Voi olla että tämä on suurimmalle osalle tuttua, mutta itse tutustuin tähän vasta vähän aikaa sitten kun purin ja kokosin 2 pyörää, eikä sitä ennen ollut tarve asiaan sen kummemmin perehtyä
Laiton oheen kuvan supersixin johdotuksesta. Tämänkaltainen lienee nykyään yleisin vaihtoehto jos halutaan sisäinen johdotus joka huomaamattomasti menee ohjaamosta runkoon, palikat vaan vähän erilaiset ylälaakerin kohdalla
Eli kaikki johdot menee runkoon headtuben yläpinnasta ja ylemmän ohjanlaakerin sisäpuolelta, etujarrun johto menee "headtubessa" haarukan kaulaputken sisälle ja kulkee siellä alemman ohjainlaakerin läpi ja tulee ulos etuhaarukasta. Samalla lailla Emondassa ja Propelissa. Ainakin Propelissa oli kaulaputkeen laitettava vielä muovinen ohjuri johdotuksille.
Paatonin Systemsixin johdotus on sillä tavalla erilainen ja mielenkiintoinen, että siinä johdot menee headtuben etuosasta sisään ohjainlaakerin ulkopuolelta, ja etujarrun letku taas headtuben alaosassa olevasta aukosta etuhaarukkaan ja tällöinkin ohjainlaakerin ulkopuolelta. Tämä ratkaisu edellyttää käytännössä tuota "pattia/lisäkettä" headtubessa
Käytännön kannalta tuo alkaa lähenteleen ratkaisua jossa johdot viedään runkoon ulkoisesti kokonaan headtuben/kaulaputken ohi.
Noitten johtojen päissä olevien jarrukahvojen ja kaulaputken väliin voi sitten laittaa minkälaisen tahansa teknisesti siihen sopivan ohjaamon, ja johdottaa sen ohjaamon "haluamallaan" tavalla
![]()







Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit