Lyhentäiskö grävelin haarukan kaulaputkea sentin seuraavan kerran kun haarukkaa irroittelee? Johan tuo nykyinen haarukka on 5 vuotta ollut paikallaan samalla tavalla (5 mm alla, 10 mm päällä) joten saha käteen vaan ja päälliset pois.
Lyhentäiskö grävelin haarukan kaulaputkea sentin seuraavan kerran kun haarukkaa irroittelee? Johan tuo nykyinen haarukka on 5 vuotta ollut paikallaan samalla tavalla (5 mm alla, 10 mm päällä) joten saha käteen vaan ja päälliset pois.
Että viettäis lepoviikon -jotenkin on kroppa ja mieli jumissa.
^Itsellä 10milliä yläpuolella, alapuolella ei mitään.
Tilaisko paremmin rungon väriin sopivat pullotelineet?
ZIPP tekee ainakin: https://r2-bike.com/ZIPP-Aheadkappe-...polished-black
Jep. Joku tuollainen voisi olla ihan vakiona kaikissa kuituhaarukoissa.![]()
^ Mitä tuolla saavutetaan verrattuna spacer/topcap yhdistelmään?
Pitäisikö Scott Spark 10 täysjoustoon hankkia Rock Shox SID Race 100 keulan tilalle DT Swiss XRC 100 keulan kevennysmielessä kun kohta alkaa olla ns. ”kaikki muut kortit käännetty”... tietysti puuttuu vielä se hiilikuituinen DT Swiss takaiskarikin vielä. Ehkä tämänkin saa vielä Continental Race King 2.2” renkaillakin hyvin lähelle 8 kilon rajaa.
^ 7,70 kg! On se vaan uskomattoman kevyt pyörä! Arvaa Aki olenko sinun Scott Spark 10 kevennysprojektistasi ottanut mallia ja saanut hyviä ideoita? Juurikin siitä toi DT Swiss XRC 100 keula tuli bongattua. Yksi uusi keula on eBayssä myynnissä, mutta se on väärän värinen pyörääni kun siinä on alaosissa vihreää. Löysin yksityiseltä myyjältä samanvärisen keulan kuin sinun pyörässäsi on. Eiköhän siitä saada kaupat tehtyä niin muutama sataa grammaa kevenee lisää. Pyöräni on musta-valkoinen ja siinä on kiekoissa kehissä ja navoissa punaista (DT Swiss XRC 300 kuitukehät DT Swiss 240S navoilla). Saako tuo huippukevyt täysjoustosi vielä nykyäänkin ulkoilutusta vai onko se jo ansaituilla eläkepäivillään tallissa?![]()
Pelkästään hovihankkijasi tarjoaa 154 varianttia: https://r2-bike.com/top-caps-star-nu...tem__Ahead-Cap
Että jokaiseen tarpeeseen muutama ja ehkä joku tarpeetonkin.
--> Janne75
Hyvä, jos on ollut hyötyä! Huomasinkin, että sinun Sparkkisi alkaa olla likimain samoissa lukemissa. Jos oikein haluaa kaikki grammat niistää, 26-tuumaisesta kiekkosetistä saisi tänä päivänä todennäköisesti alle 900-grammaisen siten, ettei luotettavuus vielä pahasti kärsisi. Itselläni on nykyään alle kiloinen 29-kiekkosetti aika lailla jokapäiväisessä käytössä (etu: Extralite-Berd-LB Flyweight, taka: DT180-Berd-LB Flyweight), ja 26-tuumaisena tuosta todennäköisesti lähtisi vielä noin 100 g pois.
Spark 10:n kanssa ei enää tule varsinaisesti maastolenkkejä tehtyä, mutta potkupalloiluihin ja sählyihin sen kanssa tulee kyllä säännöllisesti yhä ajeltua. Maastokelpoisuutta häiritsee 54-senttinen tanko, joka tuntui aikanaan oikein hyvältä, eli ajotaidot on tainneet nykylaitteiden myötä vaan heikentyä.Mutta jos tuohon vaihtaisi leveämmän tangon, niin kyllähän se edelleen olisi oikein mainio maastolaite.
Ja tekeehän WolfTooth myös: https://r2-bike.com/WOLFTOOTH-Ultral...ed-Spacer-5-mm
Tällainenkin löytyi. Minusta tuolla saisi kliinimmän näköisen ja oikeasti yksinkertaisemman toteutuksen, jos kaksi erillistä osaa korvataan yhdellä. Ennen ainakin neuvottiin että kuitunen kaulaputki pitää tulla stemmin läpi kokonaan, ettei siihen putkensuuhun tule puristusta. Eli valtaosassa pyöristä pitäisi siis olla spacer + korkki. Niin miksei sitä korvata yhdellä fiksulla osalla?
https://r2-bike.com/WOLFTOOTH-Ultral...d-Spacer-10-mm
https://r2-bike.com/WOLFTOOTH-Ultral...ITION-ESPRESSO
Jos kevyessä harkinnassa on tilata tuollaiset top capit, niin vakavassa harkinnassa on lopettaa maantiellä pyöräily kylmässä vesisateessa. Jos sen jälkeen pitää syödä buranaa neljä päivää kun vasenta polvea ja oikeaa nilkkaa särkee.![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Aki, en mene ihan niin pitkälle tässä kevennysprojektissani että hankkisin noita narupinnaisia ultrakeveitä kiekkoja vaikka kieltämättä se olisi todella kevyt ratkaisu. Ei noi hiilikuitukehäiset DT Swiss XCR 300 paljoa paina ja kun kuski ei ole se ihan kevein kuivan kesän orava niin parasta yrittää pitää Sparkissa jonkinlainen kestävyys ja tukevuus osissa.
Kustannuskysymyskin se on tietysti ja noi nykyiset kiekot ostin 220 eurolla eli oli budjettiratkaisu keveyden lisäksi. Ei ole tulossa myöskään THM Claviculan kampia vaikka ne onkin vielä Race Face Next SL G5 kampiani kevyemmät. Noi omat maksoi uutena 300 euroa yksityiseltä Garbarukin eturattaalla ja Race Face keskiöllä.
Nykyinen satula eli Saevid Alien Short (punnittu 69 gr) ja tuleva Mcfk satulatolppa (109 gr) pysyy myös kun ne on jo niin kevyitä ja kohtuullisella budjetilla vielä vs. paino eli yht. noin 500 euroa.
Omassa Sparkissa on Race Face Next low riser 725 mm leveä hiilikuitutanko (punnittu paino 130 gr) ja Procraft PC2 takoalumiininen stemmi (noin 75-80 gr) koska nämä sain yhteensä alle 100 eurolla. Tanko maksoi vaan 30 euroa yksityiseltä uutena ja noi Procraftin stemmit on hinnaltaan luokkaa 55-70 euroa. Vielä kun löytäisi tohon Procraftin stemmiin pieniä M4x15 mm titaanipultteja teräspulttien tilalle.
Mikä muuten on sen hiilikuituisen DT Swiss takaiskarin malli? Se on varmaan kallis osa.![]()
Ryhtyväni hiomaan ja kiillottamaan emäskylvyssä käyneitä väsyneen näköisiä Ultegra-kampia.
Janne, täytyy kypärää nostaa korkealle siitä, kuinka olet järkihinnoilla saanut rakennettua Sparkista huippukevyen ja silti kestävän. Alun perin DT:n kuitutakaiskarin malli oli DT SSD Carbon, ja myöhemmin samaa iskaria myytiin myös nimellä DT XR Carbon. Massaa sillä (165 mm) oli alle 150 g. Lähtöhinta oli muistaakseni noin 500 €, mutta kun ne eivät oikein menneet kaupaksi, muistan joskus ostaneeni itselleni iskarin alennuslaarista 199 €:lla.
Pahoittelut OT:sta!
Janne, PiRope sallii sadan kilon kokonaispainon mutta ongelma voi olla nuo 26" kiekot mutta kyllä joku sellaiset tekee ja paino alle kilon...
Ottaisko sisurin satulapussukasta pois? Ei sitä ole koskaan tarvinnut ja siksi kuollutta painoa. Varmaan hapertunutkin käyttökelvottomaksi.
Niin ja mihin pe/la -yönylifillarireissulle. Pikkusen on ennustetussa säässä toivomisen varaa joka suunnalla. Viimeperjantaiseen hirveyteen en enää tahdo.
Kiitos! Olen pyrkinyt pitämään jonkinlaisen kevennys/hintasuhteen tässä ja koska en ole todellakaan syntynyt mikään kultalusikka suussa niin jonkinlaisia budjettiratkaisujakin pitää tehdä. Onneksi nykyisin noita 26” osia ja pyöriä saa edullisesti kun aika on ajanut niistä ohi jo ajat sitten. Itse vaan sitkeästi niillä harrastelen.
Aika vaikealta vaikuttaa löytää tuollaista hiilikuituista takaiskaria järkevään hintaan. Olet aikanaan tehnyt kyllä kunnon löydön jos sait sellaisen hankittua 199 eurolla. No aikaahan on kyllä sellainen hankkia myöhemminkin.
Nyt jos tuon keulan saan siihen ja Formula R1R jarrut + sen Mcfk hiilikuituisen satulatolpan + takaiskariin titaanipultit niin sitten onkin kaikki muu tehty kevennyksen suhteen mitä meinaan tehdä. Jarrulevyt pysyy myös nykyisen kokoisina eli edessä 180 mm ja takana 160 mm että pysähtyy tehokkaasti isosta kokonaismassasta huolimatta...![]()
Jack, aikoinaan kävi niin että tarvittaessa liki hajosi käsiin, sen jälkeen suosinut muita kuljetusmuotoja.
1. Pitäiskö vapaaviikon fillaroinnista? Touko-kesäkuussa ajanut ihan eläimenä niin lepo voisi olla paikallaan.
2. Myiskö Rival kahva- & jarruparin halvalla pikkuvikaisena vai laittaisko kuntoon ja sit isommalla rahalla? (itse vaihdemekanismi toimii, mutta vaijeri liikkuu nihkeästi. Vaijerinsäie tms. tauhkaa?). Ei vaan jaksais askarrella vaikka lienee pikku juttu.
Harkitsen lenkille lähtöä. Odotan kuitenkin että asfaltti hieman kuivahtaa kun sade näyttää tältä päivältä loppuneen. Toivon ettei tuohon tule muutosta.
Sent from my iPad using Tapatalk
Torstai olis vapaapäivä, millaisen sorkkuseikkailun ajelisi? Hangosta kotiin? Mäntsälästä kiemurtelua klusterin reunalla ja sit kotiin? Vai ihan vaan R2000?
Pitkään harkitsin Duden ripustamista varaston kattoon. Ja nyt se on siellä tulevia lumia odottamassa.
Juopottelisko koko kesäloman, kun ei pysty fillaroimaan eikä melomaan.
Kirjanmerkit