ElectrobikeBikeshopGiantLostInLapland
Sivu 461 / 508 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 361 411 451 459 460 461 462 463 471 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.801 - 13.830 / 15229

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Cannondalen eturattaan voi helposti vaihtaa isompaan jos haluaa mennä kovempaa, mutta sitten toki katoaa niitä helpoimpia vaihteita.

Tohon Devinciin taas voi todennäköisesti laittaa isomman kasetin taakse jos haluaa sekä löysempää vaihdetta maastoon että pitää ne nopeat vaihteet alamäkiin. Tämä ei ole Shimanon speksien mukaista touhua joten siinä sitten vähän omalla riskillä.

Devincissä on maantiepyörän takavaihtaja, joka ei ehkä pida ketjua yhtä hyvin paikallaan kovemmassa polkurymistelyssä, mutta en ole itse käytännössä kokenut ongelmaksi. Kantsii varmaan ainakin suojata takahaarukan alaputki jotenkin sitten...

Mutulla toi 105 maantievoimansiirto on outo valinta tohon Devinciin, kun se kuitenkin vaikuttaa enemmän nimenomaan maastoajoon mietityltä pyörältä. Tosi vaikea arvioida miten se kokonaisuutena toimii. Cannondalessa itseä ahdistaa lähinnä se Kingpin-joustohässäkkä, mutta kai se toimii/kestää kun se on kuitenkin ollut tuossa mallissa jo vuosia.

Aika laaja skaala eli 2*11 setti lienee aika selvä valinta.

Aika laaja skaala eli 2*11 setti lienee aika selvä valinta. Itse ajan kyllä Konalla ja 1*11 Rivalilla maastopolkuja, sorateitä ja alkukauden maantieajot, mutta ne maantielenkit pysyy jollain 24-28kmh keskareilla ja ei vielä vaihteet lopu kesken.

Hatchetissa on hyvä rengastila talvirenkaille. Hyvä jokapaikanhöylä (oma Apexilla).
    Cdalea en niin tunne.

Jäisikö se Kona kakkospyöräksi vai onko tarkoitus luopua siitä?

En ole mikään geometrian asiantuntija, mutta muuttuuko noilla ehdotetuilla pyörillä ajamisen luonne siihen Konaan verraten? Siis jos käyttää Konan huollossa ja vaihdattaa siihen renkaat ja eturattaan?

Tietysti uusi pyörä on aina kiva juttu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti

En ole mikään geometrian asiantuntija, mutta muuttuuko noilla ehdotetuilla pyörillä ajamisen luonne siihen Konaan verraten? Siis jos käyttää Konan huollossa ja vaihdattaa siihen renkaat ja eturattaan?

Tommonen teräsrunkoinen Rove on varmaan jotain 11-12kg. Siitä ei kevytkulkuista saa millään renkaanvaihdolla, tai no alamäkeen se menee lujaa. Kuitunen graveli on siellä 8-9kg tuntumassa, kyllä sen vaan tuntee ajaessa.

Totta on tuokin.

Eli kaupoille vaan.

Emt, itellä pyörät (kaikki CX/gravel/katurata genreä) pyörii 7.3-11kg välissä ja materiaalit high end kuidusta suht bulkkiin chromoon. Eniten eron huomaa kiihtyvyydessä ja auton katolle nostellessa. Vauhdissa ajaessa tuntuu että muut muuttujat kuten rengastus ja välitykset on 10x merkityksellisempiä kuin pyörän paino.

Mites ylämäet? Meillä päin latupohjilla on aika kireitä nousuja, ja voisi kuvitella että niissä nousuissa sen huomaisi.

..oma viehätyksensä toki siinäkin, jos yhdellä laitteella suorittaa kaikki ajonsa. Mutta jos vaan on tilaa ja resursseja, niin yksi pyörä kuntourheiluun ja toinen arkiseen käyttöön on aika hyvä ja perusteltu ratkaisu.

Laittaa Konaan täyspitkät loksut ja vaikkapa specialized pizza rackin eteen, niin sillä kuljettaa kauppakassin tai salikamat. Ja sitten kasaa ihan erikseen lenkkipyörän, missä ei tarvitse olla lokareita, valoja, runkolukkoa yms.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    ..oma viehätyksensä toki siinäkin, jos yhdellä laitteella suorittaa kaikki ajonsa. Mutta jos vaan on tilaa ja resursseja, niin yksi pyörä kuntourheiluun ja toinen arkiseen käyttöön on aika hyvä ja perusteltu ratkaisu.

Laittaa Konaan täyspitkät loksut ja vaikkapa specialized pizza rackin eteen, niin sillä kuljettaa kauppakassin tai salikamat. Ja sitten kasaa ihan erikseen lenkkipyörän, missä ei tarvitse olla lokareita, valoja, runkolukkoa yms.
    Kuulostaa ihan omalta Konalta. Tosin Sutra, mutta lokareilla ja pitsatrakilla varusteltuna toimii ympäri vuoden työmatkakulkineena ja toimii myös soratie- ja polkulenkeillä ja alkukauden maantiehenkiset ajotkin teen tällä. 2x11 vaihteilla ja kaksilla kiekoilla riittäisi ihan hyvin yksi pyörä, nyt on maantiepyörä sitten erikseen.

Ei sillä painolla tosiaan ole ihan hirveästi väliä harrastajalle. Rullaavat renkaat paljon tärkeämpi. Kiekkojen ja renkaiden paino kiihtyvyydessä tärkeä, toki teräskeula ja omassa tapauksessa se etutarakakka tekee käsittelystä mastossa vähän raskaan oloista, mutta kyllä tuolla trailmapin keltaiset polutkin ajaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Cannondalen eturattaan voi helposti vaihtaa isompaan jos haluaa mennä kovempaa, mutta sitten toki katoaa niitä helpoimpia vaihteita.

Tohon Devinciin taas voi todennäköisesti laittaa isomman kasetin taakse jos haluaa sekä löysempää vaihdetta maastoon että pitää ne nopeat vaihteet alamäkiin. Tämä ei ole Shimanon speksien mukaista touhua joten siinä sitten vähän omalla riskillä.

Devincissä on maantiepyörän takavaihtaja, joka ei ehkä pida ketjua yhtä hyvin paikallaan kovemmassa polkurymistelyssä, mutta en ole itse käytännössä kokenut ongelmaksi. Kantsii varmaan ainakin suojata takahaarukan alaputki jotenkin sitten...

Mutulla toi 105 maantievoimansiirto on outo valinta tohon Devinciin, kun se kuitenkin vaikuttaa enemmän nimenomaan maastoajoon mietityltä pyörältä. Tosi vaikea arvioida miten se kokonaisuutena toimii. Cannondalessa itseä ahdistaa lähinnä se Kingpin-joustohässäkkä, mutta kai se toimii/kestää kun se on kuitenkin ollut tuossa mallissa jo vuosia.
    Kiitos hyvistä pointeista! Yritän nyt ensisijaisesti löytää sellaisen pyörän, jota ei tarvitsisi lähteä muuttelemaan sen kummemmin, kun en ole siinä erityisen hyvä enkä ymmärrä asiasta tarpeeksi
    Jännä että mainitsit tuon Cannondalen Kingpinin hieman epäilyttävänä, kun sitä nimenomaan markkonoidaan parhaana keksintönä ikinä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Aika laaja skaala eli 2*11 setti lienee aika selvä valinta. Itse ajan kyllä Konalla ja 1*11 Rivalilla maastopolkuja, sorateitä ja alkukauden maantieajot, mutta ne maantielenkit pysyy jollain 24-28kmh keskareilla ja ei vielä vaihteet lopu kesken.
    Pyörää henkkiessa luulin, että ajaisin enemmän soraa ja maastoa, mutta veri veti enemmän asfaltille. En kuitenkaan halua pelkkää mantiepyörää, vaan pitää lenkin vaihtoehdot auki, siksi gravel. Täytyy vaan saada vähän nopeampaa ja kevyempää

Tunnustaudun välineurheilijaksi, joten osaltaan ihan puhtaasti kiinnostaa hankkia uusi, hieno pyörä Ja itseni tuntien Kona jäisi pölyttymään autotalliin, joten siksi luovun siitä. Tässä vaiheessa en myöskään ajatellut vaihtaa renkaita tms., vaan hypätä suoraan omaan käyttööni paremmin sopivaan pyörään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Tommonen teräsrunkoinen Rove on varmaan jotain 11-12kg. Siitä ei kevytkulkuista saa millään renkaanvaihdolla, tai no alamäkeen se menee lujaa. Kuitunen graveli on siellä 8-9kg tuntumassa, kyllä sen vaan tuntee ajaessa.
    Kyllä eron huomasi tasaisella, kun yritin pysyä esim. cyclocrossilla ajavan siskoni perässä, vaikka kunto meillä oli aikalailla sama, minulla tuolloin jopa parempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti

Tuossa jo aikaisemmin vastailinkin toiselle kirjoittajalle, että itseni tuntien en tulisi kuitenkaan vaihtelemaan pyöriä vaan painelisin menemään uudella Kona jäisi pölyttymään talliin, joten parempi laittaa lihoikisi kun sillä vielä on jotain arvoa. Kamat, mm. lukko ja läppäri, ovat aikaisemmin kulkeneet repussa, koska en ole halunnut pyörään tarakkaa tai kiinteitä lokareita, mukavampi ajella lenkkiä 'nakuna'

Kuulostaa ihan omalta Konalta. Tosin Sutra, mutta lokareilla ja pitsatrakilla varusteltuna toimii ympäri vuoden työmatkakulkineena ja toimii myös soratie- ja polkulenkeillä ja alkukauden maantiehenkiset ajotkin teen tällä. 2x11 vaihteilla ja kaksilla kiekoilla riittäisi ihan hyvin yksi pyörä, nyt on maantiepyörä sitten erikseen.

Ei sillä painolla tosiaan ole ihan hirveästi väliä harrastajalle. Rullaavat renkaat paljon tärkeämpi. Kiekkojen ja renkaiden paino kiihtyvyydessä tärkeä, toki teräskeula ja omassa tapauksessa se etutarakakka tekee käsittelystä mastossa vähän raskaan oloista, mutta kyllä tuolla trailmapin keltaiset polutkin ajaa.
    Tarakkaa minulla ei ole ollutkaan, vaan olen kuljetellut tarvittavat (mm. lukko ja läppäri) repussa. Samoin on ollut lokari pikakiinnityksellä, että olen päässyt hyvällä säällä 'kevyempänä' lenkille. Nyt tulee 12 km työmatkaa suuntaansa ja suuri osa matkasta on kehän ja muiden isojen teiden vierusta, hyväkuntoista asfalttia siis, joten kaipaan tähän menoon hvin menevää, mutta myös joustoa jos haluan ajaa lenkkiä soralla.

Kaverin fillarissa on myös tuo kingpin. Juurikin tänään kyselin huollon tarpeesta. Ei kuulemma ole tehnyt mitään muuta kuin ajanut, eivätkä velosportillakaan olleet osanneet kertoa mitään huollon tarpeesta.

Kuulemma tuntuu jäykkäperäinen kovalta tuon jälkeen. Voisin haluta itsellenikin, tai ainakin kokeilla.

Frendin cannarissa on 2x cannarin kammilla ja FSA rattailla. Ne eivät kyllä oikein toimi. En tiedä mikä mättää, mutta tänään ajettiin voimavetoja penkistä. Tiputteli ketjua ison rattaan ulkopuolelle. Uudet ketjut ja eturataskin suht uusi. Tehnyt tuota kuulemma aiemminkin. Mutta siis normi käytössä ei tietysti ongelma. Itse kuitenkin suosisin shimanon rattaita. Ne vaan toimivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maaku79 Katso viesti
    Moro! Saisinko jeesiä pyöränvalintaan?

Olen valitsemassa työsuhdepyörää, nykyinen pyörä on Kona Rove ST (2020), joka on monin tavoin hyvä, mutta kaipaan ajoon lisää vauhtia ja keveyttä, Kona ei oikein tunnu taipuvan siihen, että haluaisin mennä asfaltilla lujaa (en halua maantiepyörää koska menen kaikenlaisessa maastossa enkä ajatellut vaihtaa renkaitakaan Konaan). Tällä hetkellä olen uuden pyörän suhteen miettinyt eniten Cannondale Topstone Carbon Apex 1:stä, mutta yhdessä pyöräliikkeessä on merkittävä alennus pyörästä Devinci Hatcet Carbon 105:sta, joten jäin nyt miettimään sitäkin vaihtoehtona.

Koska en ole mitenkään erityisen näppärä spekseissä, olisi mielenkiintoista kuulla teidän mielipiteitä ja/tai kokemuksia näistä pyöristä. Konan suhteen tuntuivat vaihteet välillä loppuvan kesken, mikä puhuisi Devincin puolesta, mutta muuten on ajatukset melko auki. Jos näiden kahden lisäksi tulisi vielä mieleen jokin ylivoimainen vaihtoehto, kuuntelen mielelläni!

Olen nainen ja pituutta on 165 cm, jos asialla on suositusten suhteen merkitystä. Kunto on tällä hetkellä aivan kuralla, ja tarkoituksena on päästä työmatkapyöräilyn myötä takaisin entisiin kiloihin ja pyöräilyn huumaan - olen vielä pari vuotta sitten pyöräillyt kaikki työmatkat ja ajanut isoa lenkkiä. Kiitokset jo etukäteen!
    Näistä ottaisin ilman muuta cannarin. 1x vaihteisto riittää ihan varmasti.

Laadukas kuiturunkoinen gravel-pyörä on tällä hetkellä varmaankin markkinoiden suosituin pyörämalli, joten noita löytyy joka merkiltä. Eli valinnanvaraa kyllä on.

Olikos se Kona Shimanon vaihteilla? Kannatta testata Sramin vaihteet ennen ostopäätöstä. Itse en koskaan tottunut siihen Sramin vaihdekahvaan, ja nykyisen gravelini ehdoton vaatimus oli Shimanon GRX vaihteet.

Eli jos oikeasti haluaa gravel-pyörän, niin itse jättäisin tuon Devincin sivuun. Koska se on maantiepyörän vaihteilla, eikä ”aidoilla” gravel-osilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maaku79 Katso viesti
    Kyllä eron huomasi tasaisella, kun yritin pysyä esim. cyclocrossilla ajavan siskoni perässä, vaikka kunto meillä oli aikalailla sama, minulla tuolloin jopa parempi.
    Ei toi mikään sprinttipyörä ole, meilläkin oli yksi ihan identtinen taloudessa, mutta kyllä se suurin ero tulee renkaista, tuossa taisi olla 47mm Venturet, jotka on ihan helvetin hitaat asfaltilla. Itsekin Sutralla ajoin aluksi 50mm Ventureilla ja saatanan hitaat ne oli. Toiseksi isoin juttu on aerodynamiikka, jossa toki leveä rengaskin näyttelee omaa rooliaan. Kolmantena se teräskeula, joka haittaa ketteryyttä. Nopeuteen sillä pyörän tai keulan painolla ei ole hirveästi vaikutusta.

edit. tämä siis uutta fillaria ja asioita, joihin siinä kannattaa keskittyä silmällä pitäen, eikä niinkään Roven pitämisen puolesta.

Eli jos oikeasti haluaa gravel-pyörän, niin itse jättäisin tuon Devincin sivuun. Koska se on maantiepyörän vaihteilla, eikä ”aidoilla” gravel-osilla.
    Voi ei, oonko mä koko ajan pyöräillyt gravelia väärin?

Jos nuo harkinnan alla olevat pyörät kerran saa vertailtua samassakin liikkeessä, niin antaisin koeajolle suurimman painoarvon. Hyviä ne ovat, mutta mikä on se itselle sopivin.

Voi uittu. Mulla on gravelissa 105:n osat. Oon siis foorumitietäjien mukaan väärinpyöräillyt gravelia kuudetta kesää. Mitä teen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Voi uittu. Mulla on gravelissa 105:n osat. Oon siis foorumitietäjien mukaan väärinpyöräillyt gravelia kuudetta kesää. Mitä teen?
    Vaihtasin tuon osasarjan. Se on jo ihan loppu.

Mitä ihmettä. Minä vaan kerroin taustaa oman pyörävalintani kohdalta. Eihän se ole mitään kritiikkiä muiden valintoja kohtaan.

Alkuperäinen kysyjä taisi vaan korostaa sitä, että hän nimenomaan haluaa gravelin, eikä maantiepyörää. Ja jos tekniset speksit eivät olleet hänen vahvuus, niin onhan se hyvä tiedostaa tuokin asia. Se on sitten oma juttunsa mitä hän sillä tiedolla tekee.

Ei kai minä mitään valehdellut jos toin julki että Shimanolla on monenlaisia osasarjoja, jotka on nimetty erityyppisiin käyttötarkoituksiin.

Mitä ihmettä. Minä vaan kerroin taustaa oman pyörävalintani kohdalta. Eihän se ole mitään kritiikkiä muiden valintoja kohtaan.

Alkuperäinen kysyjä taisi vaan korostaa sitä, että hän nimenomaan haluaa gravelin, eikä maantiepyörää. Ja jos tekniset speksit eivät olleet hänen vahvuus, niin onhan se hyvä tiedostaa tuokin asia. Se on sitten oma juttunsa mitä hän sillä tiedolla tekee.

Ei kai minä mitään valehdellut jos toin julki että Shimanolla on monenlaisia osasarjoja, jotka on nimetty erityyppisiin käyttötarkoituksiin.
    Niin ja on tuossa vähän perääkin. Shimanon 2x maantieosasarjaan on aika hankala saada riittävän lyhyttä välitystä, jos ajaa pyörällä oikeasti gravellia mäkisessä maastossa.

Mulla on aika maksimit mitä tuohon järkevästi saa, eli 50/34 ja 11-34. Loppuu aika äkkiä kesken jyrkissä mäissä.
    GRX kampien kanssa saa 2x kanssa paaaljon lyhemmät välitykset. Sama juttu 1x kanssa.

Mutta mä arvasin kyllä heti, että hirvee älämölö tuosta kommentista alkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kaverin fillarissa on myös tuo kingpin. Juurikin tänään kyselin huollon tarpeesta. Ei kuulemma ole tehnyt mitään muuta kuin ajanut, eivätkä velosportillakaan olleet osanneet kertoa mitään huollon tarpeesta.

Kuulemma tuntuu jäykkäperäinen kovalta tuon jälkeen. Voisin haluta itsellenikin, tai ainakin kokeilla.

Frendin cannarissa on 2x cannarin kammilla ja FSA rattailla. Ne eivät kyllä oikein toimi. En tiedä mikä mättää, mutta tänään ajettiin voimavetoja penkistä. Tiputteli ketjua ison rattaan ulkopuolelle. Uudet ketjut ja eturataskin suht uusi. Tehnyt tuota kuulemma aiemminkin. Mutta siis normi käytössä ei tietysti ongelma. Itse kuitenkin suosisin shimanon rattaita. Ne vaan toimivat.
    Näistä ottaisin ilman muuta cannarin. 1x vaihteisto riittää ihan varmasti.
    Onko muita syitä, esim. laadullisia, mitkä puoltaisi Cannondalea? Täytyy myöntää, että ihan puhtaasti ulkonäöllisestä syystä se kiinnostaa itseäni enemmän. Devincistä taas on erinomainen tarjous, jossa hinnasta tippuu yli tonni:
    https://www.ridemore.fi/devinci-hatchet-c-r-105-22s

Cannondalesta en ole vastaavia tarjouksia (vielä) löytänyt.

Laadukas kuiturunkoinen gravel-pyörä on tällä hetkellä varmaankin markkinoiden suosituin pyörämalli, joten noita löytyy joka merkiltä. Eli valinnanvaraa kyllä on.

Olikos se Kona Shimanon vaihteilla? Kannatta testata Sramin vaihteet ennen ostopäätöstä. Itse en koskaan tottunut siihen Sramin vaihdekahvaan, ja nykyisen gravelini ehdoton vaatimus oli Shimanon GRX vaihteet.
    Konassa oli SRAM Rival 1. Sanon 'oli', koska laitoin siitä myynti-ilmoituksen eilen illalla ja nyt se on jo uudella omistajalla

Ei toi mikään sprinttipyörä ole, meilläkin oli yksi ihan identtinen taloudessa, mutta kyllä se suurin ero tulee renkaista, tuossa taisi olla 47mm Venturet, jotka on ihan helvetin hitaat asfaltilla. Itsekin Sutralla ajoin aluksi 50mm Ventureilla ja saatanan hitaat ne oli. Toiseksi isoin juttu on aerodynamiikka, jossa toki leveä rengaskin näyttelee omaa rooliaan. Kolmantena se teräskeula, joka haittaa ketteryyttä. Nopeuteen sillä pyörän tai keulan painolla ei ole hirveästi vaikutusta.

edit. tämä siis uutta fillaria ja asioita, joihin siinä kannattaa keskittyä silmällä pitäen, eikä niinkään Roven pitämisen puolesta.
    Joo, varmasti tuo rengas hidasti kovasti. Rove lähti jo uuteen kotiin Nopeat kaupat, illalla ilmoitus ja ensimmäinen kokeilija osti, neljä olisi ollut jonossa. Jäin miettimään menikö liian halvalla, mutta toisaalta mieluummin nopeat kaupat kuin että roikkuu pitkään myynnissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Jos nuo harkinnan alla olevat pyörät kerran saa vertailtua samassakin liikkeessä, niin antaisin koeajolle suurimman painoarvon. Hyviä ne ovat, mutta mikä on se itselle sopivin.
    Ovat samassa liikkeessä, koeajolla olisi tarkoitus piipahtaa lauantaina. Cannondale kiinnostelee enemmän puhtaasti ulkonäöllisistä syistä, mutta Devincistä on tosi hyvä diili. Mietin myös vaihteistoa nyt, millä pärjään kovassa vauhdissa asfaltilla. Oma kunto ei ole nyt hyvä, mutta tarkoitus olisi päästä entiseen menoon kesän aikana.

Onhan minunkin molemmat gravel pyörät maantieosilla.

Mulla on aika maksimit mitä tuohon järkevästi saa, eli 50/34 ja 11-34. Loppuu aika äkkiä kesken jyrkissä mäissä.
    Taitaa olla itsellä takana 12-34. Kyllä tuolla 34-34 -välityksellä on kaikki menty ylös mitä on tarvinnut. Ennemmin loppuu pito takarenkaasta kuin jerkku reisistä. Taas mä vissiin väärinpyöräilen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Oliko tuolla joku tietty malli, jota suosittelet?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Taitaa olla itsellä takana 12-34. Kyllä tuolla 34-34 -välityksellä on kaikki menty ylös mitä on tarvinnut. Ennemmin loppuu pito takarenkaasta kuin jerkku reisistä. Taas mä vissiin väärinpyöräilen.
    Eikun sä oot vaan niin kova!

Jos nyt luet taaksepäin, niin mäkin olen tuolla jo maininnut että 105 on maantiesarja ja ihan konkreettisesti kertonut mitä ongelmia sen kanssa voi gravel-käytössä olla, ja miten ne voi huomioida. Se että se ei ole ”aito gravel” ei oikeastaan kerro mitään, paitsi ehkä jos on kohdeyleisöä gravel-bibseille ja gravel-ajopaidoille jne.

Paaton, olethan tietoinen että ton 7000-sarjan 105-vaihtajan kanssa on onnistuneesti käytetty 11-42 pakkaa jo ennen kuin grx-julkaistiin? Mä olen henkilökohtaisesti kuluttanut sillä useamman 11-36 ja 11-40 pakan vaihtokuntoon ja Koko Suomen kuvarastit on täynnä kuvia tästä prosessista. Siihen on myös triviaalia ja halpaa vaihtaa grx-kampisarja tai takavaihtaja, jos kokee tarpeelliseksi.

5000 sarjan 105 oli graveliin selvästi huonompi, vaikka gravel-pyöriä myytiin aikanaan silläkin. Ja silläkin siskoni ajoi Midnight Sun Gravelin viime kesänä aika reippaasti…

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •