HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 68 / 76 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 58 66 67 68 69 70 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.011 - 2.040 / 2260

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

Eilen Jäniksenlinnassa, Vanhalla Hämeentiellä. Vastaan tulee joku punainen pikkuauto ja sen perästä lähtee nappisilmä-Lada ohitukseen, itse tulen vastakkaisesta suunnasta (ajoradalla, koska pientareita ei ole). Lada, sen sijaan että painaisi jarrua ja palaisi ohitettavan taakse, painaa torven pohjaan ja väkisin ohi. No ei siinä edes hiha hipaissut Ladan kylkeen, kun oltiin kolme rinnakkain, mutta hetken aikaa säikäytti. Keskaria huidoin loittonevia takavaloja kohden ja joku perkelesaatananmulkku -huuto taisi päästä, mutta tuskin se kuuli tai edes vilkaisi peileihin.

Kävipä tuossa eilen 7.8.2024 noin klo 12.30 Nauvon saaristotiellä ennen Nauvon ja Paraisten välistä lossia vähän ikävämpi tilanne. Ensin vähän taustaa. Oltiin kuuden hengen porukalla ajamassa rengastietä (kaksi henkilöä ovat alle kouluikäisiä ja istuivat Thule-peräkärryssä tapahtuman aikaan). Olin itse taaimmaisena eturengas peräkärryn vasemman renkaan tasalla. Näin taustapeilistä vauhdikkaasti lähestyvän keskemmälle siirtyvän harmaan bemarin. Siirryin itse keskemmälle estämään ohitusta, koska samaan aikaan vastaantulevien kaistalla oli jatkuva letka lossilta tulleita autoja. Tiellä oli myös tuossa kohtaa kaksipuolinen sulkuviiva ja tie oli siihen liikennemäärään todella kapea.

Bemaria kuljettanut maanteiden sankari kiilasi ensin meikäläisen siitä sivummalle ja posotti muusta seurueesta ohi arviolta 20–40 cm päästä. Vasen rengas oli molempien sulkuviivojen yli, joten aiheutti varmaan sydämentykytystä myös vastaantulevissa. Molemmat etupenkkiläiset käyttivät huomattavan määrän energiaa käsimerkkiosaamisensa esittelyyn.

Jos tässä oli jokin hopeareunus, niin omalla toiminnallani sain bemarin ainakin jarruttamaan reilusti, koska se oli tulossa sieltä hidastamatta ohi. Toki kiihdytti voimakkaasti ohittaessaan. Alueella on 80 km/h nopeusrajoitus, joten sitä voi jokainen miettiä kuinka turvallinen ohitus olisi ollut, jos auto ei olisi hidastanut.

Lisätietoja.

Nauvon saaristotie (maantie 180) on oikeasti aika kapea. Ajokaistaleveys on tapahtumapaikalla 3 m ja asfalttia reunaviivan oikealla puolen on kymmenisen senttiä. Tie on reunastaan monin paikoin halkeamilla tai kuopilla, jolloin aivan reunaviivan tasalla ei voi turvallisesti ajaa.

Meidän peräkärry on 80 cm leveä. Kärryä on ajettava hieman valkoisesta viivasta vasemmalla, ettei kärry A) tipahda jyrkältä pientareelta alas ja B) jotta on vähän sivuttaista liikkumavaraa edellä mainittujen halkeamien ja kuoppien väistämiseksi. Kärryn oikea rengas kulkee meillä tämän tyyppisillä pientareettomilla teillä yleensä noin 20–30 cm valkoisen viivan vasemmalla puolella. Kun ajetaan maantiellä, ajan itse siten, että pidän eturenkaani samalla linjalla kuin peräkärryn vasen rengas. Ajatuksena tässä on, että jos joku päättää kouluttaa tai kolhia, niin osuisi meikäläiseen eikä kärryyn.

Jos pohditaan tuota tilanteen geometriaa, niin kärryn ollessa 80 cm ja sillä ollessa tilaa sen 30 cm reunaviivasta, sulkuviivan leveys tien keskilinjasta on 15 cm, jolloin tilaa autolle sulkuviivan ja kärryn väliin olisi jäänyt 175 cm. Kyseinen automalli on 187 cm leveä, joten aika huonosti mahtuu. Vaikka kärryä olisi ajettu reunaviivalla, olisi kärryn ja auton väliin jäänyt ruhtinaalliset 18 cm. Jos multa kysytään, niin se ei ole riittävä ohitusetäisyys millään nopeudella. Toki tässä tapauksessa mentiin sulkuviivan yli, joten tilaa oli ehkä 20 cm enemmän. Noin 40 cm on silti aivan järkyttävän lähellä etenkin, kun huomio, että tuo peräkärry elää välillä vähän omaa elämäänsä sivuttaisliikkeissään ja jotain kuoppiakin pitäisi pystyä väistelemään.

Kävin juttelemassa autossa istuneen pariskunnan kanssa lossilla. Järkyttävintä ko. keskustelussa oli, etteivät kokeneet tilanteessa olleen mitään ihmeellistä ja ainoa syyllinen olin kuulemma minä, koska ajoin keskellä tietä (totta, ajoin keskellä ajokaistaa, ettei kukaan hullu lähtisi vastaan tulevaa liikennettä vastaan ohi). Suora lainaus autoa ajaneelta herrasmieheltä, ”hyvinhän siitä mahtui”. Tässä kohtaa saatoin hieman polttaa päreeni, koska kyseessä oli mun alakouluikäisten lasten turvallisuus. Meidän olisi kuulemma pitänyt ajaa pientareella. Aivan ei selvinnyt, miten 80 cm leveä peräkärry mahtuu 10 cm pientareelle, mutta ilmeisesti heillä oli käytössään korkeampaa matematiikkaa.

Auton rekisterinumero ja kuljettajan henkilöllisyys on tiedossa ja sinänsä todistajia on neljä kahta vastaan. Harkitsen rikosilmoituksen tekemistä, mutta todennäköisesti pyöräilijä jäisi jälleen kakkosluokan kansalaiseksi. Sulkuviivan ylitys vastaantulevan liikenteen kanssa saattaisi toisaalta kiinnostaa poliisia…

^Ei Suomessa poliisia moiset kiinnosta lainkaan. Vaikka olisi täräyttänyt teitä päin niin oikeudessa olisi saanut ehdollista, jos sitäkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^Ei Suomessa poliisia moiset kiinnosta lainkaan. Vaikka olisi täräyttänyt teitä päin niin oikeudessa olisi saanut ehdollista, jos sitäkään.
    Joo, jos siinä tilanteessa kuolee tai vammautuu joku sivullinen, kyse on tuottamuksellisesta toiminnasta, ja rangaistus tuomitaan sen varsinaisen rikoksen perusteella (liikenneturvallisuuden vaarantaminen tms).

Ei todellakaan kiinnosta pätkääkään. Sana sanaa vastaan ja mitään ei tapahtunut, niin ilmoituksen ehkä kirjaavat jos kovasti vaadit ja puolen vuoden päästä tulee kirje, että tutkinta keskeytetään kun asiassa ei ole oikein selvää mitä on tapahtunut.
    Nykyään poliisi on pelkkä vitsi. Varkaudet, pahoinpitelyt, uhkauksen jätetään kokonaan tutkimatta. Murhia selvitellään, mutta on jo "rajoilla" uhrataanko kalliita resursseja tapon selvittelyyn. Nettikirjoitusten ja veroasioiden selvittelyyn sen sijaan resursseja on rajattomasti.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Mites jos olisi kuva-aineistoa, eli ajokamera pyörässä? Toki tämä tuli takaapäin mutta onhan niitäkin, vaikka Garmnin Varia.

^ Ei merkitystä, poliisi ei edistä asiaa ellei kameran kuvassa selvästi näy itse rike ja kuljettaja selvästi tunnistettavissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Mites jos olisi kuva-aineistoa, eli ajokamera pyörässä? Toki tämä tuli takaapäin mutta onhan niitäkin, vaikka Garmnin Varia.
    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...1582#gs.ct9vot

"Tapauskohtaisesti arvioidaan sitten se, mitä videolta on mahdollista havaita ja arvioida toteen näytetyksi sekä esimerkiksi se, onko tekijä mahdollista tunnistaa videolta."

Sulkuviivat tietysti näkee mutta etäisyyttä välttämättä ei koska linssin vääristymä ja jos kuskia ei tunnista niin...

Laajasalon pyöräväylä on näköjään päivittynyt. Tuollaiset suojat tolpat ettei autoilojat oio mutkissa.

Lähetetty minun SM-S916B laitteesta Tapatalkilla

Mitä tapahtuu syksyllä. Jos tolpat jää paikoilleen niin mielenkiintoista miten tuo aurataan, jos ei niin oikominen jatkuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Mitä tapahtuu syksyllä. Jos tolpat jää paikoilleen niin mielenkiintoista miten tuo aurataan, jos ei niin oikominen jatkuu.
    Helppo ratkaisu. Jätetään väylä auraamatta, eihän talvella kukaan muutenkaan aja pyörällä ??

Siis eihän tolpat estä mitenkään ajoradan auraamista ja lumien sysäämistä tuolle pyöräväylälle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Kävipä tuossa eilen 7.8.2024 noin klo 12.30 Nauvon saaristotiellä ennen Nauvon ja Paraisten välistä lossia vähän ikävämpi tilanne. Ensin vähän taustaa. Oltiin kuuden hengen porukalla ajamassa rengastietä (kaksi henkilöä ovat alle kouluikäisiä ja istuivat Thule-peräkärryssä tapahtuman aikaan). Olin itse taaimmaisena eturengas peräkärryn vasemman renkaan tasalla. Näin taustapeilistä vauhdikkaasti lähestyvän keskemmälle siirtyvän harmaan bemarin. Siirryin itse keskemmälle estämään ohitusta, koska samaan aikaan vastaantulevien kaistalla oli jatkuva letka lossilta tulleita autoja. Tiellä oli myös tuossa kohtaa kaksipuolinen sulkuviiva ja tie oli siihen liikennemäärään todella kapea.

Bemaria kuljettanut maanteiden sankari kiilasi ensin meikäläisen siitä sivummalle ja posotti muusta seurueesta ohi arviolta 20–40 cm päästä. Vasen rengas oli molempien sulkuviivojen yli, joten aiheutti varmaan sydämentykytystä myös vastaantulevissa. Molemmat etupenkkiläiset käyttivät huomattavan määrän energiaa käsimerkkiosaamisensa esittelyyn.

Jos tässä oli jokin hopeareunus, niin omalla toiminnallani sain bemarin ainakin jarruttamaan reilusti, koska se oli tulossa sieltä hidastamatta ohi. Toki kiihdytti voimakkaasti ohittaessaan. Alueella on 80 km/h nopeusrajoitus, joten sitä voi jokainen miettiä kuinka turvallinen ohitus olisi ollut, jos auto ei olisi hidastanut.

Lisätietoja.

Nauvon saaristotie (maantie 180) on oikeasti aika kapea. Ajokaistaleveys on tapahtumapaikalla 3 m ja asfalttia reunaviivan oikealla puolen on kymmenisen senttiä. Tie on reunastaan monin paikoin halkeamilla tai kuopilla, jolloin aivan reunaviivan tasalla ei voi turvallisesti ajaa.

Meidän peräkärry on 80 cm leveä. Kärryä on ajettava hieman valkoisesta viivasta vasemmalla, ettei kärry A) tipahda jyrkältä pientareelta alas ja B) jotta on vähän sivuttaista liikkumavaraa edellä mainittujen halkeamien ja kuoppien väistämiseksi. Kärryn oikea rengas kulkee meillä tämän tyyppisillä pientareettomilla teillä yleensä noin 20–30 cm valkoisen viivan vasemmalla puolella. Kun ajetaan maantiellä, ajan itse siten, että pidän eturenkaani samalla linjalla kuin peräkärryn vasen rengas. Ajatuksena tässä on, että jos joku päättää kouluttaa tai kolhia, niin osuisi meikäläiseen eikä kärryyn.

Jos pohditaan tuota tilanteen geometriaa, niin kärryn ollessa 80 cm ja sillä ollessa tilaa sen 30 cm reunaviivasta, sulkuviivan leveys tien keskilinjasta on 15 cm, jolloin tilaa autolle sulkuviivan ja kärryn väliin olisi jäänyt 175 cm. Kyseinen automalli on 187 cm leveä, joten aika huonosti mahtuu. Vaikka kärryä olisi ajettu reunaviivalla, olisi kärryn ja auton väliin jäänyt ruhtinaalliset 18 cm. Jos multa kysytään, niin se ei ole riittävä ohitusetäisyys millään nopeudella. Toki tässä tapauksessa mentiin sulkuviivan yli, joten tilaa oli ehkä 20 cm enemmän. Noin 40 cm on silti aivan järkyttävän lähellä etenkin, kun huomio, että tuo peräkärry elää välillä vähän omaa elämäänsä sivuttaisliikkeissään ja jotain kuoppiakin pitäisi pystyä väistelemään.

Kävin juttelemassa autossa istuneen pariskunnan kanssa lossilla. Järkyttävintä ko. keskustelussa oli, etteivät kokeneet tilanteessa olleen mitään ihmeellistä ja ainoa syyllinen olin kuulemma minä, koska ajoin keskellä tietä (totta, ajoin keskellä ajokaistaa, ettei kukaan hullu lähtisi vastaan tulevaa liikennettä vastaan ohi). Suora lainaus autoa ajaneelta herrasmieheltä, ”hyvinhän siitä mahtui”. Tässä kohtaa saatoin hieman polttaa päreeni, koska kyseessä oli mun alakouluikäisten lasten turvallisuus. Meidän olisi kuulemma pitänyt ajaa pientareella. Aivan ei selvinnyt, miten 80 cm leveä peräkärry mahtuu 10 cm pientareelle, mutta ilmeisesti heillä oli käytössään korkeampaa matematiikkaa.

Auton rekisterinumero ja kuljettajan henkilöllisyys on tiedossa ja sinänsä todistajia on neljä kahta vastaan. Harkitsen rikosilmoituksen tekemistä, mutta todennäköisesti pyöräilijä jäisi jälleen kakkosluokan kansalaiseksi. Sulkuviivan ylitys vastaantulevan liikenteen kanssa saattaisi toisaalta kiinnostaa poliisia…
    Ehdottomasti rikosilmoa tästä.

Todennäköisesti autokuski kertoo tilanteen juuri samoin poliisillekkin.

Ei tuohon siis mitään videota tarvitse. Tien kapeus ja yhdistelmän leveys riittää jo tuomioon.

Mun mielestä ihan selvä juttu.

^Poliisi ei ala edes tutkimaan tuollaista "sana sanaa vastaan" -juttua. Esiselvityksessä kaveri kiistää tapahtuneen ja se siitä. Näistä on vaikka kuinka paljon juttua, että edes video ei riitä tutkinnan aloittamiseen ellei videossa näy sekä itse rike että kuljettaja täysin selvästi.

Eihän tuossa ole sanasanaa juttua. Mukana on todistaja.

On myös tie missä ohitus tapahtui. Keltainen viiva ja vastaantulija. Mahdotonta ohittaa turvallisella etäisyydellä.

Taas oli jalkakäytäväpyöräilijällä tieliikennelain varmaankin yksi helpoimmista kohdista opettelematta: hän rupesi kyselemään, että missä ne jalkakäytävä -liikennemerkit ovat, kun sanoin hänelle tässä olevan jalkakäytävä. Hänelle oli ihan täyttä hepreaa se, kun yritin selittää ajoneuvoilla ajon periaatteen eli ajetaan ajoradan oikeassa reunassa, jos liikennemerkein ei muuta määrätä. Ei ole vaikeaa, vai onko? Tälle pyöräilijälle oli... Lopuksi hän vielä kertoi minun olevan vammainen ja minä käyttäydyin uhkaavasti, kun erehdyin siis sanomaan, että tässä on jalkakäytävä. Aivan kamala uhkaus tuo...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JN75 Katso viesti
    Jalkakäytäväpyöräilijä taas kerran opasti minua (juoksija) sanomalla, että minun pitäisi kulkea väylän oikeassa reunassa... Ihan vittuillakseni kuljen jalkakäytävän vasenta reunaa, jos näen pyöräilijän tulevan vastaan. Ja hämmästyttävän usein pyöräilijät haluavat välttämättä ajaa minua päin tai siltä ainakin vaikuttaa, kun minä olen se, joka joutuu tekemään väistöliikkeen!
    Hei trolli. Kokeile vaikka tuota facen kusipäisten pyöräilijliden ryhmää. Uskon että saat siellä enemmän selkääntaputuksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eihän tuossa ole sanasanaa juttua. Mukana on todistaja.

On myös tie missä ohitus tapahtui. Keltainen viiva ja vastaantulija. Mahdotonta ohittaa turvallisella etäisyydellä.
    Pyöräporukassa kaksi ihmistä ja autoporukassa kaksi ihmistä kertoo samat tarinat. Edelleen sana-sanaa vastaan tilanne. Paikka jossa ohitus on tapahtunut on epämääräinen, jos/kun toinen osapuoli kertoo eri paikan kun toinen osapuoli tai jos toinen osapuoli kertoo ettei ole ohittanut ketään vaan pyöräporukka tuli jostakin muusta syystä uhkailemaan autoporukkaa lautalla.

Ei poliisi tälläisia selvittele, ei ole resursseja eikä niitä kiinnosta.

Varmaan on väärin ohitettu en puolustele autolla ajaneita, mutta ei näitä tällaisia nykyään selvitellä.
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Hei trolli. Kokeile vaikka tuota facen kusipäisten pyöräilijliden ryhmää. Uskon että saat siellä enemmän selkääntaputuksia.
    Mitä oikein tarkoitat? Jalkakäytäväpyöräily on ihan oikea ongelma jo sinällään mutta vielä suuremmaksi ongelmaksi sen tekevät nämä, jotka kuvittelevat, että jalkakäytävällä pitäisi kävellä oikeassa reunassa ja sitten nämä, jotka kuvittelevat väylän olevan pyörätie, jos sitä ei ole erikseen merkitty jalkakäytäväksi.

Niin, kyllä jalkakäytävä on jalkakäytävä eikä siellä pitäisi ajaa fillarilla.

Joskus kyllä itsekin ajan, jos vaikka joutuu pihaan tai kaupan oven lähelle menemään... Pidempiä matkoja en aja jalkakäytävillä.

No minä olen asunut samassa paikassa yli 20 vuotta. Opin vasta pari vuotta sitten juuri tuollaisen liikennekotipoliisin ansiosta, että tuonne asemalle mennessä viimeiset sadat metrit ovat jalkakäytävää. Ei kertakaikkiaan käynyt mielessä ennen sitä - ihmettelin vain, että onpa tämä kelvi pieni. Tarinahan menee niin, että kun lähden kotoa ajan ihan rehellistä kelviä ja yhdessä risteyksessä se loppuu ja puoli vaihtuu. Siellä toisella puolella ei ole mitään kelvin merkkiä, mutta kyllä minä sen sujuvasti 15 sivuutin noteeraamatta asiaa mitenkään.

Ei tuo nyt niin yksinkertaista ole - kyllä tuossa ihan aidosti voi haksahtaa, kun asia ei vain tule mieleen. Ja minäkin närkästyin sen eläkeukon tavasta ilmaista asia, mutta kyllä hän oikeassa kiistatta oli. Se että noudattaa sääntöjä ja osaa ne säännöt saadaan täällä foorumilla kuulostamaan aika helpolta. Totuus elävässä elämässä on oikeasti paljon monisyisempi. Minä kuuluin siis kiistatta porukkaan, joka kuvitteli väylän olevan pyörätie, eikä mikään muu tullut edes mieleen. Olen siis noita suurimpia ongelman aiheuttajia näin foorumitermistössä.

Kerran duuniin tullessa nousin bromptonilla jalkakäytävälle parkkihallin sisäänkäynnin kallistetun rotvallin kohdalta N. 30 metrin matkalla siitä etuovelle joku jalankulkija taklasi ja huusi ettei tässä saa pyöräillä

Oispa oikeasti poliisivalvontaa liikenteessä. Saa tulla ihan millä vaan spandeksit kaahaa ilman käsiä naama kännykässä yhyy verukkeella, kunhan sitten reagoi niihin rikkeisiin mitä todellisuudessa näkyy. Hymyillen ottaisin vastaan omat heijastin puuttuu yms. sakkoni.

Mitä oikein tarkoitat? Jalkakäytäväpyöräily on ihan oikea ongelma jo sinällään mutta vielä suuremmaksi ongelmaksi sen tekevät nämä, jotka kuvittelevat, että jalkakäytävällä pitäisi kävellä oikeassa reunassa ja sitten nämä, jotka kuvittelevat väylän olevan pyörätie, jos sitä ei ole erikseen merkitty jalkakäytäväksi.
    Tarkoitan just sitä mitä tuossa yllä kerroit. Mulle on samanlainen "ojentaja" alkanut tilittämään, ettei yhdistetetyllä kevyenliikenteenväylällä tarvitse kävellä oikeassa reunassa. Saa siis sukkolaida missä haluaa ja fillaristit väistää.
    Ja tekee tuon just samallatavalla mitä sinäkin kerroit, eli ihan vaan kiusallaan.

Tuollainen nyt vaan on lapsellista.

Eli just tälläinen tilanne.

https://www.liikenneturva.fi/kysymyk...a-ja/#31c4332b

Ja kotipoliisit taklaa fillaresteja, koska ne voi.

Tarkoitan just sitä mitä tuossa yllä kerroit. Mulle on samanlainen "ojentaja" alkanut tilittämään, ettei yhdistetetyllä kevyenliikenteenväylällä tarvitse kävellä oikeassa reunassa. Saa siis sukkolaida missä haluaa ja fillaristit väistää.
    Ja tekee tuon just samallatavalla mitä sinäkin kerroit, eli ihan vaan kiusallaan.

Tuollainen nyt vaan on lapsellista.
    Päätöntä isottelua on tämä sinun reagointisi. Ongelma on nykyaikana se ettei kellekään saisi sanoa mistään mitään kun ollaan niin ylpeitä ettei neuvot maistu.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Päätöntä isottelua on tämä sinun reagointisi. Ongelma on nykyaikana se ettei kellekään saisi sanoa mistään mitään kun ollaan niin ylpeitä ettei neuvot maistu.
    Tämäkö on sinusta normaalia toimintaa?

Mä vaan nään punaista näistä ojentajista, jotka oikeasti tekevät liikkuumisen hankalaksi vaan sen takia koska voivat.

Kyllä tuonne yhdistetyille pyöräteille kaikki mahtuu.

Jalkakäytäväpyöräilijä taas kerran opasti minua (juoksija) sanomalla, että minun pitäisi kulkea väylän oikeassa reunassa... Ihan vittuillakseni kuljen jalkakäytävän vasenta reunaa, jos näen pyöräilijän tulevan vastaan. Ja hämmästyttävän usein pyöräilijät haluavat välttämättä ajaa minua päin tai siltä ainakin vaikuttaa, kun minä olen se, joka joutuu tekemään väistöliikkeen!

En siis olettanut hetkeäkään, että JN75 tarkoittaa jalkakäytävällä pyöräilystä. Sehän ei tietystikkään ole oikein.

Tuo hänen käyttämä "jalkakäytäpyöräilijä" on vaan fillaristin nimittelysana. Vähän kuin spandexi tai lökäpöksy.

jalava Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yedi. Katso viesti
    Pyöräporukassa kaksi ihmistä ja autoporukassa kaksi ihmistä kertoo samat tarinat. Edelleen sana-sanaa vastaan tilanne. Paikka jossa ohitus on tapahtunut on epämääräinen, jos/kun toinen osapuoli kertoo eri paikan kun toinen osapuoli tai jos toinen osapuoli kertoo ettei ole ohittanut ketään vaan pyöräporukka tuli jostakin muusta syystä uhkailemaan autoporukkaa lautalla.

Ei poliisi tälläisia selvittele, ei ole resursseja eikä niitä kiinnosta.

Varmaan on väärin ohitettu en puolustele autolla ajaneita, mutta ei näitä tällaisia nykyään selvitellä.
    Varmaa on ainoastaan se, että mitään ei selvitetä jos rikosilmoitusta ei tehdä ja juuri siksi se kannattaisi tehdä. Kyse ei ole 1vs1 sana sanaa vastaan "ohitti liian läheltä" tapauksesta, eikä "pyöräporukka" ole se tavanomainen.

El-Carpason kuvaus tapahtuneesta yllä sopii jo sellaisenaan rikosilmoitukseen. 4 henkilön +2 alle kouluikäistä kärryssä ohituksella on vaarannettu useamman ihmisen terveyttä välittämättä siitä, onko ohitus turvallista tehdä vai ei. Nämä neljä voivat kertoa rikosilmoituksessa millaiselta ohitus vaikutti ja tuntui kuin myös jos seurasivat keskustelua lautalla autoilijan kanssa. Paikkakin on varmasti riittävällä tarkkuudella tiedossa ja muistissa, google mapsista linkki ilmoitukseen mukaan samoin kuin auton rek, autoilijan hlötiedot ja "hyvinhän siitä mahtui" -asenne.

Uskoisin poliisia kiinnostavan jos samasta henkilöstä on jo aiempia vastaavia ilmoituksia/tuomioita, sitä ei voi tietää, tai jos niitä tulee myöhemmin lisää. Rikosilmoitus ei ole turha.

Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

En siis olettanut hetkeäkään, että JN75 tarkoittaa jalkakäytävällä pyöräilystä. Sehän ei tietystikkään ole oikein.

Tuo hänen käyttämä "jalkakäytäpyöräilijä" on vaan fillaristin nimittelysana. Vähän kuin spandexi tai lökäpöksy.
    Hyväksytään tämä korjauksena.

Vastaan kuitenkin vielä tuohon oksennukseesi, jonka suolsit vastauksena kommentilleni. Että, en myöskään ymmärrä kouluttamista vain ’koska voin’ -syystä. Kuitenkin kun kaikille tulee virheitä pitää kyllä olla surkea itsetunto jos silloin ensimmäinen reaktio on ’älä tule mulle suutasi soittamaan’ -reaktio. Keskustelu on se joka avaa ymmärryksen molemmin puolin. Patologisiin tapauksiin ei tosin tunnu auttavan mikään.

Niin, ja omasta kokemuksestani kummaltakin puolelta aitaa, ne joiden mielestä kelveille mahtuvat kaikki ovat useimmin niitä joiden pyöräily aiheuttaa eniten pelkoa ja epäilystä muissa kulkijoissa.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •