FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 115 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.421 - 3.450 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3421
    No ei tavallisen levyisilläkään maastorenkailla tarvita yli 3bar.

  2. #3422
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Sen mitä suositukset sallii.

  3. #3423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Sen mitä suositukset sallii.
    Enemmän painetta niin rullaa paremmin vai?

  4. #3424
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Mulla on yks tuttu, joka luulee että renkaisiin kannattaa laittaa se kyljessä mainittu maksimipaine ja sitten rullaa parhaiten.

    Joskus 15 vuotta sitten yritin selittää, mutta luovutin. Hän on muitenkin sellainen äijä-tyyppinen persoona kuka ei ota neuvoja vastaan muilta

  5. #3425
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    Enemmän painetta niin rullaa paremmin vai?
    HYS! Ei kerrota nurelle ihan kaikkea.

  6. #3426
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    ^Eikä kaikkea edes tarvi tietääkään ettei tuska kasva liian suureksi!

  7. #3427
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Jos BRR:n mittaustuloksia katsoo, niin kyllähän kovemmat paineet tarkoittaa pienempää rullausvastusta aivan yksiselitteisesti. Siellä ei ole yhtä ainoaa rengasta, jonka vierintävastus pienenisi paineita laskemalla. Hersen tärinäraitatestit toki kertoo ihan muuta, koska ne huomioi myös kuskiin absorboituvan energian, mitä brr:ssä ei huomioida lainkaan ja todennäköisesti sen vuoksi jäykkäkylkiset renkaat pärjää BRR:ssä todellisuutta paremmin. Mitä enemmän kuskissa on pehmeää kudosta (lihas, läski, sisäelimet), sitä enemmmän tuo vaikuttaa.

    Pahimmillaan käy niin että, kun BRR-tulokset kuitenkin vaikuttaa renkaiden kysyntään, muuttaa valmistajat renkaittensa rakenteita niin, että ne pärjää BRR:ssä paremmin, mutta tosielämässä huonommin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #3428
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Eikös se renkaisiin lisätty ilma kasvata pyörän painoa? Eli mitä vähemmän ilmaa, sitä kevyempi pyörä...

  9. #3429
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Pahimmillaan käy niin että, kun BRR-tulokset kuitenkin vaikuttaa renkaiden kysyntään, muuttaa valmistajat renkaittensa rakenteita niin, että ne pärjää BRR:ssä paremmin, mutta tosielämässä huonommin.
    Mielenkiintoinen kauhukuva, mutta tuollakin onneksi ohutkylkiset erityisen supplena myytävät Challenget, Rene Herset ja Ultradynamicot on ainakin Gravel-kategorian kärkikastissa jos leveät maantierenkaat jätetään huomiotta. Näistä kopioitu resepti ei kuulostaisi sinänsä huonolta, jos vahingossa sattuisi samalla joustamaankin.

    Pistin pari viikkoa sitten RH Oracle Ridget työmatka-Vagabondin alle ja törsäys ei kyllä harmita kun huomasi miten pyörä alkoi kulkea jopa leikkisästi. Nuo on täysin överit tähän pyörään ja käyttötapaan, mutta aiemmilla 50mm Goodyear Connectoreilla oli niin tervainen meno että huvilenkit jäi käytännössä ajamatta.

  10. #3430
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Rene Hersen Snoqualmie Pass TC 44 testissä. En muista mitään rengasta nostaneeni noin sukkelaan tubelesseksi. Näpelöimällä kiekolle ja ilmaa jalkapumpusta Ja laakista valmis. Mutta onhan tuo ohut. voi jestas. Huomenna testiajot. Huntin 25mm sisäleveyden gravelkiekoilla aikalailla 44mm. Aikasempiin 45mm Terraspeedeihin jos vertaa niin noin 400 grammaa meni miinukselle.

  11. #3431
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Posti toi Manastash Ridget. Nappulat on huomattavasti pienemmät ja tiheämmässä kuin Hurricane Ridgessä, mahdollisesti pienemmät kuin Steilacoomissakin. Leveys uutena littanana n. 110 mm. Pitää illalla tehdä vähän vertailevaa tutkimusta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #3432
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    AG 25:lla 43 mm normipaineilla heti asennuksen jälkeen. Venynee noin 45 milliin. Fun factor 6/5. Rullaavuuteen en osaa vielä sanoa muuta kuin, että ovat varmuudella Hurricaneja nopeammat ja luultavasti Steilacoomejakin. Aika monta PR:ää tuli paikoissa, joissa polkaisin vähän vauhdikkaammin, vaikka ei ollut kovin tuoreen tuntuiset jalat ja vaikka pörräsin vaan ihan lähinurkkia, joilla oon polkenut tuhat kertaa aikaisemminkin.

    Nappulat on selvästi pienemmät ja tiheämmät kuin Hurricanessa ja marginaalisesti pienemmät ja jonkin verran tiheämmässä kuin Steilacoomissa. Hersen renkaista lähinnä pikkunappularengasta ajettavuudeltaan, mutta pitää kuin maastorengas. Profiili on kivan pyöreä. Asfaltilla ajotuntuma on melkein kuin sliksillä ja kanttaillessa käyttäytyy neutraalisti. Soralla ja poluilla pitoa on joka suuntaan Ultradynamico Rosea enemmän ja pyöreämmän profiilin takia olivat myös UD:ta mukavammat. UD Rose oli mun mielestä paras match Stigmataan seka-ajoon tähän asti, mutta Manastash tais mennä ohi. Ainakin menee jatkoon ehdottomasti. Nyt olis läjä Hurricaneja tarpeettomina, kun ne ei Lutteroon oikein mahdu eikä ehkä vaimonkaan krossariin.

    Itseasiassa Oracle Ridgekin saattaisi vielä mahtua Stiggyyn, mutta siinä taitaa olla sama nappulajoko kuin Manastashissa, joten nappulat olis sitten taas isommat.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #3433
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Vähän kyllä ahdistaa, kun ei tuohon vanhaan nineriin mene isompaa rengasta.

  14. #3434
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    ^^Hyvältä näyttää! Tuossa kuvaa katsoessa ja parvekkeella olevaan pyörään verraten tein saman havainnon kuin nettisivujen perusteella: Manastashissa näyttäisi olevan tanwallia näkyvissä hieman vähemmän kuin Oraclessa, joten voisikohan jopa olla sama kulutuspinta nappuloineen molemmissa?

    Edit: Oraclen keskinappulat on ~6mm x 7mm ja 3mm korkeat tönärillä mittaillen. Reunanappuloiden väliltä 47mm, kun runko on venynyt ajan kanssa 48,5mm mittaan, eli kyljet ottaisi sivusuunnassa ekana runkoon. Kyljet kyllä venyi, heti asennuksen jälkeen häthätää 45mm ja Fillan myyjä varoitteli että on tullut vastaan alimittaisia

  15. #3435
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Vastamelurenkaat!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Manastash speksit
    It is quieter thanks to noise canceling technology.

  16. #3436
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Se vastamelutoiminto ei kyllä toimi ihan täydellisesti, mutta saattaa sen olemassaolon silti tiedostaa

    Rengastila on vähän kaksipiippuinen juttu. Mä en varsinaisesti välttämättä tarvitsisi noin isoja renkaita mihinkään ja vaihto Hurricane -> Manastash perustui ainoastaan nappulaeroon. Mutta kieltämättä se, että noilla saattoi metsäpoluilla ajella juurakoista yli melkein mtb-mäiseen tyyliin oli mageeta. Mutta toisaalta mä tykkään ajaa myös 33-millisillä krossirenkailla, koska siinä herkkyydessä ja kevyn renkaan kiihtyvyyden tunteessakin on oma viehätyksensä. Stigmatassa krossirenkaat tiputtaa keskiön vähän turhan alas polkuajoa ajatellen. Lisäksi ne näyttää siinä niin totaalisen pölöltä, että silmiin sattuu. Oikeastaan kaikki pyörät näyttää parhaalta, kun rengastila on käytetty suht täyteen eli mun mielestä ison rengastilan haitta on se, että iso rengastila myös vaatii isot renkaat.

    Kesällä retkikamojen kanssa ajellessa isommasta koosta on varmaan iloa, vaikka ihan sujuvasti olen retkeillyt Steilacoomeillakin. Hurricanesta olen saanut kerran terävän sepelin läpi nappuloiden välistä, mistä rengas on melko ohut. Manastashin kanssa riski, että käy samoin, on paljon pienempi, koska nappuloiden välit on niin paljon pienemmät.

    Ootan kyllä, että tulee sopiva hetki karata Hangon neulaspoluille Manastashien kanssa. Ne tulee olemaan supernopeat ja superhauskat siellä.

    Mittailen nappuloiden koon ja kuvion leveyden samalla, kun lähden töihin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #3437
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Niin sehän siinä rengastilassa olisi, että fillari muuttuu moneen käyttöön. Vähän alkaa ahdistamaan, kun ei tuohon nineriin mene edes resolutet enää leveillä kiekoilla.

    No, onneksi poika tarttee kohta gravellin eli saa itse uutta. On muuten älyttömän toimiva perustelu uuden pyörän hankintaan.

  18. #3438
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ Hehjoo meillä ei toiminut, kun molemmat neidit oli pysyvästi itseäni selvästi lyhyempiä ja toi kuopus kasvoi sekunnissa itsestäni ohi
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #3439
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gary oin' Katso viesti
    Edit: Oraclen keskinappulat on ~6mm x 7mm ja 3mm korkeat tönärillä mittaillen. Reunanappuloiden väliltä 47mm, kun runko on venynyt ajan kanssa 48,5mm mittaan, eli kyljet ottaisi sivusuunnassa ekana runkoon. Kyljet kyllä venyi, heti asennuksen jälkeen häthätää 45mm ja Fillan myyjä varoitteli että on tullut vastaan alimittaisia
    Manastashin nappulat on 5,5 mm x 6,5 mm x 2,5 mm ja n. 43 mm nappulasta nappulaan venymättömässä renkaassa.

    Reilu sentti jää muuten Stigmatassa tilaa vielä joka suuntaan. Takarenkaan ja satulaputken väli taitaa olla ahtain kohta. Toe overlappi tosin saattaisi alkaa häiritsemään vielä isommilla renkailla.

    Kyllä noi päästää valloilleen Stigmatasta jotain sellaista piilossa ollutta potentiaalia, että pelkkää hymyä oli työmatkakin.
    Lisäksi sellainen huomio, että tollanen ketterä geometria, lyhyehkö akseliväli ja paksut renkaat on ajettavuudeltaan ihan saakelin hauska konsepti. Vähän saattoi muuttua käsitys siitä, että mitä seuraavalta mahdolliselta pyörältä haluan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #3440
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Oikeastaan kaikki pyörät näyttää parhaalta, kun rengastila on käytetty suht täyteen eli mun mielestä ison rengastilan haitta on se, että iso rengastila myös vaatii isot renkaat.
    Tästä samaa mieltä.

    Hyvin täyttää Domanen rengastilan tällä hetkellä Pirellin Cinturato Gravel H 40mm. Mittailin juuri todelliseksi leveydeksi 42,7mm 2,7barin maantiepaineilla. Tuo 43mm on Domanessa aika lailla maksimi, jotta ahtaimmillaan jää se 4-5mm rakoa. Useimmassa kohdassa rakoa jää toki huomattavasti enemmän. Koska harrastan väärinpyöräilyä väärällä kalustolla, väärällä vaihteiston toimintatavalla ja välityksillä, niin laitetaan kuva vielä laitteesta väärältä puolelta


  21. #3441
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Manastashin nappulat on 5,5 mm x 6,5 mm x 2,5 mm ja n. 43 mm nappulasta nappulaan venymättömässä renkaassa.
    Eli kyllä ne taitavat olla ihan omalla muotillaan ja Oraclen nappulat hieman isommat kuten arvelitkin. Manastashissa on myös uusi Brake Support technology, mikä taitaa viitata matalampaan nappulaan joka ei pääse kaatumaan. RH:n hassujen teknologianimien taustalla on kyllä jotain ropellihattuideaa, Oraclet on oikeasti nappulakumeiksi hyvin hiljaiset asfaltilla alkukarheuden kulumisen jälkeen.

    Muutenkin kommentit kuulostaa hyvin tutuilta, tähän pyörään on kokeiltu monenlaista ja nämä on ensimmäiset ~50-milliset joilla on oikeasti hauskaa ajaa missä vaan.

  22. #3442
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Rene Hurricane ridge extralight 42mm ajellut reilut 600km. Viime lenkillä tuli kolmas reikä. Kaksi edellistä litku paikkasi ja pääsi jatkamaan pumppauksella. Viimeisin vaati kamelinpaskan. Melko rouheilla, vasta lanatuilla teilläkin tullut ajeltua, mutta ei oikein vakuuta. Kaikki reijät nappuloiden välissä. Onhan tuo kyllä helkkarin mukava ja nopea rengas

    Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  23. #3443
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Joo mulla on sama kokemus EL Hurricanesta. Standard Hurricanen kanssa en muista tulleen reikiä nappuloiden väliin, mutta niitä olen ajanut loppuun vain yhden parin. Sandard Steilacoomeja olen ajanut loppuun monta paria ja niitten kanssa ei ole koskaan käynyt niin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gary oin' Katso viesti
    Manastashissa on myös uusi Brake Support technology, mikä taitaa viitata matalampaan nappulaan joka ei pääse kaatumaan. RH:n hassujen teknologianimien taustalla on kyllä jotain ropellihattuideaa, Oraclet on oikeasti nappulakumeiksi hyvin hiljaiset asfaltilla alkukarheuden kulumisen jälkeen.
    Ja teknologioiden nimet taitaa kertoa lähinnä siitä, että Mr. Heinella on hyvä huumorintaju
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #3444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Tästä samaa mieltä.

    Hyvin täyttää Domanen rengastilan tällä hetkellä Pirellin Cinturato Gravel H 40mm. Mittailin juuri todelliseksi leveydeksi 42,7mm 2,7barin maantiepaineilla. Tuo 43mm on Domanessa aika lailla maksimi, jotta ahtaimmillaan jää se 4-5mm rakoa. Useimmassa kohdassa rakoa jää toki huomattavasti enemmän. Koska harrastan väärinpyöräilyä väärällä kalustolla, väärällä vaihteiston toimintatavalla ja välityksillä, niin laitetaan kuva vielä laitteesta väärältä puolelta
    Nopean näköinen peli. Noi Pirellit kyllä rullaa kevyesti kun laittaa vähän painetta.

  25. #3445
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gary oin' Katso viesti
    ^^Hyvältä näyttää! Tuossa kuvaa katsoessa ja parvekkeella olevaan pyörään verraten tein saman havainnon kuin nettisivujen perusteella: Manastashissa näyttäisi olevan tanwallia näkyvissä hieman vähemmän kuin Oraclessa, joten voisikohan jopa olla sama kulutuspinta nappuloineen molemmissa?

    Edit: Oraclen keskinappulat on ~6mm x 7mm ja 3mm korkeat tönärillä mittaillen. Reunanappuloiden väliltä 47mm, kun runko on venynyt ajan kanssa 48,5mm mittaan, eli kyljet ottaisi sivusuunnassa ekana runkoon. Kyljet kyllä venyi, heti asennuksen jälkeen häthätää 45mm ja Fillan myyjä varoitteli että on tullut vastaan alimittaisia
    Standard-versio? Toi tai Manatash olisi ihan mielenkiintoinen kumi, Hurricanet oli Sutturaan turhan kapeat ja meni vaimon pyörään eikä sillä ole juuri tullut kilsoja. Jos joku haluaa sisäänajetut Endurace hHurricanet, niin myyn halvalla. Saa myös Focus 2022 Atlaksen 6.9:kin M-koossa jos haluaa sellaisenkin.

  26. #3446
    Liittynyt
    03/2020
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    AG 25:lla 43 mm normipaineilla heti asennuksen jälkeen. Venynee noin 45 milliin. Fun factor 6/5. Rullaavuuteen en osaa vielä sanoa muuta kuin, että ovat varmuudella Hurricaneja nopeammat ja luultavasti Steilacoomejakin. Aika monta PR:ää tuli paikoissa, joissa polkaisin vähän vauhdikkaammin, vaikka ei ollut kovin tuoreen tuntuiset jalat ja vaikka pörräsin vaan ihan lähinurkkia, joilla oon polkenut tuhat kertaa aikaisemminkin.

    Nappulat on selvästi pienemmät ja tiheämmät kuin Hurricanessa ja marginaalisesti pienemmät ja jonkin verran tiheämmässä kuin Steilacoomissa. Hersen renkaista lähinnä pikkunappularengasta ajettavuudeltaan, mutta pitää kuin maastorengas. Profiili on kivan pyöreä. Asfaltilla ajotuntuma on melkein kuin sliksillä ja kanttaillessa käyttäytyy neutraalisti. Soralla ja poluilla pitoa on joka suuntaan Ultradynamico Rosea enemmän ja pyöreämmän profiilin takia olivat myös UD:ta mukavammat. UD Rose oli mun mielestä paras match Stigmataan seka-ajoon tähän asti, mutta Manastash tais mennä ohi. Ainakin menee jatkoon ehdottomasti. Nyt olis läjä Hurricaneja tarpeettomina, kun ne ei Lutteroon oikein mahdu eikä ehkä vaimonkaan krossariin.

    Itseasiassa Oracle Ridgekin saattaisi vielä mahtua Stiggyyn, mutta siinä taitaa olla sama nappulajoko kuin Manastashissa, joten nappulat olis sitten taas isommat.

    Onko nuo mitkä versiot? Itsellä endurancet, ja nyt keväällä 44mm Tufo Thunderoilla ajamisen jälkeen ja sepelillä ne täysin puhkoen jokapaikasta(litku pitää ne ajokuntoisina) jäin miettimään miksen laittanut manastasheja alle heti.

    Tufoihin verrattuna noissa omissani aika selvä rullaavuusero sileillä pinnoilla mutta heti kun menee rouheeksi soraksi ni manastash hakkaa täysin tuollaisen mininappulaisen Tufon. Mukavuus kans ihan eri luokkaa.

    Mutta joo se pito ja miten niillä on uskaltanut ajaa polkua ja noita huonokuntoisia metsäteitä on se mistä on noissa todella tykännyt ja miksi ne tulee aina takaisin alle. Meteliähän noi tosiaan pitää ja se meni pahemmaksi muutaman sadan kilsan jälkeen. Mutta eihän se vaivaa missään muualla kuin asvaltilla.

    Ois ehkä hauska kokeilla samat renkaat extralight tai standardina, ei vaan raaski vielä niitä ostaa. Sitten kun näissä alkaa nappulat katoamaan...

    Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla

  27. #3447
    Siis Endurance Manatash on mukavampi kuin normi Tufo? Aika kova jos näin. Tufon Swampero HD'ta miettinyt, mutta jos tuo pitää paikkaansa, niin mieluummin RH Endurance tai standardia.

  28. #3448
    Liittynyt
    03/2020
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Siis Endurance Manatash on mukavampi kuin normi Tufo? Aika kova jos näin. Tufon Swampero HD'ta miettinyt, mutta jos tuo pitää paikkaansa, niin mieluummin RH Endurance tai standardia.
    No näiden vuoden ensimmäisten lenkkien jälkeen se on alkutuntuma. Renet vaihtuu alle pian niin pääsee vertailemaan paremmin kun Tufot tuoreessa muistissa vielä.

    Eniten tässä nyt kiinnostaa just kevyemmän manastashin vertailu tufoihin kun puhutaan varmaan aika samankaltaisista renkaista pistosuojauksen ja painon suhteen silloin. Ja voisko siis el/standard olla taas endurancea kuinka paljon mukavampi ajaa


    Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla

  29. #3449
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Nopean näköinen peli. Noi Pirellit kyllä rullaa kevyesti kun laittaa vähän painetta.
    Joo, reilummilla paineilla rullaa kyllä ihan kelvosti. Pirellissä tuntuu suhteessa selvästi rullausvastus lisääntyvän, kun laskee paineet alemmas, eli jonnekin 1,7-1,9 barin väliin. Tätä rengasta pitää ajaa kovemmilla paineilla, mitä esim. Rene Hersen SP EL versioita. Noissa paineen laskua ei huomannut lähellekään yhtä selvästi. Täten Pirellit eivät ole yhtä mukavat ja nopeat. Mutta ovat sen verran järeän oloiset (valitettavasti painoakin sitten rapiat 500g per kumi), että näillä uskaltaa ryskätä mistä vain, miten vain.

    Ei sillä, olisin Hersejäkään koko ajan rikkonut. Kaksi flättiä tullut ko. merkin kumeilla n.13tkm ajosuoritteella.

    Barlow Passeja EL versioina haluaisin kokeilla tulevaisuudessa, mikäli en ole tyytyväinen niihin Pirellin tuleviin 40mm P Zero slikseihin.

  30. #3450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Pirellissä tuntuu suhteessa selvästi rullausvastus lisääntyvän, kun laskee paineet alas, eli jonnekin 1,7-1,9 barin väliin. Tätä rengasta pitää ajaa kovemmilla paineilla, mitä esim. Rene Hersen SP EL versioita. Noissa paineen laskua ei huomannut lähellekään yhtä selvästi. Täten Pirellit eivät ole yhtä mukavat ja nopeat. Mutta ovat sen verran järeän oloiset (valitettavasti painoakin sitten rapiat 500g per kumi), että näillä uskaltaa ryskätä mistä vain, miten vain.

    Ei sillä, olisin Hersejäkään koko ajan rikkonut. Kaksi flättiä tullut ko. merkin kumeilla n.13tkm ajosuoritteella.

    Barlow Passeja EL versioina haluaisin kokeilla tulevaisuudessa, mikäli en ole tyytyväinen niihin Pirellin tuleviin 40mm P Zero slikseihin.
    Juu, sen verran jäykkäkylkiset noi on, ettei toimi niin hyvin alhaisilla paineilla. Itsellä sekä H että M 45mm versioina, viime vuonna ei H't käyneet edes pyörässä, kun tykkään noista M'stä niin paljon. H't kyllä sain pari kertaa antautumaan, mutta tämä oli sisuriaikaan. M't kestää varmaan ydinsodankin, ei ole tullut reikiä sisureilla eikä litkuilla vaikka ajan stadin tappajasepeleissä noilla ianhan riittävästi.. Tänä vuonna vois heittää ne H't taas jossain vaiheessa ajoon, 3v taitaa olla ikää, eli jossain vaiheessa alkaa koppuroitumana joka tapauksessa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •