor zwiftillä 360NP vajaan 5h kisassa. Se alkaa olla aerk kynnyksenä pogacarin tasoa. Tietysti painossa eroa.

    Ei siinä vaan suomalaiset mukana tule. Mutta moni belgian krossari tulee.

  12. #3702
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    650
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin. Connor zwiftillä 360NP vajaan 5h kisassa. Se alkaa olla aerk kynnyksenä pogacarin tasoa. Tietysti painossa eroa.

    Ei siinä vaan suomalaiset mukana tule. Mutta moni belgian krossari tulee.
    Oli siellä suomalaisellakin NP 360wattia

  13. #3703
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.365
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Oli siellä suomalaisellakin NP 360wattia
    Hullua. Siis koko kisan?

  14. #3704
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    650
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hullua. Siis koko kisan?
    Joo. 5tuntia 360NP Vladilla. Stravasta löytyy toki.

    Hullua on joo pyöräilyn taso maailmalla.

  15. #3705
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.037
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Poel voitti maailmanmestaruuden ylikoviksi pumpatuilla jarrurenkailla. Ei juuri näytä olevan renkailla merkitystä tolla tasolla. Eikä ajomukavuudella tai tärinänvaimennuksellakaan. Selkää se vähän kyllä piteli jossain välissä.

    https://www.cyclingweekly.com/produc...hip-bike-setup


    Ihan mutulla olisin vähän samaa mieltä. Renkaissa varmasti on eroja, mutta mm. brr:n rumpuerot tuntuu aika suurilta verrattuna mm keskimääräisiin watteihin mitä nuo huiput tuottaa. Eli irl on todennäköisesti enemmän sellaisia tekijöitä tai mahdollisuuksia, jotka ennemmin tasoittaa eroja kuin lisää niitä
    Joku 1 numeroinen luku ehkä, mutta jos mennään melkein 20:een tai mm. Swensonin kohdalla aiemmin yli, niin ne on kuitenkin noin ja suunnilleen 6-7 % keskiwateista.
    No Swensonilla oli kuitenkin huhujen mukaan muu rengas kuin kaupan Maxxis re-fuse tjsp

  16. #3706
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Onkos se nyt edes varmaa että käytetyt renkaat on hyllystä löytyviä kuluttajaversioita?
    Ei vaan puhdasta mutua kaikki. Eipä sillä. Mielestäni nämä ammattilaisten rengasspekulaatiot voitaisiin pitää jossain muualla. Vaatimukset on niin erit kun vedetään 40km/h keskarilla kuin tavallisen taaperon ajelut.

    Vähän sama kuin alkaisi valkata autoonsa renkaita rallitulosten perusteella.

  17. #3707
    Onko kenelläkään tietoa Pirellin Gravel M (toki muutkin) musta- ja ruskeakylkisten eroista? Pirellin sivujen mukaan mustat on kevyemmät, mutta mitä eroja noissa sitten käytännössä on? Kylkien suojaus, rullaavuus? Uudet M't pitää kolmen vuoden raastamisen jälkene hankkia, ei nämäkään näemmä loputtomiin kestä ja aloin miettiä noita mustakylkisiä.

  18. #3708
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    43
    Pyydettiin kokemuksia aiemmin Tufon Thundero HD 44mm gummeista. Ajettu nyt n. 2000km ja erittäin positiiviset kokemukset kokonaisuutena. Ei yhtään rengasrikkoa vaikka en ole säästellyt yhtään rouheammissakaan paikoissa ajamista. Näyttävät myös kuluvun todella maltillisesta. Edes takarenkaassa ei juuri huomaa eroa uuteen. Terra Speedit olisivat jo melko sileässä kunnossa. Ajossa ollut aikojen saatossa. Terrat speed ja trail, Pathfinderit, Pirelli M, Hutsun Override, Maxiss Rambler, Bontrager gr 1, WTB Riddler ehkä joku muukin jota en nyt muista. Kiekkoina tällä hetkellä Bontrager paradigim 25 comp ja aion siirtää nuo vasta hankkimiini Campan Levanteihin alle. Ajatuntuma on todella mukava ja tuntuma hiekalla varman oloinen. Myös pikipinalla rullaavat oikein hyvin. Tykkään kyllä noista leveämmistä renkaista verrattuna 40mm kalustoon. Tasoittaa kummasti menoa nimismiehen kiharoissa. Minulta noille kyllä selkeä suositus jos joku haluaa kokeilla. Kuskin paino 82kg ja omiin ajoihin olen todennut noilla vanteilla optimi paineiksi 1.9bar taakse ja 1.8bar eteen. Eivät muljua alla mutta joustavat sopivasti. Kovinta vauhti olen noila onnistunut pitämään pk-seudun reiteillä. Sellaiset mietteet tällä kertaa.

  19. #3709
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Ihan mutulla olisin vähän samaa mieltä. Renkaissa varmasti on eroja, mutta mm. brr:n rumpuerot tuntuu aika suurilta verrattuna mm keskimääräisiin watteihin mitä nuo huiput tuottaa. Eli irl on todennäköisesti enemmän sellaisia tekijöitä tai mahdollisuuksia, jotka ennemmin tasoittaa eroja kuin lisää niitä
    Joku 1 numeroinen luku ehkä, mutta jos mennään melkein 20:een tai mm. Swensonin kohdalla aiemmin yli, niin ne on kuitenkin noin ja suunnilleen 6-7 % keskiwateista.
    No Swensonilla oli kuitenkin huhujen mukaan muu rengas kuin kaupan Maxxis re-fuse tjsp
    Voiko kuitenkin olla niin että se BRR:n "kovempi paine on nopeampi" pitääkin paikkansa jos ei ajeta röllipolkua

    Se että sponssiirenkaat tai tehdasrenkaat olisi eri kasasta kuin kaupan renkaat ei ole kovin yllättävää.

    Muutaman renkaan teko kertaluokkaa paremmista materiaaleista ei nyt ole kovin kallista isolle valmistajalle.

    Sent from my Takapalk

  20. #3710
    Noi Vittoriathan on kestäviä kumeja ja jos kuski kestää ajaa kovilla paineilla, niin mikä ettei. Itse en tuollaisella ajelisi omia sorareittejä, mutta en minä myöskään kilpaa aja.

  21. #3711
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Enkä nyt ihan purematta niele tuota Poelin 3.5bar painetta. Helposti voi olla vaan mekaanikon heitto ja todellisuus on kolmessa.
    +1. Maantiepuolella rengaspaineet on jonkinlaisia ammattisalaisuuksia ja mekaanikot kertoo niistä joko jotain sinnepäin tai ei ollenkaan. Samaan aikaan toisaalla, MVP:n mekaanikko oli kertonut Rennrad Newsille että käytetyt paineet on 2.5 baria. Lisäksi Tiktokista löytyy video missä mekaanikko pumppaa Paris-Roubaixin varikolla MVP:n Corsa Pro:hin 3.5 baria. Olisin aika yllättynyt, jos Terrenoissa olisi käytetty samoja paineita.
    The older I get the faster I was

  22. #3712
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Onko kenelläkään tietoa Pirellin Gravel M (toki muutkin) musta- ja ruskeakylkisten eroista? Pirellin sivujen mukaan mustat on kevyemmät, mutta mitä eroja noissa sitten käytännössä on? Kylkien suojaus, rullaavuus? Uudet M't pitää kolmen vuoden raastamisen jälkene hankkia, ei nämäkään näemmä loputtomiin kestä ja aloin miettiä noita mustakylkisiä.
    Oliko ostamisen arvoinen toi ruskeakylkinen? Vai ostanko suoraan G-onet.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

  23. #3713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taimo M. Katso viesti
    Oliko ostamisen arvoinen toi ruskeakylkinen? Vai ostanko suoraan G-onet.
    No toisia olen ostamassa eli oli ostamisen arvoiset. Hurja pito, varsinkin yhtään pehmeämmällä pinnalla, sillä sopivan harva kuvio ei mene tukkoon. Kestävä, itse olen ajellut pääkaupungin tappajasepeleillä vailla rengasrikkoja. Myös kulutuskestävyys on kovaa luokkaa, nyt kolmen vuoden jälkeen on toinen rengas loppu. Ehkä 4000km kunnoon raastamista, ml ne sepelit, ajettu. Rullaa ihan kelvollisesti, mutta asfaltille ja pelkästään koville sorateille ehkä väärä rengas, mutta omaan käyttöön eli työmatkaa, soraa ja jopa polkuja, tämä on loistava rengas.

    Voin kokolailla allekirjoittaa nämä kehut.
    https://www.youtube.com/watch?v=vgsetJcvjds
    https://www.youtube.com/watch?v=9i_zb0fm6ok
    https://www.youtube.com/watch?v=fx9j8Ejo7lc

  24. #3714
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    745
    No joopasen. Mulla on asfalttia ja kovaa hiekkatietä niin paljon että ostan G-onet testiin. Kiits infosta.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

  25. #3715
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.393
    Jos pelkkää kyseistä alustaa niin eikös kuitenkin olisi paras ratkaisu kevyet, kestävät ja leveämmät maantierenkaat?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  26. #3716
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Haapavesi
    Viestit
    745
    Ei varmaan olisi paha ratkaisu tuokaan, mutta "neliöitä" hakiessa alustat muuttuu sen verran että en sinne maantierengasta halua.
    Pääsääntöisesti siirtymät ovat siis asfalttia ja köyhän miehen asfalttia, mutta sitten myös näitä pistoja suuntaan jos toiseen joissa alustat
    vaihtelee kaikkeen mahdolliseen. Siinä syy siis ainakin toistaiseksi g-onelle.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

  27. #3717
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.393
    ^ Täysin ymmärrettävä perustelu. Itse hankin kakkoskiekkoihin samoilla ajatuksilla TerraSpeedit kun ykkösillä on GP Urbanit.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  28. #3718
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.310
    Ei ole Pirellin H kurarengas, siihen jäi.
    Onneksi ne pätkät mitä ajaa Reitti2000 on pääosin kuivaa.

    Joku 50mm leveä 27.5" korkeampinappulainen rengaspari olisi kyllä varmaan keväälle ja syksylle kiva.


    Sent from my Takapalk

  29. #3719
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Ei ole Pirellin H kurarengas, siihen jäi.
    Onneksi ne pätkät mitä ajaa Reitti2000 on pääosin kuivaa.

    Joku 50mm leveä 27.5" korkeampinappulainen rengaspari olisi kyllä varmaan keväälle ja syksylle kiva.
    H on nimensämukaisesti koville pinnoille. 50-584 Gravel M on juuri mitä noissa olosuhteissa kaivataan.

  30. #3720
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.310
    Näin toki jos olisi enemmän mutaa reiteillä. Työmatkan reitille toi H on just passeli.

    Sent from my Takapalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •