FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 177 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 77 127 167 175 176 177 178 179 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.281 - 5.310 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #5281
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.226
    Voi olla että muutokset tulee ennen suurklassikoita. Ei UCI uskalla ottaa enää mitään riskiä.

  2. #5282
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Tuota keskustelua käydään jo nyt niin monella taholla, että saattaa jotain muutoksia tulla UCI:n ohjeistukseen tai oikeastaan määräyksiin.
    Jos tulee niin se voisi olla niin että ETRTO;n suosituksia noudatettava tai sitten valmistajan osoitettava muutoin testeillä sopivuus. Tämä UCI kisatasolla koskisi pääosin sitten Zippiä ja Enveä, ja nimenomaan 25 mm iv ja 28 mm rengas (tai kapeampi yhdistelmää). Cadexilla huippukiekoissa 22,4 mm iv (Cadex Ultra 50). Viime vuoteen saakka voimassa olleet suositukset hyväksyivät nyt kyseenalaistetun kombinaation 25/28.

    Tässä on siis mukana UCI tasolla ainakin
    - etrto ja iso suositukset
    - uci suositukset että etrtoa noudatetaan
    - ajajaliiton vastustus hookleseihin
    - valmistajien omat testit
    - rengasvalmistajien testit
    - zippillä ja envellä (osin ehkä cadexilla) jo iso markkinaonglelma, ja mahdollinen kiekko-ongelma jos säännöt muuttuu


    eli vääntöä ja jatkokertomusta lienee luvassa.

    Näissä raportoiduissa tapauksissa joita lienee pari/muutama , varsinaista juurisyytä tapahtumaan ei kuitenkaan ole saatu varmuudella selvitettyä
    Kaksvitosen sisäleveyksistä kiekkoa ei Zippillä tietääkseni ole kuin yks setti. 303. Muut on 23mm, ulkomuistista NSW:tkin. Saattaapa olla ettei hookleissella ajella vaiikka olisi 20mm

  3. #5283
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Juu, voi olla noin. Kova päätös se olisi, kun isoja valmistajia kyseessä. Löytyisikö Zippiltä yhtään kiekkoja ilman hooklessia
    Ne 353 nsw:t on 25 mm:t ja nämä oli De Gentillä myös alla.
    Muistin kyllä väärin kun ajattelin että 400 sarja olisi myös ollut 25 mm mutta ne on 23:t.

  4. #5284
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Joo niinpäs taisi olla 353 NSW 25mm. Zippiin edesmenneet kiekkosetit oli vielä hooked ja olikohan peräti vanhanaikainen 19 id. Zipp ja Enve ei ole ensimmäisiä jenkkilafkoja eikä varmaan viimeisiäkään joiden nilkkaan kopsahtaa. Ei muuta kuin kynnet uusiin kiekkoihin ja markkinointipuheet uusiksi : )

  5. #5285
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Ei tuo kuluttajille pitäisi kauhean iso juttu olla. Tässä ehkä kuitenkin niin, että tietyt vanne ja rengasyhdistelmät tulee tarkastelun, pääosin nuo leveimmät iv:t ja 28 rengas.
    Eli jos rengas (29) 30 tai leveämpi niin ei tuossa pitäisi mitään ongelmaa olla, ei ehkä myöskään aiemmassa 28:ssa mutta noin periaatteessa en viitsi ajaa sellaisella yhdistelmällä.
    Itsellä paino ja paineet sellaisia että tuo oli minulle muutenkin jo aika rajalla, varsinkin kun etrto toleranssit on aika pieniä.

  6. #5286
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Joo tuskin kuluttajille mutta mainehaitta seuraa vuosia. Koska internet.
    Kyllä minäkin siellä toleranssien ylärajoilla kampean menemään. Maantiepyörässä on vielä entiset Challengen criteriumit 27mm ja ZIppin 808 23mm siäleveydellä leviää sen verran että pääsee yli 28mm. Aikalailla se 5 bar . Jos entiset Swissin ERC:t ja 23 mm corsa speedit vielä olisi mahdollisia niin voi että...

  7. #5287
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Kyllä tuo varmasti vaikuttaa. Itselläkin on ollut jonkinlainen valmius painaa osto-nappulaa aika kalliinkin kiekkojen suhteen, ja nyt piti oikein miettiä että ruksaanko hooklesit pois

  8. #5288
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Laitetaanpa allroad kiekoista, 35-45 mm korkeaa hakusessa. 32 mm rengasta ja varmaankin tubelessina sekalaiseen maantie ja hyväkuntoisen soratien ajoon.

    Internetistä löytyy tällaista ja noin hinnat per tämä päivä:

    - Dt swiss ERC 1400 (1600 eur) tai ERC 1100 (1900 eur), tässä ehkä 45 mm, DT swiss 240/180 navat, paino hieman yli ja hieman alle 1500 g
    - Swisside allroad 450, 45 mm, dt swiss 240 napa, paino hieman yli 1500 g (1400 eur) , tai tästä ultimate versio 180 navalla (1900 eur), käytännössä sama kuin dt swiss kiekot

    edellä mainitussa sisäleveys 22 ja ulkoleveys 28

    - Reserve 40/44 350 navalla (1600 eur) tai 240 navalla ( 2000 eur), painot 350:llä 1480 g ja 240:lla 1440 g, sisäleveys 25 ja ulkoleveys yli 30 mm

    - cadex 35 ar, 25 mm sisä, 31 ulkoa, paino 1280 g, cadexin oma/ratchet, hookless (2000 eur)

    -r2:sta Duken vanteille tehty 350 navoilla, 1300 eur ja 1.340 g, hookless , 23 mm sisä, 30 mm ulko, https://r2-bike.com/Wheelset-28-Disc...d-Sapim-CX-Ray


    Ehkä reservet 350 navoilla, kun nuo nyt näkee yhdellä silmäyksellä

  9. #5289
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.226
    Duke oli muistaakseni jokin tunnettu Taiwanin kehä?

  10. #5290
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Jossain oli väitetty että ne olisi samat kuin Light Bicyclen

  11. #5291
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    @JKO17 olepa yhteydessä Mcarboniin. Työn laadussa ei moitteen sijaa ja ihan kilpailukykyiset hinnat nimimerkillä kahdet Mcarbonin hiilarikiekot.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #5292
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Huutelen vaan täältä kentän laidalta että Huntilla on kiekkoja alelaarissa.
    The older I get the faster I was

  13. #5293
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Onyx RP -navat voivat olla tutustumisen arvoiset. Välitön kytkentä, äänetön toiminta ja erittäin matala vierintävastus. Mahdollista kasata melkein minkä tahansa vanteen kanssa, vaikkapa Beast Components RS25- tai RX40-mallista lähtien.

    https://www.4130.fi/onyx-racing-products/

  14. #5294
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Mcarbon ja myös tuo Onyx ovat minulle uusia tuttavuuksia.
    Huntin katsoin viikko-kaksi sitten , ja mm. napojen takia sen vähän hylännyt ajatuksista.

    Pitääkin tutustua noihin kustomointivaihtoehtoihin.

  15. #5295
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.920
    Wheelsfar myy gravel settiä (24mm sisäleveys ja 40mm korkea, 1310g) DT:n 240 navoilla reilulla tonnilla kotiin. Toki jos haluaa ns. merkkikiekot, niin ehkä sitten ei.

    https://www.wheelsfar.com/gravel-whe...-sp-p0061.html

  16. #5296
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.226
    Juu, paha kyllä ottaa enää muuta kuin dtswssiä. Tosin nythän on tullut monelta merkiltä ratchet clooneja, kun patentti kai vapautui. Se mikä jännä, niin näyttää olevan tarjolla myös yhden ratchetin versioita jo.

    Esim scribe mainostaa facessa suht voimakkaasti omia kiekkojaan, joissa tuollainen yhden ratchetin vapari. Patentoitukin vielä.

    https://scribecycling.com/en-eu/prod...arbon-wheelset

  17. #5297
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Mcarbon ja myös tuo Onyx ovat minulle uusia tuttavuuksia.
    Huntin katsoin viikko-kaksi sitten , ja mm. napojen takia sen vähän hylännyt ajatuksista.

    Pitääkin tutustua noihin kustomointivaihtoehtoihin.
    Soitappa Mcarbon/Ahola. Voit yllättyä ja en ole muuta kuin Mcarbonin vanha asiakas.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #5298
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mun logiikka on jotta jos haluaa arvokkaampia (parempia?) Niin turvallani kun olen niin Mcarbonille on helppo lähettää jotta näin tunaroin tai kysyä selevällä Suomen kielellä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  19. #5299
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Onko nää mun neljä Industry 9 napaa yhtä hyviä kuin vastaavat Dt:t niin sitähän en tiedä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #5300
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Hyviä kommentteja ja vinkkejä. Toisaalta kiekkojen osto käy näköjään yhä vaikeammaksi.
    Olisiko dt swiss 350 tai 240 ja "itäkiekot" hieman yli 1000 eur tai "länsikiekot" 1500 eur nykyisin sellainen sweetspot. Edellytyksellä että ovat hyvin kasattuja ja mitään pommeja ei osista löydy.

    Valmistajilta on tullut kiekkoja vieläkin kalliimpiin hintaluokkiin mm. Syncrosilta ja Cadexilta 40 maxit , jotka molemmat on 4 teurissa.
    Nämä on tosi keveitä ja Tourin testeistä/viesteistä olen ymmärtänyt että myös aeroja. Mm. 40 mm korkea Cadex oli yhtä "nopea" kuin zipp 404 (vm.2018) uudessa Giant Tcr;ssä

  21. #5301
    https://www.xxl.fi/nextie-allroad-wh...226445_1_Style

    Ostin nää XXL:n -20 vai oliko -25% päivät syksyllä. Ei oo toistaiseksi ollut mitään valittamista. 45mm Pirellit päällä.

  22. #5302
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    https://www.xxl.fi/nextie-allroad-wh...226445_1_Style

    Ostin nää XXL:n -20 vai oliko -25% päivät syksyllä. Ei oo toistaiseksi ollut mitään valittamista. 45mm Pirellit päällä.
    Paljonko noille jäi sillon hintaa? Nyt näyttää olevan 8.4.-28.4. mainostuote ja ei mitään tietoa onko toi 1049 € normaalihinta vai joku valmis alehinta. Aleprossapäivillä olisi houkuttelevat.

    Vanteiden tiedot:
    https://www.nextie.com/road-ARX-series-NXT44ARX
    https://www.nextie.com/road-ARX-series-NXT39ARX

  23. #5303
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.050
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Hyviä kommentteja ja vinkkejä. Toisaalta kiekkojen osto käy näköjään yhä vaikeammaksi.
    No vaikeaahan se on jos yrittää optimoida best bang for the buck. Vanhaa sanontaa mukaellen, ei se aja joka valkkaa, eli kannattaa vaan lukita vastaus johonkin. Oma politiikka kiekoissa on ollut DT Swiss, voi olla että joltain toiselta merkiltä saisi marginaalisesti parempaa marginaalisesti halvemmalla, mutta erot lienevät aika marginaalisia. Jos nyt tuulitunnelissa testataan joku kiekko 2W aerommaksi x asteen sivutuulessa, niin mitäpä sitten. Se testitilanne tuskin toistuu identtisenä tuolla maantiellä.

  24. #5304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Paljonko noille jäi sillon hintaa? Nyt näyttää olevan 8.4.-28.4. mainostuote ja ei mitään tietoa onko toi 1049 € normaalihinta vai joku valmis alehinta. Aleprossapäivillä olisi houkuttelevat.

    Vanteiden tiedot:
    https://www.nextie.com/road-ARX-series-NXT44ARX
    https://www.nextie.com/road-ARX-series-NXT39ARX
    840€ näyttää maksaneen. Heinäkuun lopussa näemmä tilattu eli sittenkin oli vielä kesä. En tosiaan lähtöhintaa tarkkaan muista, mutta tossa tonnin huiteilla.

  25. #5305
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    No vaikeaahan se on jos yrittää optimoida best bang for the buck. Vanhaa sanontaa mukaellen, ei se aja joka valkkaa, eli kannattaa vaan lukita vastaus johonkin. Oma politiikka kiekoissa on ollut DT Swiss, voi olla että joltain toiselta merkiltä saisi marginaalisesti parempaa marginaalisesti halvemmalla, mutta erot lienevät aika marginaalisia. Jos nyt tuulitunnelissa testataan joku kiekko 2W aerommaksi x asteen sivutuulessa, niin mitäpä sitten. Se testitilanne tuskin toistuu identtisenä tuolla maantiellä.
    Jep. Nuo oli enemmän yleisiä kommentteja laajasta valinnasta, hintatasoista ja markkinatilanteesta.

  26. #5306
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.828
    ^^1199e oli silloin ovh.

  27. #5307
    Iteltä myös suositus Mcarbonin kiekoille. Ei ole tarvinut maastokiekkoja rihtailla, ikinä. Erasen navat on myös ihania, jos ei tarvitse i9 napojen miljoonaa kytkentää.

  28. #5308
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.024
    Kävin tänään hakemassa Reserven kiekot, ja niihin Vittorian pro:t.
    Ei tuo vielä allroadiksi mennyt kun oli vain 28 mm vittoriaa tarjolla. Pyörä keventyi ulkonäöllisesti aika paljon, ei muuten. Lisätty vielä keulaan pinkkiä.
    Rengasasennus oli todella helppo, taisi mennä kuitenkin väärin kun logot pitäisi luonnollisesti olla päinvastoin, joku kertoi

  29. #5309
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    63
    Pitkästä aikaa Campagnololta kiekko jossa kaikki speksit ovat kohdallaan. Kyseessä siis Bora Ultra WTO C23 60mm. Paperilla ei pärjää hiilaripinnaisille kiinakiekoille, mutta minun prioriteettilistallani moni kriteeri täyttyy: erittäin hyvä viimeistely, 60mm profiili, 23mm IW, 28,5mm EW, 1390g, hooked. Bonusta Campganolon navoista jotka ovat yhdessä DT Swissin kanssa go-to -navat minulle.

  30. #5310
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.226
    Kyllä, nuo olisivat kiekot jotka itsekkin haluaisin. Halut ja lompakon saldo eivät vaan aina halua kohdata

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •