ElectrobikeRideHusqvarnaHelkamaBikeshopContinental
Sivu 13 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 399

Aihe: Minkä painoinen on mielestäsi oikeasti kevyt maastopyörä?

  1. #361
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    195
    Vaimon maastopyörässä, joka muuten on kanssa 26” eli ilmeisen jälkeen jäänyt kulkine, on vaijeritoimiset Shimanon levyjarrut ja siinä on edelleen 3x9 voimansiirto (ainoana meidän perheessä vielä vaijerilevyjarrut ja 3 eturatasta). Siinä on ne jotkut Shimanon yhdistelmäkahvat missä on jarrukahvat ja vaihdevivut/valitsimet samassa. Sain yhdessä kaupassa ison määrän pyöränosia joista osa oli uusia niin päätin laittaa vaimolle vaan tollaset uudet kun vaimon VAUHTI ei päätä huimaa... Ajaa vaan hiekkatiellä rauhalliseen tahtiin ja joskus asvaltilla. Kyllä niilläkin pyörä pysähtyy, mutta on tossa esim. Formula R1 hydraulisessa ”hieman” enemmän jarrutehoa, jarrutuntumaa, modulaatiota ja tosiaan ihan yhdellä sormella voi jarruttaa eikä tarvitse puristaa kahvaa. Asensin just tänään Scottiin sen Formula R1 eteen kun oli 52 grammaa kevyempi kuin Maguran 4-mäntäinen Trail Sport etujarru. GT Zaskar Elite jäykkäperä sai sen Maguran nyt eteen Shimano XT takajarrun kaveriksi.

  2. #362
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    195
    Tänään tuli lisää osia jälkeenjääneisiin kulkineisiini, joista osa oli oikeita ja osa ei... olin tilannut omasta mielestä oikeanlaiset titaanipultit Scottin takaiskarin kiinnitykseen mutta muuta oikeaa pulteissa ei ollut kuin pituus. Oli vääränkokoiset kierteet M5 kun piti olla M6 ja luulin pulttien olevan M6 mutta ei ne olleetkaan. No tilataan uudet. Kai noillekin jotain käyttöä keksii. Jos ei polkupyörissä niin moottoripyörissä sitten. Sama homma stemmin pulttien kanssa kun oli tarkoitus vaihtaa titaanipultit Procraftin stemmiin ja tuli isompikierteiset kun Procraftissa on niin pienikokoiset pultit. No nämä meni GT Zaskar Elite jäykkäperän Reversen jo valmiiksi kevyeen stemmiin teräspulttien tilalle ja painoa säästyi ”huikeat” 10 grammaa... Tosin se peri Scottista 52 grammaa painavamman mutta nelimäntäisen Magura Trail Sport etujarrun. Kevyempi Formula R1 etujarru meni Scottiin.

    Scottiin tuli ne XPedon M8 Ti titaanipolkimet jotka oli jo alunperin kevyitä 254 grammaisia Exustarin lukkopolkimia 40 grammaa kevyemmät (214 grammaa). Sitten tuli ne Absolute Blackin Centerlock lukkorenkaat jotka painoi yhteensä 10 grammaa. No ei olleet ne NOW8 lukkorenkaatkaan painavia kun ne painoi yhteensä 15 grammaa, eli painonsäästöä huikeat 5 grammaa ja maksoi lähes 50 euroa... noi titaanisten lukkopolkimienkin kevennysgrammat oli halvempia per gramma...

    Muutamia Ashiman kevyitä alumiinipultteja vaihdoin ei kriittisiin paikkoihin. Se oli huomattavasti kustannustehokkaampaa per kevennysgramma. Samoin Shimanon XTR takalevyjarruadapteri ja siihen neljä (tällä kertaa oikeankokoista) titaanipulttia teräspulttien tilalle. Kevennystä näistä yhteensä vajaa 30 grammaa. Tosiaan eteen tuli jo nyt Formula R1 jarrut teräspunosletkulla ja oli 52 gramman ”ilmainen” kevennys kun otin vaan toisesta pyörästäni. Hankin Formula R1 tai olikos se nyt R1R jarrut kun noi on niin älyttömän kevyet ja kuitenkin todella tehokkaat ja tunnokkaat jarrut. Takajarrun kun vaihtaa niin kevenee vielä hyvin lisää. Siihen Sram Force 22 takavaihtajaan tuli kevyet KCNC 11-hampaiset rissapyörät ja toiseen ontto KCNC alupultti. Toiseen ko. pultti ei käynyt kun sen pultti on pienemmällä kierteellä. Laitoin sen takavaihtajan omalla vaan sitten kasaan.

    Seuraavaa tilipäivää odotellessa... silloin tilaan sen Mcfk:n kevyen hiilikuitutolpan jolle luvataan mtb käytössäkin 100 kg painoraja. Se tolppa painaa vaan 108 grammaa eli silloin satula (69 gr) + tolppa (108 gr) = 177 gr.

    Scott painaa jo nyt tasan 8600 grammaa. Uusi tavoite siis 8500 gramman alitus:

    1. Mcfk hiilikuitutolppa
    2. Formula R1 tai R1R jarrut eteen ja taakse
    3. Titaanipultit takaiskarin kiinnitykseen M6x35 mm
    4. Procraftin stemmiin kevyemmät pultit kun vaan löydän sopivia. Pitää olla titaania eikä alumiinia kun on stemmin pulteista kyse.




  3. #363
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    195
    Trek 8500 jäykkäperään vaihdoin ne uudemmanmalliset mustat jarrukaaret/jarruboosterit Magura HS33 hydraulisiin vannejarruihin. Keveni parikymmentä grammaa per jarru. Noi pitäisi olla mieluiten hiilikuidusta tehtyjä osia niin kevenisi paljon enemmänkin. Sitten vaihdoin siihen ”raskaan” normaalin Tuboliton sisärenkaan S-Tubon tilalle ja kumosin kevennetyt grammat... toinen sisärengas oli jo aiemminkin normi Tubolito. Päätin että käytänkin Trekissä näitä paksummalla seinämällä olevia sisärenkaita kun siinä on nämä hydrauliset vannejarrut ja Tubolitoja ei saisi/pitäisi käyttää ollenkaan vannejarrujen kanssa. Mutta en ole ajamassa vuoren rinnettä alas joten eiköhän noi tavallista ajoa kestä. S-Tubot on niin ohutseinämäisiä että niiden kanssa voi tulla jo jotain tilanteita lämmön kanssa kovempivauhtisissa pidemmissä jarrutuksissa vannejarruilla. Sen takia normi Tubolitot tähän painonlisäyksestä huolimatta. Painoa Trekillä tänään 9815 grammaa. Vielä tulee se KCNC satulatolpan kiristin mikä on aika paljon kevyempi kuin Trekin oma niin paino menee alle 9,8 kiloon. Trekiin asensin nyt ne Scottissa aiemmin olleet 254 grammaiset Exustarin lukkopolkimet noin 30 grammaa painavampien XLC lukkopolkimien tilalle.




  4. #364
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ...

    Sivustakatsoja, TRP Spyre SLC ehkä markkinoiden paras vaijerivetoinen, paremmat kuin BB sarjan jarrut...
    Kaipaisin vähän syvempää pohdintaa paremmuuden tuoksi pelkän julistuksen sijaan.

  5. #365
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    ^Pelkästään kokemukseen perustuu kahdet Avidit omistanut sekä Spyren S ja SLC:t, sekä maastopyörässä ja maantiepyörässä olleet, en pysty esittämään mitään insinööriteorioita, toinen vaan tuntuu paremmalta ja kaiken lisäksi SLC erittäin tyylikäs, viimeistelty ja kevyt. Huonoimmat mekaaniset olleet ehdottomasti Hayesin MX sarjan jarrut jotka kilpaili kyllä noiden RS:n semihydraulisten kanssa sijoituksesta.

    En kylläkään sanonut että BB sarjan jarrut huonoja ole mutta jokaisella mielipiteensä.

  6. #366
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    Janne, ihan tyylikkäitä kokoonpanoja... Kannattaa muuten tsekata Gelun tolppa, myös kevyt ja painoraja 115kg kamoineen, ei tarvi mennä ihan limiiteillä...

  7. #367
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Pelkästään kokemukseen perustuu kahdet Avidit omistanut...
    En kylläkään sanonut että BB sarjan jarrut huonoja ole mutta jokaisella mielipiteensä.
    Mitkä Avidit?

    Mielipide on toki jokaisella, mutta mielipiteen tueksi voisi myös olla jotakin muuta kuin mielipide.

  8. #368
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Janne, ihan tyylikkäitä kokoonpanoja... Kannattaa muuten tsekata Gelun tolppa, myös kevyt ja painoraja 115kg kamoineen, ei tarvi mennä ihan limiiteillä...
    Kiitos! Täytyy katsoa toi Gelu jos ei ole paljon painavampi. Mcfk:ssa on ainakin tosi hyvä se satulan kiinnittyssysteemi. Lisäksi kun sen saa tossa 3K hiilikuituversiossa mikä olisi sama kuin Saevid Alien Short satulassa ja hinta/keveys/kestävyyssuhde on aika kohdallaan niin siksi olen sen hankintaa tässä suunnitellut. Mutta perehdyn tohon Geluun tänään paremmin.

    Edit: Googlasinkin samantien ja katsoin myös R2 Bike sivuilta ja vaikuttaa siltä ettei Gelu tee 34.9 mm halkaisijalla olevia satulatolppia. Adaptereita en halua käyttää kun omaan silmään toi "möhkömäinen" 34.9 mm tolppa on hyvä. Parempi vaan että näyttää isommalta niin kun antaa jonkun kokeilla nostaa pyörää illuusio raskaasta katoaa paremmin...

  9. #369
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    Sivustakatsoja, BB7, BB7 SL Road ja vitoset... Esitä itse jokin tieteellinen pointti miksi Avidit parhaat? Voisi saada osviittaa millaista näkemystä etsit muuta kuin kokemusta?

  10. #370
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    Janne, tuo tolpan halkaisia on usein suht olennainen seikka ja itsekin adapterit jättänyt väliin ellei ole ollut jokin pakottava seikka...

  11. #371
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.005
    Offaria mutta kiva nähä että banaanikuurinne on ohi
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #372
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Sivustakatsoja, BB7, BB7 SL Road ja vitoset... Esitä itse jokin tieteellinen pointti miksi Avidit parhaat? Voisi saada osviittaa millaista näkemystä etsit muuta kuin kokemusta?
    Kahdelta puolelta vetävässä on tuplasti kitkaa tuovia osia. Vaijerivetoisen jarrun heikkous on eri osien välinen kitka ja kuorien jousto.

    BB7 on tarkoitettu purettavaksi ja huollettavaksi, Spyret eivät, vaikka ne ovatkin epävirallisesti purettavissa.

    Spyren lehtijousi ei ole säädettävä, BB7:n kierrejousen kireys on.

    Spyre on kevyempi, vaikka BB7 SL kaventaa eroa.

    Käytössä havaittuna Spyre oli herkempi kuorien laadulle ja vaijerien kitkalle, ehkä palautusjousen toteutuksesta johtuen.

  13. #373
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    - Kahdelta puolelta vetävä mielestäni tehokkaampi ja helpompin säätää... Kitkan kompensoi laadukkailla vaijereilla ja kuorilla.

    -Simppeli kapistus kuten mekaaninen ei pahemmin huoltoa kaipaa, kumpakaan merkkiä ei tarvinut muuta kuin palat vaihtaa...

    -Viitaten edelliseen, jos toisessa on niin paljon parempi jousi ettei säädölle ole tarvetta?

    -Siis toinen kevyempi...

    - Viittaan ekaan, kuka sitä paskoilla vaijereilla ja kuorilla ajaa?

    Siis johtopäätös, kummatkin toisen mielestä hyviä ja eikös silloin olla onnellisia?

    Arctic, kiitos samoin! Onneksi oli hyvät ajopelit et tää reippaana takaisin!

  14. #374
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    - Kahdelta puolelta vetävä mielestäni tehokkaampi ja helpompin säätää... Kitkan kompensoi laadukkailla vaijereilla ja kuorilla.

    -Simppeli kapistus kuten mekaaninen ei pahemmin huoltoa kaipaa, kumpakaan merkkiä ei tarvinut muuta kuin palat vaihtaa...

    ...
    Mä en tarkoita toimintaa uutena ja puhtaana, vaan toimintaa koko elinkaaren aikana. Toistaiseksi vaikutelmani on, että BB7:n toiminta pysyy muuttumattomana pidempään, kuin Spyren.

    Mun Spyret on jo huollon tuoman avun ulottumattomissa, romuna.

  15. #375
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    Ja omat BB:t vaihtui parempiin. Toisaaltaan siirryin hydraulisiin ja Spyret meni myyntiin suht uudenveroisina jarrupalojen vaihdon jälkeen.

    Ei kylläkään paluuta enää mekaanisiin, sen verran helppoja ja tehokkaita nuo Virvelitehtaan jarrut...

  16. #376
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    Janne, oleks miettinyt vaihtaa tuohon jäykkäperään kuituisen keulan, sopisi paremmin gravel tyyppiseen ajoon ja painokin tippuisi about kilolla?

  17. #377
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Janne, oleks miettinyt vaihtaa tuohon jäykkäperään kuituisen keulan, sopisi paremmin gravel tyyppiseen ajoon ja painokin tippuisi about kilolla?
    En ole harkinnut toistaiseksi. Joo sen saisi silloin alle 9 kiloiseksi. Toi Manitou Skareb 100 mm keula on kyllä hintaisekseen joustokeulaksi tosi kevyt, mutta onhan jäykkä kuitukeula tietysti reilusti kevyempi ja aerodynaamisempi. Mutta mukavasti toi keula vaimentaa isompia epätasaisuuksia. Kiitos kuitenkin ideasta laitetaan se ”mietintämyssyyn”…

  18. #378
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    ^Kyllä renkailla tarpeeksi graveloinnissa vaimennusta löytyy mutta jokainen tavallaan. Aikoinaan työmatkoja ajoin 26" Kona Kulalla ISP: llä talvisin ja RalliKunkuilla muut ajat ja oli upeaa lähteä ekalle lenkille kapearenkaisen kanssa!

  19. #379
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    195
    Tänään sain vihdoinkin aikaiseksi vaihtaa uuden vaihdevaijerin Giant Trance täysjoustoon. Kun pyörä tuli minulle se painoi tasan 14 kg. Hämmästyksekseni se painaa nyt tasan 11 kg lukkopolkimineen ja juomapullotelineineen jne. Renkaat on Schwalben Nobby Nicit. En varsinaisesti ole edes kunnolla yrittänyt keventää sitä mutta se on sopivasti ”perinyt” kevyempiä osia muista pyöristä. Esim. Gary Fischeristä XTR kammet jotka modattu yhdelle Garbarukin 34T ovaalille eturattaalle, Scottista kevyet alukiekot Funworksin navoilla ja myös Ritchey WCS hilikuitutangon + Selle Italian satulan. Jarrut on uudet Magura Trail Sportit 180 mm Ashiman kevyillä jarrulevyillä. Sram X0 9-vaihteinen takavaihtaja tuli tähän kun löytyi hyllystä. Pyörän sain vaihtokaupassa pariin fillarityökaluun mitkä maksoi muutaman kympin. Aika budjettivehje siis kuitenkin.

    Kona Processin punnitsin ja se painoi nyt 11,87 kg. Seuraavaksi siihen ja Giant Tranceen tulee muutamia titaanipultteja teräspulttien tilalle. Vaikutus varmaan joitain kymmeniä grammoja...

    Kun ostin sen Scott Spark 10 täysjouston vaan 500 km ajettuna käytettynä joitain vuosia sitten se Scott painoi ilman polkimia 10,2 kg. Samanlaisilla ”peruskevyillä” SPD lukkopolkimilla (noin 280 gr pari) siis vähän alle 10,5 kg. Ei kovin iso ero tohon Giant Tranceen kun kuitenkin täytyyhän Scottin rungon olla reilusti kevyempi.
    Janne75 muokkasi tätä : 31.05.2024 at 22.04 Syy: typo

  20. #380
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.924
    En ole varsinaisesti edes kunnolla yrittänyt keventää sitä. Lähtee hankkimaan titaanipultteja teräspulttien tilalle...

    Tämä oli siis tällaista hyväntahtoista kettuilua. Hienon kuuloisia ja painoisia fillareita.

  21. #381
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    ^Titaanipultit kyllä toimii, pysyvät siistin näköisinä ainakin vaikkei kauheasti kevene mutta esim. tuollaisessa gravelrungossa missä saattaa olla 26 teräksistä kiinnityspulttia niin paino putoaa alumiinisilla liki kolmannekseen. Itsellä kyllä jokainen (helposti) vaihdettaja pultti on titaania tai alumiinia.

  22. #382
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    En ole varsinaisesti edes kunnolla yrittänyt keventää sitä. Lähtee hankkimaan titaanipultteja teräspulttien tilalle...

    Tämä oli siis tällaista hyväntahtoista kettuilua. Hienon kuuloisia ja painoisia fillareita.
    Joo siis ei ollut alunperin edes niiden titaanipulttien tilaushetkellä tarkoitus laittaa niitä tohon Giant Tranceen vaan Scottiin ja Konaan kun ne oli Maguran jarrujen titaanipultteja. No Scottiin tuleekin ne Formulan jarrut eteen ja taakse (nyt on jo Formula R1 vaihdettu eteen) niin ne titaanipultit tulikin sen takia nyt Giant Tranceen kun siinäkin on Magura Trail Sport jarrut ja Kona Processiin.

    Sitten tuli samassa lähetyksessä KCNC:n satulatolpan kiristyspanta halkaisijaltaan 34.9 mm minkä meinasin asentaa Trek 8500:seen. Sen orkkis osa painoi 22 gr ja tämä 11 gr. No eihän se käynyt vaikka on 31.6 mm satulatolpan halkaisija. Pitää olla noin 2 mm isompi. Onneksi ei käynyt kun Giant Tranceen se kävi ja sen orkkis osa painoi noin 20 gr enemmän kun KCNC joten kevennystä tuli ENEMMÄN eli -20 gr...

    Punnitsin muuten samalla Trekistä satulan + tolpan ja aika kevyt setti siinä nyt 292 gr... samaa ei voi sanoa Giant Trancen vastaavista 529 gr... jotain täytyy tehdä ja se ansaitsee kevyempiä osia kun paino on jo sukeltamassa 10 kg puolelle/puolella... helppo -200 gr tossa.

  23. #383
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Titaanipultit kyllä toimii, pysyvät siistin näköisinä ainakin vaikkei kauheasti kevene mutta esim. tuollaisessa gravelrungossa missä saattaa olla 26 teräksistä kiinnityspulttia niin paino putoaa alumiinisilla liki kolmannekseen. Itsellä kyllä jokainen (helposti) vaihdettaja pultti on titaania tai alumiinia.
    Joo alumiinipultit on ihan superkevyitä ja niitä kannattaa käyttää ei kriittisissä osissa. Eli vahvempia ja teräspultteja kevyempiä mutta alumiinipultteja painavampia titaanipultteja sitten esim. stemmeihin ja muihin oikeasti turvallisuuskriittisiin osiin. Joitain pultteja saa vaan titaanisina eikä alumiinisina esim. noita Maguran jarrujen pultteja.

  24. #384
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    Itsellä yhdet levyt oli alumiinipulteilla kiinni, hyvin kesti mutta eivät meinanneet irrota... Onneksi useissa laatuosissa on jo vakiona titaanipultit jolloin ei tarvi vaihdella... 21kpl alupultteja painoi 17g ja veikkaan että teräksiset yli 50g... Kerron kun saan purettua...

  25. #385
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    Siis 21kpl teräspultteja rungossa, 44g. ja vaihdettu alumiinisiin, 14g. Hieman säästyy painossa, reilu euro tuli grammahinnaksi.

  26. #386
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    195
    ^ Ihan ok kevennys ja aina pitää muistaa että joskus tuollainen 30 gramman kevennys tulee todella paljon kalliimmaksi. Kaikki ns. ”helpot ja kohtuullisen edulliset grammat” kannattaa löytää ja osat vaihtaa just näin. Joku sanoo että ei se 30 grammaa paljon ole. Mutta entäs sitten kun niitä 30 gramman kevennyksiä on 5 (150 gr) tai 10 (300 gr)? Kaikki se on aina pois pyörän kokonaispainosta. Jos aina ajattelee että ei tämä osa nyt kovin raskas ole niin äkkiä on pyörä pari kolme kiloakin painavampi.
    Janne75 muokkasi tätä : 02.06.2024 at 16.28

  27. #387
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    Siis tarkennus, 21kpl teräspultteja painaa 44g. ja vastaava määrä alumiinisia 14g. joten pikkuisen säästää painossa.

  28. #388
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    195
    Laitoin nyt siihen pyöräsi kuva topiciin kuvat kaikista pyöristäni. ”Ford-brändätty” täysjousto ei ole vielä ajokuntoinen enkä sitä nyt punninnut, mutta muut on nyt ajokunnossa eli 26” täysjoustot Giant Trance noin 11,0 kg, Gary Fisher Sugar 2+ noin 11,54 kg, Kona Process noin 11,87 kg, Scott Spark 10 noin 8,6 kg, Trek 8500 jäykkäperä noin 9,78 kg ja GT Zaskar Elite jäykkäperä (paino noin 10,1-10,3 kg riippuen etukiekosta/renkaasta.

  29. #389
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    Keveitä osia ja kovia hintoja https://r2-bike.com/EXTRALITE-Spacer...-1-1-8-Nylon_1 Melkoinen kilohinta mutta onneksi ei montaa tarvi.

  30. #390
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    195
    ^Itse olen käyttänyt sisältäpäin ohennettuja hiilikuituisia spacereitä. Noihin Extraliten 3D tulostettuihin en sekaantunut kun ne kerää likaa ulkopintaansa muotoilunsa takia ja ne sisältäpäin kevennetyt (olikohan ne Ritcheyn?) on suunnilleen yhtä kevyitä ja myös aerodynaamisesti paremman muotoisia sileitä. Kun maastopyörillähän mennään koko ajan yli 30 km/h kuitenkin...

Samanlaisia aiheita

  1. Etujousitettu Viper runkoinen kevyt 26" maastopyörä
    By Immo Laine in forum Maastopyörät
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 19.05.2024, 18.15
  2. Mikä on omasta mielestäsi ihanne kesälämpötila
    By kauris in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 01.07.2022, 14.30
  3. Oikeasti vedenpitävät vaatteet pyöräilyyn
    By Ohiampuja in forum Varusteet
    Vastaukset: 52
    Viimeinen viesti: 17.11.2021, 19.09
  4. Oikeasti vedenpitävä syystakki työmatka/mtb
    By Peki666 in forum Varusteet
    Vastaukset: 61
    Viimeinen viesti: 20.10.2020, 22.48
  5. Oikeasti veden pitävät hanskat
    By tunkkari in forum Varusteet
    Vastaukset: 48
    Viimeinen viesti: 27.12.2015, 18.19

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •