HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 122 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 72 112 120 121 122 123 124 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.631 - 3.660 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3631
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Ajelin tuommoisen 1700km retken.https://www.facebook.com/share/p/t7sAZNzJg4prc4ff/
    Schwalben G-one RS 45mm kumit oli lähes ajamattomat lähtiessä.
    Nyt takakumi lähes loppu. Matkalla pari kertaa joutui pumppaushommiin. Litku paikkasi, mutta paineet vähän laski. Takarenkaassa nämä.
    Eturengas ei paljoa uudesta eroa.
    Mukavan tuntuinen on ajettavuudeltaan ja rullaavuus on huipputasoa.
    Kestävyys retkipyöräilyssä onneton

    Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  2. #3632
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    ^Rullasiko kuitenkin paremmin kuin läskirenkailla Nuorgamiin?

  3. #3633
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Yllättävän vähän oli eroa. Jumbo Jimit kovilla paineilla rullaa yllättävän hyvin. Toki kovemmassa vauhdissa kapeampi on nopeampi.
    Mukavammin tämä reissu meni. Retkikamoja molemmilla reissuilla samat reilu 20kg mukana

    Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  4. #3634
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    No, onneksi en ole niitä itse testannut, joten suoranaisesti en ole luvannut Hutsuista mitään ja onneksi aina voi syyttää, että kuskin vika eikä renkaan
    Eka Porkkalan lenkki Hutsuilla ajettu ja kestihän ne, kuskista huolimatta. Täten vapautan Stenun vastuusta.

    Mutta joo. Onhan ne Caracal Racet nopean tuntuiset. En keräile mitään dataa joten tämä on vaan vahvaa mutuilua. Lähimpänä vertailukohtana edelliset E-25 Terra Speedit ja CR:t tuntuu rullaavan huomattavasti helpommin. Ja paljon mukavammin. Parhaiten sen huomaa nimismiehenkiharalla ajaessa, Hutsu suodattaa tärinät hyvin ja vauhti ei tunnu hidastuvan niin paljon kuin muilla renkailla.

    Ainoa pieni miinus tulee lievästä yliohjautuvuudesta asfaltilla, mutta soralla sitäkään ei huomaa ja sorallehan näitä vissiin ostetaan. Ei kuitenkaan puhuta lähellekään GK sliksin kaltaisesta, henkeä ja terveyttä uhkaavasta viasta.

    Ensipuraisun perusteella erinomaiset renkaat. Suhtaudun luottavaisesti tulevaisuuteen.
    The older I get the faster I was

  5. #3635
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    ...Ensipuraisun perusteella erinomaiset renkaat. Suhtaudun luottavaisesti tulevaisuuteen.
    Mainiota, pidetään kumi korvan takana.


  6. #3636
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Eka Porkkalan lenkki Hutsuilla ajettu ja kestihän ne, kuskista huolimatta. Täten vapautan Stenun vastuusta.

    Mutta joo. Onhan ne Caracal Racet nopean tuntuiset. En keräile mitään dataa joten tämä on vaan vahvaa mutuilua. Lähimpänä vertailukohtana edelliset E-25 Terra Speedit ja CR:t tuntuu rullaavan huomattavasti helpommin. Ja paljon mukavammin. Parhaiten sen huomaa nimismiehenkiharalla ajaessa, Hutsu suodattaa tärinät hyvin ja vauhti ei tunnu hidastuvan niin paljon kuin muilla renkailla.

    Ainoa pieni miinus tulee lievästä yliohjautuvuudesta asfaltilla, mutta soralla sitäkään ei huomaa ja sorallehan näitä vissiin ostetaan. Ei kuitenkaan puhuta lähellekään GK sliksin kaltaisesta, henkeä ja terveyttä uhkaavasta viasta.

    Ensipuraisun perusteella erinomaiset renkaat. Suhtaudun luottavaisesti tulevaisuuteen.
    Jännä, minä en ole tuota yliohjautuvuutta havainnut, mutta kaikesta muusta samaa mieltä. Edelleen aivan loistavat kumit!

  7. #3637
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Jännä, minä en ole tuota yliohjautuvuutta havainnut...
    Voisiko olla rengaspainekysymys?


  8. #3638
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Voisiko olla rengaspainekysymys?
    Arvaan että rengaspaine- ja painokysymys. Mulla taitaa olla elopainoa parikymmentä kiloa enemmän kuin misopalla. Paineina oli edessä Sramin laskurin suosittelemat 2,2 baria. Ja pyörän ohjausgeometria vaikuttaa tietty myös. Omat havainnot tehty Asperolla missä on 62 mm trail ja 72° keulakulma.

    Korostan että ilmiö on melko lievä. Vaikka käännöksen alku on yliohjaava niin sen keskiosa on kuitenkin tasapainoinen. Suoraan ajaessa ilmiön huomaa pienen pienestä epävakaudesta, ts. ohjauksessa tuntuu koko ajan hakemista. Esim. Terra Speed menee vakaasti kuin juna.

    Asfaltilta hienolle soralle siirtyessä olin alkuun vähän varovainen tuon yliohjaamisen kanssa, vaikka en sitä soralla enää huomannutkaan. Takaraivossa oli kuitenkin ajatus että "eturengas saattaa lähteä alta". Lenkin loppupuolella opin luottamaan kanttien pitoon ja ne tuntuu pitävän paremmin kuin Terra Speed, mikä käyttäytyy käännöksen alussa neutraalisti mutta alkaa keski-/loppuvaiheessa usein puskea.
    The older I get the faster I was

  9. #3639
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Mun mielestä ne laskurit ei oikein osaa ottaa huomioon runkoja. Eli just terra speedillä voi/pitää ajaa vähän matalammalla paineella, mitä löysempi kylkisellä renkaalla.

  10. #3640
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Voisiko olla rengaspainekysymys?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Arvaan että rengaspaine- ja painokysymys. Mulla taitaa olla elopainoa parikymmentä kiloa enemmän kuin misopalla. Paineina oli edessä Sramin laskurin suosittelemat 2,2 baria. Ja pyörän ohjausgeometria vaikuttaa tietty myös. Omat havainnot tehty Asperolla missä on 62 mm trail ja 72° keulakulma.

    Korostan että ilmiö on melko lievä. Vaikka käännöksen alku on yliohjaava niin sen keskiosa on kuitenkin tasapainoinen. Suoraan ajaessa ilmiön huomaa pienen pienestä epävakaudesta, ts. ohjauksessa tuntuu koko ajan hakemista. Esim. Terra Speed menee vakaasti kuin juna.

    Asfaltilta hienolle soralle siirtyessä olin alkuun vähän varovainen tuon yliohjaamisen kanssa, vaikka en sitä soralla enää huomannutkaan. Takaraivossa oli kuitenkin ajatus että "eturengas saattaa lähteä alta". Lenkin loppupuolella opin luottamaan kanttien pitoon ja ne tuntuu pitävän paremmin kuin Terra Speed, mikä käyttäytyy käännöksen alussa neutraalisti mutta alkaa keski-/loppuvaiheessa usein puskea.
    Varmasti paineet, paino ja geometria vaikuttaa tuohon. Minulla nuo kumit siis Gen.4 Domanessa (52). Assulla pidän paineina (e)2,7 ja (t)2,8bar, soralla (e)1,65 ja (t)1,75bar. Eli assulla minulla on painoon verrattuna paljon enemmän painetta. Mutta olen minä ajanut siirtymiä assulla noilla sorapaineillakin, enkä silti huomannut ohjauksessa mitään erikoista. Eli geometriallakin saattaa olla oma vaikutuksensa. Kehien sisäleveys minulla on 25mm, mutta niin taisi olla sinullakin?

  11. #3641
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Varmasti paineet, paino ja geometria vaikuttaa tuohon. Minulla nuo kumit siis Gen.4 Domanessa (52). Assulla pidän paineina (e)2,7 ja (t)2,8bar, soralla (e)1,65 ja (t)1,75bar. Eli assulla minulla on painoon verrattuna paljon enemmän painetta. Mutta olen minä ajanut siirtymiä assulla noilla sorapaineillakin, enkä silti huomannut ohjauksessa mitään erikoista. Eli geometriallakin saattaa olla oma vaikutuksensa. Kehien sisäleveys minulla on 25mm, mutta niin taisi olla sinullakin?
    Joo, 24mm tarkalleen ottaen ja mun käyttämillä paineilla renkaan leveydeksi mitattu 42,6...43 milliä.
    The older I get the faster I was

  12. #3642
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Tässä takakumi tuolla 2,8bar paineella. Aika hyvin yli nimellismitan. 1,75bar leveys oli 43,4mm


  13. #3643
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Panaracerin X1R kumista kokemusta: (Aiemmat Spessun Pathfinder S-worksit meni isossa tällissä molemmat snakebitelle) Panaracer tasan 40mm ulkoleveys nyt 300km jälkeen 21id vanteella. Mainoksissa kerrotaan että kylki on ohut, mutta heti paketista ottaessani huomasin että nää on päällystetty sisäpinnaltaan jollain melko jämäkällä aineella. Kylki ei omasta mielestä ole kyllä ohut, ainakin Swörxi oli huomattavasti mukavampi rengas.
    Asfaltilla pana rullaa hyvin, tässä ei varmana kauheesti anna swörxille etua mutta hiekalla nypyttää kovasti. EI lähimainkaan niin mukava kuin edellämainittu. Vaikka näillä leveydessä useita millejä eroa niin panaracerissa joutuu pitämään samat paineet kuin swörxissä että sen pintakovuuden saa hallintaan. Väittäisin pe*s tuntumalla että toi X1R on lähempänä sitä 38millistä pro versiota pathfindereista, tai contin terra speediä. Varmana kestävä rengas, kuviointi on hyvä ja pitää kaarteessa hyvin.

    IMHO: Ei jatkoon, tilasin leveämpää & ohuempaa boutique rengasta, X1R:ät menee myyntiin.

  14. #3644
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Vuosia kestänyt Gravelking-elämäntapa tuli päätökseensä. GK:sta viimeksi oli käytössä SS-versio, joka keveydestään ja sileydestään huolimatta oli jotenkin nahkean tuntuinen ja asentaminen oli yhtä helvettiä. Vanteelle nostaminen vaatii kaikki mahdolliset kikat (kompressoria ei ole, mutta ihan noiden renkaiden takia hankkiminen oli lähellä), mutta kun renkaan sai nousemaan, se kyllä pysyi hyllyllä, eikä kestävyydenkään kanssa ollut isompia ongelmia. Tuo tosiaan rullasi kaikista mittaustuloksista huolimatta mielestäni huonosti ja hiukankaan kostealla hiekalla imi pintaansa hiekkaa, mikä vähensi rullaavuutta entisestään.

    Aika aikansa kutakin ja pyöräytin 40mm Tufo Speederot alle. 23i-vanteella leveys näyttäisi asettuneen 42 milliin. Tufo tuntuu nopeammalta ja mielestäni sillä uskaltaa myös irtonaisemmalla alustalla kantata mutkiin reippaammin kuin GK SS:lla, vaikka mitään reunanappulaa ei olekaan. Asennus oli myös helpompi, vaikka ei nyt ihan pelkällä tornipumpulla noussutkaan, vaan sisurilla joutui toisen reunan ensin auttamaan hyllylle. Stanin peruslitkulla tiivistyi samantien ja on pitänyt ilmat sisällään. Kun en mitään seikkailupyöräilyä harrasta, vaan pitäydyn enimmäkseen Varsinais-Suomen melko kovapohjaisilla hiekkateillä, niin ominaisuuksissa rullaavuus menee itselläni kaiken muun edelle. Siinä tuo Speedero vaikuttaa pesevän GK SS:n mennen tullen, sanoipa BCRR:n rumputestit mitä hyvänsä.

  15. #3645
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Muutaman vuoden Rene Herse-ajelun jälkeen sain ensimmäisen kerran standard-kylkisen Juniper Ridgen rikki. Porukassa ajaessa ilmeisesti jokin kivi viilsi kyljen auki sillä seurauksella, että oli pakko laittaa sisuri. Ulkopuolelle tuli n. 1cm pitkä viilto, mutta varsinainen reikä oli ehkä 1-2mm halkaisijaltaa. Kulutuspinnassa tuo olisi saattanut vielä tiivistyä litkulla, mutta ei kyljessä. Paikka sisäpuolelle ja liimaa viiltoon, ja matka jatkuu.

    Aika pahoissa paikoissa noilla renkailla on ajettu, ja kilometrejäkin on kertynyt, joten siihen nähden ovat kyllä kestäneet hyvin. Ja olisi tuossa toki jokin muukin kumi saattanut puhjeta, mutta vähän laittaa miettimään, pitäisikö seuraavaksi harkita jotain muuta rengasta, tai sitten Herseä endurance-kyljillä. Tuon puhkeamisen olisi varmaan melko kevytkin viiltosuojaus estänyt. Toisaalta noilla kyyti on sen verran mukavaa, että siitä ei haluaisi tinkiä

  16. #3646
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.205
    Itse mietin Kenda Booster TR renkaita kakkoskiekoille 40mm leveinä, onkos kokemuksia?
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  17. #3647
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    174
    Falling leaves Lahti/Nastola 100km tulevana lauantaina, meneekö 45 mm Strada Biancoilla (lähes kuviottomat) kun on kuivaa keliä luvassa? Muina vaihtoehtoina Terraspeed 45 ja RaceKing 2,2. En ole reittikarttaa bongannut vielä mistään...

  18. #3648
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.205
    Mikäs se kuivalla mutta kosteat ja märät lehdet myrkkyä, kannattaa ainakin aamuisilla lenkeillä huomioida. RaceKingeillä ei ole itsellä ainakaan kevät/syksy ajeluissa ollut mitään ongelmia.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

  19. #3649
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tri-nisti Katso viesti
    Falling leaves Lahti/Nastola 100km tulevana lauantaina, meneekö 45 mm Strada Biancoilla (lähes kuviottomat) kun on kuivaa keliä luvassa? Muina vaihtoehtoina Terraspeed 45 ja RaceKing 2,2. En ole reittikarttaa bongannut vielä mistään...
    Viime vuoden falling leaves jäi väliin kun 45mm Strada Biancoilla heitin kunnon lipat harjoituslenkillä ja rikoin olkapääni. Irtosora ja kuvioton rengas on kamala yhdistelmä, jota en enää aio kokeilla.

    Kaks muuta ovatkin sitten molemmat mainioita vaihtoehtoja.

  20. #3650
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tri-nisti Katso viesti
    Falling leaves Lahti/Nastola 100km tulevana lauantaina, meneekö 45 mm Strada Biancoilla (lähes kuviottomat) kun on kuivaa keliä luvassa? Muina vaihtoehtoina Terraspeed 45 ja RaceKing 2,2. En ole reittikarttaa bongannut vielä mistään...
    En tunne reittiä, mutta kuulemani mukaan 95% on helppoa ja nopeaa soraa. Mukana on pari teknisempää, hidasta osuutta, ja viimeisellä 5 kilometrillä on lyhyt polkupätkä.

    Keli on kuivaa joten luulisi maastonkin olevan, mutta toisaalta slikseillä ei tarvita paljon mutaa siihen että tulee tilanteita.
    The older I get the faster I was

  21. #3651
    jalava Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tri-nisti Katso viesti
    Falling leaves Lahti/Nastola 100km tulevana lauantaina, meneekö 45 mm Strada Biancoilla (lähes kuviottomat) kun on kuivaa keliä luvassa? Muina vaihtoehtoina Terraspeed 45 ja RaceKing 2,2. En ole reittikarttaa bongannut vielä mistään...
    Tuolla reittikartat: https://www.google.com/maps/d/viewer...668940044&z=10

  22. #3652
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    174
    Kiitos ylläolevista. Aika paljon on tiukkoja mutkia ja risteyksiä että jos on irtosoraa niin kuviota saisi olla. Pitää ajella loppupuolikas tänään tullessa läpi niin näkee ainakin sen profiilin ja pinnan kunnon ja renkaat sitten sen mukaan.

  23. #3653
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    174
    ^slikseillä mentiin, toimi aivan hyvin. Oli siellä polkupätkää alkumatkastakin mutta kuiva keli.

  24. #3654
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    FL2024 reitti oli kyllä aivan äärimmäisen helppoa gravelia. Vähän paikoin irtosoraa ja lyhyt pätkä metsäautotietä, ja taisi siinä viimeisillä latupohjilla olla ehkä kymmenkunta juurta. Thunderot toimivat hienosti ja niillä 60-100km välin juuri lanatuilla hiekkatiellä nyt on aika sama miten hyvin rullaava rengas on kun pinta ei rullaa mihinkään.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  25. #3655
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    FLL oli helppoa soraa, mutta monin paikoin kovin rynkyttävää. Olisin mielellään ajanut sen paksulla ja/tai pehmeällä renkaalla, se olisi varmasti säästänyt kroppaa.
    The older I get the faster I was

  26. #3656
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Engineer Katso viesti
    FL2024 reitti oli kyllä aivan äärimmäisen helppoa gravelia. Vähän paikoin irtosoraa ja lyhyt pätkä metsäautotietä, ja taisi siinä viimeisillä latupohjilla olla ehkä kymmenkunta juurta. Thunderot toimivat hienosti ja niillä 60-100km välin juuri lanatuilla hiekkatiellä nyt on aika sama miten hyvin rullaava rengas on kun pinta ei rullaa mihinkään.
    Niin siis noissa pitäisi olla hyvin rullaava JA leveä rengas. Ennekaikkea se leveä.

  27. #3657
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    174
    Strada Bianca 45 mm 1,5-1,7 bar paineilla, ei rynkyttänyt Grizlin alla. RaceKing 2,2 ois varmaan ollut vielä parempi 100km reitille mutta ei jaksanut alkaa vaihtamaan kun ei aivan selvää tarvetta ollut. Pidemmillä matkoilla ei ollut sitä alun 15 km ulkoilureitti ynnä polkupätkää, kyllä se teki reitistä muuta kuin äärimmäisen helpon. Varmaan ne pidemmät matka tuntui jopa tylsän helpoilta jossain vaiheessa.

  28. #3658
    Kuinkas iso tuollainen 45mm Strada Bianca on? Ja kuinka leveillä vanteilla?

  29. #3659
    Liittynyt
    03/2020
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    18
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
    Kuinkas iso tuollainen 45mm Strada Bianca on? Ja kuinka leveillä vanteilla?
    25mm levellä vanteella oli aika lähelle 48mm. Rullaa helvetin hyvin, mutta jotenkin ei löytynyt missään vaiheessa luottoa pidon suhteen.

  30. #3660
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Poel voitti maailmanmestaruuden ylikoviksi pumpatuilla jarrurenkailla. Ei juuri näytä olevan renkailla merkitystä tolla tasolla. Eikä ajomukavuudella tai tärinänvaimennuksellakaan. Selkää se vähän kyllä piteli jossain välissä.

    https://www.cyclingweekly.com/produc...hip-bike-setup
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •