GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 471 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 371 421 461 469 470 471 472 473 481 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 14.101 - 14.130 / 15444

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EemeIi Katso viesti
    Tästä tuli mieleen että minkäköhän takia hiilarirunkoisissa ei näy tarakan kiinnityksiä?
    Kuiturunkoiset speksattu valmistajien ajatuksissa kisaisemmiksi, alumiiniversiot touring- ja bikepacking -käyttöön.

Onhan noita. Esim mulla on ninerissa.

Ninerin gravellissa myös kuituhaarukka kantaa oikeasti tavaraa, eikä pelkästään pulloja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onhan noita. Esim mulla on ninerissa.
    Jos Niner kaatui sen takia kun sun pyörä oli niin kallis valmistaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ninerin gravellissa myös kuituhaarukka kantaa oikeasti tavaraa, eikä pelkästään pulloja.
    On muuten ärsyttävää kun Fairlightin kuituhaarukassa on 3 kg painoraja. Se tulee retkeilyhommissa äkkiä täyteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    On muuten ärsyttävää kun Fairlightin kuituhaarukassa on 3 kg painoraja. Se tulee retkeilyhommissa äkkiä täyteen.
    Tuokin on paljon jo.

Uusi Crux tullut. UDH korvake ainut uutuus. Spessufaneille hyvä syy päivittää vanhat mallit ja muut saa nyt vanhoja varastontyhjennyksiä isoilla aleprosenteilla.

Suositushinta mukava 13 800 € uudella 13sp Sram Red AXS:llä.

https://www.specialized.com/fi/fi/s-...381911-4223480

Moi. Onko kenelläkään tollaisesta alumiini topstonesta kokemuksia? Vähän kiinnostelis moinen
    https://larunpyora.com/fi/product/ca...velpyora/16882

Mulla on viime vuotinen LTD malli, ihan ok peli näin painavalle kuskille. Osathan tuossa on täysin eri merkkiä että niistä muut osaa kertoa paremmin.
    Viime vuotisissa Topstone 1:ssä aika moni valittanut napoja, ne taisi olla WTB: n kiekkoja.

Sent from my Takapalk

Onko kenelläkään alla vielä uusinta versiota Stigmatasta?
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Täällä olis tulossa, mutta ei ole tarkkaa tietoa milloin saapuu ovelle. Ja siis vanhalla värillä, näitä uusimpia ei taida vielä saada Euroopasta.

^onhan noita Larun pyörässä näkynyt, se tiilenpunainen?

Juu, juuri se. Tulee vaan hieman customoituna niin joutuu odottelemaan osia.

Intersportin alesta tuli poistettua Ghost road rage essential eq 1290euron hintaan. Hetkeen ei ole tullut seurattua mitä fillaririntamalla on tapahtunut mutta luulen että tein ihan ok. kaupat.
    Pitkästä aikaa into piukeena kuin pikkupojalla ja suunnittelemassa jo loppukesän bikepacking reissuja

https://www.ghost-bikes.com/fi-fi/ro...-essential-eq/

Näyttäisi siltä, että F-torilta meni Straggler-runkosetti sivu suun, kun mietin liian kauan. Spekuissa on askarrella jonkinlainen huonon kelin yms. "kakkosgrainderi" säätämön jämäosista. Laskeskelin, ettei tarvitsisi kuin kammet, takavaihtajan ja stongan. Kaikkea muuta olisi valmiina.

Jämäosat asettavat tiettyjä reunaehtoja runkosetille, pitäisi olla postmount-jarruille ja mieluiten pikalinkkunavoille. Satulaputki 27.2 mm olis tosi jees.

Eipä tuo Straggler uutenakaan pahan hintainen olisi Foxcompissa, mutta olisiko vinkkiä johonkin muuhun -vaikkapa edullisempaan- tilaisuuteen, käytetyt ok. Koko sellainen 56-58 vähän riippuen.

Itse olen speksaillut vähän samalla ajatuksella pyörää paskoille keleille ja työmatka-ajeluihin yms. Mulle kelpaa flatmount jarrutkin. Melkein vois olla suoratankoinenkin. Tuntuu vaan nuo uudet runkosetit kalliilta. Straggler, Kepler yms.

Staggler on terästä? En kyllä pystyisi pahoille keleille terästä ottaa ruostumaan. Pelkkä ajatuskin hirvittää. Ja ne muutamat ruosteläikät omassa Ritchey Commandossa.

Minusta teräs pitää säästää kauniille kesäkeleille, hiilikuidun ja amuliinin voi uhrata luonnolle
    Pyöräily on kivaa!

On se terästä. Niin paksua ettei hetkessä pilaan ruostu. Vesijohtoputkirungoilla voi ajaa huoletta. Ne hipoteräkset sitten aurinkoisille keleille. Toki päähesulissa on se suolaus ongelmana. Itsellä ei ole.

Jeronimo Sfarrapa olisi myös mielenkiintoinen. Nuukailijalle tuo nykyinen hinta on vaan vähän ysköksiä aiheuttava kun keväällä sai halvemmalla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Näyttäisi siltä, että F-torilta meni Straggler-runkosetti sivu suun, kun mietin liian kauan. Spekuissa on askarrella jonkinlainen huonon kelin yms. "kakkosgrainderi" säätämön jämäosista. Laskeskelin, ettei tarvitsisi kuin kammet, takavaihtajan ja stongan. Kaikkea muuta olisi valmiina.

Jämäosat asettavat tiettyjä reunaehtoja runkosetille, pitäisi olla postmount-jarruille ja mieluiten pikalinkkunavoille. Satulaputki 27.2 mm olis tosi jees.

Eipä tuo Straggler uutenakaan pahan hintainen olisi Foxcompissa, mutta olisiko vinkkiä johonkin muuhun -vaikkapa edullisempaan- tilaisuuteen, käytetyt ok. Koko sellainen 56-58 vähän riippuen.
    Mulla on verkkovarastossa nyt seissyt vuoden verran Vm.2016 Salsa Vaya 58 kokoinen odottamassa että jaksaisin myydä pois. Siitä ostat rungon niin mä voin siirtää osia 29+ monster gravel Stache projektille.

Sent from my Takapalk

Kait nyt jarrujen satulat saa letkun päähän vaihdettua rungolle sopiviksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Saa tietenkin ja myös flatmount runkoon löytyy adapterit postmount-satuloille.

https://www.rosebikes.fi/shimano-fla...-f-pda-2659129

Mulla taitaa olla jossain romulaatikon nurkissa moiset, jos joku tarvii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Saa. Mutta ajatus on pitää asia yksinkertaisena ja edullisena koska oikeasti en edes tarvitse koko fillaria ja säilytys on riesa
    Yksinkertaista on myös laittaa jämäosat johonkin kiinni ja säästyy myymisen vaivalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Saa tietenkin ja myös flatmount runkoon löytyy adapterit postmount-satuloille.
    ...
    Mulla taitaa olla jossain romulaatikon nurkissa moiset, jos joku tarvii.
    Jaa niin, noin päin onkin. Mullakin on yksi kappale kevään päivityksien jäljiltä.

No laitoinkin jo tcheggelle yyveetä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    On se terästä. Niin paksua ettei hetkessä pilaan ruostu. Vesijohtoputkirungoilla voi ajaa huoletta. Ne hipoteräkset sitten aurinkoisille keleille. Toki päähesulissa on se suolaus ongelmana. Itsellä ei ole.
    Ainakin uudemmat Surlyt on myös ED-coatattuja, mikä vähentää ruostumismurheita huomattavasti.

Hipo- tai ainakin puolihipoteräksistä sen verran, että meidän rouvan Zona-putkinen Colossi on yllättäen putkien osalta täysin ruosteeton vaikka maalilohkeamia on paljon ja sitä on kylvetettu suolassa varsin huolella monta vuotta. OX Platinum sen sijaan ruostuu puhki, kun sille näyttää suolapurkin kuvaa. Kiinnostaisi tietää, että onko jollain Lifestä kokemusta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Jos sattuu tulemaan vastaan käytettyjä niin Kona Rovet vuosimallia 2013-2015 täyttävät nuo vaatimukset. Omastani en luovu
    Ainoa ”vika” on että takana maksimi rengasleveys on n. 42 mm. Eteen mahtuu isompaa.

Onko tosiaan koko haarukalle vai 3 kg per puoli, kuten monissa haarukoissa tuntuu olevan? 6 kiloon menee jo paljon retkikampetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Onko tosiaan koko haarukalle vai 3 kg per puoli, kuten monissa haarukoissa tuntuu olevan? 6 kiloon menee jo paljon retkikampetta.
    Mä oon joko tosi puusilmä tai sitten maininta et 3kg per puoli on ilmestynyt sinne vasta sen jälkeen kun ekan kerran katsoin. 6 kiloa siis. mutta ei siihen viitti etutarakkaa laittaa. Pienehköt ja littanat etupansut on kyllä ostoslistalla. Nyt mulla on ollut siinä Blackburnin Outpost Cargo telineet ja kuivapussukat. Lopputulos on korkeintaan tyydyttävä. Ortliebillä olis sellaset nätit pikkupansut mutta yli 100e hinta ei houkuta. Saa vinkata hyviä ja edullisia. Vedenpitävyys ehdoton vaatimus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Mulla ollut toukokuusta asti alla. Hinnat -alkaen, eli Apex.

Eka graveli mulla, myin maantiefillarin tän alta pois. Jonkun verran tullut ajettua ja tykkään todella paljon.
    oma tausta on vahvasti maastossa ja on tällä tullut jo Espoon keskarissa kevyitä polkujakin ajettua.

Mä oon joko tosi puusilmä tai sitten maininta et 3kg per puoli on ilmestynyt sinne vasta sen jälkeen kun ekan kerran katsoin. 6 kiloa siis. mutta ei siihen viitti etutarakkaa laittaa. Pienehköt ja littanat etupansut on kyllä ostoslistalla. Nyt mulla on ollut siinä Blackburnin Outpost Cargo telineet ja kuivapussukat. Lopputulos on korkeintaan tyydyttävä. Ortliebillä olis sellaset nätit pikkupansut mutta yli 100e hinta ei houkuta. Saa vinkata hyviä ja edullisia. Vedenpitävyys ehdoton vaatimus.
    Etutarakkaoptio olisi tosiaan kiva, mutta painoraja taitaa olla kolmelle kiinnityspisteelle, eli onko se sitten kilo per ruuvi. Itse pakkaan haarukan kuivapusseihin teltan ym. tavarat, joihin ei tarvitse päästä kuin vasta leirissä. Perhereissuilla haarukassa on 2 litraa vettä per puoli.

No laitoinkin jo tcheggelle yyveetä.
    Vaya sieltä kotitui aihioksi kun päästiin tiukkojen neuvotteluiden jälkeen hinnasta sopimukseen. Olen luottavainen, että jotain kivaa tästä saa rakenneltua. Illalla pitää tehdä inventaariota säätämössä löytyykö kaikki tarvittava pikkusälä.

Olisko kellään Force 1 -kampia GXP:lle joutilaana? Itsellä on yhdet lievästi hajonneet, josta laitoin jo kyselyä JEDille, mutta en mä oikein usko korjauskelpoisuuteen. Kyllä Rivalkin käy, eilen meni torilta yhdet ohi.

Cycles Cadence EON. 3D-printattua rosteria.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Aito kuva vai cadilla piirretty?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •