GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 119 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 69 109 117 118 119 120 121 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.541 - 3.570 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3541
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti

    Ja paineita niin vähän kuin uskaltaa, tai sitten reippaasti kovaksi. Kumpikin Rene Hersen mukaan toimii. Minulla noin 2 baria ja siitä sitten ylöspäin maaston ja kuorman mukaan (alkaen 100kg). 3 baria ei tunnu maantiellä pahalta.
    (Rene Herse Switchback Hill)
    Painetestejä tehty. Kokonaismassa ~85-90 kg. Paineina 1,6/1,8 1,7/1,9 2,0/2,2. Kahdella pienemmällä paineella käännyttäessä käyttäytyy asfaltilla kuin isoilla sivunappuloilla varustettu rengas eli pyrkii kiristämään kääntösädettä, yliohjaa. Soralla em käytöstä ei tapahdu tai ei huomaa. 2,0/2,2 paineilla ilmiö poistuu mutta samalla aivan viimeinen mukavuus häviää.
    Ajossa fiilis on kuin läskipyörällä ajaisi, leppoisa, mukava. Ei paljoa epätasaisuudet, peukalon pään kokoiset kivet ym tunnu ohjaustangossa tärinänä.

  2. #3542
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Laitoin just Pathfinder Pro 47:t tubelessiksi. 2,5 barilla leveydet oli 46,3/47,3mm noilla omilla 25mm id kiekoilla. Olisin toivonut, että nämä turpoaisi pari milliä yli kuin Thunderot. Noh, ainakin ne on mustat

  3. #3543
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Viikko Viron ja Hiidenmaan kalkkikivigraveleilla, metsäteillä ja kangas- ja rantapoluilla, hiekkadyyneillä jne. takana. Perussoratiet on Virossa ja varsinkin Hiidenmaalla Suomen hiekkateihin verrattuna raffimpaa tavaraa, lähempänä sellaista metsäteille tukkirekkojen takia levitettyä sepeliä. Luttero mulla alla, koska se on huoleton reissuilla ja onneksi oli koska Stiggyn kanssa kädet olisi voinut alkaa olla muusia loppureissusta. Steilacoomit toimi aivan loistavasti. Onneksi vaihdoin myös vaimon pyörään ne alle ennen lähtöä, vaikka hän kovin intti, että ei tartte. Olisi lähinnä hävettänyt ajaa itse Steilacoomeilla, jos rouva olisi joutunut rymistelemään Thunderoilla.

    Mukavasti kulki, kuormattunakin pyörä oli helposti hallittava. Myötätuuliosuuksilla päästeltiin pitkiäkin sorapätkiä 30 km/h tuntumassa olevilla keskareilla. Koko reissun aikana ei ollut minkäänlaisia rengasongelmia, ei edes yhtä kohtaa renkaassa, josta olisi nähnyt, että litku olisi paikannut. En kyllä keksi parempaa rengasta niille teille ja pyörään, jossa noin on 40 mm maksimileveys.



    Pölyä oli riittävästi.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #3544
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    42 mm S-Works Pathfinderit on täydelliset kumit.

    Aivan ihana kumi. Mukavat ja rullaa kuin hirvi. Ongelmia nolla vaikka runtua ovat saaneet, parisen tonttua ajeltu.
    60 km perusteella voin olla samaa mieltä. Irtosoralla kanttaaminen hirvittää mutta niin se tekee kaikilla muillakin renkailla

  5. #3545
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Pirelli Cinturato H 45 renkailla olen nyt ajellut n. 2500km. Toiminut tähän asti hyvin ja olen tykännyt. Viimeisen reilun viikon ja n. 300km ajan olen joutunut takarenkaasen laittamaan 8 kamelinpaskaa. Eilisen lenkin jälkeen ei pysynyt ilma ja laitoin sisurin.
    Tänään piti ajaa satku. Olen mökkireissulla eikä sisureita ole mukana useampia ja unohdin tietysti ottaa paikkarasian mukaan lenkille.
    35km kohdalla oli taas kumi tyhjä. Onneksi ei tarvinnut taluttaa kuin 10km kauppaan josta sai paikkaustarvikkeet.
    Kyydin olisin soittanut jos sieltä ei olisi saanut. Reilun 4h lenkki oli tavoitteena ja tulihan siitä se täyteen. Matkaa vain vähän vähemmän.
    Kulutuspintaa näyttäisi vielä renkaassa olevan. Onko vain yksittäisen taistelijan huonompaa tuuria vai tuliko kilometrit täyteen.
    SCHWALBE G-One RS 700C x 45 kumit odottavatkin postissa hakijaansa

    Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  6. #3546
    N. 3000 km Terra Speed 40 mm e-bike-versioilla takana, vaikka pyörä ei sähkis olekaan. Hyvä pito poluilla, rullaa äärimmäisen hyvin, ei yhtään reikää. Maantietä, hiekkateitä, väärinpyöräilyä xc-poluilla, ei ongelmia. Takarengas kuitenkin kului odotetusti semislicksiksi.
    Vaihdoin tilalle S-works Pathfinderit. Pito maastossa ja rullaavuuden tunne asfaltilla heikkenivät selvästi. Asfaltilla hämmentävän tahmaisen oloiset aivan kaikilla mennessä kokeiluilla paineilla. Matalahkoilla paineilla ovat kyllä oikein mukavat ja nopeat karkeilla hiekkateillä, mutta vaihtaneen takaisin Terra Speedeihin, kun Pathfinderit ovat vaihtokunnossa.

  7. #3547
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.202
    ^ & ^^^ Mielenkiintoista että kahdella täysin poikkeavat mielipiteet ja kumpikaan ei ole oikeassa tai väärässä.

  8. #3548
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Tilattu tämän keskustelun innoittamana Specialized Pathfinder Sport Reflect 2,1” leveinä.
    Spessun nettikaupasta kotiintoimitettuna 38,95€. On nuo varmaan paremmat kun 15 vuotta vanhat Schwalbe Dureme DD:t.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  9. #3549
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Olisko jollain Ultradynamico Cava JFF 42 mm noin i21-vantella? Kiinnostaisi leveys ja se, että suunnilleen kuinka korkealla vanteen ulkoreunasta levein kohta sijaitsee.

    Rose ei mahdu Lutteroon taakse, kun siinä ne reunanappulat tulee niin leveälle. Renkaan runko itsessään mahtuisi hyvin, mutta Ultradynamicon omien speksien mukaan Cavan runko on hieman isompi kuin Rosen, jotta renkaiden kokonaisulkomitat vastaa toisiaan. Epäilyttää siis, että mahtuuko Cavakaan 42-millisenä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #3550
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Eikös teräsrunkoon olisi mahdollista muokata vähän lisää tilaa?

    Minä olen miettinyt tuota vaihtoehtoa kuituisenkin kanssa.

  11. #3551
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Olis luultavasti hyvinkin mahdollista. KVA:n chainstayt on vielä alunperin pyöreätä kamaa ja tossa ne on varsin maltillisesti litistetty, joten olisi varmaan varaakin ilman, että vaikuttaisi takapään jäykkyyteen tms.

    Mä en varsinaisesti kaipaa Steilacoomia isompaa rengasta siihen, joten Cava 39 olis helppo ratkaisu, mutta mulla olisi pari Roseta vailla käyttöä, niin voisin käyttää niitä edessä, jos Cava 40 mahtuisi taakse.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #3552
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Osuvasti pohdin juuri stenun kysymystä, mutta 38.?? (39?) Cava JFF:stä 19mm vanteella. Valmistaja kertoo Racesta näin, JFF:n kuvauksessa ei ole tuota viimeistä lausetta:
    The sizing is sorta funny, it is badged a 700c x 39, but on most modern rims it's been measuring a little smaller upon initial mounting, more like a 37-38mm then after some use these stretch out to almost a 39mm width. On more traditional, narrower rims they will measure smaller... closer to 37mm.
    Pacerissa on ollut 36mm Getawayt toista kautta ja pohdin seuraavaa valintaa kun nämä on ajettu loppuun. Getawaylla on leveyttä tasan 36mm ja korkeutta ~32mm 19mm vanteella. 6mm kuusiokoloavain sopii rungon ja renkaan väliin kaikissa kohdissa (uskomatonta kun rungon speksi on 32mm max), eli ollaan järkevän clearancen rajoilla mutta millin-pari leveämpi/korkeampi rengas ei olisi vielä riski. Leviääkö Cava leveämmäksi kuin 38mm?

    Barlow Pass ja Steilacoom taitaa mennä tässä leveäksi, Jon Bon Jovi voisi olla yksi vaihtoehto

  13. #3553
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Tilattu tämän keskustelun innoittamana Specialized Pathfinder Sport Reflect 2,1” leveinä.
    Spessun nettikaupasta kotiintoimitettuna 38,95€. On nuo varmaan paremmat kun 15 vuotta vanhat Schwalbe Dureme DD:t.
    Kyllä on mukavat ja nopeat renkaat ainakin minun käytössäni. Lisäksi hiljaiset kovalla pinnalla ajettaessa. Pitoa riittää kaarteissa ja jyrkissä nousuissa. Hieman heittää ainakin näin uutena hiekkaa silmille, joten ajolasit ovat tarpeelliset.

    Suosittelen, jos tarvetta leveille sorarenkaille.
    fob muokkasi tätä : 20.07.2024 at 15.17
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  14. #3554
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    730
    Pakko kyllä kehua Pathfinder pro 47mm kaarrekäyttäytymistä asfaltilla. Menee käännökset kuin raiteilla vaikka paineita vain 2 baria. Verrattuna vaikka Gravelking slickseihin mitkä vetelee ja yliohjaa kovemmillakin paineilla.
    Ulkonäöllisesti kun katsoo renkaita asian luulisi olevan juuri päinvastoin.

  15. #3555
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Pakko kyllä kehua Pathfinder pro 47mm kaarrekäyttäytymistä asfaltilla. Menee käännökset kuin raiteilla vaikka paineita vain 2 baria. Verrattuna vaikka Gravelking slickseihin mitkä vetelee ja yliohjaa kovemmillakin paineilla.
    Ulkonäöllisesti kun katsoo renkaita asian luulisi olevan juuri päinvastoin.
    Gravell kingin slikseihin verrattuna kaikki menee raiteilla.

  16. #3556
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Itsekin olen kyllä nyt tykännyt tuosta Pathfinder Prosta, vaikka GK SK:n jälkeen se vähän kovalta tuntuikin. Vaimolla Sawtooth ja kummillakin meni sepelikausikin ilman flättejä.

  17. #3557
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Pieniä on nykyään 40mm leveät gravel-kumeiksi, mutta Hutchinsonilta uutta rengasta tähän kategoriaan.

    https://cycling.hutchinson.com/grave...caracal-tyres/

    Luvataan olevan 40% nopeampi, mitä heidän Overide. No, 35mm Overide oli BBR:n mittauksissa 22,2W ja tuosta se 40% pois, niin oltaisiin Hersen SP EL lukemissa, joten epäillä sopii tuota väitettä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Tuli sitten laitettua tilaten nämä. Vielä ehtii testata mieli avoimena ilman ennakkotietoa mittauksista
    Nyt näillä on ajettu jo hyvä tovi sekä soralla, että assulla. Kokonaisuutena parhaat gravel-kumit mitä minulla on ollut. Erittäin nopeilta vaikuttavat perustuen (omaan)wattidataan. Nopeampia keskareita tulee tutuilla assupätkillä mitä Rene Herseillä samoilla wateilla. Mukavuus on myös erittäin hyvällä tasolla.

    Lisäksi valmistajalta tarkkaa työtä speksatun painon suhteen, valmistaja ilmoittaa painoksi 475g ja molemmat painoivat tasan 475g/kpl. Erittäin harvinaista, että näin käy. Mitattu leveys id25mm kehällä 1,75 bar paineilla on 43,2mm, eli ovat tässä suhteessa ilmoitettua leveämmät. Vielä kun näitä saisi mustakylkisinä

  18. #3558
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Nuo pitää testata jossain kohtaa kun Overide on omia suosikkeja paitsi että turhan kapoiset.


  19. #3559
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Onko kellään kokemuksia 2.1" Thunder Burteista? Ja ehkä vielä sekä Super Race että Super Ground-rungoista? Tuollaisia olen harkinnut graveliin renkaiksi, mutta Super Race näyttää olevan kaupoista loppu. Onkohan Schwalben Super Ground paljon kankeampi kuin kuin Race? Vanhan pyörän standard Rene Herset ovat kestäneet riittävän hyvin, joten luulen että kestävyyden puolesta ei pitäisi tulla isoja ongelmia Race-kylkien kanssa. Vaihtoehtona olisi sitten Oracle Ridge, mutta vähän houkuttaisi laittaa niin leveät renkaat kuin runkoon mahtuu.

    Edit: kaivelin kyllä tästä ketjusta kirjoittelut Burteista, mutta kovin paljoa kokemuksia niissä ei ollut.

  20. #3560
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Tänään tuli Thunderoon ensimmäinen madon vaativa n. 5mm reikä. Asfaltilla ja ilmeisesti lasinsirusta. Renkaat ~2000km ajetut ja pintaa on vielä reilusti, mutta erinäisiä mikroreikiä noihin on alkanut ilmestyä. Huomaa kun pölyisen pyörän vie talliin niin renkaisiin ilmestyy "märkiä" kohtia.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  21. #3561
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia 2.1" Thunder Burteista? Ja ehkä vielä sekä Super Race että Super Ground-rungoista? Tuollaisia olen harkinnut graveliin renkaiksi, mutta Super Race näyttää olevan kaupoista loppu. Onkohan Schwalben Super Ground paljon kankeampi kuin kuin Race? Vanhan pyörän standard Rene Herset ovat kestäneet riittävän hyvin, joten luulen että kestävyyden puolesta ei pitäisi tulla isoja ongelmia Race-kylkien kanssa. Vaihtoehtona olisi sitten Oracle Ridge, mutta vähän houkuttaisi laittaa niin leveät renkaat kuin runkoon mahtuu.

    Edit: kaivelin kyllä tästä ketjusta kirjoittelut Burteista, mutta kovin paljoa kokemuksia niissä ei ollut.
    BRR testannut molemmat.
    https://www.bicyclerollingresistance...urt-super-race

    Super race kun on uudempi, niin sen yhteenvedossa vähän vertailua.
    The Thunder Burt's Super Race version rolls a bit slower than the Super Ground version (read our review) but the difference is smaller than what we've seen with the Racing Ralph. The main advantage of the Thunder Burt with the Super Race casing is the lower weight. However, both our Super Race and Super Ground samples are notoriously over the specified weight.


    Strangely, and similar to the Racing Ralph with the Super Race and Super Ground casings, the sidewalls of the Super Race version perform better in our puncture tests. We also see better wet grip in both the edge and center wet grip tests with the Super Race casing.


    Yes, the Thunder Burt in the Super Ground and Super Race casings are both super fast-rolling mountain bike tires. Still, it's a bit disappointing that the Super Race isn't simply the superior tire over the Super Ground when it comes to the performance aspects of these tires




  22. #3562
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Nyt on Hutsut myös BRR testannut. Ja rullaavat myös rummun päällä törkeän hyvin!

    "When we qualify gravel bike tires as tires that have an edge knob height of at least 1.0 mm, we can confirm Hutchinson's claims: the Caracal Race is the fastest gravel bike tire on the market. The Caracal Race rolls even faster than the slick 38 mm Schwalbe Pro One road bike tire, which is one of the fastest and most popular road bike tires."

    https://www.bicyclerollingresistance...n-caracal-race

  23. #3563
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.393
    ^Pitkästä aikaa muista erottuva tasapainoinen rengas.
    Mihin Rene Hersen renkaaseen vertasit Caracalia? Oliko mukavuudessa paljon eroa?

  24. #3564
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    ^Pitkästä aikaa muista erottuva tasapainoinen rengas.
    Mihin Rene Hersen renkaaseen vertasit Caracalia? Oliko mukavuudessa paljon eroa?
    Herse oli Snoqualmie Pass Extra Light. Ei ole kyllä isoa eroa enää Renen hyväksi, jos ollenkaan.

    Herset oli toki sen n. 1,5mm leveämmät ja ehkä vielä aavistuksen korkeammat. Joten sekin vaikuttaa mukavuuteen.

  25. #3565
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Pitänee testata noi, että riittäiskö vetopito Nuuksion mäkiin pelkillä reunanappuloilla.

    Kyljet on paksummat kuin Herseissä/Ultradynamicoissa ja jonkun verran kestävämmät kuin Herseissä, mutta samaa luokkaa kuin Ultradynamicoissa. Kulutuspinnan pistoherkkyys samaa luokkaa kuin Hersen slikseissä, mutta heikompi kuin Ultradynamicoissa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #3566
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.393
    Hyvältä noi vaikuttaa. Hintakin ok
    Huonoin puoli vaikuttaisi olevan ettei tehdä kuin koossa 40 mm.

  27. #3567
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Joo niin vaikuttaa, jos ei pelkää kylkien rikkoutuvan liian herkästi.

    Kokokin on kaksipiippuinen juttu, koska tuollainen reunanappulallinen sliksi saattaa helposti muuttua yliohjaavaksi, kun leveys kasvaa tietyn pisteen yli. BRR:n mittojen perusteella profiili on aika matala, joten ne saattaisi mahtua lutteroonkin, johon tuon tyyppisiä lenkkirenkaita olen vähän kaipaillutkin. Stigmatassa pysyy toistaiseksi Manastash Ridget, ne on olleet sen pyörän DNA:han melkolailla täydelliset.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #3568
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Pitänee testata noi, että riittäiskö vetopito Nuuksion mäkiin pelkillä reunanappuloilla.

    Kyljet on paksummat kuin Herseissä/Ultradynamicoissa ja jonkun verran kestävämmät kuin Herseissä, mutta samaa luokkaa kuin Ultradynamicoissa. Kulutuspinnan pistoherkkyys samaa luokkaa kuin Hersen slikseissä, mutta heikompi kuin Ultradynamicoissa.
    Caracal Race kiinnostaa, mutta kylkien kestävyys epäilyttää. Miten sulla Rene Herset kestänyt Porkkalan ym. rouheimpia pätkiä?
    The older I get the faster I was

  29. #3569
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    G-one rs renkaiden käyttäjällä havaittu ainakin kamelinpaskaa renkaissa dirty sipoossa. Aika vastaava suojaus taisi olla uusissa hutchinsoneissa.

    Minä en ainakaan pysty kyllä yhtään tinkimään terran jämäkistä kyljistä ja pistosuojauksesta. Nämäkin menee päreiksi jos pohjaa.

  30. #3570
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joo niin vaikuttaa, jos ei pelkää kylkien rikkoutuvan liian herkästi.

    Kokokin on kaksipiippuinen juttu, koska tuollainen reunanappulallinen sliksi saattaa helposti muuttua yliohjaavaksi, kun leveys kasvaa tietyn pisteen yli.
    Sen sliksi osan leveys pitäisi muuttua renkaan leveyden mukaan.
    Muutamia yliohjautuvia gg renkaista ollut, esim Scwhalben X-One Speed, asfaltilla sen huomaa selvästi mutta soran puolella vaikutusta en ole huomannut tai se on niin pientä ettei aistini pysty sitä havaitsemaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •