FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 112 / 128 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.331 - 3.360 / 3837

Aihe: Mitä asensit tai säädit viimeksi?

  1. #3331
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    Rospuuttorämistimet gräveliin. Samalla poistin Lupinen clickfast-pidikkeen, sitten asemoin soittokellon sekä Fenix-lampun ja gepsin telineiden paikkoja.

    Ei jäänyt asemoinneista tyytyväinen olo, pitänee laittaa kaikki uusiksi kevätkatselmuksen ja tankonauhojen uusimisen yhteydessä. Niin ja sittenhän voi poistaa Fenixinkin palikan.

  2. #3332
    Liittynyt
    09/2022
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    66
    Eilen XLC 640 mm. ohjaustangon alkuperäsen 720mm. suoran tilalle.

  3. #3333
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231
    Tällä hetkellä "kotipaikasta" johtuen pelkkää säätämistä mitä tilaa kun kotiin pääsee...

  4. #3334
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Sähköjopoon Shimano XT PD-T8000 polkimet
    I väntan på ännu dåligare tidet

  5. #3335
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    132
    Korjasin vintage yleiskoneen Elektrolux ehkä 30 v takaa.
    Etsii muuten uutta kotia, vien sen kiertsille kun itsellä ei ole tarvetta.

  6. #3336
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231
    Projektin ostoslistaa säätänyt minkä kerkiää, miettinyt paljonko menee rahteihin jos/kun kolmesta puodista täytyy tehdä tilaukset...

  7. #3337
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    On sulla varaa, rahti on kympin.

  8. #3338
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Projektin ostoslistaa säätänyt minkä kerkiää, miettinyt paljonko menee rahteihin jos/kun kolmesta puodista täytyy tehdä tilaukset...
    Ei tarvitse miettiä kun sieltähän ne kauppojen sivuilta selviää. Sitten jos se on kympin osa sieltä, 15 euron osa täältä niin saattaa se 10 euron rahti tuntua. Mutta maksaahan se keppanakin kaupassa.

  9. #3339
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.231
    ^^ & ^ Hieman sarkastisesti pohdiskelin... Ei silloin rahdista kiinni kun "tarvii" jotain, lähinnä kyse että tarvitsemiani ei löydy samasta puodista ja osaa joutuu kumminkin odottamaan viikkoja ja tietyt osat saatava että pystyy hahmottelemaan kokonaisuutta.

    Jack, jokaisella on rahaa/varaa, kyse on että paljonko ja mihin...

  10. #3340
    Vaihdoin toiseen työmatka/asiointi kulkineeseen uudet viime syksynä ostamani kesäkiekot uusine renkaineen talvikiekkojen tilalle. Hiukan takarengas kanitti lokariin, enkä oikein tajunnut mikä nyt on persiillään? Purin lokarin kiinnityksen ja laitoin sellaisenaan takaisin, jostain syystä nyt ei enää kanita. Samalla purin sekä putsasin vaihtajan häkin ja vaihdoin uudet rissapyörät + ketjut. 2km koeajo päälle.

  11. #3341
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    360
    Vaihoin läskiin barbin taakse kun polut jo siinä kunnossa että loun pitomäärälle ei ole tarvetta, asennus temppuilutti, mutta kompuran, liinan ja rengasraudan kans sai tiivistymään ja nousemaan hyllylle.

    Lähetetty minun CPH2307 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

  12. #3342
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    Pinnan vaihto gravelin takakiekkoon katkenneen tilalle eilen oli ohjelmassa, pitänee kasata koko kiekko uusiksi kesällä. Oli jo kolmas tälle talvelle. Viikonloppuna purin osat pois uuden pyörän aihiosta ja laitoin torille myyntiin. Ihan mukavasti ovat menneet jo kaupaksi.

  13. #3343
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Vaihdoin Biltemasta noin 6 vuotta sitten ostetun Innovan 'All Seasonin' ATB:n takapäähän: malli IA-2548, 26x2.2, paino uutena 1400 g, nyt keskustanakitettuna 1300 g. Takapakan irrotus ei ollut tällä kertaa maksimisuoritus. Käänsin myös renkaan kiertosuunnan. Ajatuksena on, että saharassa tai hangessa ajaessa sivusiivekkeet eivät nostaisi entiseen tapaan materiaa rungolle - mahtaneeko toimia?
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  14. #3344
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Kasasin talven odottamassa olleet ja pestyt G1800-kiekot. Vähän takanavan laakerit rahisevat, mutta päätin ajaa kesän ja vaihtaa laakerit vasta talvella. On kiva ottaa käytetyt, mutta puhtaat jarrulevyt, puhdas käytetty rataspakka ja voidella osat ja kasata. Seuraavaksi Pathfinderit alle kun niissä on vielä runsaasti ajoa jäljellä.

    Odottamassa on edelleen purettu 370-kynsivapari: pitäisi tilata laakerit ja kasata. Tuo 370-kynsivapari tuntuu olevan laakereiden osalta heikko.

    Käyttöpyörässäkin on mielestäni hyvä olla kahdet kiekot: toiset ajossa ja toiset huollossa -tuskin koskaan tulee ajossa mitään yllätyksiä, kun mahdolliset ongelmakohdat tulevat esiin vuosittaisen huollon yhteydessä.

  15. #3345
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Käyttöpyörässäkin on mielestäni hyvä olla kahdet kiekot: toiset ajossa ja toiset huollossa -tuskin koskaan tulee ajossa mitään yllätyksiä, kun mahdolliset ongelmakohdat tulevat esiin vuosittaisen huollon yhteydessä.
    Tai sitten hommaa käyttöpyörään Hopen navat. Mulla on on 11-12 vuotta vanhat Pro2:t työmatkapyörässä (takana sinkulamalli), jotka alunperin on hankittu ihan maastokäyttöön, mutta parin vuoden jälkeen valuivat työmatkapyörään. Niillä ajetaan ~2500km vuodessa ympäri vuoden, joten kilometrejä alkaa olla. Noin joka toinen kevät tsekkaan nappojen laakerit ja totean, että ei rahise, eikä kirraa. Vaparin voitelen kerran vuodessa. Oon henkisesti valmistautunut jo useamman vuoden laakereiden vaihtoon, mutta näköjään ei vieläkään tarvi. GXP-keskiötä on tainnut mennä tässä ajassa neljä.

  16. #3346
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    Asentelin S-Works Pathfinderit grävelin hiilikiekoille alustavasti. Litkut ineen vasta sitten kun tulevat käyttöön.

    Yllättävän paljon joutui askartelemaan jotta nousivat, yleensä Spessun kumit on ihan vaan nipsnaps.

  17. #3347
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Tai sitten hommaa käyttöpyörään Hopen navat. Mulla on on 11-12 vuotta vanhat Pro2:t työmatkapyörässä (takana sinkulamalli), jotka alunperin on hankittu ihan maastokäyttöön, mutta parin vuoden jälkeen valuivat työmatkapyörään. Niillä ajetaan ~2500km vuodessa ympäri vuoden, joten kilometrejä alkaa olla. Noin joka toinen kevät tsekkaan nappojen laakerit ja totean, että ei rahise, eikä kirraa. Vaparin voitelen kerran vuodessa. Oon henkisesti valmistautunut jo useamman vuoden laakereiden vaihtoon, mutta näköjään ei vieläkään tarvi. GXP-keskiötä on tainnut mennä tässä ajassa neljä.
    Mulla on aktiivikäytöstä poistuneet Pro 4:t talvisin työmatkapyörässä. Takaa oli päässyt jotain savea ja kuraa laakereihin, niin ne piti vaihtaa pari vuotta sitten. Täytyy todeta, että vapari on alkuperäinen ja ihan iskussa. Jos vertaa DT:n kynsivapareihin, joita menee tasaiseen tahtiin.

  18. #3348
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Unit X:n SQlabin 16-asteen tangon (high rise), mutta ensin sahasin kummastakin päästä sentin pois. Vähän tuo näyttää oudolta, mutta kunhan pääsee koeajolle, niin sittenhän sen näkee. Pidemmällä stemmillä tangon päät asettuivat lähelle sitä, missä ne ennen olivat. Stemmin alta lähti jotain sentti pois rinkuloita.

    Ainakin ajoasennolle löytynee enemmän vaihtoehtoja tasaisella ajettaessa.

  19. #3349
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Vaihdoin taas vaihteeksi tangon. Alkaa luonnistumaan hydroletkujen veto stemmin sisältä aika vikkelästi.

  20. #3350
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    Mittarin ja kilikellon, nyt on työmatkavarustus kohdillaan.

  21. #3351
    Jarrupalat taakse, ja keskitys. Näppärää kun sokkana toimiva ruuvi irti, nosto paloille ulostullakseen, ja uudet sisään. Ei tarvitse irrottaa kiekkoa tai jarrusatulaa. Hartsiset palat josko äänettömämpi tulevaisuus.

  22. #3352
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Graveliin jäykän satulaputken ja uuden kippuratangon, katsotaan miten Ritchey corralitos istuu omaan käyttöön

  23. #3353
    Vaihdoin työmatkakulkineen etulokasuojan umpiruostuneen roiskeläpän ruuvin.

  24. #3354
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Unit X:n SQlabin 16-asteen tangon (high rise), mutta ensin sahasin kummastakin päästä sentin pois. Vähän tuo näyttää oudolta, mutta kunhan pääsee koeajolle, niin sittenhän sen näkee. Pidemmällä stemmillä tangon päät asettuivat lähelle sitä, missä ne ennen olivat. Stemmin alta lähti jotain sentti pois rinkuloita.

    Ainakin ajoasennolle löytynee enemmän vaihtoehtoja tasaisella ajettaessa.
    Tänään tuntui aluksi oudolta, mutta pieni pyöräytys tangosta muutti tilannetta ja ajaminen oli ihan hauskaa. Mutkaa kun on suuntaa ja toiseen aikaisempaa enemmän, niin aika tarkkaan saa hakea asentoa.

    Asfaltilla ajaessa ja läheltä stemmiä kiinni pitäminen oli sellaista mitä hainkin. Voisi ehkä ajatella vielä senttiä lisää stemmiin mittaa. Ensin täytyy tosin käydä ajamassa kunnolla maastossa.

  25. #3355
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Sain vihdoin aikaiseksi asemoida Mcarbonin kuitukiekot Space Chickeniin eikä se ihan läpihuutojuttu ollutkaan. Hommasin carbonilta samaan konkurssiin uudet renkaatkin ja nää Pirelli Cinturato Gravel H ovatkin sen verta korkeemmat että eivät kunnolla mahtuneet lokasuojien alle. Niimpä lokarit pois ja uudet kiekot paikalleen.

    Takajarrusatulaa piti keskittää ja onnistuinkin toisen flatmounttorzruuvin ryssimään. Rälläkkä käyttöön ja isoimmalle lattaruuvimeisselille hahlo, ihme kyllä aukesi ja toki löytyi uusi tilalle, hetken aikaa meinas hatuttaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  26. #3356
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Kesken työmatkan piti käsipelillä väännellä jarrulevyä, kun vinkui ikävästi. Voima auttoi

  27. #3357
    Uuden jarrulevyn eteen, noin 5000km jälkeen oli alkanut hiukan käyristyä ja pintakin jo aika loppu.

  28. #3358
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    81
    Vaihdoin työmatkagräveliin tangon ja samalla eka kertaa elämässä laitoin tankoteipin! Yllättävän hyvä tuli mutta voihan se olla että se lähtee siitä kuoriutumaan. Edellinen kippurasarvinen pyörä ehti olla vain vähän aikaa ennenkö voro vei ja sitä edellinen oli pulloja keräämällä 70-luvun lopussa hankittu 5-vaihteinen Jupiter jolla isosisko koki veret seisauttavan yllätyksen kun lainasi ilman lupaa eikä tiennyt käsijarruista mitään…

  29. #3359
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.425
    Purin, putsasin, voitelin ja kasasin eeSilk+ -satulatolpan. Vähän alkaa olla jo väljäksi käynyt, joten huoltosarja pitäisi tilata.

  30. #3360
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Vihti
    Viestit
    1.379
    Mulle uuden pyörän satulan korkeutta ja stongan korkeutta, lisäksi vaihdoin polkimet ja pumppasin 9baria ilmaa renkaisiin.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!


    http://pd.kuvat.fi/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •