Millaisen renkaita Bontrager oikein tekee tähän segmenttiin? Aika vähän Bontragerin renkaista tällä foorumilla noin ylipäätään puhutaan.
Onko ne jotenkin kehnoja, vai onko niiden markkinaosuus vaan niin pieni?
Millaisen renkaita Bontrager oikein tekee tähän segmenttiin? Aika vähän Bontragerin renkaista tällä foorumilla noin ylipäätään puhutaan.
Onko ne jotenkin kehnoja, vai onko niiden markkinaosuus vaan niin pieni?
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Eipä ole itsellä tullut oikein vastaan kuin trekkien ensiasennuksena, mistä monet ne suoriltaan vaihtaakin sitten pois.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Mulla oli Trekin jäykkkäperässä XR4:set ja ei niitä kyllä voi moittiakaan, hyvät renkaat jäykkäperään, märälläkin. Mutta en ostaisi erikseen
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						xr 4 29x2.6 kokoisena on mun mielestä hyvinkin toimiva rengas yleiskäyttöön. On oikeasti pullea ja rullaakin ihan jees pitoon nähden. Mä oon verrannut sitä päittäin lähinnä Maxxiksen Dual seoksiseen gen1 Forekasteriin, ja siihen verrattuna toimii paremmin otsikon olosuhteissa. Harkitsin tosissani SE4 versiota taakse, mutta täpärin tultua vaihdoinkin xc-kumeihin.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Spessun t9 on pitävin seos millä itse oon ajanu. Tää vois toimia hyvin Butcheria vähemmän agressiivisena eturenkaana. Taakse en t9 seoksella ottaisi, Butcherin vastuksen tuntee jo eturenkaanakin
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Onkos MM vs Assegai kooltaan samanlainen jos ilmoiettu koko on sama?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Vähän ehkä pitää ottaa takaisinpäin sanomisia Wicked Willin suhteen. Vetopito otsikon tilanteessa ja märällä kalliolla ei ole sittenkään aivan niin hyvä kuin aluksi tuntui. Mielestäni aiemmin takana ollut Nobby Nic Super Trail softina piti paremmin. Sitä en osaa sanoa johtuuko se Speedgrip -seoksesta, renkaan kuviosta vai kenties molemmista. Muistikuvat Nobby Nicin pidosta takarenkaana on tosin pääasiassa viime vuoden syksyltä. Olisi mielenkiintoista testata noita peräjälkeen samalla pyörällä samoissa olosuhteissa, mutta siihen ei oikein ole realistista mahdollisuutta.
 Suurtietäjä
					
					
						Suurtietäjä
					
					
                                        
					
					
						Ei varmaa mittaustietoa mutta 2.4 MM ei vaikuta (ulkomuistista) paljoa kapeammalta (jos yhtään) kuin 2.5 assegai ja taas 2.6 MM on todella paljon isompi silmämääräisesti (eilen olivat yhtä aikaa käsillä kun vaihdoin renkaita) kuin 2.5 assegai. MM 2.6 oli mulla kiinni tosin 27.5 kiekossa mutta jonka vanteen sisäleveys oli sama.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Uudet schwalbet voi olla päteviä märän kelin renkaita https://www.pinkbike.com/news/first-...dial-tire.html mielenkiintoinen konsepti.
Uudet swalpet kiinnostaa!
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Tuollakin höpöttävät allusta ja uuesta rungosta.
Vaikuttaa varsin mielenkiintoselta kumilta/rungolta.
https://youtu.be/bNoyL9d0c2M?si=943cKavrLjJry2a9
Lähetetty minun CPH2307 laitteesta Tapatalkilla
Kona kikapu deluxe 2004
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Kuvan mukaan tuo siis jäykistäisi kulutuspintaa eli jakaisi paineen isommalle alueelle. Se taas tarkoittaisi että riski käärmeenpuremille olisi pienempi mutta hintana olisi että juurakossa ja muussa missä on terävämpiä reunoja, mukavuus romahtaisi ja renkas alkaisi lyödä käsille. Myös tuollainen käykempi rakenne heikentäisi märällä juurakolla pitoa kun renkas ei niin hyvi muotoudu juuren ympärille.
Minusta se renkaan joustavuus on tärkeämpää meikäläisillä kivikkojuurakkopoluilla kuin paineen jakaminen ja käärmeenpuremien välttäminen. Insertit hoitaa ongelman.
Mutta hyvä että tulee valinnan varaa.
^Siis tuollahan puhuttiin just päinvastaista?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Nimenomaan, täysin päinvastoin. Rengas on joustavampi minkä vuoksi pinta-alaa maahan on enemmän eli pitoa on enemmän ja joustavuudesta johtuen snake baittien riski kasvaa...
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Jep, ja tuon joustavuuden vuoksi täytyi ajaa kovemmilla paineilla mihin oli tottunut.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Kuvasta sai kyllä toisen käsityksen mutta teksti kertoo vastoinpäin. No parempi noin että olisi elastisempi. Sopisi paremmin meikäläiseen maastoon.
 Suurtietäjä
					
					
						Suurtietäjä
					
					
                                        
					
					
						Ainakin pinkbiken sivuilla oli harhaanjohtava kuva ja kuvateksti, jonka toimitus sittemmin poisti. Jossain kuvaajassa ei myöskään oltu kerrottu x ja y-akseleiden arvoja jolloin kuvaaja on vähän yhtä tyhjän kanssa. Näistä juttua pinkbiken jutun kommenttikentässä.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Ite hämäännyin siitä että vasemmalla oli kuva missä rengas osui lyhkäiseen kiveen ja muu osa rengaasta ilmassa. Sitten oikealla oli se kuva missä tämä uusi juttu näytti jakavan painetta pidemmälle alueelle, eliskä kun vierekkäiset kuvat yhdistää niin saa käistyksen että yksittäisen kiven osuessa renkaaseen sen voima jakautuu laajalle eli just päinvastoin kuin ilmeisesti ovat tarkoittaneet.
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Juuri kun ajattelin ettei tarvitse hommata uusia renkaita niin kävin pitkästä aikaa Nuuksiossa parkissa ja takarengas on nyt vainaa. Räjähti sopivasti just ennen Mordorin loppulaskua niin tuli samalla testattua DT swissin kestävyys ja hyvin se kesti kun täydellä vauhdilla pudotteli tyhjällä renkaalla ja hissi siihen päälleVoisi kokeilla Kryptoja ehkä nyt sitten välillä DH kyljillä ja Supersofteina enduro/softin tilalle. Noi varmaan toimii kylmälläkin…vai malttaisiko odottaa että Alberttia saa… molemmat varmaan toimii märällä mainiosti (paitsi ehkä mudassa) No siihen asti taas Maxxikset takaisin alle, onhan tässä aikaa ennen kuin kelit kylmenee, renkaita ei aina vaan saa silloin kun niitä tarvitsee, ainakaan samasta paikasta…
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Uusia Schwalbeja pystyy jo tilaamaan R2:sta neljän viikon toimitus ajalla.
 Nöösi
					
					
						Nöösi
					
					
                                        
					
					
						Onko jollain kokemusta Wicked Willistä softina? Onko hyvä pito esim märällä kivellä ja rullaako miten? Kiinnostaisi myös miten Schwalben soft vertautuu Spessun T7:n pidon ja rullaavuuden suhteen. Omassa ajossa pyörän mukana tulleet ground control t7:t on toimineet yllättävän hyvin märälläkin, mutta aina sitä miettii olisiko jotain vielä parempaa olemassa. Barzo/Mezcal taas rullaa hyvin, mutta pito saattaa aiheuttaa välillä yllätyksiä jopa kuivaa reunakiveä viistosti ylittäessä.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Tämä kyllä kiinnostaisi.
Eilen tuli racing ray speedgripin rajat vastaan mutaisella juurella.
Kepu on nyt aika haastava. Periaatteessa kuivaa, mutta niitä mutaisia lammikoita löytyy. Eli tekisi mieli ajaa kovaa, mutta muta väärässä kohdassa on aika livakka yhtälö juurien kanssa.
Mitähän eroa on tuolla uudessa Schwalben Albert:issa Trail (29x2.5") ja Gravityn (29x2.6") välillä muuten kuin leveydessä? Gravityssä paksummat kyljet?
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Hitto, kun tota Wicked Williä ei saa softina, Super Trail casingillä ja mustan värisenä. Tilaisin heti, jos olisi saatavilla. Mutta on vain transparent sidewallilla saatavilla tolla seoksella ja casingillä. Edessä on Nobby Nic ja sitä saa vain mustalla kyljellä. Eihän noita voi alkaa mixaamaan.
 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						 Moottoriturpa
					
					
						Moottoriturpa
					
					
                                        
					
					
						Nää vois olla kyllä kovat. Kuitenkin syksyllä se rullaus ei ehkä olisi niin tärkeää.
https://www.bike24.com/p2843190.html
Olisivat halvatkin.
Kirjanmerkit