Jos BRR:n mittaustuloksia katsoo, niin kyllähän kovemmat paineet tarkoittaa pienempää rullausvastusta aivan yksiselitteisesti. Siellä ei ole yhtä ainoaa rengasta, jonka vierintävastus pienenisi paineita laskemalla. Hersen tärinäraitatestit toki kertoo ihan muuta, koska ne huomioi myös kuskiin absorboituvan energian, mitä brr:ssä ei huomioida lainkaan ja todennäköisesti sen vuoksi jäykkäkylkiset renkaat pärjää BRR:ssä todellisuutta paremmin. Mitä enemmän kuskissa on pehmeää kudosta (lihas, läski, sisäelimet), sitä enemmmän tuo vaikuttaa.
Pahimmillaan käy niin että, kun BRR-tulokset kuitenkin vaikuttaa renkaiden kysyntään, muuttaa valmistajat renkaittensa rakenteita niin, että ne pärjää BRR:ssä paremmin, mutta tosielämässä huonommin.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit