https://www.dyedbro.com/collections/frame-protection
Tuolla on jotain tuuninkikalvoja jotka edes etäisesti saattaisi vastata toiveita?
https://www.dyedbro.com/collections/frame-protection
Tuolla on jotain tuuninkikalvoja jotka edes etäisesti saattaisi vastata toiveita?
Uutena tähän kesään
- keulan maalaustuunaus
- supacaz tankonauhat
-32 mm contin gp5000:t, sisureina tubolitot tai latexit
paino hieman yli 7 kg
![]()
Oli pakko itekin laittaa maantiepyörä ajokuntoon. Uudet kiisselit kumien sisään ja akut ladattu. Kesä saa tulla, olen valmis!
![]()
Viikonloppuna kans tuli maantiepyörä askarreltua valmiiksi ajokautta varten. Sisureiksi Aerothanit, ja muuten tarkistukset ja säädöt kohdilleen.
^kiitos
Pyörä painaa kuvan mukaisessa kunnossa noin 7,15 kg.
Ehkä selkeimmät kevennykset olisivat tosiaan kiekot ja renkaat, ohjaamo ja sitten kammet . Takapakka on 11-30.
Jotain 400-500 g voisi noilla lähteä "kohtuullisen helposti", tai siis 1250 g kiekoilla, 28 mm renkailla, 350 g ohjaamolla ja redin kammilla ?
Äkkiä tottui shimanon uusiin kampiin. Nyt nuo redin kammet ovat alkaneet näyttää jo huonolta shimanoihin verrattina. Eli en vaihtaisi.
Pitää postata kaverin systemin kuva tänne, kun ei näytä saavan itse aikaiseksi. On kyllä komea.
![]()
Noniin, hieno pyörä ja toisessa ketjussa taisi paljastua omistajakin.
Tarkoitus ei ole vaihtaa tai kevennellä mitään. Kiekkoja tosin olen joskus katsellut, viimeksi eilen kun bike24:ssa on myytävänä Terra CLX takavanne alle 700 eurolla, että jos tuohon saisi etuvanteen... Vaikka "gravelvanteet", niin menisi myös maantiellä
Joo en ole vielä tuossa kokoonpanossa kerinnyt parempaa kuvaa ottaa niin en ole tohtinut kuvaa lisätä, mutta näköjään paaton oli malttamaton![]()
Komian ja nopean näköisiä maantiepyöriä ja eikä varmaankaan pelkästään näköisiä.
Juu, ei ole tarkoitus keventää. Ihan yhtä tyytyväinen olin edelliseen pyörään, joka painoi jotain puoli kiloa enemmän.
Jos olisin oikein hyväkuntoinen ja ajaisin tosissani pitempiä mäkiä ja niihin aikoja, niin todennäköisesti yhden pyörän taktiikalla tuohon tulisi toisiksi kevyet kiekot.
Kokeilin myös vihreitä kuulia, mutta pohjanmaan pastillit toimii minulla paremmin, sulavat helposti suussa ja eivät aiheuta mitään sivuvaikutuksia
Tällainen tuli kasattua. Joku joka ei ole "tietäjä", voi luulla että kyseessä on tavallinen gravelpyörä, mutta EI! Kyseessä on uuden "drop bar hybrid" -pyöräluokan edustaja. Resepti on yksinkertainen: osta hybridi, asenna drop bar sekä muut osat, ja tuotos on valmis. Scott Metrix 10 runko johon ripusteltu: Ultegra 8100 osasarja, itse kyhätyt kiekot DT 350 navoilla ja Spessun S-Works Pathfinder renkailla, vanhasta pyörästä 3T Superergo tanko ja Selle Italia SLR Boost satula. Koska kyseessä on työmatkaratsu, niin lokarit kuuluu asiaan.
![]()
Tyylikäs. Ehkä virittelisin vielä jatkeen etulokariin esim. https://sks-us.com/products/x-long-mudflap-spoiler
Joo, tosi hieno on, mutta itselläkin iski silmään törky lyhyet loksut. Ent teidä miksi, mutta sellaiset mattamustat ja mahdollisimman pitkät lokarit kuraläpillä ovat alkaneet näyttämään jopa hienoilta ja varsinkin tuollaisessa tosi komeassa modernissa kuiturungossa.
Scotin orkkis stemmi? 1 1/4? Istuu kyllä tuokin tosi nätisti. Vähän on liiankin komea kulkine työmatkalle.
Lokarit on Scottin tähän malliin suunnittelemat, mutta ei ollut kyllä ihan optimit. Näillä mennään kesä ja syksyllä voi sitten ihmetellä muuta. Lokarit oli myös aika kapeat, katsoin liikennevaloissa Canyon Grizlin lokareita ns. sillä silmällä, että kiinnityspisteet olisi aika lähellä ja pituutta ja leveyttä enemmän.
Stemmi tuli pyörän mukana, ja sattui olemaan oikeaa pituuttakin.
Lisäksi 46T eturatas tulee heti kun Shimano saa niitä markkinoille, toi 50T on mulla ihan turha.
50t on komeampi. 46t suora lätty. Olisihan se hienoa, jos shimano saisi tehtyä liimatun 48t rattaan tehtyä road kampiin, mutta tuskin tulee. Pienemmät varattu grx.
Tuntuvat olevan kiven alla yksittäiset 8100 46T -rattaat, mutta kampisettinä niitä näyttää löytyvän nettikaupoista. Esim. bike-discount.de:llä on 46/36 Ultegra 12-speed kampisettiä varastossa.
Hieno pyörä! Omani rakensin Scott Addict Gravel 30 -pyörästä, jossa on käsittääkseni sama runko kuin Metrixissa. Kunhan uudet kiekot saapuvat, niin kokeillaan miten 35-millinen GP 5000 AS -maantierengas toimii gravelkäytössä leveällä vanteella.
![]()
Kiitoksia kommenteista itse kullekin!
^Joo, sama runko kuin Addict Gravelissa, mutta sai vaan rungon käsiin vähän edullisemmin hybridinä.
Hieno fillari sinullakin! Toi stemmi on vielä parempi kuin se vakio, saa letkut kokonaan piiloon.
Nonnii, sieltähän tuli näkösälle jäsen Aakoolta varsin mukavan näköinen työmatkakulkine. Kyllä tuolla kehtaa päästellä muuallakin. Eipä ole koskaan tullut ajateltua että metrix taipuisi noinkin tasokkaasti mutkatankoiseksi.
Vaihdoin muuten tuohon Mondrakeriin sen -17deg stemmin, jota suunnittelin. Ainakin kelvirallissa tuntuu paljon kivemmalta ajaa. Näkee sitten vaikutuksen poluilla, jahka nuo kuivuu ajokuntoon.
Vimpan päälle kuvaussääntöjen mukainen fillarinkuva
![]()
^ Alkaa olemaan jo menevän näköinen ajoasento.
Tässä mun ns jokapaikan höylä. Se joka jäisi viimeisenä riviin, jos yhdellä pyörällä pitäisi pärjätä. Lokarit just otin pois, mutta kaippa ne on pakko takaisin laittaa vaikka rumat ovatkin. Tällä kun pitäisi työmatkaakin ajella.
Tänä keväänä tuossa on uutta nuo Newmenin kiekot ja stemmi, sekä Bontragerin XR2 renkaat.
![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
„Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Kirjanmerkit