GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 139 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 89 129 137 138 139 140 141 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.141 - 4.170 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #4141
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Ehkä suomi-perspektiivi on tosi eri kuin muualla asuville? Tasaisia hiekka polkuja ajaville vanhatkin toimivat?

    Joskus kun ajoin Uudessa Seelannissa paikalliset varoittivat, että ”tämä polku on sitten tosi kivikkoinen ja juurakkoinen”. Itä-Helsinkiin tottuneena ajoin sitten hermostuneena ja mietin koska ne alkavat… Ja sitten polku loppui.

  2. #4142
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    401
    Mitkäs ovat nyt hyvä kompromissi märkäpitoa ja rullaavuutta syksyn keleille? Mitä edullisempaa, niin sen parempi. Ajattelin laittaa ison tilauksen Saksaan menemään ja samalla voi tilata syksyn kumit. Nyt alla on pyörän mukana tulleet Maxxis Forekasterit, jotka ovat upeat ja monipuoliset renkaat kuivalla, mutta märällä lipsuu jonkun verran.

    Aiemmin luottanut Maxxiksen Ardentteihin. Niillä pärjää 2.4" leveänä ja matalilla paineilla mielestäni hyvin ja rullaavatkin ihan kohtuullisesti. Niillä on ajettu jopa sorateillä ja asfaltilla pidempää lenkkiä. Tanwallina ovat myös törkeän nätin näköiset ja pari maksaa alle 60€. Tosin aika on ilmeisesti ajanut noista jo ohi

    EDIT: Jos säästäisi, niin periaatteessa voisi heittää syksyllä vähemmän kuluneen Forekastin edestä taakse ja tilata joku järeämpi kumi eteen.

  3. #4143
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaatuilija Katso viesti
    Mitkäs ovat nyt hyvä kompromissi märkäpitoa ja rullaavuutta syksyn keleille? Mitä edullisempaa, niin sen parempi. Ajattelin laittaa ison tilauksen Saksaan menemään ja samalla voi tilata syksyn kumit. Nyt alla on pyörän mukana tulleet Maxxis Forekasterit, jotka ovat upeat ja monipuoliset renkaat kuivalla, mutta märällä lipsuu jonkun verran.

    Aiemmin luottanut Maxxiksen Ardentteihin. Niillä pärjää 2.4" leveänä ja matalilla paineilla mielestäni hyvin ja rullaavatkin ihan kohtuullisesti. Niillä on ajettu jopa sorateillä ja asfaltilla pidempää lenkkiä. Tanwallina ovat myös törkeän nätin näköiset ja pari maksaa alle 60€. Tosin aika on ilmeisesti ajanut noista jo ohi

    EDIT: Jos säästäisi, niin periaatteessa voisi heittää syksyllä vähemmän kuluneen Forekastin edestä taakse ja tilata joku järeämpi kumi eteen.
    Nykyversio Nobby Nicistä Addix Softina ja Super Trail casingilla on itsellä toiminut mainiosti märän kauden takarenkaana ja rullaus on sitä luokkaa etten ole vaivautunut vaihtamaan 2.35 Forekastereita takaisin alle kesäkaudelle. Pikkuisen ehkä herkkä rengaspaineiden suhteen mutta muuta pahaa sanaa ei ole. Laittaisin huoletta eteenkin tarvittaessa.

  4. #4144
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Mulla oli viime kaudella Nobby Nic SuperTrail softina edessä ja takana ja hienosti toimi syksylläkin. Mielestäni tosi hyvin pystyy ennakoimaan renkaan käyttäytymistä liukkaammallakin kelillä. Nyt edessä sama NN ja takana Wicked Will SpeedGripillä.

  5. #4145
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Mulla oli viime kaudella Nobby Nic SuperTrail softina edessä ja takana ja hienosti toimi syksylläkin. Mielestäni tosi hyvin pystyy ennakoimaan renkaan käyttäytymistä liukkaammallakin kelillä. Nyt edessä sama NN ja takana Wicked Will SpeedGripillä.
    Nobby Nic softina olisi varmaan se pitävin vaihtoehto märille keskuspuiston juurille?

    Wicket Williä ei näytä softina olevan muuta kuin super race kyljillä, joita ei kyllä uskalla laittaa.

    Lipsuuko tuolla sinun kombolla takanen miten herkästi?

  6. #4146
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.337
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nobby Nic softina olisi varmaan se pitävin vaihtoehto märille keskuspuiston juurille?
    Pitävin vaihtoehto Nobbyistä ehkä, pitävämpiä renkaita on olemassa pino. Yleensä kuitenkin tavoitellaan sopivaa kompromissia pidon ja rullaavuuden välillä johon uusimmmat NN:t taitaa osua ihan hyvin.

  7. #4147
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Pitävin vaihtoehto Nobbyistä ehkä, pitävämpiä renkaita on olemassa pino. Yleensä kuitenkin tavoitellaan sopivaa kompromissia pidon ja rullaavuuden välillä johon uusimmmat NN:t taitaa osua ihan hyvin.
    Niin. Xc pyörä kuitenkin kyseessä ja kuski, joka ei osaa ajaa oikeasti kovaa maastopyörällä. Rullauksen totaalinen menettäminen saattaa ahdistaa.

  8. #4148
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Onko kokemusta Schwalben super race kyljistä? Kestääkö ne keskuspuiston kivikkoa?

    Wicket will softina kiinnostelisi, muttei tuota saa jäykemmillä kyljillä.

  9. #4149
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.733
    Mulla on jäykkäperässä WW Speedgrip Super Ground 29"x2.4" takana, erittäin hyvä rengas ja kestaa mitä vaan jäykkäperällä uskaltaa ajaa keskuspuistossa. Mun mielestä kannattaa ehkä laittaa paksumpaa kylkeä märällä ajoon niin voi ajella matalemmillä paineilla, siis enemmin kun softimpaa rengasta...siis taakse...mulla on edessä Nobby Nic samoilla spekseillä ja täytyy kyllä sanoa että on hyvät yleisrenkaat. Toki syksyisin laitan 2.6" :set alle kun ei ole niin paljon muuta ajoa silla kun puhdasta maastoajoa ja vakio XR4:set toimii mukavasti märälläkin.

  10. #4150
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Juu, superground kestää kyllä.

    Mieluusti laittaisi supergroundia softina. Tuota ei vaan wicket willissä ole tarjolla.

    Ridemoressa olisi vaan ollut nuo softit super racet hyllyssä.

  11. #4151
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.733
    Kun tsiigailee noita XC kisoja missä ne ajelee näillä ohuilla renkailla pienillä paineilla niin kyllä ne varmaan kestää harrastuskäyttöäkin On siellä nykyään aika raakoja reittejä..

  12. #4152
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    No joo. Ei kyllä pysty tinkimään kyljistä yhtään. Tänään mietin tuota sateella ajessa ja rengas on kyllä jatkuvaan pohjaamisen rajalla. Ralphille ei kärsi laittaa yli barin painetta taakse, muuten alkaa lipsuminen.

    Ei voisi vähempää kiinnostaa hajonnut kylki joskus syksyn kylmillä sadelenkeillä.

    Speedgrip pitää kyllä edessä sen verran hyvin, ettei ehkä mitään softia edes tarvitse. Wicket Will/Rocket Ron voisi olla vielä sellainen setti millä jaksaisi ajaa kuivallakin.

  13. #4153
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    28
    Super Race kyljillä oleva soft painaa tasan saman 830 g kuin Super Ground kyljillä oleva Speedgrip, eli tuskin tuo Super Race on millään paperikyljillä. Kokemusta ei ole kummastakaan.

    https://www.schwalbe.com/en/Wicked-Will-11654329

  14. #4154
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko kokemusta Schwalben super race kyljistä? Kestääkö ne keskuspuiston kivikkoa?

    Wicket will softina kiinnostelisi, muttei tuota saa jäykemmillä kyljillä.
    Laita sinne kevyt insertti sisään. Pepis nuudeli, tai huck norris jos jotain löydät.

  15. #4155
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Joo. Insertit on kyllä tarkoitus laittaa, kun vauhti alkaa nousemaan.

    Yksi mitä nyt aloin miettimään, niin jos laittaisikin racing rayn myös taakse. Ei tuo kuvio ihan mahdottomalta näytä takarenkaanakaan.

    Vetopito voi olla kyllä pehmeässä heikkoa. Rullaus taas varmasti aika priimaa. Pärjäisi samoilla renkailla.

    Speksaaminen on kivaa.

  16. #4156
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Joo. Insertit on kyllä tarkoitus laittaa, kun vauhti alkaa nousemaan.

    Yksi mitä nyt aloin miettimään, niin jos laittaisikin racing rayn myös taakse. Ei tuo kuvio ihan mahdottomalta näytä takarenkaanakaan.

    Vetopito voi olla kyllä pehmeässä heikkoa. Rullaus taas varmasti aika priimaa. Pärjäisi samoilla renkailla.

    Speksaaminen on kivaa.
    Mä välttelin trailipyörässä inserttejä pitkään, mutta kun muutama vuosi sitten sellaiset laitoin, niin ei ole tullut mieleenkään ottaa pois.

    Antaa se vaan niin paljon pelivaraa noiden paineiden kanssa pelailuun, eikä tartte kehien puolesta pelätä.

  17. #4157
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Mä välttelin trailipyörässä inserttejä pitkään, mutta kun muutama vuosi sitten sellaiset laitoin, niin ei ole tullut mieleenkään ottaa pois.

    Antaa se vaan niin paljon pelivaraa noiden paineiden kanssa pelailuun, eikä tartte kehien puolesta pelätä.
    Mulla ei ole mitään syytä noita vältellä. Saisi vaan aikaiseksi tilata ja asentaa.

    Saletisti jeesaavat. Saa huoletta ajella barin paineilla ja ehkä noista saa pientä progressiotakin renkaisiin.

  18. #4158
    ^Tilaa multa Rimpact Original. On yksi ylimääräinen varastossa. Käytetty mutta halpa. Voin toimittaa tänään jonnekin Coolheadin lähistölle kun olen sinne SMG:n keikalle menossa.

  19. #4159
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    ^Tilaa multa Rimpact Original. On yksi ylimääräinen varastossa. Käytetty mutta halpa. Voin toimittaa tänään jonnekin Coolheadin lähistölle kun olen sinne SMG:n keikalle menossa.
    Pistin yyveetä.

  20. #4160
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Kun tsiigailee noita XC kisoja missä ne ajelee näillä ohuilla renkailla pienillä paineilla niin kyllä ne varmaan kestää harrastuskäyttöäkin On siellä nykyään aika raakoja reittejä..
    Niin, maailmalla kuskit ajavat tasan sen yhden kisan rengassarjalla ja sitten ne viskataan roskiin. Taviskuski haluaisi kuitenkin renkaiden kestävän vähintään sen muutama sata kilsaa.

    Itse ottaisin vertailuun myös esim. Spessun renkaat. Itse ajellut lähivuodet Fast Trackeilla märät kelit, mutta jos absoluuttista pitoa niille juurille halutaan niin sitten kannattaa katsella jotain muuta. Ardentit lienevät myös nykyään ihan pätevät renkaat, ainoastaan pulleat kyljet ottavat itseensä aika äkkiä kivistä.. Kompromissejahan nuo XC renkaat tuntuvat olevan, itse valitsen yleensä rullaavuden sen edelle, että voisi ajaa yhtään lipsumatta kaikki sivuttaiskaltevat juurakot..Tosin itse sen verran läski, ettei barin paineet tai alle tule kysymykseenkään läskipyörää lukuunottamatta
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

  21. #4161
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Niin, maailmalla kuskit ajavat tasan sen yhden kisan rengassarjalla ja sitten ne viskataan roskiin. Taviskuski haluaisi kuitenkin renkaiden kestävän vähintään sen muutama sata kilsaa.

    Itse ottaisin vertailuun myös esim. Spessun renkaat. Itse ajellut lähivuodet Fast Trackeilla märät kelit, mutta jos absoluuttista pitoa niille juurille halutaan niin sitten kannattaa katsella jotain muuta. Ardentit lienevät myös nykyään ihan pätevät renkaat, ainoastaan pulleat kyljet ottavat itseensä aika äkkiä kivistä.. Kompromissejahan nuo XC renkaat tuntuvat olevan, itse valitsen yleensä rullaavuden sen edelle, että voisi ajaa yhtään lipsumatta kaikki sivuttaiskaltevat juurakot..Tosin itse sen verran läski, ettei barin paineet tai alle tule kysymykseenkään läskipyörää lukuunottamatta
    Niin tuo barin painehhan kertoo vain vauhdin puutteesta. Kun saa vauhtia lisää, niin painetta tulee tietysti nostaa.
    Minusta tuo sateella ajaminen juurakossa on aika tarkkaa puuhaa, vauhti ei saa just laskea paineisiin nähden liikaa. Jos ajaisi kovemmilla paineilla, pitäisi ajaa kovempaa.

  22. #4162
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani M Katso viesti
    Super Race kyljillä oleva soft painaa tasan saman 830 g kuin Super Ground kyljillä oleva Speedgrip, eli tuskin tuo Super Race on millään paperikyljillä. Kokemusta ei ole kummastakaan.

    https://www.schwalbe.com/en/Wicked-Will-11654329
    Tämä on varmaan ihan totta.

    BRR testissähän onkin tuo super race kylkinen rengas. Seoksella ei varmsati ole mitään tekemistä kylkien kanssa.

    https://www.bicyclerollingresistance...-super-race#pr

    Pistosuojaus on kyljistä ihan tasoissa super ground ralphin kanssa, keskeltä tietysti parempikin järeämmän nappulan vuoksi. Kyljet ovat myös 0.95mm paksut. Ralphissa tasan millin. Eli kyllä tuon softin wicked willin varmastikkin uskaltaa alle laittaa.

  23. #4163
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.733
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Niin, maailmalla kuskit ajavat tasan sen yhden kisan rengassarjalla ja sitten ne viskataan roskiin. Taviskuski haluaisi kuitenkin renkaiden kestävän vähintään sen muutama sata kilsaa.

    Itse ottaisin vertailuun myös esim. Spessun renkaat. Itse ajellut lähivuodet Fast Trackeilla märät kelit, mutta jos absoluuttista pitoa niille juurille halutaan niin sitten kannattaa katsella jotain muuta. Ardentit lienevät myös nykyään ihan pätevät renkaat, ainoastaan pulleat kyljet ottavat itseensä aika äkkiä kivistä.. Kompromissejahan nuo XC renkaat tuntuvat olevan, itse valitsen yleensä rullaavuden sen edelle, että voisi ajaa yhtään lipsumatta kaikki sivuttaiskaltevat juurakot..Tosin itse sen verran läski, ettei barin paineet tai alle tule kysymykseenkään läskipyörää lukuunottamatta
    Joo toi on totta, opin just että DH:ssakim ajetaan max. 5 treenilaskua per rengassetti, kyljet saa niin paljon hittiä. Itse olen paksumpikylkisten renkaiden ystävä. Jäykkäperällä tulee sen verran ajeltua näin kesällä muutakin kun maastoa niin siinä on vierintävastuksellakin väliä, sen takia toi Speedgripit. Käytiin just pojan kanssa uimassa, polkuja pitkin kohteeseen ja hiekkakelvejä kotiin, NN ja WW pitää ja rullaa niin maukkaasti. Nyt toki kuivaa, mutta ei olis ollu ongelmaa märälläkään. Vähän joutuu pitään kovempia paineita 1.2/1.4 bar kun enduro/DD kyljillä ettei hakkaa vanteelle. Mutta noillakin mukavasti menee juurakossa ja kelvillä rullaa hyvin.

  24. #4164
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.674
    Haikeena luen näistä rengaspaineista kun iten joutuu öpaut yli 2bar ajella inserttien ja vahvojen kylkien kera

  25. #4165
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Haikeena luen näistä rengaspaineista kun iten joutuu öpaut yli 2bar ajella inserttien ja vahvojen kylkien kera
    Älä aja niin kovaa

    Mutta siis ei kai paineilla ole niin väliä. Kunhan vaan rengas pääsee painumaan ja muokkautumaan juuren ympärille hyvin. Vaikuttaako sitten paino tai vauhti paineisiin.

    Kepsu kiikutti tuon rimpactin insertin. Vähän täytyy funtsia, haluaako tuota ennen isompia pohjailuja edes alle laittaa. On kyllä sen verran järeää kamaa, että käytös saletisti muuttuu renkaan painuessa kunnolla.

  26. #4166
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.294
    No, nytkun tuosta arvosteluja luki, niin on se varmaan juuri hyvä. Takarenkaaseen kun tuon heittää, niin ei tarvitse pohjaamista pelätä, eikä paineita nostaa. Etunen ei minusta ole ollut kertaakaan pohjaamassa.

    Katsotaan josko jaksaisi aamulla askarrella ennen lenkkiä paikalleen.

  27. #4167
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Vastaako Schwalben Addix Ultra soft Maxxisin MaxxGrippiä? entä onko Addix soft kuinka paljon liukkaampi märillä hyvin liukkailla kivillä/kallioilla ja juurilla?

    Assegai Maxx Grip on pilotaan unelma mutta saisi olla hiukan rullaavampi. Assegaissa pidän siitä että siinä on välinappulat. Joskus jotain renkaita kokeillut missä ei ole välinappuloita vaan leveä rako ja sellaiset oli liki hengenvaarallisia. Pito lähti yllättäen liukka kallioillä ja kivillä. Magic mary näyttäisi olevan jotain siitä välistä kun sen keskinappulat vaeltelee.

  28. #4168
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.733
    Kyllä. Mulla on sähkötäpärissä Maxxgrip DD Assegai edessä ja parkkipyörässä oli Magic Mary ultra soft super gravity edessä. Aika samalaiset renkaat eli todella hyvät mihin tahansa tilanteisiin. Jos haluaa ja rullaavampaa pitävämpää rengasta niin sitten vaan continetalin kryptotalit alle, erittäin hyvät renkaat nekin, softinakin. Conteilla en ole paljon ehtinyt parkeissa ajaan, mutta en näe syytä miksei toimisi sielläkin. Ultrasoftia (vai mikä se nyt niillä on) en ole kokeillut. Mulla meni vähän luotto Schwalben softeihin tossa sähkötäpärissä kerran limajuurakossa, johtui todennäköisesti vain liian isoista rengaspaineista mutta en ole palannut takaisin

  29. #4169
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.674
    Swalpen softi on mielestäni aika hyvä kompromissi pidon/rullauksen ja kestävyyden välillä. Ultrasoftia en ole kokeillut, mutta eteen voisin sen seuraavaksi laittaa. Nyt wtb high grippi ja on kyllä pitoa, mut ehkä ensimmäistä kertaa havainnut myös heikkoa rullausta, taikamarit rullas kyllä todella hyvin. En tiedä julkaistiinko jo, mutta jotain uutista näin swalpen uudesta renkaasta, joka muistutti melkolailla assegaita, tämän ja tachy chanin haluisin seuraavaks testiin, ellei conteja koita. Hypistelin vaa noita conteja kaupassa ja dh kyljetkin vaikutti hepposemmilta mitä swalpen super gravity kylki. Maxxgrippi on kyllä pitävä, mutta ainakaan taakse en sitä suosittele jos parkkia ajaa, sulaa ihan silmissä. Maxxiksen kyljet on myös aika hepposta kamaa.

  30. #4170
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Onko nykyään kumiseos tärkeämpi kuin kuvio? Eli kunhan kumi on tarpeeksi pehmeä niin ei sillä kuviolla niin väliä.

    Tämä on minulle hiukan vieras lähestymiskulma, kun itse on tottunut arvioimaan pelkkää kuviota. Kumiseoksissa ei ennen juuri valinnanvaraa ollut.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •