HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 493 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 393 443 483 491 492 493 494 495 503 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 14.761 - 14.790 / 15295

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #14761
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Eli olet sitä mieltä että tie taikka katualueen maksiminopeusrajoitusta pitäisi pystyä etenemään haitatta kaikissa tilanteissa, näinkö olet mieltä?
    Pitääkin muistaa tämä seuraavalla kerralla kun vaikka 80km/h tiellä edessä ajaa ryhmä pyöräilijöitä vaikka sitä 40km/h nopeutta ja itse junnaan heidän takana autolla samaa nopeutta että rajoituksen mukaista nopeutta pitäisi pystyä etenämään haitatta, vai koskiko tämä nyt vain pyöräilijöitä..?

    Kyllähän se liikenteessä nyt vain niin menee että nopeampi ajoneuvo joutuu ajamaan hitaamman ajoneuvon nopeudella siihen asti kunnes löytää turvallisen ohituspaikan.
    Puhe oli siitä että ohittaminen on hankalaa, koska kaistat on kapeita ja sulkuviivan toisella puolella menee ajoradan liikenne vielä kovempaa. Vähän eri juttu kuin se että kerran kesässä joutuu maantiellä ohittamaan jonkun pyöräporukan.

  2. #14762
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Aika harvoin autoliikenne jumittaa sen takia, ettei joku auto jaksa liikkua rajoituksen mukaista vauhtia? Tämän takia mahdollisuus ohittaa hitaammat pyöräilijät helposti tulisi olla pyöräväylälle asetettu vaatimus.
    Mutta aika useinkin sen takia, että joku muu kuin auto jolla pitää ajaa ajorataa liikkuu hitaammin kuin autot. Laajemmassa mittakaavassa niin kyllähän raskasliikenne hidastaa henkilöautoliikennettä jne. jne.

    Itse olen työmatkapyöräilijänä asennoitunut, että välillä joutuu jopa satojakin metrejä ajamaan hitaamman perässä kevään ruuhka-aikoihin. Samalla tavalla autoilijana pitää asennoitua, että välillä saattaa joutua ajamaan traktorin tai rekan perässä paljonkin hitaammin kuin haluaisi ja jopa kymmeniäkin kilometrejä.

    Ei kai se Helsinginkään pyöräliikenne niin ruuhkaista ole, että siellä ei pysty ollenkaan ohittamaan?

  3. #14763
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.715
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Puhe oli siitä että ohittaminen on hankalaa, koska kaistat on kapeita ja sulkuviivan toisella puolella menee ajoradan liikenne vielä kovempaa. Vähän eri juttu kuin se että kerran kesässä joutuu maantiellä ohittamaan jonkun pyöräporukan.
    Eli onko tuo ajoradan yhteydessä oleva pyöräkaista huonompi kuin sitten vaikka yhdistetty jalkakäytävä / pyörätie? (jossa taasen haittana sitten ne "koiranulkoiluttajat".)
    Kun oman käsitykseni perusteella tuo ajoradalla kulkeva pyöräkaista on juurikin samalla ajatuksella tehty kaistaosuus kuin nuo "autoliikenttelle" tarkoitetut kaistaosuudet, eli yksi ajoneuvo kaistaa kohden. Ja mikäli hitaampi ajoneuvo (pyörä) osuu kohdalle niin sen ohitus vieresen (autoliikenne) kaistan kautta liikennetilanteen niin salliessa.

  4. #14764
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Eli onko tuo ajoradan yhteydessä oleva pyöräkaista huonompi kuin sitten vaikka yhdistetty jalkakäytävä / pyörätie? (jossa taasen haittana sitten ne "koiranulkoiluttajat".)
    Kun oman käsitykseni perusteella tuo ajoradalla kulkeva pyöräkaista on juurikin samalla ajatuksella tehty kaistaosuus kuin nuo "autoliikenttelle" tarkoitetut kaistaosuudet, eli yksi ajoneuvo kaistaa kohden. Ja mikäli hitaampi ajoneuvo (pyörä) osuu kohdalle niin sen ohitus vieresen (autoliikenne) kaistan kautta liikennetilanteen niin salliessa.
    On, koska pyörätie on usein kaksisuuntainen ja tilaa on enemmän. Lisäksi ajoradan reunassa olevan pyöräkaistan reunassa on korkea kanttari, jonka takia ajetaan keskellä kaistaa, pyörätiellä mennään reunassa. Lisäksi pyörätiellä ei tarvitse samalla tavalla koko ajan varoa takaa tulevia autoja, eikä ohittamisen takia tarvitse mennä sulkuviivan yli.

  5. #14765
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Mutta aika useinkin sen takia, että joku muu kuin auto jolla pitää ajaa ajorataa liikkuu hitaammin kuin autot. Laajemmassa mittakaavassa niin kyllähän raskasliikenne hidastaa henkilöautoliikennettä jne. jne.
    Eihän tämä pidä kaupunkiliikenteessä lainkaan paikkaansa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Itse olen työmatkapyöräilijänä asennoitunut, että välillä joutuu jopa satojakin metrejä ajamaan hitaamman perässä kevään ruuhka-aikoihin. Samalla tavalla autoilijana pitää asennoitua, että välillä saattaa joutua ajamaan traktorin tai rekan perässä paljonkin hitaammin kuin haluaisi ja jopa kymmeniäkin kilometrejä.

    Ei kai se Helsinginkään pyöräliikenne niin ruuhkaista ole, että siellä ei pysty ollenkaan ohittamaan?
    Ei ole pyöräliikenne lainkaan ruuhkaista, vaan yleensä jonkun hidastelijan edessä on runsaasti tilaa. Ongelma onkin se ohittaminen ahtaalla pyöräkaistalla.

  6. #14766
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.715
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    On, koska pyörätie on usein kaksisuuntainen ja tilaa on enemmän. Lisäksi ajoradan reunassa olevan pyöräkaistan reunassa on korkea kanttari, jonka takia ajetaan keskellä kaistaa, pyörätiellä mennään reunassa. Lisäksi pyörätiellä ei tarvitse samalla tavalla koko ajan varoa takaa tulevia autoja, eikä ohittamisen takia tarvitse mennä sulkuviivan yli.
    Niin, ja jos katualueessa on se tietty määrä metreja olemassa, niin mielummin sitten yhteinen tila "jalkakäytävän" puolella kävelijöiden kanssa kuin ajoradalla? kun omaa "eristtyä" pyörätietä sinne ei saa muodostettua, vaan joko kokonaan yhdistettynä kävelijöiden kanssa taikka sitten viivalla eriytettynä (jonka toiminnan tietää).

  7. #14767
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti

    Ei ole pyöräliikenne lainkaan ruuhkaista, vaan yleensä jonkun hidastelijan edessä on runsaasti tilaa. Ongelma onkin se ohittaminen ahtaalla pyöräkaistalla.
    Ei siellä katuverkossa autollakaan juuri ohitella vaikka edessä matelee hitaampi toinen autoilija. Että pikkasen joviaalimpi asenne plakkariin myös pyöräväylille. Kööpenhaminassa kun ajeltiiin turisteina hotellin lainapyörillä ja taatusti hidastettiin "kiireisten työmatkalaisten" kulkua, niin kiltisti ne siinä jonossa perässä tulivat, ilman ohittamisaikomuksia tai kellon kilkutusta. Sitä en sitten tiedä mitä mielessänsä ajattelivat, mutta ulkoisesti homma sujui huomattavan sivistyneesti.

    Katuverkko on paikasta toiseen siirtymistä varten, urheilusuoritukset tehdään jossain toisaalla.

  8. #14768
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Niin, ja jos katualueessa on se tietty määrä metreja olemassa, niin mielummin sitten yhteinen tila "jalkakäytävän" puolella kävelijöiden kanssa kuin ajoradalla? kun omaa "eristtyä" pyörätietä sinne ei saa muodostettua, vaan joko kokonaan yhdistettynä kävelijöiden kanssa taikka sitten viivalla eriytettynä (jonka toiminnan tietää).
    Mieluummin se molempien pyöräkaistojen ottama tila kaksisuuntaisena pyörätienä yhdellä puolella, kuin pyöräkaistoja molemmin puolin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Ei siellä katuverkossa autollakaan juuri ohitella vaikka edessä matelee hitaampi toinen autoilija. Että pikkasen joviaalimpi asenne plakkariin myös pyöräväylille. Kööpenhaminassa kun ajeltiiin turisteina hotellin lainapyörillä ja taatusti hidastettiin "kiireisten työmatkalaisten" kulkua, niin kiltisti ne siinä jonossa perässä tulivat, ilman ohittamisaikomuksia tai kellon kilkutusta. Sitä en sitten tiedä mitä mielessänsä ajattelivat, mutta ulkoisesti homma sujui huomattavan sivistyneesti.

    Katuverkko on paikasta toiseen siirtymistä varten, urheilusuoritukset tehdään jossain toisaalla.
    Se on oikein mukavaa, että teillä oli Kööpenhaminassa kivaa . Ei tässä kukaan urheilusta puhunut, vaan liikkumisesta paikasta A paikkaan B. Aika harvoin autoliikenne jumittaa sen takia, ettei joku auto jaksa liikkua rajoituksen mukaista vauhtia tyylin 20km/h neljänkympin alueella?

  9. #14769
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Niin, ja jos katualueessa on se tietty määrä metreja olemassa, niin mielummin sitten yhteinen tila "jalkakäytävän" puolella kävelijöiden kanssa kuin ajoradalla? kun omaa "eristtyä" pyörätietä sinne ei saa muodostettua, vaan joko kokonaan yhdistettynä kävelijöiden kanssa taikka sitten viivalla eriytettynä (jonka toiminnan tietää).
    Itte mieluummin ottaisin pyörätien, jos se pyöräkaistan toteutus on vaan maalata valmiiseen tiehen viivaa. Jos sen suunnittelis hyvin niin sitten ehkä eri. Toisaalta vois katsoa vähän laatikon ulkopuolelle ja miettiä jotain ihan muuta ratkaisua. Esimerkiks asuinkadut kaupungissa vois suurelta osin olla pihakatuja tai pyöräkatuja.

  10. #14770
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.715
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takakeno Katso viesti
    Itte mieluummin ottaisin pyörätien, jos se pyöräkaistan toteutus on vaan maalata valmiiseen tiehen viivaa. Jos sen suunnittelis hyvin niin sitten ehkä eri. Toisaalta vois katsoa vähän laatikon ulkopuolelle ja miettiä jotain ihan muuta ratkaisua. Esimerkiks asuinkadut kaupungissa vois suurelta osin olla pihakatuja tai pyöräkatuja.
    Niin, ainahan kaikki haluavat "rusinat pullasta", mutta jos tuon ajoradalle maalatun viivan vaihtoehto on se viiva "jalkakäytävällä"?

  11. #14771
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Niin, ainahan kaikki haluavat "rusinat pullasta", mutta jos tuon ajoradalle maalatun viivan vaihtoehto on se viiva "jalkakäytävällä"?
    Ihan semmoseen viittasin. Tai täällä turussa se pyörätie on tosiaan yleensä asfalttia ja jalkakäytävä betonilaattaa. Ei siis ole maalattuja viivoja.

  12. #14772
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takakeno Katso viesti
    Esimerkiks asuinkadut kaupungissa vois suurelta osin olla pihakatuja tai pyöräkatuja.
    Tai poistetaan pyörätien merkit ja jätetään se kelvi jalkakäytäväksi. Tietysti nopeusrajoitus 30 km/t.

  13. #14773
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Tai poistetaan pyörätien merkit ja jätetään se kelvi jalkakäytäväksi. Tietysti nopeusrajoitus 30 km/t.
    Joo, tää olis se laittiversio. Jos autot ajaa tarpeeks hitaasti niin voi ajaa samalla väylällä ihan hyvin.

  14. #14774
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    186
    Turussa on ainakin yksi pyöräkatu ja se tuntuu mun mielestä toimivan ihan hyvin.

  15. #14775
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Eihän tämä pidä kaupunkiliikenteessä lainkaan paikkaansa.
    Kyllä se aikalailla vaan pitää. Raskasliikenne kiihtyy ja kääntyy hitaasti. Talviaikaan liikenteen seassa liikkuu paljon pieniä työkoneita, jotka ei juuri 30km/h lujempaa kulje jne.

    Mun mielestä se nyt vaan on sellaista, että kaupunkikeskustoissa se liikenne on hidasta eikä voi liikkua haluamaansa nopeutta monessakaan paikassa riippumatta siitä ajoneuvosta. Pyöräilykaupunki Oulu on tuossa suhteessa ihan toivoton. Pyörällä pääsee kyllä nopeasti ja mukavasti keskustan tuntumaan, mutta varsinaisessa kaupungissa ajaminen on todella hidasta ja ongelmallista. Merkinnät on huonoja, välillä on klv ja välillä se muuttuu randomisti jalkakäytäväksi jne. Varsinaista pyöräilyinfraa on erittäin vähän.

    Onko nämä tarkoittamasi pyöräkaistaosuudet kuinkakin pitkiä?

  16. #14776
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.610
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takakeno Katso viesti
    Turussa on ainakin yksi pyöräkatu ja se tuntuu mun mielestä toimivan ihan hyvin.
    Näitä on kaks: Kauppias Hammarin katu Vasaramäessä ja Rehtorinpellonkatu/Vatselankatu Yliopistolla. Jälkimmäisellä jengi ei oikein tunnu osaavan. Isohko osa pyöräilijöistä ja skuuteista jatkaa jalkakäytäväajelua siinä missä ennen oli kelvi, pyöräkadulla sitten taas autoilijat vetää ylinopeutta, kiilailevat tai ohittaessaan uhkaavat ajaa vastaantulijoita päin. Muutos pyöräkaduksi oli kyllä hyvin perusteltu, koska varsinkin Rehtorinpellonkadun kohdalla se kelvi oli todella alimitoitettu trafiikkiin nähden. Autoille tuo on muutenkin umpikuja, kun taas kevyelle liikenteelle siitä menee tärkeä väylä Helsinginkadun ali.

    Toi Hammarin katu on niin hiljainen tie, että siellä pyöräilykokemus ei varmaan tien statuksen vaihduttua muuttunut mitenkään. Kiva siinä oli ennenkin ajella.

  17. #14777
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti

    Katuverkko on paikasta toiseen siirtymistä varten, urheilusuoritukset tehdään jossain toisaalla.
    Tämä on oikeaa ydinajattelua. Joskus töistä kotiin lähtiessä takarenkaaseen liimautui yksi työmatkatempoilija. Liikennevaloissa hän kysyi, milloin meinaat lähteä vetämään isoakovaa? Sanoin, että Turun kaupungin rajamerkin jälkeen. Siihen saakka ajellaan pientäpehmeää muut huomioiden.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  18. #14778
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Mieluummin se molempien pyöräkaistojen ottama tila kaksisuuntaisena pyörätienä yhdellä puolella, kuin pyöräkaistoja molemmin puolin.
    No mutta, tuleehan silloinkin "turhia kadunylityksiä", joiden takia nuo molemminpuoliset yksisuuntaiset teilattiin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Se on oikein mukavaa, että teillä oli Kööpenhaminassa kivaa
    Sehän tässä ei ollut pointti, vaan se että sivistyneissä kulttuureissa on vähemmän minä itse ensin -asennetta liikenteessä, vaikka oli meillä kivaakin siellä. Ehkä juuri tuosta kulttuurista johtuen. Alan kohta jopa uskoa noita stadin taksimiesten puheita siitä että pyöräilijät ovat liikenteen häiriköitä.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Aika harvoin autoliikenne jumittaa sen takia, ettei joku auto jaksa liikkua rajoituksen mukaista vauhtia tyylin 20km/h neljänkympin alueella?
    Ei jaksa tai ei pysty. Bussi lähtee pysäkiltä, joku yrittää kääntyä vasemmalle ja väistää vastaantulevia, etsitään pysäköintipaikkaa tai oikeaa osoitetta, jalankulkijoita pitää väistää suojatiellä.. Kyllä noita tilanteita tulee koko ajan jolloin jono pysähtyy tai hidastuu.

  19. #14779
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    https://www.aamulehti.fi/moro/art-2000010587581.html

    Poliisin mukaan Pyynikin kirkkopuistossa Tampereella tieliikennelaki on voimassa: ”Osa käytävistä on sallittu vain jalankulkijoille”
    Tampereen kaupungin vastaus kysymykseen on, että kaupungin tulkinta on ollut, että puistot ja virkistysalueet eivät ole tieliikennelain mukaisia teitä, vaan puistokäytävillä saa pyöräillä ellei sitä ole erikseen kielletty.
    Kaikille on nyt sitten varmaankin selvää, että puistoissa ei saa tai sitten saa ajaa pyörällä....

  20. #14780
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    186

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Toi Hammarin katu on niin hiljainen tie, että siellä pyöräilykokemus ei varmaan tien statuksen vaihduttua muuttunut mitenkään. Kiva siinä oli ennenkin ajella.
    Tää oli se ittelle tuttu. Katu on toki ollut aina hiljainen, mutta niin on asuinkadut muutenkin, ja siksi toi pyöräkatu on hyvä muutos... Pieni, mutta hyvä muutos.

  21. #14781
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Näitä on kaks: Kauppias Hammarin katu Vasaramäessä ja Rehtorinpellonkatu/Vatselankatu Yliopistolla. Jälkimmäisellä jengi ei oikein tunnu osaavan. Isohko osa pyöräilijöistä ja skuuteista jatkaa jalkakäytäväajelua siinä missä ennen oli kelvi, pyöräkadulla sitten taas autoilijat vetää ylinopeutta, kiilailevat tai ohittaessaan uhkaavat ajaa vastaantulijoita päin. Muutos pyöräkaduksi oli kyllä hyvin perusteltu, koska varsinkin Rehtorinpellonkadun kohdalla se kelvi oli todella alimitoitettu trafiikkiin nähden. Autoille tuo on muutenkin umpikuja, kun taas kevyelle liikenteelle siitä menee tärkeä väylä Helsinginkadun ali.

    Toi Hammarin katu on niin hiljainen tie, että siellä pyöräilykokemus ei varmaan tien statuksen vaihduttua muuttunut mitenkään. Kiva siinä oli ennenkin ajella.
    Erittäin hyvä muutos Kauppias Hammarin kadulla on se, että pienille sivuteille on tullut kolmiot. Oli kerran läheltäpiti tilanne, kun ei osannut ajatella, että olivat tasa-arvoisia risteyksiä.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  22. #14782
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Tuli vastaan... tai siis oikeastaan ei tullut kun siirryin ajoradalle, nainen ja seitsemän koiraa hihnojen päässä. Pieniä olivat mutta meno oli vähän sen näköistä että parempi kiertää suosiolla.

  23. #14783
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    748
    https://youtu.be/IfGIyAN9vqU?si=uPOBHPOSe5YLlJ28

    Suattaapi nuo sähkövehkeiden tehot yllättää.

  24. #14784
    Länsiväylän vierestä Keilaniemeen noustessa leikkisä natiaislauma teki valehyökkäyksen jalankulkijoiden puolelta pyöräkaistalle, yrittivät varmaan säikäyttää kaatumaan tai jotain muuta tyhmyyttä. Varttia vaille viisi tänään ip. Kannattaa varoa jos näkee siellä nämä vapaan kasvatuksen sankarit.

  25. #14785
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Oliko nämä siis joskus 70-luvulla kasvaneita natiaisia?

  26. #14786
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.687
    Välillä tapahtuu jotain odottamatonta: Eilen keskupuiston kelvillä nuori naisoletettu kävelee koiran kanssa kelvin oikeaa laitaa, koira lähtee löntystelemään toiseen reunaan, naisoletettu katsoo samalla taakse mun suuntaan ettei tule ketään. Enkä usko että kuuli mun tuloa, olin sen verran kaukana, eikä hänellä ollut edes kännykkää kädessä eikä kuulokkeita. Hämmentävää oikein toimimista ja muiden huomioon ottamista.

  27. #14787
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    ^tuosta erottaa ne jotka pyöräilee itsekin.

  28. #14788
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332

    Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

    Olihan taas yksi verrattain samanlainen tapaus kuin se pyöräilijä joka tunki ohitukseen juuri kelvin päällysteen puolimetrinen poikittaisleikkauksen kohdalla ja sai mun rullaluistelusauvan eturenkaan pinnoihinsa.

    Tapahtui juuri 1.5 h sitten Klaukkalassa. Cycling Academyn ajopaitaan sonnustautunut vanhempi mies tunkee ohitukseen juuri kun olen vetämässä ajopaidan vetoketjua kiinni ja suuntakontrolli ei ole paras mahdollinen. Jos tunnistat itsesi ja muillekin ohjeeksi että joko venttaatte siellä takana jotta tilanne on ohi tai pidätte meteliä että edessä menijä ei aloita akrobaattitemppuja. Kelvi oli muuten n. 200 metriä kumpaankin suuntaan täysin tyhjä.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  29. #14789
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Olihan taas yksi verrattain samanlainen tapaus kuin se pyöräilijä joka tunki ohitukseen juuri kelvin päällysteen puolimetrinen poikittaisleikkauksen kohdalla ja sai mun rullaluistelusauvan eturenkaan pinnoihinsa.

    Tapahtui juuri 1.5 h sitten Klaukkalassa. Cycling Academyn ajopaitaan sonnustautunut vanhempi mies tunkee ohitukseen juuri kun olen vetämässä ajopaidan vetoketjua kiinni ja suuntakontrolli ei ole paras mahdollinen. Jos tunnistat itsesi ja muillekin ohjeeksi että joko venttaatte siellä takana jotta tilanne on ohi tai pidätte meteliä että edessä menijä ei aloita akrobaattitemppuja. Kelvi oli muuten n. 200 metriä kumpaankin suuntaan täysin tyhjä.
    Toinen vaihtoehto on vilkaista taaksepäin ennen akrobattitemppuja.

  30. #14790
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.049
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Jos tunnistat itsesi ja muillekin ohjeeksi että joko venttaatte siellä takana jotta tilanne on ohi tai pidätte meteliä että edessä menijä ei aloita akrobaattitemppuja. Kelvi oli muuten n. 200 metriä kumpaankin suuntaan täysin tyhjä.
    En omista Cycling Academyn paitaa, enkä ajellut illalla Klaukkalassa. Mutta: yhdelle rullaluistelija-sauvamiehelle huusin pari viikkoa sitten aivan saatanan kovaa että ohi olisin menossa. Jätkä vaan jatkoi sauvomista koko kelvin leveydellä, jotkun Peltorin kokoiset kuulokkeet päässä (ja oletettavasti joku hevirokki täysillä). Vedin liittymästä ajoradalle ja sitä kautta ohi ja heitin jätkälle keskaria.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •