ElectrobikeHusqvarnaImatraRideGiantBikeshop
Sivu 21 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21
Näyttää tulokset 601 - 630 / 630

Aihe: Leveät ja nopeat maantierenkaat

  1. #601
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.589
    Laitoin 34 mm:t tilaukseen. Halusin kokeilla mahdollisimman leveää rengasta nykyiseen pyörääni mielenkiinnosta ja vertailun vuoksi.
    Oikeastaan unohdin tarkistaa että miten nuo leviää iv 25:n vanteella. Voi olla että menee tiukalle, pyörän valmistaja lupaa 34 mm ja nykyisellä noin 30 mm renkaalla jää 7 mm pelivara, eli jos muoto pysyy samana niin nippanappa 35-36 mm:nä mahtuisi 4 mm varalla

  2. #602
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    941
    Pirelliltä uutuus, P ZERO Race TLR RS. Kovat on taas mainospuheet, mutta Jarnon rumpu on armoton

    Mielenkiintoista nähdä testiä aikanaan.

    https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/...ro-race-tlr-rs

  3. #603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Pirelliltä uutuus, P ZERO Race TLR RS. Kovat on taas mainospuheet, mutta Jarnon rumpu on armoton

    Mielenkiintoista nähdä testiä aikanaan.

    https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/...ro-race-tlr-rs
    Eivät ole leveitä nähneetkään, mutta 28 ja 30mm versiot jo näemmä ToniTonissa.

  4. #604
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    941
    Joo, pettymys kun eivät tuoneet leveämpiä kuin 32mm tarjolle, ainakaan vielä.

  5. #605
    No se on toki leveä, mutta viittasin noihin tonitonin 28mm, jotka on nykyään ne normit ja 30mm:iin, jotka on siinä ja siinä. Ehkä leveähköt maantierenkaat-ketjun asiaa.

  6. #606
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.481
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    No se on toki leveä, mutta viittasin noihin tonitonin 28mm, jotka on nykyään ne normit ja 30mm:iin, jotka on siinä ja siinä. Ehkä leveähköt maantierenkaat-ketjun asiaa.
    Mitkä kiekot sinulla on? Omat 28mm misukat ovat 32.7mm todellista leveyttä 25id kiekoilla. 28mm contit 31mm.

    Hirveen paljoa leveämpiä ei kyllä normi painoinen maantielle tarvitse. Tietysti jos on hiekkaa tai vaikka mukulakiveä reitillä, niin se on toinen juttu.

  7. #607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mitkä kiekot sinulla on? Omat 28mm misukat ovat 32.7mm todellista leveyttä 25id kiekoilla. 28mm contit 31mm.

    Hirveen paljoa leveämpiä ei kyllä normi painoinen maantielle tarvitse. Tietysti jos on hiekkaa tai vaikka mukulakiveä reitillä, niin se on toinen juttu.
    i21.Gp5000STR 28mm on ehkä 29mm. 32 tai 35mm Pirellit ostan kun tulee myyntiin, 35mm vielä mahtuu ja voisi vetää bikepacking henkisesti ja reitittää osin soran kautta. Maantiellä riittää kyllä 28-32mm, mutta otsikko oli leveät. En siis pidä 28mm enää leveänä, mutta ei kai se niin vakavaa ole. Kunhan nyt veistelin lämpimikseni jotain saatetta viestiini, jossa todettiin ettei 32mm ole saatavilla Kalasataman liikkeestä.

  8. #608
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.481
    Jep, kannattaa päivittää kehät nykyaikaan. Kapeilla kiekoilla 28mm on tosiaan aivan onneton rengas.

  9. #609
    Mitä ihmettä nyt taas? Eikö i21 ole kokolailla se normi maantiekiekoissa nykyään ja niillähän noi kumit on juuri ilmoitetun nimellisleveytensä levyisiä? Jos ilmoitettu leveys on 28mm ja leveiellä kiekoilla mitattu leveys on yli 32mm, niin eihän se nyt kai ole ihan kuten on suunniteltu? i25 sitten graveleissa. En minä uuden pyörän kiekkoja muutenkaan heti vaihda, tosin toiset voisin hyvinkin hankkia, jos noille leveämmille bikepacking-renkaille olisi käyttöä.

  10. #610
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.481
    No, lähinnä tuota etteikö 28-30mm renkaat kuulu "leveät ja nopeat maantierenkaat" ketjuun. Ne todellakin kuuluu, kun ne sovitetaan riittävän leveille kehille.

    Jos laitat +32mm rengasta 21id kehälle, niin se ei enää ole nopea maantierengas.

  11. #611
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.589
    Goodyearin "Zipp" renkaat. Suunniteltu 303:lle 30 ja 35 mm leveänä ja 303 Nsw:lle 30 mm leveänä. Allroundereita. Pitäisi nämä käydä nyt muihinkin kiekkoihin jos kiekot ja renkaat etrton mukaisia.
    Aika mielenkiintoisesti tulleet nyt markkinoille kun varsinkin zippin 25 mm hookleseista on ollut paljon negatiivista juttua

    https://www.bikeradar.com/news/2024-...r-vector-tyres

  12. #612
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.481
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Goodyearin "Zipp" renkaat. Suunniteltu 303:lle 30 ja 35 mm leveänä ja 303 Nsw:lle 30 mm leveänä. Allroundereita. Pitäisi nämä käydä nyt muihinkin kiekkoihin jos kiekot ja renkaat etrton mukaisia.
    Aika mielenkiintoisesti tulleet nyt markkinoille kun varsinkin zippin 25 mm hookleseista on ollut paljon negatiivista juttua

    https://www.bikeradar.com/news/2024-...r-vector-tyres
    Zippille tuli varmaankin pieni hätä. Kiekkojen myynnin kanssa.

    En kyllä ole ollenkaan varma parantaako goodyearin renkaat myyntiä. Mainoksessa kehutaan noiden olevan ensimmäiset Hooklesseille suunnittellut renkaat. Tuon voi kääntää niinkin päin, että vasta nämä ovat turvalliset. Conti kuitenkin antoi jo luvan ajaa 28mm ja niitä porukka haluaa käyttää.

    Rajoittiko uci muuten lopulta renkaiden leveyksiä Hooklessien kanssa?

  13. #613
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.589
    Zipp on laittanut nämä uudet erikseen omalle listalle erityisellä merkinnällä. Samalla 28 mm:t contit yms. on nyt poistettu yhteensopivuuslistalta ISO: n perusteella. (tätä piti ihmetellä miten se näin kauan kesti, kun tässä oli oikeasti aika iso riski valmistajalle jos jotain olisi sattunut)

    https://www.sram.com/en/zipp/campaig...d=epyY3oFfMufP

    Mun muistaakseni UCI otti tämän vakavaan tarkkailuun muttei kieltänyt. Huomioita asiasta ja raportointeja ja ehkä 2025 kielto ?


    lisäys: tuossa zippin listassa on myös ylämitat, jotka rajat joidenkin maantierenkaiden osalta paukkuvat myös. Samalla kun maksimipaineet laskee renkaan koon myötä, niin kyllähän tuo aika vaikeaksi menee. Eli jos virallista tietä mennään, niin kait se menee niin että ensin taulukoista sopiva rengas ja sen jälkeen oman painon/koko systeemin painon mukaan pitää tsekata laskurilla että maksimipaineet riittävät po. leveydelle. Tämä tullee vastaan viimeistään jossain 90 kg + pyörä ja varusteet kohdalla ajankohtaiseksi. Jos menee rajoille niin sitten leveämpää rengasta alle

  14. #614
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.481
    Ja contihan taisi itse antaa luvan 28mm+hookless?

    Todennäköisesti rengasmerkintöihin tulee vaan taas kerran muutoksia, jos ucin kielto astuu voimaan.

  15. #615
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.481
    Niin juu, tuo 303s onkin 23mm sisältä, nuo kalliimmat vasta 25mm

  16. #616
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.400
    Mä luulen että hooklesseihin tulee 30mm ”turvaraja” road kehiin. Ja onhan tuo jotenkin älytöntä että leveille kehille pitää saada kapea rengas toimiakseen kuin leveämpi. Oli sitten hookless tai hooked kun monikaan rengas ei toimi automaattisesti leveällä kehällä samallatapaa kuin taas joku toinen rengas. Possurenkaat toimii mutta tälläiset sisuskumin vahvuiset ja oloiset kuten Vittoria ja Challenge noin esimerkkinä niin niiden kanssa kannattaa tarkistaa vakuutusehdot.

    ’Criterium RS: stä on tiettävästi tuloillaan 30mm kumi alustavasti kesäkuussa joten se pelastaa minunkin päivän. On mulla tossa toki 28mm jotka ajetaan eka pois alta. Zippin ruksilistalla oli myös 27mm Criterium joka 23mm kehällä ei hirveästi levene.

  17. #617
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.481
    Niin ilmanvastuksen parantaminenhan tuossa on se idea takana. Mutta totta tosiaan, että renkaissa on eroja. 28mm conti näyttää tosi hyvältä 25id kehillä. Misukat ei taas ole leveille kehille suunnittelu. Muoto menee huonoksi.

  18. #618
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.589
    Vittoria nex.t 34 mm, reserven iv 25 mm vanteilla levisi 37 mm:iin.
    Supersixissä tilaa jää taakse 3.5 mm (sivuille) ja edessä 4-5 mm ylhäälle.

    edit: ei nämä nyt varsinaisiesti taida olla otsakkeen mukaiset renkaat, mutta laitoin alle kun lähden muutaman viikon reissulle pyörä mukana, ja halusin vähän kestävämpää rengasta ja samalla myös ajella asfaltin ulkopuolella. huomiona myös että moneen race-maantiepyörään nykyisin voi laittaa aika leveää rengasta mikäli haluaa. Max suositus tuossa on 34 todellista




  19. #619
    Miten se on taas renkaan valinta vaikiaa... Hommasin graveliin toiset kuitukiekot niin että primääreillä on Pirelli Cinturato gravel H 45mm ja toisille voisi laittaa asvalttiajoon leveää kumia silloin jos sellainen mieliteko iskee.

    Tutkitusti paras tieten olisi Strada Bianca Pro 40mm, on hieman kallis.
    Pirelli P Zero Race 40mm on tulollaan, kallis sekin mutta mahtaako olla edellistä nopeampi/kestävämpi tai jotain hyvää, mutta tuo jotenkin uutuutena eniten kiinnostaa.
    Maxxis Velocita EXO, olis halpaa kumia. Häviääkö edellisille havaittavasti sitten?

    ....varastossa on jo vähän ajettua pro onea 32mm. Onko tuo sitten näistä kuitenkin ainoa jolla saa riittävästi marginaalia noihin gravel kiekoilla oleviin Cinturatoihin että kaksien kiekkojen strategiassa on mitään järkeä?
    Näyttävät tyhmältä Carbondan valtavissa haarukoissa, onko siis kuiten pakko alkaa viimein rakentamaan ensi talvena teräsrunkoinen maantiepyörä!

  20. #620
    Strada biancaa saa saksasta n. viidelläkympillä / kpl. Halvempi taitaa olla kuin Pirelli.
    Tietty voi hakea Velosportista 99 / kpl. Itse jätin väliin..

  21. #621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Miten se on taas renkaan valinta vaikiaa... Hommasin graveliin toiset kuitukiekot niin että primääreillä on Pirelli Cinturato gravel H 45mm ja toisille voisi laittaa asvalttiajoon leveää kumia silloin jos sellainen mieliteko iskee.

    Tutkitusti paras tieten olisi Strada Bianca Pro 40mm, on hieman kallis.
    Pirelli P Zero Race 40mm on tulollaan, kallis sekin mutta mahtaako olla edellistä nopeampi/kestävämpi tai jotain hyvää, mutta tuo jotenkin uutuutena eniten kiinnostaa.
    Maxxis Velocita EXO, olis halpaa kumia. Häviääkö edellisille havaittavasti sitten?

    ....varastossa on jo vähän ajettua pro onea 32mm. Onko tuo sitten näistä kuitenkin ainoa jolla saa riittävästi marginaalia noihin gravel kiekoilla oleviin Cinturatoihin että kaksien kiekkojen strategiassa on mitään järkeä?
    Näyttävät tyhmältä Carbondan valtavissa haarukoissa, onko siis kuiten pakko alkaa viimein rakentamaan ensi talvena teräsrunkoinen maantiepyörä!
    Itsellä on noi H45 gravelissa "kesärenkaina" ja onhan ne verrain nopeat kun vaan laittaa kohtuulliset paineet. Pirelli P Zero Race 40mm olisi varmaan ihan hyvä jos vielä tosta nopeampaa ja kevyempää haluaa. Strada Bianca varmaan mukavampi ja nopeampikin, mutta pistosuojauksesta, kulutuskestävyydestä ja tubeless-asennuksista kuullut kauhutarinoita. Varmasti seksikkäin ja mielnekiintoisin valinta. Itsellä on sitten toisinpäin, toi H45 on se nopea rengas ja M45 normaali gravelkumi, jolla ajaa jopa polkuja, mudassa ja lumessa.

  22. #622
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Rene Herse Orondo Grade UL muuten tulossa BRR testiin heti kohta.
    Nyt on testattu ja tulokset ovat hämmentäviä. Extra Light ei ole nopea, mutta hyvä pistosuojaus. Koska en tällä hetkellä ole maksava asiakas, en saa täyttä dataa, esim kylkien paksuutta tai niiden pistosuojausarvosanaa.
    https://www.bicyclerollingresistance...de-extra-light

  23. #623
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Nyt on testattu ja tulokset ovat hämmentäviä. Extra Light ei ole nopea, mutta hyvä pistosuojaus. Koska en tällä hetkellä ole maksava asiakas, en saa täyttä dataa, esim kylkien paksuutta tai niiden pistosuojausarvosanaa.
    https://www.bicyclerollingresistance...de-extra-light
    Kyljet on paljon vahvemmat kuin Snoqualmie Pass Extralighteissa, mutta heikommat kuin GP5000 S ja All Season tai Pro One TLE Addix.
    The older I get the faster I was

  24. #624
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.481
    Tuossa tuli muuten taas jumppailtua gp5000s ja misukan power cup tlr renkaita edestakaisin.

    Vähän vahvistui se mielipide, etten laittaisi power cupeja hookless kehille. Noiden kyljet/reunanauhat ovat uutenakin selvästi joustavammat, mitä conteissa. Tuon tuntee hyvin rengasta raudalla vääntäessä. Kumi venyy ja paukkuu.

    Käytetty power cuppi oli sitten jo venynyt tosi paljon. Rengas meni helposti ilman rautoja paikalleen, eikä meinannut nousta edes kompuralla hylylle. Uusi nousee nätisti jalkapumpulla.

    Hookless kehien kanssa se kumi nyt ei vaan saa venyä. Käy muuten hassusti. Tuo elastinen runko kuitenkin varmasti selittää sen, miksi misukka on niin smoothi ajaa.

  25. #625
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    787
    Mitä mieltä olet että kumpi pitää paremmin ilmat sisällä misukka vai conti?
    Itellä molempia ja misukassa pysyy tosi hyvin ilmat sisällä.

  26. #626
    Pirelli P Zero Race TLR SpeedCore 32. Kohtuullisen nopea, hyvä pistosuojaus. vastaa kokolailla Contin vastaavaa All seasonia. 5/5 annettu. Ainoa miinus jonka keksin, on snadisti kapea kulutuspinta, mutta ei esim yhtä kepa kuin avstaavissa Vittoria Nexteissä. Kun vielä 35mm tulisi jonnekin myyntiin. Nopeampi RS versio myös tarjolla.

    https://www.bicyclerollingresistance...ro-race-tlr-32

  27. #627
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    Olenko aikaisemmin kysynyt että lasketaanko maantierenkaaksi https://r2-bike.com/PIRELLI-Tire-Cin...5C-black-green ?

    Kestäväksi ainakin on kehuttu.

  28. #628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Olenko aikaisemmin kysynyt että lasketaanko maantierenkaaksi https://r2-bike.com/PIRELLI-Tire-Cin...5C-black-green ?

    Kestäväksi ainakin on kehuttu.
    Onhan tuosta juttu ollut, varmaan kestävin ja hitain maantierengas. Käytännössä touring-rengas.

  29. #629
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.790
    ^Siis toimiva rengas tietylle ryhmälle!

  30. #630
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    1.589
    Olen nyt ajellut Vittorian Corsa Pro:lla ja N.extillä. Asetus tubeless.

    Kiekot Reservet ja vanteen sisäleveys 25 mm.
    28 mm Corsa Pro leviää noin 31 mm:iin. Rengas "joustava" ja pehmeä. Rullaa hyvin ja suodattaa tien epätasaisuuksia. Paineet noin 65 psi
    34 mm Next leviää noin 37 mm:iin. Renkaana varmaan jonkin verran kovempi (ja kestävämpi) kuin Pro. Mukavuus hyvä, noin mutulla ei paljoa poikkea mukavuudesta tuosta Pro:sta vaikka leveämpi ja paineet alhaisemmat. Yksin ajaessa ja ei vakiolenkeillä eroja rullaavuudessa en oikeastaan huomaa. Prot olivat aivan hiljaiset, nexteissä sellainen mieto kumina. Paineet noin 55 psi

    Puhtaasti maantielle ei tuosta 34 mm:stä hyötyä taida olla. Toisaalta 28 mm rengas 25 mm iv:le tekee sen, että rengas minusta hieman liian "pieni" ja tasainen ja se näkyy että se ei ole niin ketterä tiukoissa käännöksissä.
    34 mm:n on minusta ketterämpi, eli taittuu käännöksiin herkemmin. Luulen että em. johtuu renkaan muodosta noin leveällä vanteella mutta voi olla myös user error tms.

    Reserven 25:lle iv:lle tuollainen 30 mm rengas, joka leviää noin 33 mm:iin eli vanteen ulkomittoihin, olisi maantielle todennäköisesti optimi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •