FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 120 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 70 110 118 119 120 121 122 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.571 - 3.600 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3571
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Caracalista vielä sen verran, että on todella helppo ja johdonmukainen ajaa. Pito ja kestävyys riittää myös itselle hyvin ja kun on Hersen EL slikseillä ajanut ongelmitta, niin nämä tuntuu melkein overkill- ratkaisulle. Ja ajan kaikenlaista soraa ja kohtuu vauhdikkaasti, mutta ehkä kuskin keveys (62kg) armahtaa ja voi käyttää melko matalia paineita.
    misopa muokkasi tätä : 09.08.2024 at 09.08

  2. #3572
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Caracalista vielä sen verran, että on todella helppo ja johdonmukainen ajaa. Pito ja kestävyys riittää myös itselle hyvin ja kun on Hersen EL slikseillä ajanut ongelmitta, niin nämä tuntuu melkein overkill- ratkaisulle. Ja ajan kaikenlaista soraa ja kohtuu vaihdikkaasti, mutta ehkä kuskin keveys (62kg) armahtaa ja voi käyttää melko matalia paineita.
    Tämä se varmaan on. Maantielläkin itselläni kestää gp5000 täysin ongelmitta, ei siis yhtään flattia, mutta 10kg painavammalla kaverilla voi tulla kesässä kymmenen rengasrikkoa.

  3. #3573
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Caracal Race kiinnostaa, mutta kylkien kestävyys epäilyttää. Miten sulla Rene Herset kestänyt Porkkalan ym. rouheimpia pätkiä?
    En ole saanut ikinä Hersejä rikki Porkkala-lenkeillä. Ne muutamat kerrat, kun olen niitä rikkonut se on tapahtunut poluilla ajaessa, jolloin periaatteessa syynä on aina oma ajovirhe (väärä ajolinja ja kylki rikki johonkin terävään kiven reunaan tai kannontynkään).

    Meillä oli molemmilla Steilacoomit (Standard) myös tän kesän Hiidenmaan BP-retkellä ja siellä olevaan kalkkikivisepeliin verrattuna vaikkapa Stubbansintie-Ankarlax on renkaille varsin kilttiä. Jos haluaa testata renkaiden sepelikestävyyttä, niin RMK:n hallinnoimmille metsäteille vahva suositus..

    Ainoa kerta, kun Herseen on tullut reikä sepelistä, se tuli Ultralight Hurricane Ridgeen. Joku terävä sepeli pisti läpi nappuloiden välistä. Hurricanen ongelma on se, että nappulat on liian isot ja liian harvassa. Steilacoomin ja Manastash Ridgen kanssa riski siitä, että kävisi samoin, on huomattavasti pienempi, kun nappulat on tiheämmässä. Mähän ajelen nappula-Herseillä myös tappajasepelikelit, koska Hersen nappuloista ”ei mene läpi mikään”. Sliksi-Herseistä mulla ei ole kokemusta.

    En kyllä ole saanut Porkkalassa puhki Ultradynamico Rose Raceakaan, vaikka niissä ei nyt kovin kummoista nappulaa ole. Roset ja Manastashit Stigmatassa Enven kiekoilla, joiden leveä reuna auttanee jotain siihen, että snakebiteja ei tule niin helposti. Steilacoomit on meillä teräskeulallisissa vannejarrupyörissä ja alumiinivanteilla, mutta joustavamman etuhaarukan takia niissä pystyy pitämään vähän kovempia paineita. Stigmatakaan ei ole varsinaisesti kova sen tyyppiseksi pyöräksi, joten jos on tosi kova runko/keula/kiekot, joutunee ajamaan pienemmillä paineilla, jolloin kylkien rikkomisriski voi olla isompi. Tai näin mä ainakin olen sen järkeillyt. Painoa mulla on noin 80 kg. En ajele mitenkään renkaita varoen, mutta ajotekniikkaa uskoisin löytyvän sen verran, että en myöskään ole kaikkein helpoiten renkaita rikkova kuski.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #3574
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tämä se varmaan on. Maantielläkin itselläni kestää gp5000 täysin ongelmitta, ei siis yhtään flattia, mutta 10kg painavammalla kaverilla voi tulla kesässä kymmenen rengasrikkoa.
    Joo näin se on. Ihan kaikessa pyöräilyssä. Maastossakin kevyet ukot voi ajaa pierunkuorilla ja jopa ilman inserttejä.

  5. #3575
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ... vaikkapa Stubbansintie-Ankarlax on renkaille varsin kilttiä.
    Tuota pätkääkö voidaan pitää referenssinä? Ei siinä ole mitään ihmeellistä (niin joskus 4-5 vuotta sitten laitettiin uudet kiuaskivisepelit, silloin oli jotain yritystä ja taisi olla täälläkin tarinoita kun renkaat repeilee). Se vajaa 900 m ratapohjaa Båtvikista länärin ali on sentään jotain.

    Keski-Suomessa ja Pirkanmaalla toissa viikolla oli raisumpaa* settiä. Mutta ainakin S-works Pathfinder selvitti nekin hienosti. Vähän alkuun jännitti kun luottoa ei emäkestävän Pro-version jälkeen ollut vielä muodostunut

    *sivumennen sanoen, kun monenlaista alustaa tuli taas ajettua, sellainen 40-50 mm raekoon murske tuoreena paksuna kerroksena oli kenties inhottavinta ajettavaa (renkaille ei uhka). Karkeampi kiuaskivi- tai raidesepeli on ihan ajettavaa kun alusta ei "elä" alla.



  6. #3576
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tämä se varmaan on. Maantielläkin itselläni kestää gp5000 täysin ongelmitta, ei siis yhtään flattia, mutta 10kg painavammalla kaverilla voi tulla kesässä kymmenen rengasrikkoa.
    Itellä on flatit loppunut kun on luopunut kapeista renkaista, jotka vaativat korkeata painetta (vaikka paino, 80kg, ei ole tippunut mihinkään). Nykyään en ajattelekaan, että mikä on pistosuojattu rengas vaan mikä on renkaalle pistosuojauksen antava paine.

    Eihän sitä löysää ilmapalloa saa edes neulalla puhki! (Maastopyörässä ~1bar, grävelissä ~1,5bar ja retkipyörässä ~2bar)

  7. #3577
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tuota pätkääkö voidaan pitää referenssinä? Ei siinä ole mitään ihmeellistä (niin joskus 4-5 vuotta sitten laitettiin uudet kiuaskivisepelit, silloin oli jotain yritystä ja taisi olla täälläkin tarinoita kun renkaat repeilee). Se vajaa 900 m ratapohjaa Båtvikista länärin ali on sentään jotain.
    En mä pidä sitä referenssinä, mutta Mr. huotah Porkkalasta kyseli. Mä voisin pitää jonkinnäköisenä referenssinä niitä RMK-graveleita kyllä. Se Pikkalan junaradan pohja on vähän huono, kun siinä ei oikein pysty pitämään vauhtia. Yksi ihan hyvä lyhyt testipätkä tässä lähettyvillä on Mosabackantien loppulasku Martiksentielle. Siinä on lopussa sellaista karkeampaa sepeliä ja kun laskee jarruttelematta niin vauhti nousee helposti neljään kymppiin. Jos renkaat kestää siinä, kestää ne monta muutakin paikkaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #3578
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Sileitä näyttää etelän pahat pätkät olevan.

  9. #3579
    45mm renkaat 90kg alla kestää ihan hyvin kun pitää max 2.1bar paineet. Kyllä kaikki renkaat rikki saa ja jos 1-2 paikattavaa reikää tulee vuodessa, niin en sanoisi herkästi reikiintyväksi. Omakohtaisesti reijät tulleet kun ajelee kovalla pohjalla, esim ns torpparin asfaltti ja siinä sitten terävien irtokivien päältä. Se on ihan tuuristaan kiinni, puhkeeko mikäkin rengas jos osuu terävä kivi kohdalle. Ennen kun ajelin 40mm renkailla 3bar paineilla, niin kyllä tuli pikkureikääkin mitkä litku paikkasi. Nyt kun ajelee tollasilla mukavuuspaineilla, nikn tuntuu kestävän ihan eri lailla ja on nopeammatkin soralla. Kun vaan valitsee hyvät renkaat (terra speed tai gone rs jne). Yllättävän moni ajelee yli 3bar...tuurillahan kestää, mutta ei se nopeampaa ole hiekalla.

  10. #3580
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Se pikkalan junaradanpohjahan ajetaan täysiä. Muuten sitä ei oikein voi ajaa.

  11. #3581
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Sileitä näyttää etelän pahat pätkät olevan.
    Toi pikkala ei kyllä ole. Ihan ehtaa junaradanpohjaa.

  12. #3582
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Mutta juu, nyt on hutchinsonit tilattu. Nää tulee olemaan loistavat renkaat Fiskarsin kammopitkälle turneelle.

  13. #3583
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    En ole saanut ikinä Hersejä rikki Porkkala-lenkeillä. Ne muutamat kerrat, kun olen niitä rikkonut se on tapahtunut poluilla ajaessa, jolloin periaatteessa syynä on aina oma ajovirhe (väärä ajolinja ja kylki rikki johonkin terävään kiven reunaan tai kannontynkään).

    Meillä oli molemmilla Steilacoomit (Standard) myös tän kesän Hiidenmaan BP-retkellä ja siellä olevaan kalkkikivisepeliin verrattuna vaikkapa Stubbansintie-Ankarlax on renkaille varsin kilttiä. Jos haluaa testata renkaiden sepelikestävyyttä, niin RMK:n hallinnoimmille metsäteille vahva suositus..

    Ainoa kerta, kun Herseen on tullut reikä sepelistä, se tuli Ultralight Hurricane Ridgeen. Joku terävä sepeli pisti läpi nappuloiden välistä. Hurricanen ongelma on se, että nappulat on liian isot ja liian harvassa. Steilacoomin ja Manastash Ridgen kanssa riski siitä, että kävisi samoin, on huomattavasti pienempi, kun nappulat on tiheämmässä. Mähän ajelen nappula-Herseillä myös tappajasepelikelit, koska Hersen nappuloista ”ei mene läpi mikään”. Sliksi-Herseistä mulla ei ole kokemusta.

    En kyllä ole saanut Porkkalassa puhki Ultradynamico Rose Raceakaan, vaikka niissä ei nyt kovin kummoista nappulaa ole. Roset ja Manastashit Stigmatassa Enven kiekoilla, joiden leveä reuna auttanee jotain siihen, että snakebiteja ei tule niin helposti. Steilacoomit on meillä teräskeulallisissa vannejarrupyörissä ja alumiinivanteilla, mutta joustavamman etuhaarukan takia niissä pystyy pitämään vähän kovempia paineita. Stigmatakaan ei ole varsinaisesti kova sen tyyppiseksi pyöräksi, joten jos on tosi kova runko/keula/kiekot, joutunee ajamaan pienemmillä paineilla, jolloin kylkien rikkomisriski voi olla isompi. Tai näin mä ainakin olen sen järkeillyt. Painoa mulla on noin 80 kg. En ajele mitenkään renkaita varoen, mutta ajotekniikkaa uskoisin löytyvän sen verran, että en myöskään ole kaikkein helpoiten renkaita rikkova kuski.
    Kiits. Tämän todistuksen rohkaisemana tilasin Caracal Racet. Jos on luottoa siihen että renkaat kestää "Kirkkonummi backroad century" -reitin niin se riittää omiin tarpeisiini, kun yleensä tulee ajeltua paljon rengasystävällisempiä reittejä.
    The older I get the faster I was

  14. #3584
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Se pikkalan junaradanpohjahan ajetaan täysiä. Muuten sitä ei oikein voi ajaa.
    Joo oikeastikin täysiä olet sen näköjään ajanut. Siinä on segu vaan pohjoiseen ja mä en näköjään ole ajanut siihen suuntaan sinä aikana, kun olen ollut Stravassa, mutta veikkaisin, että en kovasti yli 20 km/h keskarilla sitä ajaisi, vaikka eihän siinäkään sitä isoa sepeliä ole kuin vähän matkaa alusta. Pitää käydä kokeilemassa, kun siellä päin seuraavan kerran pyörin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #3585
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Kiits. Tämän todistuksen rohkaisemana tilasin Caracal Racet. Jos on luottoa siihen että renkaat kestää "Kirkkonummi backroad century" -reitin niin se riittää omiin tarpeisiini, kun yleensä tulee ajeltua paljon rengasystävällisempiä reittejä.
    Eipä mitään. Kiinnostaisi kyllä itseänikin testata, että mahtusiko Lutteroon.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #3586
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Mulla näyttää tosiaan paras keskari olleen 29.5 siinä junaradalla. Kaveri kiskoi sen 34.5

    40mm terra on sen verran kova ja kapea rengas, että tuon kokoinen kivikko on vaan helpointa vetää alaotteelta niin kovaa kuin vaan kondis riittää.

    43mm resolute oli paljon parempi tuossa, eikä silläkään tullut kyllä koskaam flatteja. Tuo paras keskarikin saattaa muuten olla resoluteilla ajettu.

  17. #3587
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Keski-Suomessa ja Pirkanmaalla toissa viikolla oli raisumpaa* settiä. Mutta ainakin S-works Pathfinder selvitti nekin hienosti. Vähän alkuun jännitti kun luottoa ei emäkestävän Pro-version jälkeen ollut vielä muodostunut
    BRR:nkin mukaan Pathfinderit onkin melko kestäviä ja Pron ja S-worksin välillä ei ole juurikaan eroa. S-worksissa on 0,1 mm ohuemmat kyljet. Reunanappuloiden korkeutta ja painoa lukuunottamatta spekseissä ei muuten ole juurikaan eroa eikä rullausvastuksessakaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #3588
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Jos luottaa BRR:ään, niin noista nopeimmista renkaista Strada Bianca HTLR 40 antanee parhaan vierintävastus/kestävyys-suhteen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #3589
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Jos luottaa BRR:ään, niin noista nopeimmista renkaista Strada Bianca HTLR 40 antanee parhaan vierintävastus/kestävyys-suhteen.
    Lupasit jo, että hutchinsonit kestää.

    Tullaan Huotah:n kanssa oven taakse litkupurkin kanssa jos ei renkaat kestä!

  20. #3590
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    BRR:nkin mukaan Pathfinderit onkin melko kestäviä ja Pron ja S-worksin välillä ei ole juurikaan eroa. S-worksissa on 0,1 mm ohuemmat kyljet. Reunanappuloiden korkeutta ja painoa lukuunottamatta spekseissä ei muuten ole juurikaan eroa eikä rullausvastuksessakaan.
    Joo, muistelen painoeron olleen omissa punnauksissa huomattava. Ja huomattava näyttää olevan ero Caracaliin. Enpä taidakaan ottaa melkein sataa grammaa takkiin ja vieläpä kapeammmilla kumeilla. Hetkeksi jo innostuin, että seuraavaksi Caracalit


  21. #3591
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Lupasit jo, että hutchinsonit kestää.

    Tullaan Huotah:n kanssa oven taakse litkupurkin kanssa jos ei renkaat kestä!
    No, onneksi en ole niitä itse testannut, joten suoranaisesti en ole luvannut Hutsuista mitään ja onneksi aina voi syyttää, että kuskin vika eikä renkaan
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #3592
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Sileitä näyttää etelän pahat pätkät olevan.
    Jos JackOjan kuvassa näkyvää tarkoitat, niin ainakin mulle jäi hieman epäselväksi mitä viestissä mainituista tienpinnoista kuvassa näkyi. (Mursketta selvästi, mutta ihan ajettavaa, luulisin.)

  23. #3593
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Jos JackOjan kuvassa näkyvää tarkoitat, niin ainakin mulle jäi hieman epäselväksi mitä viestissä mainituista tienpinnoista kuvassa näkyi. (Mursketta selvästi, mutta ihan ajettavaa, luulisin.)
    Jaa olisi pitänyt selvemmin sanoa? Kuvassa esimerkki (ei löytynyt parempaa, tuossa näyttää liian hyvältä) sitä 40-50 -millistä tavaraa, jota oli paksulti. Lähellä Onpahanvaanlampea. Saarijärvi, Keski-Suomi (Oulusta katsottuna etelää).


  24. #3594
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866


    Nämä kalliomurskeella perustetut metsäautotiet on niitä parhaita. Paitsi että se on vähän pehmeä niin kivet on myös teräviä.

  25. #3595
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Noi on just niitä hetkiä, kun tekisi mieli puhkoa kaverilta alta 45mm kumit 30id kehiltä.

  26. #3596
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti


    Nämä kalliomurskeella perustetut metsäautotiet on niitä parhaita. Paitsi että se on vähän pehmeä niin kivet on myös teräviä.
    No hyi. Itelle tulis mieleen jo ottaa jäykkäperä alle, jos lenkki suuntautuisi tuonkaltaiselle uralle. Olen ehkä liian kermaperse, mutta gravel on parhaimmillaan sellaisella tasaisella hiekkatiepohjalla.

  27. #3597
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Tuollaistakin on voinut Itä.Uudenmaan teillä kohdata. Onneksi tosin vain suht harvoin ja nakkimakkaran pituisen irtioton pituisia pätkiä.

  28. #3598
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    No hyi. Itelle tulis mieleen jo ottaa jäykkäperä alle, jos lenkki suuntautuisi tuonkaltaiselle uralle. Olen ehkä liian kermaperse, mutta gravel on parhaimmillaan sellaisella tasaisella hiekkatiepohjalla.
    Vähiin jää reittivaihtoehdot jos noin valikoi. Varmaan se jäykkäperä olisikin paras noille, jos sellaisen omistaisi. Se on vähän tuollaista, kun metsätalousalueilla harrastaa ja tykkää tutkiskella miten kartalla näkyviä isompia teitä saisi yhdisteltyä yhtenäisiksi reiteiksi. Hauskintahan siinä on, että se viime kesän viimeisen päälle mukava tasainen ja savi/hiekkapintainen metsäautotie voi olla seuraavalla kerralla tuollainen tai vielä pahempikin, jos jossain lähettyvillä on alkanut hakkuu ja tie on pohjustettu uudestaan kestämään 74 tonniset. Toinen vaihtoehto on että se siitä on alkukeväästä ajettu Ponssella jolloin homma on vielä astetta mukavampaa.

  29. #3599
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    No hyi. Itelle tulis mieleen jo ottaa jäykkäperä alle, jos lenkki suuntautuisi tuonkaltaiselle uralle. Olen ehkä liian kermaperse, mutta gravel on parhaimmillaan sellaisella tasaisella hiekkatiepohjalla.
    Täytyy myöntää että nuppineulasoraa minäkin mielellän poljen. Siihen ei kummoisiakaan rengasvaatimuksia tarvitse olla. Kunhan on nopeat. Ja leveät.
    Tollaselle ratapihasoralle pitää valikoida jo aivan eri kumia. No siihenkin on varauduttu mutta ne onkin sitten yksinään reissattavia.

  30. #3600
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lueskelin raamatusta Jarnon evankeliumia ja sen mukaan Overide 35:n ja Caracal Racen pistosuojauksen välillä ei ole merkittävää eroa. Racen kulutuspinnan pistosuoja vähän parempi kuin Overiden, kyljissä Overidella hyvin pieni etu. Suhtaudun tulevaisuuteen luottavaisesti.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Joo, muistelen painoeron olleen omissa punnauksissa huomattava. Ja huomattava näyttää olevan ero Caracaliin. Enpä taidakaan ottaa melkein sataa grammaa takkiin ja vieläpä kapeammmilla kumeilla. Hetkeksi jo innostuin, että seuraavaksi Caracalit
    Brr.comin mittauksissa S-works 42 paino 438g vs Caracal Race 464g. Vai mistä täällä puhutaan?
    The older I get the faster I was

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •