ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 123 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 73 113 121 122 123 124 125 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.661 - 3.690 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3661
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Joo ja pyöränäkin joku muu kuin vannejarrullinen teräsluttero.

  2. #3662
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Ehkä gravelin tulevaisuus ei olekaan yksiselitteisesti maastorenkaissa ja joustokeuloissa.

  3. #3663
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Jospa tulevaisuudessa kaikki kukat saavat kukkia?
    No tuskinpa sentään.


  4. #3664
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.139
    Renkaat ja osasarjat reitin ja kuskin mukaan? Noilla valinnoilla nyt ei selkeästikään haettu sitä normaalin kuskin optimia vaan jotain ihan muuta

  5. #3665
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Joo ja pyöränäkin joku muu kuin vannejarrullinen teräsluttero.
    No vaikka olisi ollut, niin tuskinpa sekään olisi lopputulokseen vaikuttanut sen enempää kuin brr:n mukaan suunnilleen hitaimmat mahdolliset gg-sliksitkään, ehkä jopa vielä vähemmän.

    Olisi kyllä mielenkiintoinen testi tuollainen. Voi olla, että murentaisi pohjaa pyöräbrändien markkinointiviestinnältä ja harrastelijoiden kalustodouppaukselta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #3666
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Niin ehkä se rumputesti ei vaan kerro todellisuutta.

  7. #3667
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Kyllä se paljon kertoo. Liki 4bar paineet 42mm renkaaseen kertoo siitä että rullaus on pakko hakea paineilla. Sponsorin renkailla nyt vaan ajetaan.

    Eikä tuo reitti muutenkaan ollut sitä suomalaista gravellia. Kovaa pohjaa pääasiassa.

  8. #3668
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Onko vertailukohtaa millaisilla paineilla muut ajoi ja millaisilla renkailla?

  9. #3669
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Onko vertailukohtaa millaisilla paineilla muut ajoi ja millaisilla renkailla?
    Paul Voss ja Tiffany Cromwell ajoivat 38mm Schwalbe Pro Oneilla ja molempien kisa meni rengasrikkoon.
    The older I get the faster I was

  10. #3670
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Vos ajoi 33 millisillä Vittoria Dugast cyclocross renkailla. Hänellä oli myös se Gravaa-ilmanpainesäädin/systeemi käytössä. Näin taisi olla kaikilla kaikilla Visma-
    -Lease-a-biken kuskeilla. (renkaina tosin 40 +- mm:t. Vittoria Terrano Dry, ainakin useilla) Hollantilainen yritys tuo Gravaa.

  11. #3671
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Paul Voss ja Tiffany Cromwell ajoivat 38mm Schwalbe Pro Oneilla ja molempien kisa meni rengasrikkoon.
    Ja ne paineet?

  12. #3672
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Poel voitti maailmanmestaruuden ylikoviksi pumpatuilla jarrurenkailla. Ei juuri näytä olevan renkailla merkitystä tolla tasolla. Eikä ajomukavuudella tai tärinänvaimennuksellakaan. Selkää se vähän kyllä piteli jossain välissä.

    https://www.cyclingweekly.com/produc...hip-bike-setup
    Ihan hullut paineet! :O
    Tupla-barit omiin verrattuna.. Eikös tuollaiset kivet puhkeakin paljon herkemmin kuin normaaleilla paineilla olevat?

    Mielenkiintoista! Sotii kaikkia nykyisiä uskomuksia vastaan.

  13. #3673
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sbafu Katso viesti
    Ihan hullut paineet! :O
    Tupla-barit omiin verrattuna.. Eikös tuollaiset kivet puhkeakin paljon herkemmin kuin normaaleilla paineilla olevat?

    Mielenkiintoista! Sotii kaikkia nykyisiä uskomuksia vastaan.
    Niin, renkaat aika jarrut niin nuo vaatii kovat paineet varsinkin kovalla alustalla.
    Huomaa tuo pirellinkin gravell renkailla. Jos ajaa noilla yhtään assua, niin ne vaatii ainakin baria enemmän paineita, mitä moni joustavampi rengas.

    Tuolla oli paljon teräviä kiihdytyksiä risteysten jälkeen. Se ylämäkikin kovaa pohjaa ja ajetaan putkelta, jos mennään kovaa. Siinä on pieni ero, kun poel tempaisee tuon 1500w teholla ylös, kun normi jamppa sinkuttaa penkistä 400w.
    Jos esim katsoo sen kohdan, missä poel rykäisi voittoon lopussa. Ei oikein luttero rengas tuossa toimi.

    https://youtu.be/0FGj9qzdu7w?t=633

  14. #3674
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Vos ajoi 33 millisillä Vittoria Dugast cyclocross renkailla. Hänellä oli myös se Gravaa-ilmanpainesäädin/systeemi käytössä. Näin taisi olla kaikilla kaikilla Visma-
    -Lease-a-biken kuskeilla. (renkaina tosin 40 +- mm:t. Vittoria Terrano Dry, ainakin useilla) Hollantilainen yritys tuo Gravaa.
    Näköjään kuitenkin tubelekset eikä tuubit. Jännä nähdä, että tuoko Vittoria markkinoille myös leveämpää gravelkisarengasta Dugastin puuvillarungolla.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #3675
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin, renkaat aika jarrut niin nuo vaatii kovat paineet varsinkin kovalla alustalla.
    Huomaa tuo pirellinkin gravell renkailla. Jos ajaa noilla yhtään assua, niin ne vaatii ainakin baria enemmän paineita, mitä moni joustavampi rengas.

    Tuolla oli paljon teräviä kiihdytyksiä risteysten jälkeen. Se ylämäkikin kovaa pohjaa ja ajetaan putkelta, jos mennään kovaa. Siinä on pieni ero, kun poel tempaisee tuon 1500w teholla ylös, kun normi jamppa sinkuttaa penkistä 400w.
    Jos esim katsoo sen kohdan, missä poel rykäisi voittoon lopussa. Ei oikein luttero rengas tuossa toimi.

    https://youtu.be/0FGj9qzdu7w?t=633
    Katos vaan - tuntuu hullulta pilata noin upea pyörä noin paskoilla kumeilla, mutta sitä ne sponsorisopparit tekee... En usko, että missään muussa osassa (kuin renkaissa) voi antaa noin paljon tasoitusta vaikka tanssisi minkä valmistajan pillin mukaan.
    https://www.bicyclerollingresistance...ro-gravel-lite
    Ja Canyonia nosteltiin joka tapauksessa maaliviivan jälkeen, joten mitäs sitten!

    Joo, onhan noissa käyttötapauksissakin eroja

  16. #3676
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin, renkaat aika jarrut niin nuo vaatii kovat paineet varsinkin kovalla alustalla.
    Huomaa tuo pirellinkin gravell renkailla. Jos ajaa noilla yhtään assua, niin ne vaatii ainakin baria enemmän paineita, mitä moni joustavampi rengas.

    Tuolla oli paljon teräviä kiihdytyksiä risteysten jälkeen. Se ylämäkikin kovaa pohjaa ja ajetaan putkelta, jos mennään kovaa. Siinä on pieni ero, kun poel tempaisee tuon 1500w teholla ylös, kun normi jamppa sinkuttaa penkistä 400w.
    Jos esim katsoo sen kohdan, missä poel rykäisi voittoon lopussa. Ei oikein luttero rengas tuossa toimi.

    https://youtu.be/0FGj9qzdu7w?t=633
    Joo ainakin nuo Gravel M:t ovat "ihan OK" jokapaikan kumit mutta paineista aika tarkat. Itse varaudun jo siihen miten sateet pehmittävät hiekkatiet ja siirryn 27.5x2.35" Mezcaleihin.

  17. #3677
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sbafu Katso viesti
    Katos vaan - tuntuu hullulta pilata noin upea pyörä noin paskoilla kumeilla, mutta sitä ne sponsorisopparit tekee... En usko, että missään muussa osassa (kuin renkaissa) voi antaa noin paljon tasoitusta vaikka tanssisi minkä valmistajan pillin mukaan.
    https://www.bicyclerollingresistance...ro-gravel-lite
    Ja Canyonia nosteltiin joka tapauksessa maaliviivan jälkeen, joten mitäs sitten!

    Joo, onhan noissa käyttötapauksissakin eroja
    Mutta tuollainen on sitten todella arvokasta mainosta Vittorialle. Senhän huomaa jo tälläkin foorumilla.
    Rullauksella ei ole psknkaan väliä, koska Poel voittaa noilla renkailla.

  18. #3678
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Kuka noin väitti?

  19. #3679
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Ja ne paineet?
    Tarina ei kerro. Pointti oli, että vaikka maantierenkaat rullaa paremmin kuin gravel-renkaat niin muissa ominaisuuksissa saattaa joutua sitten antamaan tasoitusta. Voss kertoi lähtävänsä riskillä ja se sitten realisoitui.
    The older I get the faster I was

  20. #3680
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Niin pointti oli että olisi mielenkiintoista ollut saada oikea vertailukohta noille MvdP:n käyttämille renkaille ja paineille. Pelkkä tieto, että muilla oli eri renkaat on tuossa suhteessa ihan turha.

  21. #3681
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Kuinkakohan paljon loppukirissä vaikutti se, että Vossilla oli kevyt, kapea ja notkea rengas vs. Kopeckyn Pathfinder Pro? Voss sai varmaan kiriä varten vielä nostettua paineita.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #3682
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Varmasti vaikuttaa. Maantiepyörällä ja renkailla kiriminen on ihan toista mitä 42mm kumeilla matalilla paineilla.

  23. #3683
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    ^ +Vossin etukiekkona 34mm leveä Reserve yhdessä kapean renkaan kanssa pitäisi teoriassa antaa vielä aeroetuakin.
    The older I get the faster I was

  24. #3684
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^^Varmaankin loppupeleissä suurin tekijä on kuski ja jos toinen pystyy ajamaan kovilla paineilla ja kapeilla renkailla niin silloin homma toimii.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  25. #3685
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Connor Swift Terra speed 40 mm, 40 psi=2,75 bar

  26. #3686
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Connor Swift Terra speed 40 mm, 40 psi=2,75 bar
    No tuo on ihan tontilla tuolle reitille, varsinkin kun tämä on aika varmasti takarenkaan paine.

    Enkä nyt ihan purematta niele tuota Poelin 3.5bar painetta. Helposti voi olla vaan mekaanikon heitto ja todellisuus on kolmessa.

  27. #3687
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Poelin renkaat oli siis 38 mm:t ei 42:t kuten jutussa kerrottiin. Jos sillä on merkitystä kerrottujen paineiden kanssa



  28. #3688
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Vittorioissa lukee kyljissä näin: 700X38C / 40X622

    Zerosta mulla ei ole kokemusta, mutta Terreno Dry on i22 vanteella noin 41 mm leveä ja profiili on myös melko korkea. Ne on käytännössä isommat kuin monet ”40 mm” renkaat ja samankokoiset kuin 42 mm Herset. (Ellei nuo sitten olleet jotkut spesiaaliversiot.)

    Luke Lamperti 32 mm/32 psi, ei inserttejä tämän mukaan.

    Saa nähdä, että yleistyykö noi ajossa säädettävät painesysteemit nyt, kun ne tuli myyntiin. Karsean kalliit tekno-kikkareet ne on taas kyllä, mutta mä näkisin, että niitten hyöty on melkolailla kiistaton. Painonlisäyskin sen verran pieni, että huonommistakin syistä on otettu painossa takkiin samanmoisia määriä. Vosilla oli ilmeisesti ollut yksi flättikin, mutta Gravaa oli pelastanut stopilta, mun oli saanut ajossa nostettua paineet takaisin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #3689
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Tuossa on yksi juttu ja hyvä pyörägalleria (ja rengas) millä ajettiin tämän vuoden mm kisoja.
    Näköjään omaan maantiepyörääni supersixiin mahtuu 35 mm Pirellin Cinturato Gravel rc:t. Jos nuo laittaa niin ei saa olla huolissaan maalipinnasta

    Nopealla silmäyksellä 40 +- mm lienee se koko millä ajettiin. Spessulta tulossa ilmeisesti uusi rengas, kun moni ajoi spessun prototyypeillä.
    Vallitsevia merkkejä tietenkin sponsoroiden, vittoria terrano, pirelli cinturato, spessun pathfinder/proto, contin terra speed



    https://www.cyclist.co.uk/in-depth/u...4-tech-gallery

  30. #3690
    Mulle ainakin silmiinpistävin homma on se, että vaikka kaikkialla nyt posotetaan että pitää olla 45-50mm kumit niin ei sellaisilla näköjään kisaa ajeta jos ei ihan älyttömään mutalöllöön tai louhikkoon mennä? Ja muutenkin testien mukaan ihan surkealla renkaalla ylivoimainen voitto miehissä ja naisissa nykytrendeihin verrattuna aivan liian kapeilla cyclocross-kumeilla voitto. Äkkiä käy mielessä että taitaa tää rengasruletti kuitenkin olla aika marginaalinen seikka kisaa ajettaessa paitsi silloin kun menee kumi puhki.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •